راهکارهای افزایش امنیت آپارتمان برای زنان مجرد

ترفندهای تامین امنیت آپارتمان برای زنان مجرد

در سال‌های اخیر، تعداد خانم‌هایی که انتخاب می‌کنند تا تنها زندگی کنند روز به روز رو به افزایش است. کسانی که می‌خواهند با خرید یا اجاره یک واحد آپارتمانی بنا به هر دلیلی جدا از خانواده زندگی کرده و حریم خصوصی را حفظ کرده و مستقل زندگی کنند؛ بتوانند خانه‌شان را آن طور که دوست دارند تزئین کنند؛ آزادی عمل بیشتری برای رفت و آمد با دوستان‌شان و مدیریت برنامه‌ها و ساعات زندگی‌شان داشته باشند، بدون اینکه مورد قضاوت و انتقاد قرار بگیرند. اما چیزی که در این بین اهمیت پیدا می‌کند امنیت آپارتمان برای زنان مجرد است.

فراهم کردن امنیت آپارتمان برای زنان مجرد

قطعا همه خانم‌ها نمی‌توانند از پس مخارج زندگی در یک برج یا مجتمع مسکونی با نگهبان ۲۴ ساعته و مملو از دوربین‌های امنیتی بربیایند و خیلی‌ها واحدهای کوچکتری در آپارتمان‌های کوچک و بزرگ خریده یا اجاره می‌کنند.

اما اگر شما در محله‌ای زندگی می‌کنید که خانواده‌تان در اطرافتان نیستند، یا از امنیت محله‌تان اطمینان کافی ندارید، راه‌هایی ساده با هزینه‌های قابل قبول وجود دارند که می‌توانند شما را از دنیای ناامن بیرون محافظت کنند. با توجه به چند نکته و انجام کارهایی ساده می‌توانید از امنیت آپارتمان‌تان اطمینان حاصل کنید و به عنوان یک بانوی مجرد، امنیت زندگی شخصی‌‌تان را در آپارتمان‌تان تا حدود زیادی تضمین کنید. راهکارهای زیر دراین رابطه برایتان مفید خواهند بود:

  • روشنایی، نجات‌دهنده زندگی

بیشتر جنایت‌ها در تاریکی اتفاق می‌افتند. شما نمی توانید از زمانی که هوا تاریک می شود، داخل خانه بمانید ؛ چون بارها پیش می‌آید که زمان بازگشت شما از محل کار، یا یک وعده شام دوستانه یا یک میهمانی یا دورهمی، به تاریکی شب بربخورید؛ بنابراین بهتر است مطمئن شوید که فقط در جاهایی که نور کافی دارند تردد می‌کنید. قبل از امضای قرارداد خرید یا اجاره آپارتمان، شب هنگام به محله مدنظرتان رفته و مطمئن شوید که تمام مسیرهای عبور و مرور از خیابان گرفته تا محوطه پارکینگ و راهروها تا دم درب ورودی خانه شما روشنایی کافی دارند.

اگر در ساختمان‌تان آسانسور دارید، مطمئن شوید که قابل اعتماد است و دکمه اورژانسی آن کار می‌کند تا آنجا گیر نکنید. در کیف یا جیبتان یک چراغ قوه داشته باشید تا در تاریکی برای گشتن دنبال کلیدها یا چیزهایی که ممکن است از دستتان بیفتد دچار سردرگمی نشوید. آخرین مطلب که اهمیت زیادی هم دارد این است که در هنگام تردد پیاده در شب، هرگز از میان‌برهای کوتاه در جاهای تاریک به جای مکان‌های روشن استفاده نکنید.

زندگی در محله ای امن و امنیت آپارتمان برای زنان مجرد
قبل از نقل مکان به محل جدید حتما در شب به بازدید از آنجا بروید تا از امنیت آنجا مطمئن شوید

دوربین مداربسته در خانه نصب کنید

سیستم های جدید امنیت خانگی که هر روز به بازار می آیند بسیار مدرن هستند و با هر قیمتی می‌توان یکی از آنها را تهیه کرد. مطالعات نشان می دهند که بیشتر از ۸۰ درصد دزدان خانگی وقتی دوربین مداربسته‌ای را در فضای خانه ببینند، از دزدی صرف نظر می کنند. بیشتر دوربین‌های مداربسته را می توان از راه دور از طریق تلفن همراه یا وسایل الکترونیکی قابل حمل دیگر رصد کرد.

در نتیجه بعد از خرید دوربین مداربسته، آنها را در جایی قرار دهید که تمام درها و پنجره ها را پوشش دهند و برای نصب از کمک نیروهای متخصص و خبره بهره ببرید و پس از نصب از یک دوست بخواهید که در آپارتمان شما بچرخد تا مطمئن شوید که تمام زوایای ورودی مهم را در دیدرس دارید. به طور منظم باتری‌های دوربین‌ها را تعویض کنید و اگر نیاز به تنظیم مجدد برای دیدن زوایا و گوشه های مختلف خانه دارید این کار را انجام دهید.

در را دو قفله کنید

اگر درب آپارتمان‌تان فقط به وسیله یک قفل ساده بسته می شود، باید بلافاصله یک قفل ضد سرقت بر روی آن به عنوان قفل پشتیبان نصب کنید. بیشتر قفل‌های معمولی به‌راحتی می‌توانند با یک کارت بانکی باز شوند یا با بعضی از ابزارها، قفل‌شان به‌راحتی از جا در می آید. اما یک قفل ضد سرقت تقریباً غیر قابل نفوذ است.

بر روی همه پنجره‌های خود قفل نصب کنید و فراموش نکنید که همه پنجره‌ها و درهای کشویی را ایمن کنید. زیرا این درها محل مورد علاقه دزدها و مهاجمین برای ورود به خانه هستند. در صورت امکان یک سیستم الکترونیکی دزدگیر نصب کنید. همیشه قبل از اینکه به یک خانه اسباب‌کشی کنید، قفل‌های آنجا را عوض کنید.

امنیت پنجره‌ها و امنیت آپارتمان برای زنان مجرد
با نصب دزدگیر بر روی درها و پنجره‌ها می‌توانید از ورود دزد به خانه جلوگیری کنید

همسایه خوبی باشید

کمی بعد از اینکه به خانه جدید اسباب‌کشی کردید، وقت بگذارید و خودتان را به همسایه‌هایتان معرفی کنید، مخصوصاً همسایه های دیوار به دیوار تان. هیچ چیز نمی تواند امنیت آپارتمان‌تان را بهتر از یک همسایه خوب که مراقب ورود و خروج غریبه‌ها به آپارتمان و مخصوصا واحد شما و همچنین دیدن ماشین های ناآشنا و فعالیت‌های مشکوک است تامین کند.

با ایجاد ارتباط دوستانه و صمیمانه با همسایه‌ها، می‌توانید از یکدیگر حمایت کنید و مراقب اتفاقات غیرعادی در خانه یکدیگر بوده و بدین ترتیب هر دو در امنیت خواهید بود .

همچنین بسیار خوب است که در اطرافتان یک دوست داشته باشید، مخصوصا برای زمان‌هایی که نیاز دارید یک وسیله بزرگ و سنگین را حمل کنید یا حتی بیرون از خانه گیر افتاده اید. اگر زیاد اهل معاشرت نیستید، مجبور نیستید خیلی با همسایه‌ها صمیمی شوید؛ می‌توانید فقط روابط را در حد یک رابطه معمولی و دوستانه نگه دارید. شما می توانید با آبیاری گیاهان همسایه‌تان، وقتی آنها در سفر هستند یا انجام چند خرید برایشان وقتی که گرفتار هستند با همسایه‌هایتان ارتباط بگیرید.

استفاده از اپلیکیشن ها

یکی از روش‌های ایجاد امنیت در آپارتمان برای زنان مجرد استفاده از اپلیکیشن‌های به روز و کاربردی است. بسیاری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موجود به شما کمک می‌کنند تا در شرایط مختلف در جریان اتفاقاتی که در منزلتان در جریان است قرار بگیرید. حتی اگر کسی زنگ در خانه‌تان را بزند، می توانید از طریق این اپلیکیشن‌ها تصویر آنها را ببینید یا حتی از راه دور با آنها صحبت کنید.

شماره تلفن‌های همسایه‌ها، سرایدار آپارتمان و پلیس را در موبایل‌تان داشته باشید تا در صورتی که در خانه نیستید و فعالیت‌های مشکوکی را می‌بینید، قادر باشید تا بلافاصله با آنها تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

از خودتان دفاع کنید

بهترین کسی که می‌توانید برای امنیت‌تان رویش حساب کنید خودتان هستید. می‌توانید با شرکت در کلاس‌های دفاع شخصی، تکنیک‌هایی را بیاموزید و در صورتی که مورد حمله قرار گرفتید از آنها استفاده کنید. همیشه همراه خود یک وسیله دفاعی داشته باشید. این وسایل دفاعی را در دسترس نگه دارید و ته کیفتان پرتاب نکنید، تا در مواقع لزوم بتوانید بلافاصله از آنها استفاده کنید.

اطلاعتان را به روز نگه دارید

حداقل هفته‌ای یک بار آمار جنایات و دزدی را در منطقه محله زندگی، محل‌کار و جاهایی که رفت و آمد می‌کنید بررسی کنید. اگر سوالی دارید می‌ توانید از پلیس محلی بپرسید. عبارت “پیشگیری بهتر از درمان است” به این خاطر محبوب است که ریشه در یک تفکر معقول دارد و یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید برای امنیت آپارتمان‌تان در اختیار داشته باشید.

منبع: ApartmentRating

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments