کلمات طلایی در نوشتن آگهی فروش ملک

کلمات مناسب در نوشتن آگهی فروش ملک

فایل های بنگاه های مشاور املاک معمولاً شامل تصاویر زیادی هستند. زیرا تصاویر می توانند به اندازه هزاران کلمه گویای مطلب باشند. اما کسانی که به طور دائم در حال بازدید از خانه های در حال فروش هستند، کسانی که می خواهند خانه بخرند و از خانه ها بازدید می‌کنند در کنار بازدید از فایلهای مشاورین املاک، در وب سایتهای خرید و فروش ملک هم به دنبال گزینه هایی خواهند گشت و اینجاست که قدرت کلمات و قدرت تبلیغات به چشم می آید. اگر قصد آگهی کردن خانه تان در وب سایتهای خرید و فروش خانه را دارید، به هنگام نوشتن آگهی فروش ملک باید ترفندهای این کار را بدانید و با نوشتن فقط چند خط یا حتی چند کلمه، به اندازه ده ها تصویر، منزلتان را توصیف کنید. ما ترفندهای این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

نوشتن آگهی فروش ملک

کلماتی که به هنگام نوشتن آگهی فروش خانه بیشتر جلب توجه می کنند، برگ برنده شما خواهند بود. لیستی از کلمات توصیفی خانه تان که به ذهنتان می رسد را تهیه کنید و اجازه دهید تخیلاتتان شکوفا شوند. استفاده از کلمات بکر و خلاقانه برای توصیف خانه تان می تواند به فروش راحت تر منزلتان کمک کند. در این مرحله  نگران ترتیب و دیکته کلمات نباشید، فقط هر چیزی را که به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. در عین حال نکات زیر را در هنگام نوشتن آگهی فروش ملک مدنظر داشته باشید:

کلمات منفی را فاکتور بگیرید:

اکنون به لیستتان نگاهی بیاندازید و کلماتی را که ممکن است احساس منفی ایجاد کنند یا بیننده را دچار انحراف کنند حذف کنید. باید در نظر داشته باشید که نباید از کلمات منفی برای توصیف خانه تان استفاده کنید؛ به چند مورد از این کلمات توجه کنید:

  • فروش فوری

چیزی که از عبارت “فروش فوری” به ذهن متبادر می‌شود، این است که فروشنده مستاصل است و می‌خواهد خانه خود را سریع بفروشد. این باعث می شود که ارزش گذاری و نرخ گذاری خانه تان در بازار پایین بیاید. هرگز در آگهی خود این عبارت را ننویسید.

  • کلنگی:

آنچه از عبارت “خانه کلنگی” در ذهن متبادر می شود، خانه ای است که برای زندگی کردن در آن، باید تعمیرات و تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد. به جای آن می توانید از کلمه “خانه سنتی یا خانه قدیمی ساز ” استفاده کنید. خانه های سنتی معمولاً خیلی خوب فروخته می‌شوند.

  • قابل بازسازی

این عبارت را فقط زمانی به کار ببرید که خانه‌ای که قصد فروشش را دارید، به معنای واقعی کلمه کلنگی باشد. چون با به کار بردن این واژه، خریداران نمی‌توانند تصور درستی از خانه بعد از باز‌سازی داشته باشند و یا با خواندن این عبارت، قطعا به دنبال ارزان تر خریدن خانه تان خواهند بود.

  • نقلی یا کوچک

خانه شما می‌تواند دنج و راحت باشد نه کوچک! هرگز از این کلمه استفاده نکنید مگر اینکه به معنای واقعی در حال فروختن یک خانه بسیار کوچک هستید که به این شکل طراحی و ساخته شده و قرار بوده که کوچک باشد.

عدم استفاده از کلمات منفی در نوشتن آگهی فروش ملک
بهتر است برای نوشتن آگهی فروش ملک های کوچک، از کلمه دنج استفاده کنید
  • تنگ و تاریک

این عبارت را هم از لیستتان خط بزنید؛ خانه ممکن است راحت باشد ولی هرگز تنگ و تاریک نیست..مشکل تنگ و تاریک بودن را مگر با انجام هزینه ای هنگفتی در آن نمی توان برطرف کرد.

  • خانه بسیار بزرگ

این کلمه ممکن است به نظر خوب بیاید، اما شاید بهتر باشد از به کار بردن آن اجتناب کنید، مگر اینکه خانه شما بزرگترین خانه در محله باشد که در این صورت می‌توانید قیمت خوبی برای آن تعیین کنید.

  • واحد زیرزمین

فروش واحدهایی که در زیرزمین واقع شده اند بسیار سخت است. اگر به شما حق انتخاب بین یک زیرزمین و یک پنت‌هاوس را بدهند، کدام را انتخاب می‌کنید؟ در هنگام نوشتن آگهی فروش خانه بهتر است که از عبارت “زیر همکف” استفاده کنید.

نوشتن آگهی فروش ملک واقع در زیرزمین
در نوشتن آگهی فروش ملکی درطبقه زیرزمین، بهتر است از عبارت “طبقه زیر همکف” استفاده کنید.
  • زشت اما دوست داشتنی

ممکن است تصور کنید که این عبارت هوشمندانه است؛ اما تجربه نشان می‌دهد که خریداران از کلمه “زشت” به سادگی رد نمی شوند و بار منفی این کلمه روی روان خریداران بالا خواهد بود. اگر نیاز به جایگزینی یا تعویض چیزی هست فقط آن کار را انجام دهید. مثلا اگر نیاز است که کابینت‌ها را عوض کنید، این کار را انجام دهید و بدین ترتیب با برطرف کردن زشتی خانه،نیازی نخواهد بود تا آن را در آگهی تان ذکر کنید. این تفکر قدیمی را کنار بگذارید که خریداران مثلا می‌خواهند خودشان کابینت‌ها را انتخاب کنند.

  • نزدیک ایستگاه اتوبوس یا مترو

نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است برای خریداران محلی بسیار مهم باشد، اما دیدن عبارتهایی مثل “نزدیک مترو”، “نزدیک خط راه آهن” یا “نزدیک ایستگاه اتوبوس” در آگهی فروش خانه، تصوری از صدا و آلودگی بیش از اندازه را در بسیاری از افراد ایجاد می کند. در واقع خانه هایی که با فاصله خیلی کمی از ایستگاه راه آهن یا ایستگاه اتوبوس قرار دارند ممکن است که به راحتی فروخته شوند. پس بهتر است هنگام نوشتن آگهی فروش ملک به جای استفاده از این کلمات از عبارت “حمل و نقل عمومی در دسترس” استفاده کنید.

  • تازه رنگ شده

اگر خانه تان نیاز به رنگ دارد، این کار را انجام دهید و در آگهی تان ننویسید که خانه تازه رنگ شده است. خریداران معمولاً تعجب می‌کنند که چرا شما خانه را به تازگی رنگ کرده اید و اینکه کجای خانه مشکل داشته که شما اقدام به رنگ آمیزی کرده اید و فکر می کنند که شما چه چیزی را می خواهید پنهان کنید!

نوشتن آگهی فروش ملک بدون صحبت در مورد رنگ کردن آن
اگر خانه خود را به تازگی رنگ کرده اید نیازی نیست که آن را در آگهی فروش بنویسید.
  • ایرادات جزیی در سقف

هیچ کسی خانه ای را که سقفش نشتی دارد و احتمال چکیدن آب بر روی لوازم و مبلمان اتاق نشیمن وجود دارد را نمی‌خرد. بیشتر خریداران از سقفی که نیاز به تعمیر دارد، هراس دارند. بنابراین در صورت امکان سقف را تعمیر کنید و مدارکی را که سقف به تازگی تعمیر شده به هنگام فروش ارائه دهید.

شاید با شنیدن بعضی از این عبارت ها فکر کنید که محال ممکن است کسی در آگهی خود این موارد را ذکر کند، اما اگر بدانید که در بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی فروش خانه این عبارات وجود دارند، واقعا شگفت زده خواهید شد.

کلمات کلیدی مثبت در آگهی فروش ملک

اکنون تمام آن کلماتی را که خط زده اید با کلمات مثبت جایگزین کرده و نکات مثبت را برجسته کنید. زمانی که خانه تان را خریدید، چه چیز باعث شد که آن خانه را انتخاب کنید؟ تنها دلیلی که باعث شد دنبال آگهی آن خانه بروید و برای خریدش دست به کار شوید، چه بود؟ همه این عوامل را در نظر بگیرید، کلمات زیر قطعا به شما در فروش هرچه سریعتر خانه تان کمک خواهند کرد:

  • تیترهای توصیفی کوتاه

نگاهی به لیست کلمات باقیمانده تان بیندازید و ببینید که کدام یک از آنها خانه شما را بهتر توصیف می‌کنند. اگر چیزی مربوط به موقعیت، سبک خانه، اندازه خانه، بازسازی یا امکانات خانه است می‌توانید آن مورد را برجسته کرده و به عنوان تیتر تبلیغتان از آن استفاده کنید. همچنین با مراجعه به بعضی از آژانس‌های املاک می توانید بعضی از آگهی های فروش خانه را در محله تان ببینید و از آنها ایده بگیرید. از جمله عبارتهای کوتاه توصیفی مناسب می توان به این موارد اشاره کرد:

– موقعیت عالی

– بهترین خیابان در منطقه

– دارای استخر، سونا، سالن ورزشی و …

– چشم انداز به کوه یا دریا یا جنگل و …

– دارای پارکینگ مسقف

– تراس یا حیاط وسیع

– و ….

  • زیبا:

هر خریداری می خواهد که یک خانه زیبا داشته باشد. کلمه “زیبا” بدون در نظر گرفتن اینکه کجا و چگونه از آن استفاده شود، بسیار قدرتمند است و تاثیر مثبت و خوبی در خریداران خواهد داشت

  • جادار:

خریداران به دنبال آن هستند که خانه ای که می خرند فضای کافی برای برآورده کردن نیازهایشان را داشته باشد. ممکن است بخواهید به جای کلمه “جا دار” از کلمات توصیفی دیگری مثل بزرگ و وسیع برای نشان دادن فضای بزرگ استفاده کنید. اما اگر خانه تان واقعا بزرگ نیست، هرگز این کلمات را بکار نبرید.

  • آماده تحویل:

اجازه بدهید خوانندگان بدانند که خانه شما کاملاً آماده است که اگر بخواهند می توانند فردا به آنجا اسباب کشی کنند. این کلمه تصویری از یک اسباب کشی بدون دردسر و خیلی راحت به خانه جدید را به آنها ارائه می دهد.

نوشتن آگهی فروش ملک با کلمات مثبت
اگر خانه شما خالی است و آماده تحویل دادن است حتما آن را در آگهی تان درج کنید
  • سالم و خوب نگهداری شده

یکی از بزرگترین ترس های خریداران خانه این است که مجبور شوند بعد از خرید آن، پول زیادی صرف تعمیر نقاط مختلف خانه بکنند. خانه هایی که از آنها به خوبی مراقبت شده باشند در بدو ورود نیازی به تعمیرات نخواهند داشت. بنابراین ممکن است بخواهید به این نکته که از خانه به خوبی مراقبت کرده اید اشاره کنید و این اتفاق مثبتی خواهد بود.

  • نقشه دلباز

دارا بودن نقشه دلباز در یک خانه می تواند بر بسیاری از نکات منفی، از جمله کم بودن فضای کلی خانه غلبه کند. یک نقشه خوب می‌تواند اندازه فضا را بزرگتر نشان دهد. همانقدر که خریداران از خریدن خانه های بدنقشه فراری هستند، قطعا دوست دارند خانه ای را بخرند که نقشه خوب و دلبازی داشته باشد.

  • دارای حیاط یا تراسی مثل بهشت

اشاره به حیاط یا یک تراس خیلی خوب می تواند برای بسیاری از خریداران وسوسه انگیز باشد. این کلمات می‌توانند ارزشمند باشند و یک خوش آمد گویی خیلی خوب برای بعضی از خریداران خواهد بود. مخصوصاً کسانی که بچه یا حیوان خانگی دارند و یا اینکه خانه در منطقه ای با آب و هوای گرم واقع شده است.

نوشتن آگهی فروش ملک و اشاره به تراس
اگر خانه تان تراس یا حیاط دارد در نوشتن آگهی فروش ملک حتما به آن اشاره کنید
  • انجام تعمیرات لازم

اگر در خانه تعمیراتی داشته اید خریداران را در جریان این کار قرار دهید، اما نگویید که خانه را کاملاً “بازسازی” کرده اید. این حرف در صورتی درست است که همه چیز خانه را از بیخ و بن و کامل عوض کرده باشید. بهتر آن است که بگویید در خانه “تعمیرات اساسی” انجام داده اید.

  • دارای اتاق خواب مستر

اتاق خواب یا سوئیت مستر به اتاقی گفته می‌شود که داخل آن حمام و سرویس بهداشتی قرار داشته باشد. اگر خانه شما اتاقی دارد که شامل حمام و سرویس بهداشتی است، این یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. پس حتماً آن را در آگهی درج کنید.

نکته مهم:

به خاطر داشته باشیم که اینها کلمات ابتدایی هستند تا بتوانید توجه خریداران را به آگهیتان جذب کنید. در ادامه نوشتن آگهی فروش خانه بسیار مهم است که از عبارت‌های خیلی خوب برای توصیف خانه تان استفاده کنید.

بیانیه پایانی آگهی

حالا که توانسته اید توجه خریداران را به آگهی خود جلب کنید بهتر است که آگهی شما پایان خوبی نیز داشته باشد. زیرا پایان دادن به آگهی به اندازه همه قسمتهای آن مهم است. اگر نیاز به فروش فوری خانه دارید می توانید در این قسمت عبارتی مثل  “تمام پیشنهادها بررسی می شود” درج کنید.

اجازه دهید که خریداران احتمالی بتوانند به راحتی با شما و بنگاه معاملات ملکی تماس بگیرند. بنابراین همه شماره های تماس را خیلی واضح در قسمت پایانی آگهی بنویسید. فراموش نکنید که به کارگیری خلاقیت و صداقت در نوشتن آگهی فروش خانه برگ برنده شما خواهد بود.

منبع: TheBalance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments