محله حصار بوعلی، از گذرگاه بوعلی سینا تا محله‌ای لوکس در تهران

محله-حصار-بوعلی

محله حصار بوعلی از محله‌های قدیمی و اصیل تهران در منطقه بزرگ شمیرانات است که رد پای پزشک ایرانی بوعلی سینا را در پیشینه‌اش دارد.

این محله در گذشته روستایی سرسبز و خوش آب و هوا بوده و هنوز هم آثار این روستا در بدنه امروز محله دیده می‌شود .

حصار بوعلی در حال حاضر از محله‌های مرغوب و گران قیمت شمال شهر تهران است که آب و هوای خنک کوهپایه و منظره کوهستان البرز را در چشم انداز شمالی خانه‌هایش دارد.

این محله از نظر دسترسی به دلیل نزدیکی به میدان تجریش موقعیت خوبی  در خصوص دسترسی به خدمات حمل و نقل عمومی دارد.

از نظر امکانات شهرنشینی هم محله‌ای برخوردار و با کیفیت بالا است.

حصار بوعلی تهران کجاست؟

محله-حصار-بوعلی
محله حصار بوعلی یکی از محله‌های شمال شهر تهران در امتداد کوهپایه البرز و با چشم اندازی از شمال تهران است. این محله دنج و قدیمی در محدوده بزرگ شمیرانات و منطقه یک شهرداری تهران واقع شده و موقعیت آب و هوایی خوبی در نزدیکی بوستان نیاوران دارد.

محله حصار بوعلی یکی از محله‌های شمال شهر تهران در امتداد کوهپایه البرز و با چشم اندازی از شمال تهران است.

این محله دنج و قدیمی در محدوده بزرگ شمیرانات و منطقه یک شهرداری تهران واقع شده و موقعیت آب و هوایی خوبی در نزدیکی بوستان نیاوران دارد.

این محله از سمت شرق با محله اقدسیه، از سمت شمال با نیاوران، از سمت جنوب یا رستم‌آباد و از سمت غرب با محله دزاشیب همسایه است.

پیشینه محله بوعلی

حصاربوعلی
درباره گذشته این محله شمال تهران اطلاعات پراکنده می‌گوید که حصار بوعلی  قدمت زیادی دارد و زمان شکل‌گیری آن به روزگار بوعلی سینا، طبیب مشهور ایرانی قرن چهارم می‌رسد

درباره گذشته این محله شمال تهران اطلاعات پراکنده می‌گوید که حصار بوعلی  قدمت زیادی دارد و زمان شکل‌گیری آن به روزگار بوعلی سینا، طبیب مشهور ایرانی قرن چهارم می‌رسد.

جالب است که در در داستان‌های بوعلی سینا آمده که:« ایشان در سفری از گرگان به سمت ری در محله حصاربوعلی فعلی در زمان شاهزاده همایون توقف داشتند. این توقف مصادف با بیماری شاهزاده بود. ابن‌سینا شاهزاده را معالجه کردند، ایشان هم دستور دادند تا این محله به نام حصار بوعلی تغییر کند.»

درباره تاریخچه بوعلی وقتی به دوران قاجار می‌رسیم هم روایت‌هایی از وضعیت این محله وجود دارد. چنان که گفته می‌شود:« بعد از ساخت قصر سلطنتی ییلاقی ناصرالدین شاه یعنی کاخ صاحبقرانیه، منطقه حصار بوعلی به دلیل نزدیک بودن به این کاخ از موقعیت ویژه‌ای برخوردار شد. تعدادی از کارکنان کاخ که برای اداره امور داخلی قصر به کار گرفته شدند از ساکنان بومی این دهکده بوعلی انتخاب ‌شدند.

عده‌ای از جوانان آن زمان روستای حصار بوعلی مجاز بودند قهوه خانه سیاری در زمان استقرار شاه در کاخ ییلاقی جلوی محوطه بیرونی کاخ  برپا کنند که همه نگهبانان و کارکنان کاخ و اعضای تشریفات اسکورت شاه برای صبحانه، ناهار و شام از این قهوه خانه استفاده کنند.

این رسم از اواخر سلطنت ناصرالدین شاه تا پایان دوره احمدشاه ادامه داشت.

در حال حاضر دو طرف حصار بوعلی دو باغ بزرگ هست یکی در شرق، باغ عزیزخان است که تبدیل به فرهنگسرای نیاوران شده و در غرب باغ کامرانیه است که که پس از فوت کامران میرزا به تدریج توسط ورثه تقسیم و فروخته شد.

روستای حصار بوعلی دهکده‌ای خوش آب و هوا با زمین حاصلخیز و پرمحصول بوده و  کشاورزی در این محله تاسال 1360 هم ادامه داشت و محصولات این منطقه مثل هویج ،خیار، سیب زمینی، توت فرنگی و گیاهان دارویی به بازارهای میوه تهران می‌آمد.

نون عشقی در حصار بوعلی

در خاطرات گذشته محله بوعلی، روایتی هست به نام « نون عشقی» حصار بوعلی قدیمی‌ترین نانوایی تافتون سنتی قرار دارد که به نون عشقی شناخته می‌شود.

داستان از این قرار است که :«در محله حصار بوعلی رسم بوده که می‌گفتند: «هر شخصی از نون عشقی بخورد نمی‌تواند از این محل دل بکند.»

قضیه نون عشقی از این قرار است که بیش از 80 سال پیش در محله حصار بوعلی یک نانوایی تافتون بوده که به نان‌های آن «نان عشقی» می‌گفتند. دلیلش هم این بود که صاحب نانوایی پیرمرد نحیفی به نام «غلامحسین قره‌گزلو» بوده که به دلیل بزرگ منشی به او لقب عشقی داده بودند و نان‌هایش هم به نان عشقی شهرت پیدا کرده بود.

عشقی به هر نیازمندی که به نانوایی‌اش می‌آمد بدون دریافت پول نان می‌داد و می‌گفت برایش یک صلوات بفرستند. نانوایی عشقی در محلی که مسجد فعلی محله حصار بوعلی قرار دارد، یک دکان کوچک از جنس خشت و گل بوده است.

ویژگی اصلی نان عشقی کیفیت مرغوب آن بوده. آن زمان اطراف دکان عشقی گندمزارهای وسیع قرار داشته. عشقی آرد نان را از گندمزارهای اطراف نانوایی تهیه می‌کرده. حتی در زمان جنگ جهانی دوم که اغلب نانوایی‌ها هسته خرما را آرد می‌کردند و از آن نان می‌پختند، عشقی باز هم از آرد خالص گندم نان دست مردم می‌داد.

به همین دلیل محلی‌ها می‌گفتند «هرکسی نان عشقی بخورد از شمیران نمی‌رود.»

این نانوایی امروز هم در همان جای قبلی و با اندکی تغییرات وجود دارد و نان آن هنوز هم بین اهالی قدیم شمیران به نان عشقی معروف است. اکنون نانوایی عشقی توسط نوه‌هایش اداره می‌شود.

دسترسی حصار بوعلی

اهالی محله حصار به خیابان‌های خیابان باهنر (نیاوران) پاسداران، بلوار اندرزگو و بزرگراه صدر برای رسیدن به دیگر مناطق تهران با خودروی شخصی دسترسی دارند.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محله حصار بوعلی، ایستگاه مترو نوبنیاد، تجریش و قیطریه است.

این منطقه در محدوده ترافیکی و زوج و فرد قرار ندارد و اهالی برای تردد در سطح محله با محدودیتی مواجه نیستند.

پمپ بنزین نیاوران پروما و جایگاه بنزین اقدسیه دو پمپ بنزین نزدیک به این محله  و در دسترس اهالی برای تامین سوخت خودروی شخصی هستند.

تکیه حصار بوعلی

تکیه-حصار
تکیه حصار بوعلی یکی از دوتکیه محله حصار بوعلی است که به نام‌های تکیه بزرگ یا تکیه پایین و تکیه آقا یا تکیه بالا شناخته می‌شوند.

تکیه حصار بوعلی یکی از دوتکیه محله حصار بوعلی است که به نام‌های تکیه بزرگ یا تکیه پایین و تکیه آقا یا تکیه بالا شناخته می‌شوند.

منظور از تکیه حصار بوعلی تکیه پایین است که بزرگ‌تر و قدیمی‌تر است و بنای خشتی تکیه نمایانگر قدمت آن است.

به گفته قدیم‌های محله قدمت تکیه حصاربوعلی به زمان ناصرالدین شاه می‌رسد و سبک معماری آن مشابه تکیه‌های دوره قاجار است و وسایل قدیمی تکیه مثل تابلوهای نقاشی از وقایع کربلا، سماورهای بزرگ ذغالی، استکان‌ها و ظروف قدیمی حال و هوای دوران قاجار را بازگو می‌کند.

تکیه حصار بوعلی از گذشته تا به امروز دهه اول محرم را به شیوه خاص خودش به عزاداری و پذیرای عزاداران سپری می‌کند.

این تکیه دارای آشپزخانه‌ای مجهز است و تا همین چند سال اخیر اطعام عزاداران تکیه در ظروف استیل انجام می‌شد و به هیچ وجه از ظروف پلاستیکی استفاده نمی‌کردند.

به جز ماه محرم در ماه رمضان و شبهای قدر هم در این تکیه سفره افطار برای روزه‌داران گسترده می‌شود.

صبح روز عید فطر اهالی محله رسم دانرد که به به در خانه روحانی محله می‌روند. با سلام و صلوات و سر دادن شعارهایی ایشان را تا محل تکیه پایین همراهی می‌کنند. پس از آن همگی نماز عید فطر را در تکیه حصاربوعلی برپا می‌دارند.

یکی دیگر از رسوم سنتی عزاداری در تکیه حصاربوعلی مراسم حجله گردانی است. در مراسم حجله گردانی نمادی شبیه حجله درست می‌کنند که با پارچه‌های سبز آراسته شده و بالای دست می برند. با گرداندن حجله میان زنان عزادار آنها برای حضرت قاسم (ع) جوان شهید کربلا شیون می‌کنند.

تکیه حصار بوعلی در خیابان شهید باهنر، کوچه خان سفید قرار دارد.

مسجد جامع حصار بوعلی

محله بوعلی در کنار تکیه معروفش یک مسجد جامع قدیمی هم در داخل بافت محله دارد که اهالی برای انجام امور مذهبی و مجالس به آن مراجعه می‌کنند.

این مسجد در مسجد خیابان شهید باهنر، کوچه شهیدخانسفید قرار دارد.

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای-نیاوران
فرهنگسرای نیاوران در گذشته باغ بزرگ کامرانیه بوده که در دوره پهلوی دوم به عنوان نخستین فرهنگسرای تهران در محله حصار بوعلی ساخته شد.

فرهنگسرای نیاوران در گذشته باغ بزرگ کامرانیه بوده که در دوره پهلوی دوم به عنوان نخستین فرهنگسرای تهران در محله حصار بوعلی ساخته شد.

این فرهنگسرا توسط کامران دیبا، معمار برجسته ایرانی، طراحی شد و بنای آن از سبک معماری پست‌مدرن پیروی می‌کنند اما همزمان از معماری سنتی ایرانی هم الهام گرفته‌. مثلا سردر اصلی فرهنگسرا با الهام از ساختار هشتی معماری سنتی ایرانی بنا شده‌.

در حال حاضر فرهنگسرای نساوران مهم‌ترین مرکز فرهنگی محله حصار و نیاوران  است که به وسعت 110 هزار متر به شکل عمارت باغ ساخته شده است.

این مجموعه فرهنگی هنری محل برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری تهران مثل نشست‌های نقد و بررسی رویدادهای هنری، نمایش، گالری‌های هنری، کارگا‌ه‌های هنری، اجرای کنسرت و گردهمایی اهالی فرهنگ و هنر است.

فرهنگسرای نیاوران شامل قسمت‌های زیر است:

  • سالن اصلی (سالن خلیج فارس)
  • سالن گوشه
  • کتابخانه فرهنگسرا
  • نگارخانه‌ها
  • باغ فرهنگسرای نیاوران
  • بخش‌ اداری

فرهنگسرای نیاوران در میدان نیاوران (باهنر)، خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران قرار دارد.

کاخ موزه نیاوران

کاخ-نیاوران
کاخ موزه نیاوران از جمله مکان‌های گردشگری است که به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی ایران و موزه‌ای با آثار هنرمندان برجسته داخلی و خارجی در نزدیکی محله حصار قرار دارد.

همسایگی محله حصار با محله نیاوران، امکانات خاصی را در دسترس اهالی این محله قرار داده است. کاخ موزه نیاوران از جمله مکان‌های گردشگری است که به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی ایران و موزه‌ای با آثار هنرمندان برجسته داخلی و خارجی در نزدیکی محله حصار قرار دارد.

کاخ نیاوران، مجموعه‌ای از چندین عمارت زیبا، موزه و کتابخانه است که در میان باغی سرسبز با درختانی کهنسال قرار گرفته‌اند.

کاخ نیاوران، عمارت ییلاقی محمدرضا شاه پهلوی بوده که پس از انقلاب اسلامی ایران تبدیل به موزه شد.

این کاخ  پس از تخریب کاخ‌های دوره قاجار به سبک معماری مدرن و مدل کاخ‌های اروپایی ساخته شد.

طراحی این بنا را فردی به نام محسن فروغی انجام داده است.

گچبری آن را استاد عبداللهی، آینه کاری توسط استاد علی اصغر و کاشی کاری نمای خارجی آن توسط استاد ابراهیم کاظم پور انجام شده است.

در این کاخ مجموعه نفیسی از نقاشی‌های هنرمندان برجسته ایرانی از جمله مسعود عربشاهی و نیز برخی از هنرمندان مشهور اروپایی و غربی وجود دارد. یکی از مشهورترین آثار پرویز تناولی، مجسمه ساز تراز اول ایرانی، که با نام سقاخانه مشهور شده است در کاخ نیاوران نگهداری می شود.

مجموعه نیاوران شامل بخش‌های زیر است:

  • کاخ موزه صاحبقرانیه
  • موزه حوض خانه با تابلوهای نقاشی، قلمدان ها و آثار خوشنویسی نفیسی که متعلق به دوران قاجار است.
  • کوشک احمدشاهی یا استراحتگاه ییلاقی آخرین پادشاه قاجار
  • موزه جهان نما که  در سال 1355 به منظور نگهداری هدایایی که به فرح دیبا تعلق می گرفت، ایجاد شد.
  • کتابخانه اختصاصی و سلطنتی
  • موزه خودروهای اختصاصی شاه پهلوی
  • موزه سنگ نوشته‌های متعلق به ایران باستا بخش‌های دیگر کاخ موزه نیاوران است که در محله نیاوران و در دسترس اهالی این منطقه قرار دارد.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در میدان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده است.

پژهشگاه دانش های بنیادی

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی یکی از مراکز مهمی است که در محله حصار بوعلی واقع شده.

این مرکز که پیش از انقلاب اسلامی، دفتر مخصوص فرح پهلوی بود قبلاً «مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات» نام داشت.

هدف اولیه «مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات»، پیشبرد پژوهش و نوآوری در این دو رشته و فراهم آوردن الگویی برای ترویج و اعتلای فرهنگ پژوهش در سطح کشور بود که فعالیت خود را با ۳ هسته تحقیقاتی در فیزیک نظری و ۳ هسته تحقیقاتی در ریاضیات آغاز کرد.

تسری فعالیت این مرکز به حیطه‌های دیگر، منجر به ارتقای مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات در سال ۱۳۷۶ به پژوهشگاه شد و به این ترتیب «پژوهشگاه دانش‌های بنیادی» در جامعه علمی ایران شناخته شد.

ساختمان اصلی این مرکز در ضلع جنوبی میدان نیاوران در شمال شرقی محله حصار قرار دارد.

پارک نیاوران

پارک-نیاوران
پارک نیاوران یکی از پارک های قدیمی و معروف شمال شهر تهران است که در دوره محمدرضاشاه پهلوی و در سال ۱۳۴۸ به سبک معماری باغ ایرانی ساخته شد و در شرق  محله حصار بوعلی قرار دارد.

پارک نیاوران یکی از پارک های قدیمی و معروف شمال شهر تهران است که در دوره محمدرضاشاه پهلوی و در سال ۱۳۴۸ به سبک معماری باغ ایرانی ساخته شد و در شرق  محله حصار بوعلی قرار دارد.

این باغ زیبا و پر دار و درخت یکی از زیباترین پارک‌های تهران با درختان و گیاهان چنار، سدروس، نوئل، میخک هندی، اقاقیا، ، کاج، بید مجنون، بیدفری، ماگنولیا، گیلاس، سیبگل، چرم لیفه است.

چنار 20 متری و 150 ساله تهران هم به عنوان یکی از  قدیمی‌ترین درختان پایتخت در پارک نیاوران قرار دارد.

در دریاچه این پارک ماهی، مرغابی و لاک‌پشت زندگی می‌کنند.

کتابخانه، آمفی‌تئاتر، مجموعه ورزشی ، باشگاه تیراندازی آریا زمین بازی کودکان، آلاچیق، چهار استخر بزرگ، وسایل بدن‌سازی، میز تنیس روی میز، شطرنج و کافه از امکانات این بوستان محله نیاوران هستند.

پارک نیاوران در میدان باهنر یا نیاوران، انتهای شمالی خیابان پاسداران قرار دارد.

دیگر پارک های محله حصار بوعلی:

  • بوستان شکوفه در خیابان شهید غلامرضا حسینی، خیابان متقیان، کوچه گل افشان.
  • بوستان علوی درخیابان تنگستان خیابان یکم،خیابان علوی.
  • بوستان امام علی در خیابان بازدار، خیابان گلنار.

مراکز تجاری محله حصار بوعلی تهران

محله بوعلی به دلیل موقعیت خوبی که در شمال شهر تهران و مجاورت محله‌های نیاوران، فرمانیه  قرار دارد دسترسی خوبی به مراکز خرید لوکس این مناطق داشته و اهالی این محله برای خرید از موقعیت خوبی برخوردارند.

مجتمع تجاری اداری اطلس مال

atlas-mall
مجتمع تجاری اداری تفریحی اطلس مال تهران یکی از مراکز خرید مجلل شمال شهر تهران است که در شرق محله حصار  قرار دارد. این ساختمان 19 طبقه که در فضایی ۱۱ هزار متری ساخته شده ۸ طبقه آن اداری،۴ طبقه تجاری، یک طبقه فود کورت و ۶ طبقه پارکینگ دارد.

مجتمع تجاری اداری تفریحی اطلس مال تهران یکی از مراکز خرید مجلل شمال شهر تهران است که در شرق محله حصار  قرار دارد. این ساختمان 19 طبقه که در فضایی ۱۱ هزار متری ساخته شده ۸ طبقه آن اداری،۴ طبقه تجاری، یک طبقه فود کورت و ۶ طبقه پارکینگ دارد.

مجتمع تجاری اداری تفریحی اطلس مال تهران یکی از مراکز خرید مجلل تهران است که در محله نیاوران قرار دارد.

این ساختمان 19 طبقه که در فضایی ۱۱ هزار متری ساخته شده ۸ طبقه آن اداری،۴ طبقه تجاری، یک طبقه فود کورت و ۶ طبقه پارکینگ دارد.

مجموعه اطلس مال تهران با نمای شیشه‌ای و قوسی شکل، در محله نیاوران می‌درخشد.

در این مرکز خرید انواع محصولات مثل پوشاک، خوراک، زیورآلات و وسایل منزل لوکس و گران قیمت از برند‌های مطرح و معروف در ویترین فروشگاه‌ها دیده می‌شود.

بازدیدکنندگان این مرکز خرید شیک در قسمت‌های مختلف می توانند از مبلمان راحتی قرار داده شده  استفاده و خستگی‌شان را در کنند.

در قسمت اداری مجتمع اطلس چندین آژانس‌های مسافرتی فعالیت می‌کنند.

جالب است بدانید که ساختمان اطلس مال یک سازه سبز است و در طراحی آن از معماری سبز استفاده شده . چنان که  در ساخت اطلس مال تهران از مصالح ساختمانی استفاده شده که آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند.

همچنین برای تامین بخشی از برق این مجموعه از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود.

اطلس مال در محله حصار بوعلی، انتهای خیابان پاسداران قرار دارد.

مرکز خرید نارون

مرکز خرید نارون تهران پاساژی کوچک و محلی در محله نیاوران است که به شکل U طراحی شده.

در این مرکز خرید نمایندگی برندهای تامی، تی تی و میس اسپورت، مانتو مینیاتورو … شعبه دارند.

نارون در محله نیاوران، خیابان باهنر، بعد از کامرانیه، نرسیده به خیابان سعیدی است.مراکز درمانی محله حصار بوعلی.

باشگاه ورزشی فرمانیه

باشگاه فرمانیه یکی از مشهور و مجهزترین مجموعه های ورزشی در تهران است که در جنوب شرقی محله حصار بوعلی  و در دسترس اهالی این محله قرار دارد.

باشگاه فرمانیه یکی از مشهور و مجهزترین مجموعه های ورزشی در سطح کشور است که محله فرمانیه و در دسترس اهالی این محله قرار دارد.

این باشگاه با استخر، سونای خشک و بخار، تجهیزات مدرن بدنسازی، سالن اسکواش و انواع برنامه های آموزشی در دسترس اهالی این محله شمالشهر تهران قرار دارد.

تالار باشگاه فرمانیه

باشگاه-فرمانیه
تالار پذیرایی باشگاه فرمانیه یکی از معروف، مجلل و محبوب‌ترین تالارهای تهران برای برگزاری مجالس و مراسم و جشن‌های عروسی است.

تالار پذیرایی باشگاه فرمانیه یکی از معروف، مجلل و محبوب‌ترین تالارهای تهران برای برگزاری مجالس و مراسم و جشن‌های عروسی است.

باشگاه و تالار فرمانیه در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، نرسیده به پاسداران، شماره 10 واقع شده است.

مجتمع حیات پلازا

مرکز خرید حیات سبز یک مرکز تجاری تخصصی در زمینه دکوراسیون و مبلمان منزل در شمال شهر تهران است که در 3 طبقه تجاری مخاطبان خود را با تنوعی از کالاهای لوکس مواجه می‌کند.

در این مرکز خرید محصولاتی از بهترین برندها و طراحان برجسته عرصه متریال لوکس ساختمانی، مبلمان و دکوراتیو پرد آمده است.

این مجتمع در نیاوران، سه راه اقدسیه، تنگستان چهارم قرار دارد.

پیتزا چمن

پیتزا چمن قدیمی ترین پیتزایی شمال شهر تهران است که در محله نیاوران واقع شده.

این پیتزا فروشی به طعم قدیمی پیتزا و ساندویچ خوشمزه کالباس و هات داگ تنوری معروف است.

پیتزا چمن در محله نیاوران، خیابان خان سفید قرار دارد.

بیمارستان نورافشار

بیمارستان فوق تخصصی نورافشار که در زمینه توانبخشی به افرادی مشکل حرکتی دارند فعالیت می‌کند یکی از مراکز درمانی قدیمی در منطقه حصار بوعلی است.

این مرکز توسط مرحوم ابوالحسن نورافشار به عنوان آسایشگاه کوچکی برای نگهداری رایگان کودکان مبتلا به فلج اطفال وقف شد. در سال 1392  این بیمارستان به همت جمعیت هلال احمر رسما فعالیت خود را آغاز کرد

اکنون پس از گذشت چندین سال، این بیمارستان به عنوان مجهزترین و تخصصی‌ترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه شناخته می‌شود.

این بیمارستان از دیرباز با هدف بهبود حرکت برای کارایی و زندگی بهتر، به کسانی که درد یا مشکل جسمی باعث اختلال در حرکت آنها شده و یا قهرمانان المپیک و ورزشکارانی که در اوج توان حرکتی بوده و اختلال یا آسیب دیدگی باعث شده نتوانند مانند گذشته در رشته تخصصی خود فعالیت کنند، خدمات توانبخشی ارایه می‌کند.

این بیمارستان در راستای اهداف واقف، به کودکانی که دارای اختلالات ذهنی و حرکتی هستند خدمات رایگان می‌دهد..

بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با استفاده از تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی به ارزیابی، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماری های عضلانی اسکلتی کودکان، درمان مشکلات مفصل و بیماری های التهابی، ارزیابی وضعیت تراکم استخوان کودکان، جراحی ارتوپدی کودکان، جراحی اعصاب کودکان، روانپزشکی کودکان و توانبخشی کودکان معلول جسمی و حرکتی می پردازد.

این مرکز درمانی در  میدان نیاوران، خیابان پورابتهاج، خیابان خداوردی، انتهای خیابان قرار دارد.

درمانگاه خیریه حصاربوعلی

درمانگاه حصار بوعلی با خدمات پزشکی و درمانی مختلف یکی از مراکز درمانی در دسترس اهالی محله حصار بوعلی است.

درمانگاه در خیابان شهید باهنر، خیابان رضا سعیدی، پلاک 68 قرار دارد.

مدارس و مراکز آموزشی محله حصار بوعلی

محله حصار بوعلی از نظر دسترسی به مراکز آموزشی و مدرسه موقعیت خیلی خوبی دارد و ساکنان برای فرستادن فرزندانشان به مدارسی داخل بافت محله مشکلی ندارند.

برخی مدارس این محله عبارتند از:

  • مدرسه ایتالیایی پیترو دلا واله که مدرسه معروف زبان ایتالیایی در تهران است در در حصار بوعلی، خیابان نارنجستان هفتم، خیابان فرمانیه، خیابان حسینی قرار دارد.
  • دبستان پسرانه سلام یاسین در حصار بوعلی، خیابان نارنجستان هفتم، خیابان فرمانیه،خیابان ثروتی.
  • مدرسه پیشگامان تقوا: حصار بوعلی،بلوار کاوه،خ. اندرزگو،خ. بازدار
  • دبیرستان دخترانه شاهد صابرین درحصار بوعلی، خیابان پاسداران، خیابان تنگستان سوم.
  • دبیرستان پسرانه انصار القایم در حصار بوعلی، خیابان پاسداران.
  • مجتمع آموزشی دین و دانش فرمانیه در حصار بوعلی،خیابان پاسداران.
  • دبیرستان نمونه دولتی دخترانه فراست در حصار بوعلی، خیابان اردلان.
  • کانون زبان ایران در حصار بوعلی، خیابان پاسداران.
  • دبیرستان غیردولتی دخترانه تقوا در حصار بوعلی، خیابان فرمانیه، خیابان عسگریان، خیابان تنگستان یکم.
  • پیش دبستانی دخترانه گل‌های نرگس در حصار بوعلی، خیابان پاسداران،خیابان تنگستان دوم.
  • دبیرستان دخترانه درخشش (نیک) در حصار بوعلی، خیابان عسگریان، خیابان نگین، خیابان ناز دوم.
  • دبیرستان غیردولتی دین و دانش در حصار بوعلی، خیابان پاسداران بین آرزو و نارنجستان نهم.

سخن آخر

محله حصار بوعلی یکی از محله‌های گران قیمت و با اصالت شمال شهر تهران است.

این محله در دل محله‌های لوکس و مرغوب تهران مثل تیاوران و فرمانیه قرار گرفته و از نپر کیفیت شهرنشینی و دسترسی به امکانات شهری در موقعیت عالی قرار دارد.

حصار بوعلی با آب و هوای خنک کوهپایه و شمال تهران یکی از محله‌های گران قیمت و محبوب برای سکونت است.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments