بررسی بهترین گزینه برای انتخاب رنگ آشپزخانه

رنگ آشپزخانه

شاید به نظرتان عجیب به نظر برسد اما انتخاب رنگ آشپزخانه می تواند تاثیر فراوانی در فضای این محیط کلیدی و حتی اشتهای شما داشته باشد. طراحان داخلی معتقدند که انتخاب رنگهای گرم و خنثی و همچنین رنگهای درخشان و شاد به عنوان رنگ آشپزخانه باعث می شوند تا هم آشپزی لذت بخش تر شود و هم صرف غذا را برای اعضای خانه دلنشین تر می کند.

انتخاب یک رنگ مناسب به عنوان رنگ قالب فضا و دکوراسیون آشپزخانه علاوه بر اینکه هماهنگی خاصی با رنگ کابینت‌ها ایجاد می‌کند، می‌تواند در بازتاب نور و ایجاد شادی و نشاط در اعضای خانواده نقش پررنگی را ایفا کند. پس اگر قصد دارید تا رنگ مشخصی را به عنوان رنگ دکوراسیون آشپزخانه‌تان انتخاب کنید، با این گزارش با ما همراه باشید:

بایدها و نبایدهای انتخاب رنگ آشپزخانه

طبق اصول موجود در طراحی آشپزخانه، رنگ‌های تیره، رنگهای سرد خنثی و سایر رنگ‌های سرد مثل طیف‌های آبی، سبز، بنفش و سایر رنگ‌هایی از این قبیل تاثیر مثبتی در اشتها ندارند و از همین رو به ندرت در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ مشکی هم رنگ مناسبی برای فضای آشپزخانه نیست؛ البته ترکیب این رنگ با رنگهای متضاد مثل رنگ استیل یا سفید، قابل استفاده است.

بررسی گزینه های پیشنهادی

حالا ما قصد داریم تا چند گزینه مختلف را پیش روی شما در راستای انتخاب رنگ آشپزخانه قرار دهیم و یکی یکی به بررسی مختصر آنها بپردازیم:

رنگهای گرم خنثی

با استفاده از نورپردازی و رنگ‌بندی صحیح می توان هررنگی را تبدیل به یک رنگ خنثی کرد؛ حالا باید دید که شما کدام رنگ خنثی را می‌پسندید. اگر نگران این هستید که انتخاب اشتباهی داشته باشید، بهتر این است که به سراغ رنگ‌های خنثی کمرنگ‌تر بروید.

خیلی از افراد رنگ‌های خنثی را کسل کننده می‌دانند ولی لزوما اینگونه نیست. شما می توانید رنگ‌های خنثی را با اضافه کردن کمی تم قرمز، زرد یا نارنجی، تبدیل به فضایی پرهیجان کنید و با استفاده از رنگهایی مثل سبز، آبی یا بنفش به فضای آشپزخانه، محیطی آرامش بخش را طراحی کنید.

انتخاب رنگ آشپزخانه به رنگ بنفش
رنگ بنفش در فضای آشپزخانه محیط آرامش بخشی را برایتان ایجاد می کند

سفید برای فضای آشپزخانه

انتخاب رنگ سفید به عنوان رنگ قالب ، فضای شیکی را برای شما ایجاد می کند. کابینتهای سفید، دیوارهای سفید، سقف سفید و حتی کانترهای سفید…

اگر کابینت‌ها و وسایل آشپزخانه‌تان سفید رنگ است، انتخاب این رنگ به عنوان رنگ قالب، گزینه ایده‌آلی خواهد بود. در عین حال استفاده از یک لوستر استیل فضا را زیباتر خواهد کرد.

انتخاب رنگ آشپزخانه به رنگ سفید
رنگ سفید جلوه خاص و ویژه‌ای به محیط آشپزخانه می‌دهد.

رنگ آبی در آشپزخانه

اگرچه رنگ آبی رنگ ایده‌آلی برای فضای طبخ و سرو غذا نیست و اشتها را کور می‌کند، اما می توان با چند ترفند از این رنگ بهره ویژه ای برد. می توان این رنگ را با رنگ‌هایی مثل سفید، بنفش، طوسی و یا مشکی ترکیب کرد.

انتخاب رنگ آشپزخانه به رنگ آبی
ترکیب رنگ آبی با رنگ سفید در رنگ‌آمیزی آشپزخانه، جلوه خاصی به فضا می‌دهد

تناژ رنگ زرد برای فضای آشپزی

بسیاری از طراحان براین باورند که رنگ زرد ملایم می تواند رنگ ایده آلی برای فضای آشپزخانه باشد. رنگ‌هایی مثل زرد و سفید باعث می‌شوند تا فضا وسیع‌تر به نظر برسد. البته رنگ زرد تیره هم می‌تواند رنگ جذابی برای شما باشد و ترکیب آن با رنگ مشکی، جلوه ویژه‌ای به آشپزخانه‌تان می‌دهد.

انتخاب رنگ آشپزخانه به رنگ زرد و مشکی
رنگ زرد در کنار لوازم مشکی ترکیب ایده آلی را ایجاد می کند و فضای متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد.

ترکیب رنگی قرمز

اگرچه رنگ قرمز برای فضای آشپزخانه برای همه جذاب نیست ولی اگر می خواهید شور و هیجان را به این فضا بیاورید، می توانید از این رنگ استفاده کنید. در یک آشپزخانه که در آن از رنگهای تیره استفاده شده، رنگ قرمز می تواند نشاط بخش باشد. اگر وسایل شما تیره رنگ، خاکستری یا استیل است هم استفاده از ترکیب رنگ قرمز می تواند فضای جذابی ایجاد کند.

انتخاب رنگ آشپزخانه به رنگ قرمز
استفاده از رنگ قرمز وترکیب آن با رنگ‌های تیره جلوه خاصی ایجاد می کند.

قهوه ای رویال

رنگ قهوه‌ای، رنگی طبیعی است و افراد را به یاد طبیعت می اندازد. قهوه‌ای رنگی خنثی است که انتخاب آن برای رنگ دکوراسیون آشپزخانه و به عنوان رنگ قالب کابینت آشپزخانه ، انتخاب مطمئنی است.

اگر کابینت‌های شما به رنگ قهوه‌ای تیره است، می‌توانید فضایی به رنگ قهوه‌ای-قرمز مدنظر داشته باشید.

انتخاب رنگ آشپزخانه به رنگ قهوه‌ای
یکی از گزینه‌های جذاب برای آشپزخانه، ترکیب رنگ قهوه‌ای با رنگ قرمز است.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments