محله کاشانک، از ملک شخصی سوگلی ناصرالدین شاه تا محله گران قیمت تهران

محله-کاشانک

محله کاشانک محله همسایه و دیوار به دیوار کوهستان البرز است که روی شیب دامنه کوه شکل گرفته و یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمال شرقی شهر تهران به شمار می‌رود.

این محله قدیمی تهران در گذشته منطقه‌ای سر سبز و پر از دار و درخت و جزو ییلاقات تهران با باغ‌های میوه پر محصول بوده است.

در حال حاضر این محله یکی از محله‌های گران قیمت و مرغوب شمال شهر تهران با برج و مجتمع‌های لوکس مسکونی است.

این محله از نظر امکانات شهرنشینی و رفاهی موقغیت خیلی خوبی دارد و چندین مرکز خرید در بافت محله و در نزدیکی کاشانک در دسترس اهالی این منطقه است.

کاشانک محله‌ای دنج و خوش منظره در شمال شهر تهران است.

در این نوشته نگاهی می اندازیم به امکانات شهرنشینی و پیشینه این محله محبوب و مرغوب تهران. با نیک بوم همراه باشید.

کاشانک کجاست؟

کاشانک
محله کاشانک از سمت شرق با خیابان دوم شرقی، میدان شهدای ارتش و بزرگراه ارتش، از جنوب با خیابان موحد دانش، خیابان بدیعی، خیابان نارنجستان یکم، خیابان جهانبخش نژاد، خیابان بوستان و خیابان لواسانی و از غرب با خیابان پاسداران، میدان باهنر و خیابان باهنر محدود شده است.

محله کاشانک محله‌ای قدیمی در منطقه شمیرانات و در دامنه کوهستان البرز است که در منطقه یک شهرداری قرار می‌گیرد.

خانه‌های این محله از سمت شمال چشم‌اندازی به سمت کوهستان البرز و آسمان آبی شمال شهر و همچنین از سمت پنجره‌های جنوب نمایی از تهران بزرگ و آسمان خاکستری پایتخت دارند.

محله کاشانک از سمت شرق با خیابان دوم شرقی، میدان شهدای ارتش و بزرگراه ارتش، از جنوب با خیابان موحد دانش، خیابان بدیعی، خیابان نارنجستان یکم، خیابان جهانبخش نژاد، خیابان بوستان و خیابان لواسانی و از غرب با خیابان پاسداران، میدان باهنر و خیابان باهنر محدود شده است.

این محله  با محله‌های ‌دارآباد، فرمانیه، نیاوران، اراج و حصار بوعلی همسایه است.

خیابان موحد دانش، خیابان منجیل، خیابان سپند، خیابان صبوری، خیابان پور ابتهاج، خیابان سباری و خیابان شهید خویی از مهم‌ترین خیابان‌های محله کاشانک هستند.

پیشینه کاشانک

انیس الدوله
در دوران ناصر الدین شاه، انیس‌الدوله، سوگلی ناصرالدین شاه که یکی از همسران عزیز کرده سلطان صاحبقران بوده بنای ناسازگاری می‌گذارد و درخواستش این بوده که شاه حکمرانی شه ر کاشان را به او بدهد شهر هم برای انکه رضایت همسرش را به دست آورد و کاشان را هم به باد ندهید دستور می‌دهد که زمین‌های منطقه کاشانک را که به شکل باغ بوده به اسم انیس الدوله بزنند و اسمش راهم بگذارند کاشانک تا همسر بانو دست از سر شاه بردارد.

محله کاشانک در روزگاران گذشته یعنی دوره پادشاهان قاجار منطقه‌ای ییلاقی و شمال باغ‌های میوه بوده است. جالب است بدانید که بر اساس روایت‌های تاریخی در دوران ناصر الدین شاه، انیس‌الدوله، سوگلی ناصرالدین شاه که یکی از همسران عزیز کرده سلطان صاحبقران بوده بنای ناسازگاری می‌گذارد و درخواستش این بوده که شاه حکمرانی شه ر کاشان را به او بدهد شهر هم برای انکه رضایت همسرش را به دست آورد و کاشان را هم به باد ندهید دستور می‌دهد که زمین‌های منطقه کاشانک را که به شکل باغ بوده به اسم انیس الدوله بزنند و اسمش راهم بگذارند کاشانک تا همسر بانو دست از سر شاه بردارد.

به این ترتیب این منطقه با عنوان محله کاشانک یعنی کاشان کوچک ثبت می‌شود.

یک روایت تاریخی درباره گذشته کاشانک هست که می‌گوید:« بنیانگذاران محله کاشانک دو طایفه به نام های طائی و امینیان بودند. حدود 200 سال پیش طایفه طائی از محله‌های قرچک و ورامین و طایفه امینیان چند سال پس از طایفه طائی از این دو محله به سمت کاشانک مهاجرت می‌کنند. پس از گذشت صد سال دو طایفه دیگر به نام های ناطقیان و خیری از محله لواسان به سوی محله کاشانک مهاجرت می‌کنند ودر بخش تپه های کاشانک ساکن می‌شوند. در ابتدا این مهاجران ضعیف و ندار بودند اما کم کم به افرادی ثروتمند تبدیل می‌شوند.

به این ترتیب بافت محله کاشانک دو پاره است. یک بخش ساکنان قدیمی محله که ساکن تپه های کاشانک هستند و دیگری اهالی امروزین این محله شمال شهر تهران هستند.

دسترسی محله کاشانک

محله کاشانک در شمالی‌ترین منطقه تهران واقع شده و از نظر دسترسی به سایر مناطق تهران ساکنان این محله نیاز به خودروی شخصی دارند.

این محله در محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد قرار ندارد و اهالی برای تردد در محله با محدودیتی مواجه نیستند.

از نظر دسترسی به اتوبوس و تاکسی، نزدیک‌ترین مبدأ پایانه‌های مسافربری و اتوبوسرانی در تجریش و چهارراه پارک وی و مبدأ تاکسی‌های خطی در این محله تجریش، میدان نوبنیاد و چهارراه پارک وی هستند.

نزدیک‌ترین خطوط مترو در محله کاشانک ایستگاه مترو نیاوران و نوبنیاد هستند.

اهالی این محله برای سوختگیری خودرو به جایگاه سوخت و پمپ بنزین نیاوران دسترسی دارند.

 امکانات محله کاشانک

این محله یکی از برخوردار ترین محله‌های تهران از نظر دسترسی به امکانات رفاهی شهرنشینی شمال شهر تهران است.

کاشانک در کنار چندین مرکز خرید مجلل، مجموعه فرهنگی گردشگری کاخ نیاوران و بوستان قدیمی و باصفای نیاوران قرار دارد.

مجتمع تجاری عرش آجودانیه

عرش-آجودانیه
عرش آجودانیه یک مرکز تجاری و تفریحی در شمال شهر تهران است که افراد می‌توانند همراه با خریدف گردش و تفریح کرده و یک روز لذت‌بخش بسازند.

عرش آجودانیه یک مرکز تجاری و تفریحی در شمال شهر تهران است که افراد می‌توانند همراه با خریدف گردش و تفریح کرده و یک روز لذت‌بخش بسازند.

طبقه همکف پاساژ انواع  واحدهای تجاری برندهای معتبر و غیربرند محصولات متنوع عرضه می‌کنند.

طبقه منفی یک به هایپرمارکت با انواع محصولات خرید روزمره مثل لبنیات، پروتئین، میوه، سبزیجات، مواد غذایی، نان گرم، بوفه غذا و… اختصاص دارد.

طبقه بالای همکف در مجتمع عرش هم مانند طبقه همکف به واحدهای تجاری اختصاص دارد.

طبقه دوم یکی از بخش‌های تفریحی هیجان‌ انگیز مجتمع عرش است که دو بخش فودکورت و سرزمین‌بازی را شامل می‌شود.

انواع مختلف فست‌فودها، غذاهای ایرانی، غذاهای ملل، غذاهای گیاهی، سالادها، نوشیدنی‌ها، دسرها و بستنی‌ها را می‌توانید ادر فودکورت عرش ببینید.

گرین‌لند یا سرزمین‌بازی است. مجموعه‌ای است که در آن انواع بازی‌های کودکانه یا بی‌خطر برای کودکان درنظر گرفته شده تا کودکان بتوانند در آنجا بازی‌های فردی و گروهی مختلف را تجربه کنند.

طبقه سوم عرش به پردیس سینمایی اختصاص یافته که به زودی از بزرگ‌ترین، مجهزترین و مدرن‌ترین سینمای منطقه آجودانیه رونمایی می‌شود.

پارکینگ عرش شامل سه طبقه پارکینگ با ظرفیت 400 خودرو است.

این مرکز خرید در کاشانک، اقدسیه، خیابان موحد دانش، سباری و نبش پورابتهاج قرار دارد.

مجتمع تجاری آوا سنتر

آواسنتر
آواسنتر یکی از مراکز خرید مدرن در محله کاشانک است که به صورت مجموعه‌ای با نمای شیشه‌ای و مدرن در خیابان فیروزبخش می‌درخشد.

آواسنتر یکی از مراکز خرید مدرن در محله کاشانک است که به صورت مجموعه‌ای با نمای شیشه‌ای، فلزی و مدرن در خیابان فیروزبخش می‌درخشد.

این مرکز خرید شامل ردیف فروشگاه‌هایی است که به ‌طور تخصصی به فروش و عرضه طلا و جواهرات مشغول هستند.

آواسنتر دارای بخش‌های مختلف گالری‌های طلا و جواهرات، طلا و جواهرات قدیمی، برندهای خاص طلا و جواهرات، سایر فروشگاه‌ها و رستوران و فودکورت است.

در این مرکز خرید فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایش، مد و پوشاک و بوک‌لند هم حضور دارند.

در طبقه هشتم آواسنتر برنامه‌های فرهنگی و پرفورمنس‌هایی برگزار می‌شود و دوست‌داران هنر را به خود جلب می‌کند.

این مرکز خرید در کاشانک، خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروزبخش است.

 مرکز خرید دنیای جواهر

دنیای جواهر یکی دیگر از مراکز خرید با فروشگاه‌های طلا و جواهر در محله کاشانک است.

این مرکز خرید در در محله کاشانک تهران و خیابان یاسمن واقع شده است.

 مرکز خرید پارک سنتر

پارک-سنتر
مجتمع تجاری اداری پارک سنتر با معماری و نمای مدرن یکی از مراکز خرید محله فرمانیه و در نزدیکی محله کاشانک است که به محلی برای گردهمایی برندهای لباس ایرانی تبدیل شده.

مجتمع تجاری اداری پارک سنتر با معماری و نمای مدرن یکی از مراکز خرید محله فرمانیه و در نزدیکی محله کاشانک است که به محلی برای گردهمایی برندهای لباس ایرانی تبدیل شده.

پارک سنتر ساختمانی با چهار طبقه فضای تجاری است که شامل سوپرمارکت و فروشگاه‌ است و بالا به فضای رستوران و تراس روباز اختصاص دارد که در ۱۸ طبقه بالاتر از فضاهای اداری با متراژ ۴۰ تا ۴۰۰ متر قرار گرفته است.

از جمله برندهای حاضر در این مجموعه می‌توان حجاب استایل، گالری ابریشم، انورسالار، اصایل، ایریانو، ساحل، فلای دیزاین، گارنت و هیوا مزون را نام برد.

رستوران  «وربنا» با منویی از غذاهای تایلندی، چینی و ژاپنی در طبقه سوم پارک سنتر قرار دارد.

«هل کافه» هم در طبقه اول این مجتمع قرار دارد.

پارک سنتر در چهارراه فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم (جهانبخش‌نژاد)، پلاک هفت واقع شده است.

مرکز خرید اقدسیه

مرکز خرید اقدسیه یکی از مراکز خرید در دسترس اهالی کاشانک با فروشگاه‌های انواع پوشاک، کیف و کفش، موبایل، طلا و زیورآلات، ساعت، لوازم دکوری و … است.

این مرکز خرید در کاشانک، خیابان موحد دانش قرار دارد.

مرکز خرید صدف

مرکز خرید صدف یا بازار صدف یک مرکز خرید قدیمی و کوچک در کاشانک با ویترین فرشگاه‌های طلا و جواهرات.

صدف در کاشانک، خیابان موحد دانش، اقدسیه، پارک چهارم قرار دارد.

 فروشگاه شهروند

شعبه کاشانک فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند یک مرکز خرید با انواع و اقسام محصولات مورد نیاز خرید روزمره از گوشت و مرغ تا لبنیان و سبزی و میوه و… است که در دسترس اهالی کاشانک قرار دارد.

شهروند کاشانک در خيابان پورابتهاج، انتهاي ديوار كاخ، خيابان نصيرآبادي، جنب كوچه ماه، پلاك آبي11 است.

کاخ موزه نیاوران

کاخ-نیاوران
کاخ موزه نیاوران یکی مناطق گردشگری و فرهنگی و هنری شمال شهر تهران است که در نزدیکی و دسترس اهالی کاشانک قرار دارد.

کاخ موزه نیاوران یکی مناطق گردشگری و فرهنگی و هنری شمال شهر تهران است که در نزدیکی و دسترس اهالی کاشانک قرار دارد.

کاخ نیاوران، مجموعه‌ای از چندین عمارت زیبا، موزه و کتابخانه است که در میان باغی سرسبز با درختانی کهنسال قرار گرفته‌اند.

کاخ نیاوران، عمارت ییلاقی محمدرضا شاه پهلوی بوده که پس از انقلاب اسلامی ایران تبدیل به موزه شد.

این کاخ  پس از تخریب کاخ‌های دوره قاجار به سبک معماری مدرن و مدل کاخ‌های اروپایی ساخته شد.

طراحی این بنا را فردی به نام محسن فروغی انجام داده است.

گچبری آن را استاد عبداللهی، آینه کاری توسط استاد علی اصغر و کاشی کاری نمای خارجی آن توسط استاد ابراهیم کاظم پور انجام شده است.

در این کاخ مجموعه نفیسی از نقاشی‌های هنرمندان برجسته ایرانی از جمله مسعود عربشاهی و نیز برخی از هنرمندان مشهور اروپایی و غربی وجود دارد. یکی از مشهورترین آثار پرویز تناولی، مجسمه ساز تراز اول ایرانی، که با نام سقاخانه مشهور شده است در کاخ نیاوران نگهداری می شود.

کاخ موزه صاحبقرانیه، موزه حوض خانه، کوشک احمدشاهی یا استراحتگاه ییلاقی آخرین پادشاه قاجار، موزه جهان نما که  در سال 1355 به منظور نگهداری هدایایی که به فرح دیبا تعلق می گرفت، ایجاد شد.، کتابخانه اختصاصی و سلطنتی، موزه خودروهای اختصاصی شاه پهلوی و  موزه سنگ‌نوشته‌های متعلق به ایران باستان بخش‌های دیگر کاخ موزه نیاوران است که در محله نیاوران و در دسترس اهالی این منطقه قرار دارد.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در میدان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده است.

چنار مسجد وليعصر کاشانک

درخت چنار کهنسال کاشانک  نمادی برای محله‌ی کاشانک اسات.

پیشینه این چناربه بیش از 500 می‌رسد و پهنای آن نزدیک به 3 متر است.

در حال حاضر درون چنار به شکل اتاقکی زیبا درآمده است.

موزۀ طبیعت و حیات وحش ایران

موزه-حیات-وحش-داراباد
موزه دارآباد یکی از مقاصد گردشگری جذاب تهران به خصوص برای علاقه‌مندان به حیات وحش و کودکان و نوجوانان استدر فاصله کمی از محله کاشانک قرار دارد.

موزه دارآباد یکی از مقاصد گردشگری جذاب تهران به خصوص برای علاقه‌مندان به حیات وحش و کودکان و نوجوانان استدر فاصله کمی از محله کاشانک قرار دارد.

این موزه که در باغی زیبا از کاخ‌های خانواده پهلوی برپا شده، شامل بخش‌های جانوران زنده مانند پرندگان، خزندگان و دوزیستی‌ها، آبزیان و پستانداران به‌خصوص گربه‌سانان بزرگ و در بخش غیرزنده، نوع کمیاب پوست ببر مازندران است که خودش منقرض شده‌ و همچنین دو نمونه از نادرترین و زیباترین پستانداران در حال انقراض، با نام‌های گورخر ایرانی و یوزپلنگ آسیایی است.

سینمای شش بعدی، هیومن پارک، دکتر لند، رویا پارک از دیگر بخش های مجموعه تفریحی داراباد است.

موزه حیات وحش دارآباد درمیدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه قرار دارد.

بیمارستان نورافشار

بیمارستان فوق تخصصی نورافشار که در زمینه توانبخشی به افرادی مشکل حرکتی دارند فعالیت می‌کند یکی از مراکز درمانی قدیمی در محله کاشانک است.

این مرکز توسط مرحوم ابوالحسن نورافشار به عنوان آسایشگاه کوچکی برای نگهداری رایگان کودکان مبتلا به فلج اطفال وقف شد. در سال 1392  این بیمارستان به همت جمعیت هلال احمر رسما فعالیت خود را آغاز کرد

اکنون پس از گذشت چندین سال، این بیمارستان به عنوان مجهزترین و تخصصی‌ترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه شناخته می‌شود.

این بیمارستان از دیرباز با هدف بهبود حرکت برای کارایی و زندگی بهتر، به کسانی که درد یا مشکل جسمی باعث اختلال در حرکت آنها شده و یا قهرمانان المپیک و ورزشکارانی که در اوج توان حرکتی بوده و اختلال یا آسیب دیدگی باعث شده نتوانند مانند گذشته در رشته تخصصی خود فعالیت کنند، خدمات توانبخشی ارایه می‌کند.

این بیمارستان در راستای اهداف واقف، به کودکانی که دارای اختلالات ذهنی و حرکتی هستند خدمات رایگان می‌دهد..

بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با استفاده از تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی به ارزیابی، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماری های عضلانی اسکلتی کودکان، درمان مشکلات مفصل و بیماری های التهابی، ارزیابی وضعیت تراکم استخوان کودکان، جراحی ارتوپدی کودکان، جراحی اعصاب کودکان، روانپزشکی کودکان و توانبخشی کودکان معلول جسمی و حرکتی می پردازد.

این مرکز درمانی در میدان نیاوران، خیابان پورابتهاج، خیابان خداوردی، انتهای خیابان قرار دارد.

رستوران لامیان

رستوران-لامیان
رستوران لامیان با انواع غذاهای آسیایی در دسترس اهالی کاشانک است.

رستوران لامیان با انواع غذاهای آسیایی در دسترس اهالی کاشانک است.

لامیان درخیابان آجودانیه، نرسیده به کاشانک، مجتمع تجاری تفریحی عرش اجدانیه قرار دارد.

رستوران مارچوبه

رستوران ایتالیایی مارچوبه یکی دیگر از رستوران‌های با کیفیت محله آجودانیه است.

این رستوران با منویی از انواع پیتزاهای ایتالیایی، آمریکایی، پاستا، ساندویچ برگز و غذاهای اصلی در محله کاشانک و در دسترس اهالی این محله است.

مارچوبه در محله کاشانک، خیابان سپند، خیابان جورمند پلاک 9 قرار دارد.

پیتزا آرد

پیتزا آرد با منویی از پیتزا خانواده، ساندویچ، پاستا، سوخاری، سالاد و پیش غذا از فست فودهای منطقه کاشانک است.

آرد در اقدسیه، خیابان سپند، کوچه دستان، کوچه کامران، مجتمع صاحبقرانیه قرار دارد.

رستوران بوکا

رستوران بوکا یک رستوران با غذاهای ایتالیایی در محله کاشانک است.

این رستوران با منویی از انواع خوراک‌های ایتالیایی، پاستا، پیتزا، غذاهای دریایی و برگر، سالاد و. پیش غذا و فضای داخلی گرم و دلنشین در دسترس اهالی محله کاشانک قرار دارد.

بوکا در نیاوران، شمال کاخ نیاوران، پوراتهاج، پلاک303 است.

فست فود قلب طلایی نیاوران

سوخاری-قلب-طلایی
قلب طلایی به دلیل سرو مرغ سوخاری‌  به سبک فرانسوی که مرغ بدون پوست و با روکش نان، سوخاری می‌شود معروف و پرطرفدار است.

قلب طلایی به دلیل سرو مرغ سوخاری‌  به سبک فرانسوی که مرغ بدون پوست و با روکش نان، سوخاری می‌شود معروف و پرطرفدار است.

رستوران قلب طلایی با انوع غذاهای فست فودی یکی از رستوران‌های محبوب محله نیاوران است.

فست فود قلب طلایی در میدان نیاوران، سر خیابان قنات، پلاک ۲۱ قرار دارد.

فضای سبز کاشانک

محله کاشانک یکی از محلات سرسبز پایتخت است که در کنار یکی قدیمی‌ترین بوستان‌های سرسبز تهران قرار دارد.

بوستان نیاوران

پارک-نیاوران
پارک نیاوران یکی از پارک‌های قدیمی تهران است که در دوره محمدرضاشاه پهلوی و در سال ۱۳۴۸ به سبک معماری باغ ایرانی در نیاوران ساخته شده  و یک منطقه سرسبز و خوش آب و هوا در نزدیکی محله کاشانک است.

پارک نیاوران یکی از پارک‌های قدیمی تهران است که در دوره محمدرضاشاه پهلوی و در سال ۱۳۴۸ به سبک معماری باغ ایرانی در نیاوران ساخته شده  و یک منطقه سرسبز و خوش آب و هوا در نزدیکی محله کاشانک است.

این باغ زیبا و پر دار و درخت یکی از زیباترین پارک‌های تهران با درختان و گیاهان چنار، سدروس، نوئل، میخک هندی، اقاقیا، ، کاج، بید مجنون، بیدفری، ماگنولیا، گیلاس، سیبگل، چرم لیفه است.

چنار 20 متری و 150 ساله تهران هم به عنوان یکی از  قدیمی‌ترین درختان پایتخت در پارک نیاوران قرار دارد.

در دریاچه این پارک ماهی، مرغابی و لاک‌پشت زندگی می‌کنند.

کتابخانه، آمفی‌تئاتر، مجموعه ورزشی ، باشگاه تیراندازی آریا زمین بازی کودکان، آلاچیق، چهار استخر بزرگ، وسایل بدن‌سازی، میز تنیس روی میز، شطرنج و کافه از امکانات این بوستان محله نیاوران هستند.

پارک نیاوران در میدان باهنر یا نیاوران، انتهای شمالی خیابان پاسداران قرار دارد.

دیگر پارک های محله کاشانک عبارتند از:

  • بوستان نیلوفر در خیابان پور ابتهاج، خیابان صبوری، خیابان طالقانی.
  • پارک شطرنج تهران در خیابان شهید سباری، بین دو خیابان پنجم و ششم شرقی.
  • بوستان سپند در محله کاشانک، خیابان عسگری، خیابان مینا، خیابان طایی.
  • بوستان شاهد در کاشانک، خیابان پاسداران.

مجموعه فرهنگی ورزشی کاشانک

مجموعه ورزشی شهدای کاشانک با سالن بدنسازی، سالن ایروبیک و سالن چندمنظوره در رشته‌های بدنسازی، ایروبیک، آمادگی جسمانی، یوگا، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، پیلاتس و ویژه بانوان و آقایان از جمله مراکز ورزشی محله کاشانک است.

این باشگاه در کاشانک، خیابان صبوری، انتهای کمالی شرقی است.

مجموعۀ ورزشی رویال اقدسیه

مجموعه ورزشی رویال اقدسیه با سالن گروهی به مساحت 150 متر باامکانات کامل برای تمامی ورزش‌های گروهی، کافه رستوران اختصاصی با نوشیدنی ها و غذاهای ورزشی، سالن ماساژ، اتاق کودک، سالن کراس فیت، اتاق آنالیز بدن و مشاور تغذیه و مشاور ورزشی در کلاس‌ها و رشته‌های ورزشی اسپینینگ، ایروبیک، بادی اتک ، بادی پامپ ، بادی کامبت ، بدنسازی، تی آر ایکس، سی ایکس ورکس، فیتنس، پیلاتس، کراس فیت و یوگا یکی از باشگاه‌های ورزشی در محله کاشانک است.

رویال اقدسیه در اقدسیه، خیابان سپند، کوچه دستان، بن بست آسمان، پلاک 4 قرار دارد.

باشگاه جوان

باشگاه ورزشی بدنسازی جوان مخصوص بانوان است و دارای رشته های بدنسازی وکراس فیت و تی آر ایکس و ایروبیک و کاراته و کنگ فو است.

این باشگاه در کاشانک، خیابان سپند، خیابان عسگری، خیابان رزم آرا قرار دارد.

 سالن ورزشی هیربد

مجموعه باشگاه های ورزشی هیربد ویژه بانوان یکی از مجهزترین مجموعه ورزشی هیبریدی در پاسداران با  تجهیزات تردمیل، دوچرخه و کلیه تجهیزات بدنسازی و هوازی با مارک تکنو جیم ، متریکس، فری موشن و امکانات دوش ، بوفه (غذاهای رژیمی) ، فضای تفریحی ، تهویه و فضای مناسب برای پارک یکی از باشگاه‌های ورزشی کاشانک است.

هیربد در ابتدای پاسداران، نبش نگارستان یکم، پلاک 81 قرار دارد.

مراکز آموزشی کاشانک

محله کاشانک از لحاظ دسترسی به مراکز اموزشی و مدرسه محله خوبی است و اهالی این محله مشکلی برای فرستان فرزندانشان به مدرسه در داخل بافت محله ندارند. برخی مدارس این محله عبارتند از:

  • دبستان غیردولتی دخترانه شمسای دانش در کاشانک، خیابان پور ابتهاج، خیابان صبوری.
  • هنرستان خاورمنش۲ در کاشانک، خیابان پورابتهاج، خیابان نصیر آبادی.
  • دبیرستان دخترانه مهراندخت در کاشانک، خیابان صبوری.
  • مهدکودک خانه فرشتگان در کاشانک، خیابان قاسمی، خیابان سوسن، پارک سوم.
  • مجتمع آموزشی نور الهدی در کاشانک، خیابان پاسداران، خیابان بوستان، پلاک 1.
  • دبیرستان دخترانه خانسفید در خیابان کاشانک.
  • کانون زبان ایران در قبا، خیابان پاسداران، خیابان دعوی.
  • پیش دبستان و دبستان دخترانه ماه نگاردر کاشانک، خیابان اقدسیه، خیابان عزت الله انتظامی، خیابان آستان، پلاک 3.

سخن آخر

کاشانک، محله‌ای مرغوب با امکانات رفاهی و شهرنشینی عالی در مجاورت کوهستان زیبای البرز و پارک سرسبز نیاوران است.

این محله هم خوش آب و هوا از محله‌های گران قیمت و محبوب شمال شهر تهران است.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments