ایده‌های رویایی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون اتاق دخترانه

طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه معمولا برای والدین کار دشواری است و البته گزینه‌های زیادی هم بری این فرایند وجود دارند. ما در این مطلب ۳۲ طرح زیبا و رویایی را به شما معرفی می کنیم که برای دختران رده سنی کودک و نوجوان کاملا مناسب هستند. می‌توانید با مشاهده این طرح‌ها از آن الهام گرفته و طرح منحصربه‌فرد خودتان را ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید. در ابتدا به طراحی اتاق دختران کودک و پس از آن به ایده‌های مناسب برای نوجوانان می‌پردازیم.

دکوراسیون اتاق دخترانه کودک

سال‌های ابتدایی مدرسه لذت بخش و زیباست. فرزند شما دیگر یک نوزاد یا خردسال نیست و به مراقبت شبانه نیاز ندارد، اما نگرش او هنوز هم با یک نوجوان مسئولیت‌پذیر تفاوت‌های زیادی دارد. کودکان در این سن سرشار از عشق بوده، دنیای کودکانه آن‌ها پر از سرگرمی است و دوستدار عجایب رویایی هستند.

اگر شما هم دختری دارید که تازه پا به دوران کودکی نهاده، زمان آن رسیده که یک اتاق خواب متناسب با سنش برای او تدارک ببینید. اتاقی که علایق کودکتان را منعکس می‌کند، نشان می‌دهد که «من دیگر یک کودک نیستم» و از طرفی گویای معصومیت درونی او است.

در این مقاله از نیک بوم قصد داریم به ایده‌های رویایی برای طراحی اتاق دخترانه بپردازیم. در ابتدا ایده‌های مناسب برای اتاق کودکان را معرفی کرده و سپس به ایده‌هایی می‌پردازیم که درخور اتاق دختران نوجوان است.

طراحی اتاق یک دختر بچه

همانطور که می‌دانید یک دختر خردسال سلایق خاص خودش را دارد. در نتیجه باید با در نظر داشتن سلایق و خواسته‌هایش اتاق او را باب میلش چید. پس با ایده‌های طراحی اتاقی مناسب یک دختر خردسال همراه ما باشید:

۱. اتاق باید شادی‌بخش باشد

ایده‌های رویایی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
اتاق کودک باید چهره‌ای شاد داشته باشد

رنگ‌های روشن و نورگیری که از مرکبات برگرفته شده‌اند، احساس شادی و نشاط را در روح دختربچه‌ها ایجاد می‌کنند. در تصویر پیش رو یک اتاق خواب رنگارنگ را می‌بینید که در آن همه چیز به شکلی متناسب در کنار هم چیده شده است: کاغذدیواری بامزه، عروسک‌های خوش رنگ و لعاب حیوانات، یک پتوی رنگارنگ کوچک هم به تناسب رنگ‌ها افزوده است.

قفسه یکپارچه فلزی کتاب با طرح‌های رومی و آباژورهای شیشه‌ای باعث شده طرحی با ته‌مایه رومی در اتاق نقش ببندد. ترکیب رنگ‌های سبز لیمویی، زرد آفتابی و صورتی یک نمای دلفریب را ایجاد کرده که با سن دختر کوچک شما کاملا همخوانی دارد.

۲. سقف را فراموش نکنید

ایده‌های رویایی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
رنگ سقف ظاهر جذابی به اتاق می‌دهد

می‌توانید سقف همه اتاق‌هایتان را رنگ بزنید اما در حین رنگ کردن سقف برای اتاق یک دختربچه توجه کنید که باید طرح خاصی داشته باشد. اتاق موجود در تصویر با داشتن لوستر، صندلی آویز شده و قالیچه پنبه‌ای فضایی زیبا و قابل لمس دارد اما نوارهای رنگی روی دیوار در دل کودکتان غوغا به پا خواهد کرد و فضا را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

۳. نکاتی برای اتاق خواب مشترک

معرفی ایده‌های رویایی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح‌های قرینه در یک اتاق خواب مشترک زیبایی خاصی به آن می‌دهد.

اگر دختران شما از یک اتاق مشترک استفاده می‌کنند، از هر دو نفر بپرسید چه نظری درباره دکوراسیون اتاق دارند اما در نهایت حرف آخر را خودتان بزنید. برخی از کودکان دوست دارند یک بخش خصوصی در اتاق داشته باشند و آن را به دلخواه تزئین کنند و برخی هم از فضای مشترک استقبال می‌کنند.

فقط مطمئن شوید هر کدام از دخترانتان یک محل مناسب برای قرار دادن وسایل مورد علاقه‌شان در اختیار داشته باشند و فضای کافی هم برای هر دو وجود داشته باشد تا بتوانند به طور همزمان از میز تحریر برای نوشتن تکالیف‌شان استفاده کنند. طراحی تحسین برانگیزی که در تصویر می‌بینید با ترکیبی از رنگ‌های صلح‌آمیز سبز، آبی و خاکستری ملایم شکل گرفته است.

۴. وقتی می‌گوییم رنگارنگ منظورمان صورتی نیست

چند ایده عالی برای دکوراسیون اتاق دخترانه کودک و نوجوان
استفاده از رنگ‌های شاد و مختلف در اتاق کودک یک اصل انکارنشدنی است.

بسیاری از کودکان دوست دارند در اتاقشان یک رنگین‌کمان داشته باشند، چرا که نه؟ اگر دختر شما رنگ صورتی را دوست دارد، نیازی نیست تمام اتاق را با تم صورتی تزئین کنید. شما کف، مبلمان و دیوارها (حداقل یک طرف دیوار)، تخت‌خواب و وسایل کوچک اتاق را در اختیار دارید و می‌توانید در آن‌ها از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

۵. در اتاق محلی برای مطالعه در نظر بگیرید

تعبیه میز تحریر در دکوراسیون اتاق دخترانه
همیشه وجود یک میز تحریر در اتاق برای انجام تکالیف ضروری است.

تکالیف درسی بچه‌ها هم با بزرگ‌تر شدنشان، بیشتر می‌شود. کودکان مدرسه‌ای به یک میز تحریر ساده نیاز دارند. قرار دادن یک بورد در مقابل آن، فضا را برای مطالعه تکمیل می‌کند.

به تصویر نگاه کنید. به نظرتان چه چیزی باعث می‌شود طراحی آن را تحسین کنید؟ طرح دیوار و قرینه بودن آن نمای زیبایی به اتاق داده است. می‌توانید قسمت پشت تخت را با یک کاغذدیواری رنگارنگ تزئین کنید.

۶. مبلمان ضروری را در اتاق بگنجانید

طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه با مبلمان ضروری
وسایل و مبلمان ضروری را در اتاق کودک قرار دهید

اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، هر چند سال یک بار، وسایل جدید برای طراحی اتاق دخترتان بخرید؛ حتما با گذشت زمان وسایل را به شکلی انتخاب می‌کنید که با سن دخترتان تناسب داشته باشد. در غیر این صورت بهتر است وسایلی را بخرید که با گذشت زمان هم تناسب خود را برای اتاق از دست ندهند.

اتاقی که در تصویر می‌بینید یک ترکیب خنثی دارد که دختران در هر سنی از کودکی تا نوجوانی می‌توانند از وسایل آن استفاده ببرند. رنگ سفید وسایل هم در آینده با بزرگ‌تر شدن فرزندتان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

۷. از طرح‌های اقتصادی استفاده کنید

دکوراسیون اتاق دخترانه و ایده‌های اقتصادی
لازم نیست حتما از طرح‌های گران‌قیمت در دکوراسیون اتاق دخترانه استفاده کنید.

احتمالا دختر شما هم عاشق طرح‌های پرنسسی است، اما اگر بودجه شما تا این حد شاهانه نیست، نگران نباشید؛ شما می‌توانید با اضافه کردن چند کار زیبا، یک فضای جذاب ولی اقتصادی ایجاد کنید.

با نگاه به این تصویر یک تخت‌خواب دو طبقه سفارشی را می‌بینید که آویزهای رنگارنگ زیادی آن را تزئین می‌کنند. سپس نگاهتان به مجموعه‌ای از بالش‌های جالب و کوسن‌های رنگارنگ می‌افتد و یک شال پر از پر که دیوار را تزئین کرده است. این اتاق برای یک پرنسس کوچک مایه خوشحالی خواهد بود و در عین حال هزینه زیادی هم برایتان نخواهد داشت.

۸. از رنگ‌های بزرگانه استفاده کنید

داشتن اتاق رویایی با دکوراسیون اتاق دخترانه
از رنگ‌های مناسب سن نوجوانان استفاده کنید.

جای هیچ انکاری نیست که بسیاری از دختر کوچولوها دوست دارند همه چیز به رنگ صورتی باشد، اما شما نباید اتاق آن‌ها را به یک حباب صورتی تبدیل کنید. این اتاق خواب نشان می‌دهد که رنگ‌های خنثی چطور می‌توانند در اتاق خواب یک دختر جا خوش کنند.

لوازم رنگ روشن، بنر زیبای روی دیوار و ملافه خال‌دار هم به جذابیت فضا افزوده است. در عین حال ظرافت خوبی هم در اتاق به چشم می‌خورد.

۹. از طرح پرنسس‌ها استفاده کنید

طرح پرنسسی در دکوراسیون اتاق دخترانه
برای دوستداران والت دیزنی از طرح پرنسس‌ها استفاده کنید

آیا سیندرلا، السا و آنا بهترین دوستان دختر شما هستند؟ دخترتان تمام پرنسس‌های دیزنی را دوست دارد و رویای داشتن یک کالسکه از کدوحلوایی را در سر دارد؟ او تنها نیست. بسیاری از دختران در سنین مختلف عاشق پرنسس‌های دیزنی هستند.

چه راهی بهتر از اینکه اتاق دخترتان را با الهام گرفتن از این پرنسس‌ها طراحی کنید؟ می‌توانید از شخصیت‌های محبوب او در نقاشی دیوار استفاده کنید یا یک کاغذ دیواری یا بنری با چنین طرحی خریداری کرده و آن را روی دیوار اتاق دخترتان نصب کنید.

۱۰. یک طراحی ترکیبی را امتحان کنید

دکوراسیون اتاق دخترانه با ایده‌های ترکیبی
استفاده از طرح‌های ترکیبی ظاهر جالبی به اتاق می‌دهد.

این هم یک طرح دیگر است که اکثر دختر کوچولوها را به هیجان می‌آورد و در عین حال هزینه زیادی هم برایتان نخواهد داشت. ملافه‌های گلدار زیبا، قفسه‌ای پر از عروسک‌های دوست‌داشتنی و ترکیب رنگی جذابی که در اتاق به چشم می‌خورد باب طبع دختران است.

گل‌های توپی و کاغذی در سقف و پروانه‌هایی که روی دیوار و پنجره به چشم می‌خورند هم به هیجان محیط اضافه می‌کنند. اگر نمی‌خواهید برای این کارهای کاغذی پول بدهید می‌توانید خودتان دست به کار شوید. با کمی جستجو در اینترنت به سادگی می‌توانید از عهده این کار بربیایید.

۱۱. آینده‌نگری داشته باشید

معرفی راهکارهای مختلف برای طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه
از طرح‌هایی استفاده کنید که با گذشت زمان هم قابل استفاده باشند.

یکی از محبوب‌ترین ترکیب رنگ‌ها در بین دختران رنگ‌های صورتی، سفید و سیاه است. نگاهی به این اتاق خواب بیندازید. این رنگ‌ها در عین حفظ ظرافت ، معصومیت و دقت دختران را هم نشان می‌دهد.

برای کف و وسایل بیشتر از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده کنید چون به تدریج ممکن است سلیقه دخترتان عوض شده و فکر کند آنقدر بچه نیست که همه وسایلش صورتی باشند.

۱۲. یک صحنه سفارشی در اتاق درست کنید

پیاده‌سازی رویای دختران کوچک در دکوراسیون اتاق دخترانه
رویای دختران کوچک خود را در اتاقشان به حقیقت تبدیل کنید

اگر دختر کوچک شما به نمایش، بازیگری یا خوانندگی علاقه دارد، می‌توانید با این طرح زیبا او را به وجد بیاورید. قفسه کوچک لباس‌های اجرا و پرده زیبای صحنه در کنار جایگاه تماشاچیان یک نمای کامل و زیبا را ایجاد کرده است.

اگر به دنبال یک راه ارزان برای ساخت این صحنه هستید توصیه می‌کنیم میله خمیده دوش را برداشته و از آن برای نصب پرده و ساخت این جایگاه استفاده کنید.

ایده‌های مناسب برای طراحی اتاق دختران نوجوان

دخترتان به سرعت رشد کرده و وارد دوران نوجوانی می‌شود. نگرش، سلیقه و نیازهای یک دختر نوجوان با دختربچه‌ای که پیش از این بوده بسیار متفاوت است. پس زمان آن می‌رسد که در طراحی اتاق او تجدیدنظرهایی را به کار بسته و فضایی متناسب با نیازهای آینده او برایش تدارک ببینید.

برای انجام تغییرات در طراحی اتاق دختران نوجوان به کمی الهام نیاز دارید؟ ایده های رویایی ارائه شده در این بخش به شما کمک می‌کند طراحی اتاق دخترتان را تا جای ممکن متناسب با نیازهای او سامان بدهید.

۱. یک ایستگاه خلاقیت بسازید

تشویق به خلاقیت در دکوراسیون اتاق دخترانه
با این ایده دختران خود را به خلاقیت تشویق کنید

با درست کردن یک مرکز هنری زیبا و هدفمند به فرزندتان انگیزه بدهید تا کارهای خلاقانه انجام دهد. با استفاده از ذخایر جذاب و لوازم مناسب برای کارهای هنری و دستی می‌توانید یک میز تحریر دوکاره برای انجام تکالیف و ارائه خلاقیت داشته باشید.

این ایستگاه کوچک رنگارنگ به همان اندازه که زیبا است کاربردی هم هست. رول کاغذی که نصب شده هم در صورت نیاز باعث می‌شود فضای بیشتری برای ابتکار عمل وجود داشته باشد.

۲. زرق و برق‌های دخترانه به کار بگیرید

یک ایده پرزرق و برق برای دکوراسیون اتاق دخترانه
دختران عاشق طرح‌های پرزرق و برق هستند

دخترتان ستاره درخشان زندگی شما است. چرا کمی از این درخشش طلایی را به اتاق او اضافه نمی‌کنید؟ طرحی که در تصویر می‌بینید بین دختران محبوب است؛ اما فقط در صورتی می‌توانید این طرح را عملی کنید که وقت کافی برای آن داشته باشید.

البته که با هزینه کردن در وقت صرفه‌جویی می‌شود. برای طراحی اتاق دختران باید صبر و حوصله بسیار به خرج بدهید.

۳. یک تاب بزرگ و راحت در اتاق نصب کنید

استفاده از تاب یک در دکوراسیون اتاق دخترانه است
استفاده از تاب ایده‌ای رویایی برای دکوراسیون اتاق دخترانه است

این طرح زیبا، شیرین و جذاب کاملا عملی است. دخترتان با این تاب انس خواهد گرفت و مطمئنا آن را دوست خواهد داشت. اگر هم این اتاق به دو نفر تعلق داشته باشد تاب مزبور مامن داستان‌ها و دردودل‌های آن‌ها خواهد بود.

وقتی قرار است دخترتان ساعت‌های زیادی را در این اتاق بگذراند باید کمی هم به ایجاد تفریحات سالم و مفرح فکر کنید. این ایده می‌تواند کاملا کاربردی و در عین حال مفرحانه باشد.

۴. یک محل دنج برای مطالعات تفریحی ایجاد کنید

سایبان رویایی در دکوراسیون اتاق دخترانه
با ایجاد یک محل دنج فرزندانتان را به کتابخوانی تشویق کنید

اگر می‌خواهید دخترتان را به کتابخوانی تشویق کنید، بهتر است با تدارک یک محل اختصاصی به او کمک کنید تا در کتاب‌های مورد علاقه‌اش غرق شود.

شما با کمک یک سایبان گرد معلق از سقف، چند کوسن و یک زیرانداز نرم می‌توانید این طرح زیبا را بیافرینید. بهتر است رنگ‌هایی را در این پروژه به کار بگیرید که با سایر لوازم موجود در اتاق همخوانی داشته باشد.

۵. از طرح‌های مورد علاقه دخترتان کمک بگیرید

طرح‌های موردعلاقه فرزندان در دکوراسیون اتاق دخترانه
به کمک روحیات و علایق فرزندتان اتاق او را طراحی کنید

اتاقی که در تصویر می‌بینید دارای طرحی مسحورکننده از پری دریایی است که دنیای زیر آب را به نمایش گذاشته و هر چه از عمق اتاق به سمت سطح آب حرکت می‌کنید نور آفتاب روی آب، رنگ آبی آن را کمرنگ‌تر می‌کند.

اگر طراحی اتاق دختران را با توجه به علایقی که دارند انجام دهید نتیجه نهایی چیزی جز یک محیط رویایی و دل‌انگیز برای او نخواهد بود.

۶. یک سایبان توری برای شاهزاده خانمتان درست کنید

استفاده از آویزهای توری برای دکوراسیون اتاق دخترانه
آویزهای توری جزو طرح‌های محبوب در بین دختران است

با آویزان کردن یک سایبان توری روی تخت یا کاناپه یک فضای اختصاصی زیبا برای پرنسس خود ایجاد کنید. همه دخترها – در هر سنی که باشند – دوست دارند احساس یک پرنسس را داشته باشند. یک تخت‌خواب نرم لوکس با ملافه‌های نرم هم چنین حسی را در دختران ایجاد می‌کند.

۷. یک طرح جدید و خاص بیافرینید

طرح منحصربفرد در دکوراسیون اتاق دخترانه
یک طرح دست ساز و منحصربه فرد در اتاق دختران معجزه می‌کند

واقعا قصد دارید یک فضای کاملا رویایی برای دخترتان درست کنید؟ پس دست به کار شوید. این طرح مدرن از سبک بوهمیان (Bohemian) الهام گرفته و بسیار جذاب و دوست داشتنی است. ترکیب سنت بوهمیان با ترندهای معاصر و تمیز باعث شده یک نمای دل‌انگیز خلق بشود. رنگ‌های آسمانی و استفاده از گل‌های مصنوعی یک چهره زنده و زیبا به اتاق می‌‎دهد.

۸. از رنگ‌های روشن و شاد در کنار هم استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های شاد در دکوراسیون اتاق دخترانه
از رنگ‌های شاد و روشن برای ایجاد یک محیط سرزنده استفاده کنید

با نگاه به تصویر یک طرح زیبا، روشن و جذاب را می‌بینید که با سلیقه‌ای دخترانه و ترکیب رنگ‌های نارنجی و صورتی پررنگ جان گرفته است. استفاده از رنگ‌های بولد ظاهر خاص و معقولی به اتاق می‌بخشد و این سبک هرگز از دور خارج نمی‌شود.

پس‌زمینه سفید هم این امکان را به شما می‌دهد تا هر از چند گاه به راحتی نمای اتاق را با چند جابجایی تغییر داده و آن را با سلیقه دختر در حال رشد خود تطبیق بدهید.

۹. یک مخفیگاه کوچک ایجاد کنید

ایجاد یک مخفیگاه در دکوراسیون اتاق دخترانه
با ایجاد یک مخفیگاه کوچک در اتاق، دخترتان را به وجد بیاورید

کدام دختری است که از ایده داشتن یک مخفیگاه به وجد نیاید؟ جایی برای اینکه دور از دید دیگران فقط خودش باشد. فقط یک دختر خوش شانس می‌تواند از چنین موهبتی برخوردار شود. نردبان کوچکی که در تصویر می‌بینید به اتاق زیر شیروانی منتهی می‌شود. می‌توانید یک اتاقک کوچک در اتاق زیر شیروانی تعبیه کنید که مختص دخترتان باشد.

۱۰. از طرح‌های خال خالی کمک بگیرید

طرح خال خالی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح خال خالی طلایی روی دیوار سفید جلوه زیبایی به اتاق می دهد

گلوله‌های کوچک طلایی و درخشان در حال سقوط از سقف هستند. بسیاری از دختران این طرح را می‌پسندند. ترکیب رنگ‌های سفید، صورتی و طلایی در تصویر به چشم می‌خورد که در کنار هم هماهنگی خوبی را ایجاد کرده‌اند.

استفاده از کارهای هنری و آویزان کردن آن به شکلی قرینه در یک اتاق مشترک هم فکری جالب و چشم‌نواز است. برای ساختن این کارهای دستی زیبا کافی است کمی در اینترنت به جستجو بپردازید.

۱۱. از المان‌های فلزی استفاده کنید

طرح متالیک برای دکوراسیون اتاق دخترانه
می‌توانید از طرح‌های متالیک برای دکوراسیون اتاق دخترانه استفاده کنید

آیا دخترتان اقلام متالیک و فلزی را دوست دارد؟ پس از این فرصت استفاده کرده و با تهیه چند وسیله فلزی درخشنده اتاق او را تزئین کنید. با استفاده از لوازم براق و مواردی مثل کاغذدیواری درخشان می‌توانید به درخشش اتاق اضافه کرده و یک طرح پر زرق و برق ایجاد کنید.

ممکن است فکر کنید استفاده از فلزات در طراحی اتاق دختران زیاد جالب نیست، اما با یک نگاه به تصویر متوجه می‌شوید که در دنیای هنر همه ترکیب‌ها ارزشمند و زیبا هستند.

۱۲. سقف را با سایبان توری بپوشانید

طراحی زیبای سقف در دکوراسیون اتاق دخترانه
این طرح، پرنسس شما را به هیجان می‌آورد؛ یک سایبان توری ساده ولی جذاب

آویزان کردن پارچه‌های سفید تورمانند از سقف در کنار صورتی پررنگ نمایی منحصربه فرد را در این اتاق به وجود آورده است. ترکیب رنگ و وسایل ساده اما شاهانه این اتاق را مناسب زندگی یک پرنسس ساخته است.

هماهنگی رنگ چلچراق، صندلی، دراور، پرده، آینه و سقف در کنار پس‌زمینه خاکستری حاصل چیزی است که ما در طراحی دکوراسیون از آن با نام دانش رنگ یاد می‌کنیم.

۱۳. سقف اتاق را با نوارهای رنگی نقاشی کنید

طرح نواری روی سقف در دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح های سقف می‌توانند هارمونی جالبی در طراحی اتاق دختران اتاق ایجاد کنند

آیا به دنبال راهی هستید که به کمک آن طرح اتاق خواب را برجسته‌تر کنید؟ پس نگاهی به سقف بیندازید! این نوار رنگی و جذاب بر روی سقف جانی تازه به دکوراسیون سنتی اتاق بخشیده است و شما را به یاد آب‌نبات‌های رنگی دوران کودکی می‌اندازد.

وجود رگه‌هایی از این رنگ در بین وسایل اتاق از جمله در تابلوها، کتاب‌ها، روبان‌های پرده، تخت و حاشیه کوسن‌ها هم انتخاب هوشمندانه اقلام اتاق را نشان می‌دهد و هماهنگی خوبی را نمایش گذاشته است.

۱۴. یک پنجره برای اتاق در نظر بگیرید

مبل زیرپنجره ای برای دکوراسیون اتاق دخترانه
مبل‌های زیرپنجره ای نمایی زیبا و دنج به اتاق می‌دهند

ساخت یک کاناپه زیبا و راحت در مقابل پنجره این شانس را به دخترتان می‌دهد تا با خیال راحت به کوسن‌های نرم کاناپه تکیه داده و از منظره بیرون لذت ببرد. این بخش به محلی دنج و راحت برای مطالعه، خیال‌پردازی و وقت گذراندن با دوستان تبدیل خواهد شد.

شاید از این ایده خوشتان بیاید اما اطلاعات کافی برای عملی کردن آن نداشته باشید. با کمی جستجو در اینترنت و استفاده از عباراتی چون «ساخت مبل زیرپنجره» یا «ساخت نشیمنگاه لب پنجره» می‌توانید برای ساخت این طرح آماده شوید.

۱۵. از پوشش‌های چوبی برای طراحی دیوار استفاده کنید

پوشش چوبی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
از قاب‌ها و پوشش‌های چوبی هم می‌توانید برای طراحی دیوارها استفاده کنید

استفاده از پوشش‌های چوبی به فضای خانه جذابیت می‌بخشد اما به‌کارگرفتن این ایده برای طراحی اتاق دختران ممکن است مشکل و پرهزینه باشد. در این اتاق روشن دخترانه از نوارهای ارزان چوبی استفاده شده است. چوب‌ها رنگ‌آمیزی شدند تا نمای سنتی و چوبی در هم بیامیزد و در عین حال هزینه زیادی هم برای صاحبخانه تراشیده نشود.

۱۶. یک میله بار پوینت باله در اتاق نصب کنید

استفاده از میله بار پوینت باله در دکوراسیون اتاق دخترانه
نصب میله بار باله در اتاق طرحی رویایی برای بالرین شما است

اگر دخترتان به باله علاقه دارد و می‌خواهید چیزهایی که دوست دارد را در اتاق بگنجانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک میله بار باله در اتاق نصب کنید. اولیویا یک مادر باهوش و خلاق است که برای رقصنده کوچک خود این فضا را ایجاد و در اتاق او تعبیه کرده است. به این ترتیب دخترتان اشتیاق خود برای تمرین روزانه را از دست نخواهد داد.

قرار دادن میله بار در کنار آیینه و آویزان کردن جوراب مخصوص این رقص هم نمای جذابی به اتاق داده است. همان‌طور که می‌بینید در بالای تخت یک سایبان توری و دو بال نقره‌ای زیبا  نصب شده که کاملا با استایل بالرین کوچک این خانه همخوانی دارند.

۱۷. یک وسیله متفاوت برای اتاق در نظر بگیرید

استفاده از یک وسیله خاص در دکوراسیون اتاق دخترانه
وسایل خاص و متفاوت شکل منحصر به‌فردی به اتاق می‌دهند

یک وسیله متفاوت و خاص دراماتیک با رنگ بولد و ظاهر غیرمنتظره می‌تواند جذابیت بیشتری در اتاق دختر نوجوان شما ایجاد کند. یک ناهماهنگی بزرگ در میانه دنیایی از هماهنگی می‌تواند حرکتی جسورانه بوده و طرحی دل‌انگیز را پدید بیاورد. شما با هر وسیله‌ای که مد نظرتان است می‌توانید طرح منحصر به‌فرد خود را وارد میدان کنید.

۱۸. نیمی از دیوار را رنگ بزنید

رنگ‌آمیزی یک سوم دیوار برای دکوراسیون اتاق دخترانه
با رنگ کردن یک سوم دیوار اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید

استفاده از یک نقاشی جزئی روی دیوارهای اتاق می‌تواند فضای تمیز و مدرن اتاق را بیشتر به چشم بیاورد. این ترفند حتی اتاق را بزرگ‌تر از اندازه واقعی‌اش نشان می‌دهد.

با رنگ کردن یک سوم دیوار اتاق باعث می‌شوید سقف بلندتر به نظر بیاید و فضای کوچک شما روشن و لوکس‌تر دیده شود. اگر محیط کوچکی در اختیار دارید ما این نوع رنگ‌آمیزی را برای طراحی اتاق دختران توصیه می‌کنیم.

۱۹. دیواره داخل قفسه‌ها را رنگ کنید

رنگ‌آمیزی داخل قفسه در دکوراسیون اتاق دخترانه
در طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید

اگر در اتاق دخترتان قفسه دیواری برای کتاب دارید توصیه می‌کنیم دیواره داخلی قفسه‌ها را با توجه به رنگ‌های داخل اتاق رنگ‌آمیزی کنید. وجود یک سایه صورتی دخترانه در این فضای ساده و زیبا کاملا به چشم می‌نشیند.

رنگ داخل قفسه و رنگ اطراف آن هم تضاد زیبایی با هم پیدا کرده و از هم متمایز می‌شوند. با یک نگاه به این تصویر می‌توان به وضوح متوجه شد که رنگ داخل قفسه‌ها تا چه حد در دکوراسیون اتاق تاثیرگذار بوده است.

۲۰. یک جایگاه کوچک و دوست‌داشتنی در اتاق بسازید

ایجاد یک محل دنج در دکوراسیون اتاق دخترانه
داشتن یک محل دنج برای خلوت کردن با خود رویای هر دختری است.

این زیرشیروانی کوچک و دنج در زیر تخت‌خواب پناهگاهی عالی برای دختر شیرین شما است. کافی است یک میله مناسب تهیه کرده و پرده را به آن وصل کنید. قرار دادن چند بالش و کوسن نرم و لامپ‎های کوچک چشمک‌زن هم باعث می‌شود این مامن کوچک و دنج لذت بیشتری برای صاحب آن پدید بیاورد.

امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این مقاله در طراحی اتاق فرزندتان به شما کمک کرده باشد. از همراهیتان سپاسگزاریم.

منبع: the spruce & the spruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments