7 نشانه فروشنده ملک با انگیزه

فروش سریع خانه

مشاور املاک حرفه‌ای مثل گلدانی از طلا در انتهای قوس رنگین‌کمان است. برای درک این جمله باید نگاهی به افسانه‌های عامه‌پسند اروپایی بیندازیم. وایکینگ‌ها با حمله به ایرلند در 795  بعد از میلاد، تمامی طلا و گنجینه‌های آن منطقه را غارت کردند. افسانه‌ی گلدان طلا زمانی روی زبان‌ها افتاد که وایکنیگ‌ها مقداری از طلاها را در سواحل ایرلند جا گذاشتند. براساس افسانه‌های اروپایی لپرکان‌ها (Leprechauns) آن طلاها را پیدا و دفن کردند تا دست هیچ انسانی به آن نرسد. این افسانه‌ها می‌گویند هرجایی رنگین‌کمان زمین را لمس کند، گلدانی از طلا را می‌توان از آن نقطه بیرون کشید. سرمایه‌گذاران املاک از وجود فروشندگان ملک باخبرند ولی نمی‌دانند کجا باید دنبالش بگردند. با مطالعه‌ی این مقاله از 7 نشانه فروشنده ملک با انگیزه مطلع می‌شوید و راه‌های پیدا کردنش را خواهید شناخت.

اگر ارتباط ماجرای گلدان طلا و رنگین‌کمان با فروشنده باانگیزه هنوز برای‌تان جا نیفتاده، پیشنهاد می‌کنیم مقاله را تا انتها بخوانید. نکته‌های کلیدی این مقاله عبارت‌اند از:

  • فروشنده‌های با انگیزه افرادی هستند که قصد یا نیاز دارند خانه‌ و ملک تجاری‌شان را بفروشند.
  • یکی از نشانه‌ها‌ی فروشنده‌ی با انگیزه می‌تواند این باشد که در تبلیغات ملک از عبارت “فروش فقط به‌صورت نقدی” استفاده می‌کند.
  • فروشنده‌ها زمانی انگیزه به دست می‌آورند که با نقدینگی منفی، هزینه‌ی زیاد بازسازی و تعمیرات یا سلب مالکیت مواجه شده باشند.
  • از مزایای مهم خرید ملک از فروشنده‌ ملک با انگیزه می‌توان به ارزش‌گذاری ملک کمتر از قیمت بازار و امکان انعقاد سریع معامله اشاره کرد.

فروشنده با انگیزه در املاک تجاری چه کسی است؟

فروشنده‌ ملک باانگیزه در املاک تجاری نه تنها قصد فروش ملک را دارد، بلکه در مواقعی به فروش آن نیاز پیدا کرده است. در این مواقع شرایط انعقاد قرارداد از دیگر موقعیت‌ها مناسب‌تر خواهد بود. مهم‌ترین نکته‌ای که این دسته از فروشنده‌ها را از دیگر فروشندگان متمایز می‌کند این است معمولاٌ امکان رسیدن به نقطه‌ای برای امضای قرارداد در کمتر از سی روز فراهم می‌شود. درنتیجه فروشنده‌ها خیلی زود به مبلغ مدنظرشان می‌رسند و موارد احتمالی لغو و پشیمانی قرارداد تاحد قابل توجهی پایین است. یکی از مزایای مهم شناخت 7 نشانه فروشنده ملک باانگیزه این است که تا حد زیادی از اشتباهات مهلک سرمایه‌‌گذاری جلوگیری می‌شود.

نشانه‌های شناسایی فروشنده‌ی با انگیزه

اگر در تبلیغات و آگهی فروشندگان ملک مسکونی و تجاری با عناوینی همچون موارد زیر برخورد کردید، از با انگیزه بودن فروشنده مطمئن شوید.

  1. اگر در آگهی و تبلیغات از عباراتی همچون «فقط پول نقد»، «با پیشنهادهای‌تان بیاید» و «هیچ پیشنهاد منطقی رد نمی‌شود» استفاده شده باشد.
  2. فروشنده قصد مهاجرت به شهر، استان یا کشور دیگری را دارد و نمی‌خواهد مالک غایب ملک باشد.
  3. مالک در حال گذر از موقعیت‌هایی مثل از دست دادن شغل، مرگ یکی از نزدیکان یا طلاق است.
  4. مدت زمان زیادی از خالی بودن ملک می‌گذرد.
  5. مالکان قصد جابه‌جایی به مکانی کوچک‌تر یا منطقه‌ای با آب‌وهوای بهتر دارند.
  6. فروشنده تمام کارهای موردنیاز برای رسیدن به مرحله‌ی فروش را به سرعت انجام می‌دهد و آمادگی لازم برای معامله را دارد.
  7. ملک در فهرست فروش آژانس‌های املاک قرار دارد.

فروشنده باانگیزه ملک

چرا فروشنده‌ها با انگیزه می‌شوند؟

احتمالاٌ منصفانه است اگر بگوییم که تقریباٌ تمام فروشنده‌ها ایده‌هایی را می‌پسندند که فروش نقدی از سوی خریدار را شامل شود. به‌هرحال، برخلاف بیشتر فروشندگان سنتی، فروشندگان باانگیزه معمولاٌ برای رسیدن به توافق زودهنگام به تخفیف و فروش زیر قیمت بازار تمایل دارند. در ادامه بعضی از دلایل رایجی که فروشندگان انگیزه به دست می‌آورند را ذکر می‌کنیم.

1.جریان نقدی در املاک اجاره‌ای به مرور منفی می‌شود

چنین مسأله‌ای الزاماٌ به این معنی نیست که سرمایه‌گذاری در ملک اشتباه است. ولی دلایلی همچون پیش پرداخت ناچیز و پیدا کردن مستأجر مناسب و مدیریت ضعیف املاک اجاره‌ای باعث منفی شدن جریان نقدی مالک می‌شود.

2. تغییر ضروری شرایط خانوادگی

براساس آمار سازمان ثبت احوال ایران از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود. در این شرایط فروش خانه‌ای که خاطرات خوبی از آن در ذهن زوج وجود ندارد یکی از انتخاب‌های درست در شرایط بعد از طلاق است. دیگر وضعیت‌ها و مواردی مثل مرگ و  بیماری نزدیکان، انگیزه‌ی مناسبی برای فروشندگان ایجاد می‌کند.

3. هزینه‌بر بودن نگهداری ملک

از دیگر 7 نشانه‌ فروشنده ملک باانگیزه آگاهی از این موضوع است که او ترجیح می‌دهد به دلیل کمبود وقت یا منابع کافی مالی هزینه‌ای اضافی برای بازسازی و نگهداری ملک انجام ندهد. به‌همین دلیل انگیزه‌ی فروشنده بالاتر از قبل می‌شود و تا جای ممکن فروش ملک را با سرعت بیشتری می‌فروشد.

4. پرداخت نشدن مالیات بر املاک و مستغلات

این وضعیت زمانی به وجود می‌آید که افراد ملکی را در استان یا شهری دیگر به ارث می‌برند. در این شرایط ممکن است آن فرد تمایلش برای ماندن در آن ملک را از دست بدهند. یکی از دلایل این تصمیم می‌تواند این باشد که پرداخت مالیات‌های معوق بر دوش مالک‌های جدید می‌افتد و به‌همین دلیل تصمیم برای فروش جدی‌تر خواهد شد.

5. توقیف ملک و خطر از دست دادن آن

اگر مالک در معرض خطر ورشکستگی یا سلب مالکیت قرار داشته باشد، مجبور است ملک را با قیمتی کمتر از معمول بازار بفروشد. در شرایط این چنینی، فروشندگان به جای بازپس‌گیری خانه از مالکیت بانک خریدار را متقاعد می‌کنند تا مقدار وام را از قیمت مسکن کسر کند تا سریع‌تر به انعقاد قرارداد برسند.

10 راه پیدا کردن فروشنده ملک با انگیزه

پیدا کردن فروشنده‌ باانگیزه در املاک تجاری زمان‌بر است ولی وقتی سرمایه‌گذار بداند کجا باید دنبال فروشنده بگردد دیگر کار سختی در پیش ندارد. حالا که 7 نشانه فروشنده ملک باانگیزه را می‌شناسیم، وقتش رسیده راه‌های پیدا کردنش را هم یاد بگیریم. در ادامه 10 روش مؤثر برای پیدا کردن فروشنده‌ی باانگیزه را مطالعه می‌کنید:

  1. ارتباط با وکیل‌های قابل اطمینان به‌خصوص آنانی که به قانون املاک و مستغلات مسلط هستند.
  2. به‌دنبال اعلامیه‌های ورشکستگی، طلاق و فروش ملک در روزنامه‌ها و اطلاعیه‌های محلی بگردید.
  3. فهرستی از اموالی با صاحبان غایب تهیه کنید.
  4. در شبکه‌های اجتماعی برای خرید خانه به صورت نقدی تبلیغات انجام دهید.
  5. استفاده از تبلیغات محیطی ازجمله بنرها و اعلامیه‌های خرید خانه غافل نشوید.
  6. درصورت امکان فهرستی از سلب مالکیت‌های ملک‌های مناطق مختلف تهیه کنید.
  7. در پلتفرم‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش خانه آگهی‌هایی با تیترهای متقاعدکننده بزنید.
  8. با شرکت در حراجی و مناقصات بانکی گزینه‌های مناسب را برای خرید پیدا کنید.
  9. فردی را استخدام کنید تا گزینه‌های بیشتری را در اختیارتان قرار دهد.
  10. با سرمایه‌گذاری همکاری داشته باشید که به گزینه‌‌هایی خارج از بازار دسترسی دارد.

کلام آخر

حالا که از اهمیت و کمیابی فروشنده‌ی باانگیزه مطلع شدیم شاید درک ارتباط آن با افسانه‌ی گلدان طلا بیشتر مشخص شود. به‌عبارت‌دیگر سرمایه‌گذاران و مشاوران املاک برای پیدا کردن گلدان طلای افسانه‌ای وایکینگ‌ها باید رد رنگین‌کمان را بگیرند و نقطه‌ی اتصال آن با زمین را بکنند. فروشنده باانگیزه برای مشاورهای املاک شبیه همان گنج افسانه‌ای است؛ دور از دسترس و افسانه‌ای درعین‌حال طلایی‌رنگ قابل دسترس برای سرمایه‌گذاران ماجراجو.

 

منبع

learn.roofstock

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments