هفت نکته کاربردی دکوراسیون دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار

دفتر کار دومین مکان بعد از خانه است که ‌بیشترین زمان را در آنجا می‌گذاریم. به‌همین دلیل بسیار مهم است که زیبا، کاربردی و سالم به‌نظر برسند. پس بادقت و وسواس زیاد طراحی داخلی محل کارتان را انجام دهید. در این مقاله هفت نکته مهم و کاربردی دکوراسیون دفتر کار فهرست شده‌اند که بااستفاده از آنها محل کارتان به مکانی راحت‌‎تر برای انجاک کارهای روزانه‌تان تبدیل می‌شود.

1. ساخت فضای الهام‌بخش

فرقی نمی‌کند که فضای دفتر کارتان را آرام و خلوت بسازید یا از رنگ‌های روشن و تعداد زیادی وسیله در آن استفاده کنید. در هر دو حالت به سمت ایده‌هایی بروید که دفتر کارتان را الهام‌بخش جلوه بدهد. بدون تردید کار در چنین فضایی افراد را در حال‌وهوای بهتر قرار می‌دهد و بازدهی فعالیت‌ را بالا می‌برد.

استفاده از تنوع یکی از راه‌های کلیدی برای ساخت فضایی جذاب است. میز کار فقط بخش کوچکی از دکوراسیون مطلوب دفتر کار به‌حساب می‌آید و برای ساخت فضایی صمیمی باید به بخش‌هایی اشتراکی هم فکر کنید. فاصله‌ی نزدیک کارمندان در محیط کار دسترسی به افراد مختلف را راحت‌تر می‌کند و خلاقیت و صمیمت فضای کار را بالا می‌برد. محل‌هایی برای استراحت کارمندان نیز اهمیت بالایی دارد و مهم است که این محل‌ها با قسمت‌هایی که کارمندان مشغول کار هستند، جدا باشد تا سکوت در فضای کار برقرار شود.

2. انتخاب مبلمان راحت

به‌خاطر اینکه زمان زیادی در محل کار سپری می‌شود، راحتی مبلمان و صندلی‌ها اهمیت زیادی دارند. از صندلی‌هایی باید استفاده شود که به‌خوبی برای پشت بدن طراحی شده باشند تا آسیب جدی وارد نشود. به‌همین دلیل است که هنوز صندلی‌های قابل تنظیم بهترین گزینه برای استفاده در فضای داخلی محل کار هستند. دوران صندلی‌های قابل تنظیم بزرگ با طراحی زشت گذشته است و امروزه انواع و اقسام این صندلی‌ها را می‌توانید پیدا کنید که با فضای کلی دفتر محل کارتان هماهنگی داشته باشد. جدای از راحتی، رنگ مبلمان دفتر کار هم می‌تواند تأثیر به‌سزایی در چیدمان داشته باشد که در بخش‌های بعدی در مورد آن توضیح بیشتری می‌دهیم.

ضرب‌المثلی انگلیسی می‌گوید که “نشستن یه سیگار کشیدن دیگه‌ست”. به‌عبارت دیگر نشستن به‌اندازه‌ی سیگار مضر خواهد بود. به‌همین دلیل دفتر کار باید طوری طراحی شود که کارمندان برای چرخیدن در فضای کار تشویق شوند. یکی از راه‌حل‌ها استفاده از میزهایی با ارتفاع بالا است که کارمندان امکان کار به‌صورت ایستاده و نشسته را داشته باشند. راه‌حل دیگر، طراحی فضاهایی جداگانه برای کار اشتراکی و استراحت است تا کارمندان هرچند وقت یکبار در فضاهای مختلف قدم بزنند. همچنین می‌توان دستگاه‌هایی مثل پرینتر را کمی دورتر از میز کار قرار داد تا به این بهانه کارمندان چند قدمی در فضای کار بزنند. استفاده از این ایده‌ها در راستای سلامتی کارمندان و بازدهی فعالیت‌ها هستند.

مبلمان برای دکوراسیون دفتر کارتضمین سلامت کارمندان بااستفاده از فضای کاری منعطف

3. پوشه‌بندی اسناد

برای استفاده‌ی بهینه از فضای دفتر کار و دسترسی راحت و سریع به تمام پرونده‌ها و اسناد، پوشه‌بندی بهترین گزینه است. به یاد داشته باشید که در دکوراسیون دفتر کار از کمدها و کشوهایی با کمترین فضا استفاده کنید. مرحله بعد دسته‌بندی اسناد و پوشه‌ها است که براساس موضوع، تاریخ یا هر عنوان دلخواهی می‌توانید آنها را مرتب کنید.

4. مرتب نگه‌داشتن میز دفتر کار

دلیل مهم دیگر برای استفاده از کشو و کمد و پوشه‌بندی اسناد، خلوتی و مرتب نگه‌داشتن میزهای درون اتاق است. با داشتن کشو و کمد، هر آنچیزی که نیاز مبرمی به آن ندارید را درون آنها نگهداری می‌کنید. این شیوه میز شما را همیشه مرتب و خلوت نگه می‌دارد و درنتیجه ذهن‌تان برای پرداختن به ایده‌های جدید آمادگی بهتری خواهد داشت.

5. استفاده مناسب از گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه همیشه ایده‌ی جذابی برای دکوراسیون دفتر کار است. این کار به فضای کاری‌تان جان می‌دهد و کمی رنگ‌ به اتاق‌تان اضافه می‌کند. همچنین محیط شما با استفاده از گل و گیاه بیش از پیش حال و هوای مثبت و انرژی‌بخش به خودش می‌گیرد و تأثیر مثبتی روی کارایی مغز و ذهن‌تان خواهد گذاشت.

نور طبیعی در دکوراسیون دفتر کاراستفاده از پنجره‌های بزرگ برای استفاده‌ی بیشتر از نور طبیعی

6. انتخاب با وسواس رنگ‌

این موضوع اثبات شده که رنگ‌ها بر ذهن ما تأثیر مستقیم می‌گذارند. بعضی از رنگ‌ها انرژی‌بخش و بعضی‌ دیگر آرامش‌دهنده‌اند. درحالی‌که رنگ‌هایی هم هستند که ممکن است به شدت ما را آزار بدهند. به‌دلیل اهمیت انتخاب رنگ‌ مناسب برای دکوراسیون دفتر کار باید طبق برنامه این کار را انجام بدهید. رنگ نارنجی گزینه‌ی می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای استفاده در دفتر کار باشد. اما از قرمز به‌عنوان رنگ غالب محیط تا جای ممکن دوری کنید چون می‌تواند موجب سردرد شود.

7. استفاده از نور طبیعی

استفاده از نور طبیعی در صدر فهرست اولویت‌های دکوراسیون دفتر کار با کیفیت قرار دارد. نور طبیعی مزیت ارزشمندی است که بر سلامت و حال‌وهوای افراد تأثیر مستقیم می‌گذارد و هرکس باید به آن دسترسی داشته باشد. را‌ه‌حل رایج طراحان داخلی برای دسترسی افراد به نور طبیعی استفاده از پنجره‌های بزرگ از کف تا سقف است که علاوه بر زیبایی بصری، ورود نور طبیعی در طول روز را فراهم می‌کنند. همچنین استفاده از پارتیشن‌های نیمه‌شفاف باعث می‌شوند تا نور خورشید بیشتری در فضای کاری بیاید و در مصرف انرژی و برق صرفه‌جویی شود.

در آخر

تمام این پیشنهادهای دکوراسیون دفتر کار، فضای کاری شما را الهام‌بخش و زیبا و کاربردی جلوه می‌دهد. واقعاٌ چه کسی دوست ندارد که در چنین فضای مدرن و منعطفی کار کند؟ اگر قصد تغییر فضای کاری‌تان را دارید و هنوز به ایده‌ی جذاب و منحصربه‌فردی نرسیدید، باید از مشاورهای قابل اطمینان و متخصص استفاده کنید.

 

منبع: decorilla

 

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments