کفپوش مناسب هر یک از اتاق‌های خانه را چگونه انتخاب کنیم؟

کفپوش مناسب هر قسمت خانه

وقتی برای تهیه کفپوش‌هایی جدید برای نوسازی کفپوش‌ منزل به بازار می‌روید، تقریبا فهمیدن اینکه کفپوش مناسب برای خانه‌تان کدام است غیر ممکن به نظر می‌آید و اصلا اینکه بهترین کفپوش چه کفپوشی است؟ این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد که همگی این موضوع را مشخص می‌کنند که با توجه به شرایط و فاکتورهای کلیدی کفپوش مناسب برایتان کدام است

شما باید برای انتخاب کفپوش مناسب برای هر یک از اتاق‌های خانه، فاکتورهای متعددی را مدنظر داشته باشید:

  • شرایط مالی: چه چیزی مناسب بودجه شماست؟ اگر نمی‌خواهید مبالغ بالایی برای کفپوش یک اتاق بزرگ هزینه کنید، پس سنگ گرانیت و سنگ مرمر گزینه‌های مناسبی برای شما نیستند.
  • موقعیت: کفپوش شما کجا قرار دارد؟ آیا این کفپوش در جایی خیس، نیمه مرطوب، خشک، پر تردد و … نصب خواهد شد؟ کفپوش انتخاب شده در این مکان‌ها چطور دوام می‌آورند.
  • نگهداری: در مورد نیاز به مراقبت کردن از آنها چه می‌کنید؟ این بیشتر یک تصمیم شخصی است تا تصمیم برای انتخاب کفپوش. هر نوع کفپوش-حتی کم‌دوام‌ترین آنها- اگر به خوبی مراقبت شود می‌تواند برای چندین دهه مورد استفاده قرار گیرد. ولی اگر نمی‌توانید از کفپوش‌ طبق دستور کارخانه سازنده آن مراقبت کنید، پس نیاز دارید که در انتخابتان تجدید نظر کنید.
  • نگاه کنید و احساس کنید: این سوال بیشتر در صدر لیست کسانی است که صاحب‌خانه هستند. اما متخصصین این سوال را با ذکر تمام الگوهای کاربردی که ذکر شد، در انتهای لیست‌شان جای می‌دهند. به قدر کافی عجیب است، ظاهر کفپوش شما بعد از گذشت سال‌ها اهمیت کمتری خواهد داشت و سازنده‌های کفپوش‌ها در ساخت آنها بسیار ماهر شده‌اند و کفپوش‌هایی از جنس لمینت و رزیلینت با طرح سنگ یا چوب طبیعی تولید می‌کنند. اما ایجاد حس گرمای چوب جنگلی و استحکام سنگ، کار مشکلی است.

انتخاب کفپوش مناسب برای بخش‌های مختلف منزل

با در نظر داشتن این فاکتورها حالا نوبت به انتخاب کفپوش مناسب برای بخش‌های مختلف منزل رسیده است؛ پس با ما همراه باشید تا تک تک گزینه‌ها را با هم بررسی کنیم:

کاشی: مقرون به صرفه و ساده برای تمیز کردن

اگر به‌طور کلی نگاه کنید، کاشی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد؛ چرا؟ چون بسیار ساده در دسترس‌تان است، قیمت آن مناسب است و گزینه‌های نامحدودی پیش رویتان قرار دارند. کفپوش‌های کاشی جنس‌های مختلفی دارند، از سرامیکی گرفته تا انواع سنگی آن.

تنوع زیاد در اندازه کاشی‌ها

تنوع حیرت آور کفپوش‌های کاشی باعث می‌شود تا گزینه‌های نامحدودی در دسترستان قرار گیرد.  اندازه کاشی از انواع موزاییک‌های بسیار کوچک- که بعضی کوچکتر از 2.5 سانتیمترمربع -را شامل می‌شود تا سایزهای بزرگ حدود 30 سانتیمتر مربع و حتی بزرگتر از آن.

نگهداری از کاشی بسیار راحت است و به‌راحتی آسیب نمی‌بیند. اگرچه دوغاب بین آنها معمولا ایجاد مشکل می‌کند اما می‌توان با نگهداری مناسب، آب‌بندی آنها و حتی با استفاده از سیستم‌های مبتنی بر اپوکسی(سیستم‌هایی که در آن چسب به‌کار برده می‌شود) لکه‌دار شدن و شکستن آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد. با انجام این کارها دیگر نیازی به نگرانی در مورد کاشی‌ها نیست. پاداش بهترین کفپوش‌ها این است که به‌راحتی تعمیر شوند.

از دیگر مزایای بزرگ کاشی‌ها این است که آنها نسبتا خیلی راحت تعمیر می‌شوند. آیا می‌دانید که در بسیاری از جاهایی که کاشی نصب می‌شود، تعداد کاشی برای این هدف کنار گذاشته می‌شود؟ بنابراین اگر یک کاشی ترک بردارد- صرفا به‌خاطر زیرساخت نامناسب یا چسب نامناسبی که در زیر آن به‌کار رفته- آن‌وقت شما فقط آن را تعویض می‌کنید.

وقتی با یک کاشی غیر متخلخل سروکار داریم، نکته مهم برای نگهداری آنها لکه‌ها و تخریب‌هایی هستند که با آب ایجاد می‌شوند. اما سنگ‌های طبیعی مانند مرمر باید برای جلوگیری از این مشکل موم‌کاری شوند.

در آخر اگر می‌خواهید که در زمستان پابرهنه بر روی یک کفپوش گرم راه بروید، می‌توانید قبل از نصب کاشی‌ها، یک سیستم گرمایش از کف تعبیه کنید.

با این توضیحات، کاشی به‌عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای هر بودجه‌ای محسوب می‌شود.

کاشی به‌عنوان کفپوش مناسب اتاق‌ها
تنوع در اندازه و پاکسازی راحت کاشی‌ها آنها را تبدیل به کفپوشی مناسب برای اکثر خانه‌ها کرده است.

 لینولئوم: یک کفپوش منعطف و قابل اعتماد

با وجود اینکه اغلب گیج می‌شوید، اما یک دنیا تفاوت بین کفپوش‌های لینولئوم و کفپوش‌های وینیلی وجود دارد.

کفپوش لینولئوم در این لیست به‌عنوان یکی از بهترین کفپوش‌ها محسوب می‌شود، زیرا یکی از زیباترین و مقاوم‌ترین گزینه‌هاست و بالغ بر 150 سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینولئوم چیست؟

لینولئوم ترکیبی از روغن تخم کتان است و بنابراین ضد آب است. علاوه بر این دوستدار محیط زیست نیز هست. صفحات لینولئوم کفپوش مناسب و ایده‌آل برای دستشویی‌ها و آشپزخانه‌ها هستند. اگرچه باید اطراف جاهای خیس را مهر و موم و درزگیری کنید. جاهایی که ممکن است با چسباندن و درزگیری سیلیکونی باز هم  آب از لوله‌ها و سینک‌های آن چکه یا نشت کند.

باقی ماندن آب بر روی کفپوش لینولئوم مسئله‌ای نیست، البته به شرطی که به لایه‌های زیرین آن نفوذ نکند. در نفوذ، آب ممکن است لایه‌های زیرین لینولئوم را تخریب کرده و باعث ورقه ورقه شدن آن شود. پس مهر و موم کردن فضای اطراف آن اقدامی پیشگیرانه از تخریب آنهاست.

زیبایی کفپوش لینولئوم می‌تواند با افزودن نقش و نگار و خطوط متنوع دو چندان شود. با این کار تنوع بیشتری به این کفپوش می‌دهیم. به همین دلیل از دهه‌های 50 و 60 میلادی کفپوش طرح‌دار رواج زیادی پیدا کرد و تا به امروز محبوب است.

نگهداری از آنها بسیار ساده است. می توان فرورفتگی‌ها و جاهایی که ضربه خورده اند-اگر کوچک باشند- را پوشش داد. با در نظر گرفتن فاکتور انعطاف‌پذیری، لینولئوم به‌عنوان یکی از بهترین کفپوش‌ها به‌حساب می‌آیند.

کفپوش لینولئوم، کفپوش مناسب آشپزخانه‌ها
کفپوش لینولئوم ، کفپوشی سازگار با محیط زیست با طرح‌های بسیار زیباست

چوب جنگلی سخت: کفپوش مناسب و با ارزش برای زیبایی

اگر تابه حال موفق شده‌اید که بخشی از برنامه “این خانه قدیمی” یا برنامه‌های مشابه آن را ببینید، پس با صاحبان منازلی که یک خانه قدیمی را می‌خرند و تصمیم می‌گیرند تا آن را بازسازی کنند آشنا هستید. آنها فرش‌ها را جمع می‌کنند تا کفپوش چوبی را آشکار سازند.

کفپوش چوب، مناسب برای نیازهای اکثر صاحب‌خانه‌ها

در بیشتر موارد، صاحبان خانه‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که چطور می‌توانند این کفپوش‌های چوبی را با کاشی یا دیگر کفپوش‌ها بپوشانند یا به‌طور کلی بردارند و جایگزین کنند و تنها چیزی که سازندگان به آنها می‌گویند این است که دیوانگی است که این کفپوش‌های قدیمی را صیقل ندهیم و دوباره مورد استفاده قرارندهیم. با این کار هم از هزینه‌های سرسام‌آور جلوگیری می‌کنیم و هم اینکه وقتی خانواده و دوستان‌تان به خانه‌تان می‌آیند به آن حسودی خواهند کرد.

کفپوش چوب یک مثال و نمونه کلاسیک از تعادلی فوق العاده و خوب در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود. کفپوش چوب به محیط شخصیت و گرما می‌بخشد و نگهداری از آن نیز ساده است- به‌خصوص زمانی که هزینه کندن و نصب یک کفپوش دیگر را در نظر بگیرید- و بدین‌ترتیب کفپوش چوب به‌عنوان یک کفپوش مناسب در تمامی زمان‌ها محسوب می‌شده است.

مدل‌ها، نقش‌ها و انواع کفپوش چوبی

در دستان یک هنرمند خوب، نقش‌ها و مدل‌های تجملی و زیبا به وجود خواهند آمد. با به کارگیری انواع مناسب چوب، از بین بردن جای خراش ناشی از چنگ‌های حیوانات خانگی و پاشنه‌های بلند کار آسانی خواهد بود.

همچنین از ترکیب انواع گونه‌های چوب می‌توان نتیجه‌‌ای بی‌نظیر به‌دست آورد، اما این را باید در نظر گرفت و مطمئن شد که ساختار سلولی این گونه‌های مختلف چوب به گونه این باشد که سرعت انبساط و انقباضشان یکی باشد. جاهای خراشیده شده و فرورفته یا کنده شده می‌توانند با سنباده کشیدن ترمیم شوند.

کفپوش مناسب برای گرم کردن فضای خانه
کفپوش چوبی، کفپوشی کلاسیک و محبوب در دنیاست

 کفپوش چوب‌پنبه‌ای: کفپوش “دوستدار پا”

چقدر فکر می‌کنید کفپوش چوب پنبه‌ای می‌تواند به‌عنوان بهترین کفپوش برای خانه شما باشد؟

مسلما کفپوش چوب‌پنبه‌ای انتخاب اول یا دوم در لیست صاحبان‌خانه یا سازنده‌ها نیست. اما کفپوش چوب پنبه‌ای به دلایل زیر قطعا استحقاق این را دارد که در لیست “بهترین کفپوش‌ها” قرار گیرد:

  • کفپوش‌های چوب‌پنبه‌ای تجدیدپذیر هستند و از برداشتن پوست درخت بلوط و رسیدن به چوب‌پنبه آن به دست می‌آیند.
  • به‌خاطر ساختار اسفنجی شکل آن، چوب‌پنبه می‌تواند فشرده شود و به‌راحتی به شکل اولیه خود تغییر حالت دهد. بنابراین در مقابل فشار مقاوم است.
  • کفپوش‌های چوب‌پنبه‌ای برای تعدیل کردن صدا عالی هستند، و به همین دلیل از قرن 19 در کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
  • چوب‌پنبه‌ها قابل انعطاف هستند. آنها به شکل کاشی یا تخته‌ای وجود دارند و می‌توانند توسط هر کسی که با نصب کفپوش‌ها آشنایی دارند کار گذاشته شوند.
  • از آنجایی که کفپوش‌های چوب‌پنبه‌‌ای از پوست درخت به دست می‌آید، الگوهایی که در رنگ و شکل آنها وجود دارند بسیار زنده هستند و شاید جالب‌ترین الگوها و مدل‌ها در انواع چوب را دارند.
  • نگهداری از آنها ساده است. فقط با استفاده از یک تی نمدار و گاهی جاروی دستی یا جاروی برقی آنها تمیز خواهند شد. کفپوش‌های چوب‌پنبه‌ای سمی نیستند و کفپوش مناسب برای همه اعضای خانواده هستند.

کفپوش مناسب و سازگار با پاها

    کفپوش چوب پنبه ای، کفپوش زنده با طرح های بسیار زیبا

کفپوش بامبو: برای “سبزی” و پایداری

بامبو یکی از گیاهان دنیاست که بسیار سریع رشد می‌کند؛ در واقع بامبو یک گیاه است. بنابراین چطور ممکن است که بامبو یک کفپوش مناسب باشد؟

کفپوش بامبو، کفپوشی “سبز”

کفپوش بامبو یک منبع تجدیدپذیر است. اگرچه از نظر فنی یک گیاه است، اما بافت آن به سختی محکم‌ترین چوب‌هاست؛ استحکام کششی آن از بسیاری از آلیاژهای فولاد محکم‌تر است. در تست‌های فشار نیز بسیار قوی تر از ترکیب‌های بتنی عمل می‌کند.

مقاوم در برابر ضربه

کفپوش بامبو به دلیل سخاوت طبیعت در ساختار بامبو، نسبتا در مقابل ضربه مقاوم است. معمولا بامبو به‌عنوان یک چوب مهندسی شده در نظر گرفته می‌شود و مانند کفپوش چوب‌پنبه‌ای هم به‌صورت کاشی و هم به‌صورت قطعه‌ای وجود دارد. بدین شکل عموما آنها از قبل آماده هستند، اگرچه بعضی از شرکت‌های سازنده برای مشتریان تخته خام فراهم می‌کنند تا آنها را رنگ بزنند و کار بگذارند.

پیشنهاد می‌شود که قطعات از قبل آماده شده را خریداری کنید، زیرا سازنده‌های کفپوش‌های بامبو آنها را در محیطی کنترل شده و به شکل مرغوبی می‌‌سازند.

کفپوش مناسب برای خانه و کتابخانه
کفپوش بامبو از مقاوم‌ترین کفپوش‌های سازگار با محیط زیست است.

کفپوش بتنی: برای یک نگاه معاصر و امروزی

اگر کفپوش‌های بتنی شما را یاد گاراژها یا پیاده‌روها می‌اندازد، در افکارتان تجدید نظر کنید. کفپوش بتنی در حال تبدیل شدن به کفپوشی مناسب برای صاحبان خانه با بودجه متوسط است.

روش‌های نامحدود برای تزئین کفپوش بتنی

روش‌های رنگ‌‌آمیزی و طراحی کردن بر روی بتن‌ها، راه استفاده از بتن را برای همه گشوده است. این باعث می‌شود که این کفپوش را به‌عنوان یک کفپوش مناسب در این لیست قرار دهیم. راه‌های فراوانی بسیاری برای تزئین کفپوش‌های بتنی وجود دارد، از گرمایش تابشی گرفته تا کاشی‌های تزئین شده. فقط امکان طراحی‌ها در صورتی محدود می‌شود که تصور طراح دیگر قادر به طراحی جدیدی نباشد.

سهولت در استفاده و زیبایی ماندگار

بازگشت بی‌سابقه‌ای در استفاده از کفپوش‌های بتنی با طرح‌های مختلف وجود داشته که به دلیل راحتی در استفاده و زیبایی ماندگار آن است. به‌صورت آنلاین از نمونه‌های رنگ و بافت‌های مختلفی که متناسب با نیازهایتان باشد خرید کنید و آسوده خاطر باشید که نگهداری از سیمان بسیار ساده‌تر از تمام انواع کفپوش‌هاست.

با یک کفپوش مناسب بتنی که به خوبی درزگیری شده باشد، دیگر آلودگی معنایی نخواهد داشت.  قطعا این بتن است که در مقابل ضربه مقاوم خواهد بود.

کفپوش مناسب و مقاوم برای همه قسمت‌های خانه
کفپوش بتنی یک کفپوش مناسب و مقاوم برای همه قسمت‌های خانه

کفپوش چرم: برای یک مکان منحصربفرد

بله، کفپوش چرم. مانند چرم پوست گاو. کفپوش چرم یکی از آخرین گزینه‌هایی است که افراد به آن فکر می‌کنند، اما نباید آن را به‌عنوان یک کفپوش مناسب برای خانه‌تان یا به عنوان یک کاندید در لیست بهترین کفپوشها دست کم بگیرید.

هر چه رفت و آمد بیشتر، بهتر

کفپوش‌های چرم به‌صورت کاشی در اندازه‌های متنوع هستند و می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر به شرکت سازنده روی آن را حکاکی کنید. کفپوش چرم از معدود کفپوش‌هایی است که وقتی فرسوده می‌شود بهتر خواهد شد. هر چه استفاده از آن بیشتر باشد بهتر خواهد شد، مثل یک کت چرمی قدیمی.

عجیب و موثر

از آنجایی‌که کفپوش‌های چرم ضد آب هستند، در آب و هوای مرطوب مقاومت بسیار خوبی دارند. باید خاطر نشان کرد که اگر آبی روی آن ریخته شود، باید آن را جمع‌آوری کرد. زیرا شکاف کاشی‌ها باعث نفوذ آب در آنها خواهد شد. کفپوش چرم حس‌هایی را در انسان ایجاد می‌کند: محرک است و در زمستان حس گرما و در تابستان حس خنکی را متبادر می‌کند.

و خیر، این چرم‌ها فقط چرم گاو قهوه‌ای رنگ نیست. چرم در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که شما تصورش را هم نمی‌کنید.

کفپوش چرم: بهترین کفپوش است زمانی که می‌خواهید کسی شبیه به آن را نداشته باشد!

کفپوش چرمی، یک کفپوش مناسب و خاص
کفپوش چرم، یک کفپوش مناسب برای آنان که سلیقه‌ای منحصربه‌فرد دارند.

کفپوش وینیلی لوکس: برای نمای سنگ یا چوب

اگر نمای چوب را دوست دارید، بهترین کفپوشی که می‌توانید بخرید چوب است. اگر شما جلوه چوب یا سنگ را دوست داشته باشید، اما نخواهید دردسرهای نصب، هزینه یا نگهداری از آنها را داشته باشید، چه باید بکنید؟ بهترین راه استفاده از کفپوش‌های لوکس وینیلی است. (luxury vinyl flooring)

کفپوش‌های لوکس وینیلی سه خصوصیت دارند که نسبت به کفپوش‌های وینیلی قدیمی و ناخوشایند برتری دارند:

  • نما: سازندگان این کفپوش‌ها تکنیک‌های چاپ آنها را بهبود بخشیده‌اند تا نمای 3 بعدی گرافیکی واقعی شگفت‌آوری را به‌دست آورند.
  • حس: بافت آنها باعث می‌شود که به شکل شگفت‌آوری حس چوب یا نمای سنگ داشته باشند.
  • ضخامت: کفپوش‌های لوکس وینیلی ضخیم‌تر از کاشی‌های معمولی هستند، اغلب تا دو برابر آنها ضخامت دارند.

تخته‌های سرامیکی با نمای چوب: پیشی گرفتن از مد

شما بارها و بارها روی چنین کفپوش‌هایی راه رفته‌اید. مثلا در مطب‌های دکترها یا در دفتر وکلا، یا در فروشگاه‌های لباس گران‌قیمت. احتمالا به آن نگاهی گذار کرده‌اید و آن هم به شما جواب داده! مغز شما آن را به‌عنوان کفپوش چوبی در نظر می‌گیرد. چون اسم خوبی برای آنها پیدا نکرده‌اید، فقط آن را با نام “کفپوش طرح‌دار سرامیکی طرح چوب” می‌شناسید.

اگرچه کفپوش‌های وینیلی لوکس کمی گران‌تر از جایگزین‌های چوبی آن هستند، اما ظاهر آنها بسیار واقعی‌تر از آنهاست.

کفپوش لوکس وینیلی، کفپوش مناسب و زیبا
کفپوش‌های وینیلی، ضخیم، بادوام و زیبا هستند.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments