اهمیت صحبت با همسایه ها قبل از خرید خانه

گفتگو و صحبت با همسایه ها قبل از خرید خانه

تحقیق در مورد محله و همسایه ها، بعد از امضای قرارداد خرید خانه، حکم نوشدارو بعد ازمرگ سهراب را دارد. از همین رو به افرادی که قصد خرید خانه دارند، توصیه می‌شود تا صحبت با همسایه ها قبل از خرید خانه و قطعی کردن معامله را فراموش نکنند.

به ویژه اگر بین دو یا چند خانه مردد هستید، یک پیشنهاد خوب برای آنکه بتوانید با قاطعیت بیشتری ملک ایده آلتان را انتخاب کنید برایتان داریم. کافی است ساعاتی را در کوچه و خیابانهای اطراف خانه گشت بزنید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. کوچه تمیز و خانه های مرتب، نشانه های مثبتی هستند که می توانند برگ برنده یکی از گزینه‌های مدنظرتان باشند و از سوی دیگر ماشینهای کثیف و قراضه، باغچه های نامرتب و سطل آشغالهای بدبوی کوچه و زباله هایی که دور و بر آن ریخته، نشانه غفلت و بی توجهی مردم آن محله خواهند بود.

البته دیدن این نشانه ها به تنهایی برای گرفتن تصمیم نهایی کافی نیست و یکی از اقدامات مهم قبل از خرید یک خانه، صحبت با همسایه هاست. در ادامه دراین باره بیشتر توضیح می دهیم و چند مثال برایتان می آوریم. پس با ما همراه باشید.

صحبت با همسایه ها قبل از خرید خانه

اگر خانه ای را پسندیده اید و قصد امضای قرارداد خرید آن را دارید، قبل از معامله نهایی، به سراغ همسایه های خانه جدید بروید و از صحبت کردن با آنها اصلا خجالت نکشید.

مطمئن باشید که با دیدار و گفتگو با همسایه های ملک مدنظرتان، نه تنها می توانید یک ایده کلی در مورد سازگاری شما با آن آپارتمان و آن محله به دست بیاورید، بلکه معمولا همسایه ها اغلب حقایقی را درباره آپارتمان و ویژگی های آن به شما می گویند که فروشنده ملک ممکن است فراموش کرده باشد، به چشمش مهم نیامده باشد و یا حتی نخواسته باشد تا به شما بگوید.

مثالهایی ملموس

در ادامه ما دو مثال مختلف برایتان ذکر می کنیم تا با مطالعه و بررسی آنها، دریابید که بازدید از خانه مدنظرتان قبل از خرید و گفتگو با همسایه ها تا چه اندازه می تواند در تصمیم شما تاثیر گذار باشد:

اجتناب از جنگ دائمی

گری و استفن وقتی خانه رویایی شان را پیدا کردند غرق در شادی و خوشحالی بودند؛ همه چیز این خانه ویلایی باب میلشان بود: محله، فضای خانه، سبک بازسازی خانه؛ تراس و حیاط و در نهایت قیمتی مناسب و ایده آل.

آنها به خانه جدید رفتند تا با همسایه های جدیدشان آشنا شوند. همسایه های ساختمان بغلی به آنها گفتند که زیرزمین خانه مدنظرشان، معمولا دچار آب گرفتگی می شود و گویا پمپ مخزن واحد خالی، آب را در حیاط تخلیه می کند و این درحالی بود که مالک قبلی خانه، درباره آب گرفتگی زیرزمین این خانه چیزی به آنها نگفته بود.

صحبت با همسایه ها قبل از خرید خانه
صحبت با همسایه‌ها قبل از خرید خانه باعث می‌شود تا بتوانید ارزیابی خوبی از شرایط خانه داشته باشید.

رفتار همسایه های ساختمان سمت راستی هم اصلا دوستانه نبود. آنها به گری و استفن گفتند که حصاری که حیاط دو خانه را از هم جدا می کند، کمی جابه جا شده و در حقیقت اختلافاتی در این زمینه وجود دارد. در عین حال تاکید کردند که سیگاری هستند و هر شب چند ساعتی در ایوان خانه نشسته و سیگار می کشند و شرایط بدین ترتیب است.

درحقیقت مالک قبلی خانه با این همسایه مشکل و اختلافات اساسی داشته و از آنجا که گری و استفن تمایلی نداشتند تا وارد جنگ مداوم شوند، تصمیم گرفتند تا بیخیال این خانه ویلایی شده و به دنبال گزینه دیگری در محله ای دیگر بگردند.

همسایه های غیرمنطقی

تام و سوزان همراه با نماینده دفتر املاک، به بازدید خانه ای رفته بودند که به طور اتفاقی، همسایه خانه روبرویی را دیدند که با عصبانیت پشت فرمان می نشیند. ماجرا از این قرار بود که انتهای یک اتومبیل پارک شده، جلوی بخش کوچکی از پل پارکینگ خانه او قرار داشت و همسایه عصبانی به سختی توانسته بود تا ماشینش را از پارکینگ خارج کند.

تام برای بررسی موضوع از خانه خارج شد و همسایه عصبانی برسر تام فریاد زد:«چرا ماشینتان را روی پل خانه ما پارک می کنید؟» سپس با عصبانیت پایش را روی پدال گاز فشار داد و محل را ترک کرد. این درحالی بود که اصلا ماشین تام و سوزان جای دیگری پارک شده بود و مقابل پارکینگ همسایه عصبانی سدمعبر نکرده بود. در همان هنگام تام و سوزان به این نتیجه رسیدند که زندگی در همسایگی چنین فرد بی اعصابی برایشان راحت نخواهد بود و بلافاصله از اقدام برای خرید این خانه منصرف شدند.

سوالاتی که باید از همسایه ها پرسید

هیچ کسی به اندازه افرادی که در یک آپارتمان و یک کوچه زندگی می کنند، آن ساختمان و محله را نمی شناسند ولی باید بدانید که چه سوالاتی را باید از همسایه ها بپرسید. در اینجا قصد داریم تا برخی از مهمترین سوالاتی که باید قبل از خرید یک ملک از همسایه ها بپرسید را به شما یادآوری کنیم که با پرسیدن این سوالات می توانید به سرنخهای خوبی برسید:

  • چند سال در این محله زندگی کرده اید؟

اگر فردی به تازگی در این محله ساکن شده باشد، شاید منبع و مرجع قابل اعتمادی برای شما نباشد

گفتگو و صحبت با همسایه ها قبل از خرید خانه
در صحبت با همسایه ها قبل از خرید خانه ، می توانید سوالات متعددی از آنها بپرسید.
  • بهترین ویژگی این محله چیست؟

در مورد برتری ها و مزایای محله از همسایه ها اطلاعاتی جویا شوید. هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها بخواهند بی دلیل از محله تعریف و تمجید کنند.

  • بدترین ویژگی این محله چیست؟

شما با شنیدن پاسخهای همسایه ها به این سوال، می توانید نکات زیادی به دست بیاورید. احتمالا اکثر پاسخها شبیه هم خواهند بود ولی قطعا برخی از جوابها بسیار مهم و ارزشمند خواهند بود.

  • اگر بتوانید در این محله یک چیز را تغییر دهید، چه خواهد بود؟

پاسخ همسایه ها در این باره می تواند متفاوت باشد. شاید برخی نکات در همان لحظه به ذهن افراد خطور نکند ولی قطعا پاسخهای جذابی را از آنها خواهید شنید.

  • آیا همسایه ها با هم ارتباط خوبی دارند؟

شاید همه فقط از یک نفر مثل همان همسایه عصبانی نام ببرند. اگر تنها یک همسایه عصبی در همسایگی تان باشد، مشکل بزرگی نیست؛ اما اگر جو حاکم بر ساختمان، جو لج و لجبازی و دشمنی باشد و گروهی برعلیه گروهی دیگر بوده و دائما با هم در جنگ و جدال باشند، بهتر است این ساختمان را فراموش کنید.

  • آیا نکته یا مطلب عجیبی درمورد این واحد دیده اید؟

شاید حتی لازم باشد منظورتان از عبارت “عجیب” را بیشتر توضیح دهید. مثلا نقص در ساختار ساختمان؟ شما می توانید نگرانی هایتان و هرآنچه شما را اذیت می کند به صورت شفاف برای همسایه ها باز کرده و نظرشان را جویا شوید.

آماده سورپرایز باشید

اصلا مشخص نیست که در گفتگوی میان شما و همسایه ها چه حرفهایی رد و بدل خواهد شد و از صحبتهای آنها چه نکاتی دستگیرتان خواهد شد. اما این را بدانید که خرید خانه یک پروسه طولانی مدت است. ممکن است نتیجه همین گفتگوها شما را از انجام یک اشتباه بزرگ در خرید خانه ای مشکل دار و یا اسباب کشی به محله ای که برایتان مساعد و دلنشین نیست، نجات دهد. پس صحبت با همسایه ها قبل از خرید خانه می تواند نقش پررنگ و تعیین کننده ای در انتخاب شما داشته باشد.

منبع: thebalance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments