پنج راهکار تبدیل خانه به محل کار

تبدیل خانه به محل کار

با شیوع ویروس کرونا و دورکار شدن اجباری کارمندان، تعیین مرز مشخص بین خانه و محل کار دشوار است. تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی نیروهایی که امکان دورکاری داشتند را به خانه فرستادند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری شود. بااین‌حال تغییر محل کار و حضور مداوم در خانه مشکلاتی برای کارمندان به‌وجود آورده است. بسیاری از افراد برای بالا بردن راندمان کاری سعی می‌کنند فضای خانه‌شان را به محل کار نزدیک کنند. اگر شما هم  دورکار شده‌اید و دنبال راهکاری برای نزدیک‌شدن فضای اتاق‌تان به محل کار هستید، این مقاله پنج راهکار تبدیل خانه به محل کار را به‌ شما ارائه می‌دهد.

1.     ساختن محیط کار در خانه

برای آن‌دسته از افراد که دفتر کار خانگی ندارند، روند کار در خانه به‌راحتی ممکن است از مسیر خارج شود. مشخص کردن محلی ویژه برای کار کردن در خانه، یکی از راه‌های مهم برای حفظ سرعت و راندمان کارهای روزانه است. انتخاب نقطه‌ای از خانه به‌عنوان محل کار به سلایق و علایق‌تان بستگی دارد ولی توجه داشته باشید که محل انتخابی شما باید حس و حال فضای کار را تداعی کند. پیشنهاد می‌شود برای انتخاب بهترین نقطه به‌عنوان محل کار به این نکته‌ها توجه کنید:

  • روشنایی کافی
  • صندلی راحت
  • میزی با ارتفاع متناسب با صندلی
  • داشتن فضای کافی برای چیدن وسایل موردنیاز
  • نزدیک بودن به پریز برق برای شارژ لپ‌تاپ و دیگر وسایل الکتریکی

محل انتخابی شما باید کمترین میزان رفت‌وآمد با دیگر اعضای خانه را داشته باشد تا تمرکز بیشتری مشغول کارتان شوید و به‌راحتی بتوانید تماس‌‌ تصویری داشته باشید.

میز کارتان را منظم نگه دارید

2.    منظم‌ کردن میز کار

یکی دیگر از پنج راهکار تبدیل خانه به محل کار، منظم و تمیز کردن میز و محل کارِ خانه است. چه زمانی باید میز و محل کارمان را تمیز کنیم؟ همین حالا. ممکن است تمیز کردن هرروزه زمان‌بر و خسته‌کننده باشد ولی اطمینان داشته باشید حس و حال خوب بعد از آن، انرژی کاری را دوچندان می‌کند. پیشنهاد می‌شود وسایل اضافی را کنار بگذارید و به وسایل روی میز نظم بدهید. به‌عنوان مثال با چیدن خودکار و مداد در قلمدان و فنجان‌های تزئینی یا برگه‌ها در پوشه‌هایی مشخص و جداگانه، نظم بیشتری به فعالیت‌تان می‌دهید. همچنین تمام وسایل موردنیاز را در دسترس و نزدیک میز کارتان قرار بدهید تا مدام مجبور به ترک کارتان نباشید.

3.    تزئین محل کار با قاب عکس

وقتی میز کار را در محل مناسبی قرار دادید، وقت این است تصویر مناسب و چشم‌نوازی را مقابل خود داشته باشید. قراردادن تصویری روحیه‌بخش بالای میز کار ازنظر روانی تأثیر مثبتی روی شما می‌گذارد. تصویر انتخابی می‌تواند عکس آدم‌های محبوب یا حیوان خانگی‌تان‌ باشد. تصویری از اهداف یا محلی که آرزوی سفر به آنجا را دارید دیگر گزینه‌های مطلوب برای انتخاب تصویر الهام‌بخش هستند. همچنین داشتن تقویمی که کارهای مهم و برنامه‌ریزی‌‌شده‌تان را یادآوری کند نیز گزینه‌ی مناسبی می‌تواند باشد تا مدام روند کاری‌تان را بیشتر به اولویت‌های زندگی‌تان نزدیک کنید.

4.      انتخاب پس‌زمینه‌‌ی مناسب

اگر تماس‌های تصویری بخشی از کار هرروزه‌تان است، نسبت به تصویر پس‌زمینه‌تان وسواس به خرج دهید. مطمئن باشید ایجاد پس‌زمینه‌ای تمیز و منظم، تصویر مناسبی از شما در تماس‌های تصویری ارائه می‌دهد؛ درصورت داشتن فرصت کافی بااستفاده از وسایل مناسب شیوه‌ی زندگی‌تان را نیز به نمایش بگذارید. پیشنهاد ما این است از نقاشی‌های موردعلاقه‌تان، یادگاری‌های جذاب یا کتابخانه‌ استفاده کنید. به‌عنوان نکته‌ی آخر در این بخش، به روشنایی مناسب در اتاق و محل‌‎ کار خانگی‌تان توجه کنید تا تصویر مناسبی از خودتان در تماس‌های تصویری به همکاران‌تان نشان دهید.

چیدمان میز کار

5.     ایجاد حال‌وهوای دلخواه

اگر تا به‌حال امکان داشتن دفتر کار دلخواه‌تان‌ را نداشته‌اید، حالا فرصت مناسبی است تا فضا و حال‌وهوای مناسب را برای محل کارتان سروشکل دهید. به به احتمال زیاد در محل کار اجازه‌‌ی روشن کردن شمع معطر روی میزتان را نداشته باشید. اما پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک‌بار هم که شدهدر اتاق کار خانه تعدادی شمع معطر روشن کنید تا تأثیر باورنکردنی‌اش را متوجه شوید. همچنین پخش موسیقی از بلندگو به‌جای هدفون، ذهن شما را برای ادامه‌ی کارتان آرام می‌کند. به‌عنوان نکته‌ی آخر درنظر داشته باشید برای اینکه مدام از پشت میزتان بلند نشوید، مقداری خوراکی و میان‌وعده را پیش از شروع کار نزدیک میز کارتان قرار دهید.

مهم است دفتر کار خانگی‌تان همان‌اندازه احساس راحتی به شما بدهد که دیگر نقاط خانه در ساعت‌های غیرکاری. دوران کرونا ممکن است با قرنطینه همراه باشد و ازنظر روحی به ارتباط با آدم‌های دیگر نیاز داشته باشید. به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌شود زمانی را به انجام کارهای متفرقه و سرگرمی اختصاص دهید. درصورت امکان حیوان خانگی و پرنده‌ در خانه‌تان نگهداری کنید و زمانی را با آنها بگذرانید.

منبع

zillow

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments