آشنایی با ویژگی‌های نورپردازی کلاسیک

نورپردازی کلاسیک در دکوراسیون منزل

سبک کلاسیک یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در دنیای معماری و طراحی داخلی و حتی نوع چیدمان خانه است که دوام و جلوه‌ای طولانی دارد و طبق این سبک، مدام نیاز نیست با تغییر ذائقه بازار و مد دکوراسیون، وسایل را تغییر داد. در فضای دکوراسیون کلاسیک از اشیای مجلل و سلطنتی استفاده می‌شود. در این میان به‌کارگیری نورپردازی کلاسیک هم جلوه، جلال و شکوه این سبک چیدمان را دو چندان می‌کند.

اگرچه درخشش فلزات طلایی، نقره‌ای و برنجی و حواشی زینتی از ملزومات سبک دکوراسیون کلاسیک به شمار می‌آیند و مبلمان استیل با دسته و پایه معرق کاری شده و پارچه رومبلی براق و مخملی و پرده‌های پرچین و والان‌دار همگی با استایل سبک کلاسیک هماهنگ هستند، اما انجام نورپردازی کلاسیک، مجموعه این سبک دکوراسیون را تکمیل می‌کند. 

بدین معنا که تامین نور برای اینکه تمامی زوایا و جزئیات وسایل به سبک کلاسیک، دیده شوند و جلوه‌شان به‌طور تمام و کمال به نمایش دربیاید، نیاز به نورپردازی خاص این سبک است: نورپردازی کلاسیک

نورپردازی کلاسیک چیست؟

در راستای به نمایش گذاشتن جلوه دکوراسیون کلاسیک بود که دنیای طراحی دکوراسیون، محصولات اختصاصی سبک کلاسیک را در صنعت نورپردازی تولید کرد تا با بهره‌گیری از نورپردازی کلاسیک، تاکید مضاعفی بر دکوراسیون کلاسیک قرار داده شود.

فضایی به سبک کلاسیک، در وهله نخست، از نظر نورپردازی عمومی، باید پر نور باشد تا تزئینات براق این سبک را بازتاب دهد. اما در مرحله بعد، اشیای تزئینی مثل تابلوها، مجسمه‌ها و… با استفاده از منابع نور تاکیدی، جلوه بیشتری به خود می‌گیرند.

نورپردازی کلاسیک
استفاده از نور تاکیدی برروی اشیا در این سبک از نورپردازی از ارکان مهم به شمار می‌رود.

منابع نور در دکوراسیون کلاسیک

در دکوراسیون کلاسیک، برای تامین نور کافی می‌توان از وسایل متعددی بهره جست؛ از لوسترهای متناسب با این سبک گرفته تا لامپ‌ها و آباژورهای ویژه‌ای برای تمرکز نور مناسب در این سبک از دکوراسیون:

  • لوستر:

لوسترهای متناسب با سبک کلاسیک، معمولا از جنس فلزهایی به رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و برنجی، جنس چینی و کریستال طراحی و ساخته می‌شوند تا خود به تنهایی حس جلال و شکوه را منتقل کنند.

  • لامپ لوسترها:

لامپ لوسترهای کریستال گاه بدون پوشش هستند و نور را بدون حاشیه باز می‌تابانند. در انواع دیگر، لامپ‌ها با کلاهک پارچه‌ای آباژوری شکل پوشش داده می‌شوند. این نوع پوشش نور را محو و ملایم می‌کند. کلاهک بلوری و کریستالی، انتخاب دیگر پوشش لامپ لوستر کلاسیک است که بازتاب نور را چند برابر می‌کند.

  • دیوارکوب‌ها:

دیوار کوب‌‌های هماهنگ با لوستر، نقش مهمی در ایجاد نورهای تزیینی فضا و تکمیل زیبایی لوستر میانی دارند.

  • آباژورها:

شما به علاوه می‌توانید تا با قرار دادن آباژوری متناسب با لوستر و رنگی هماهنگ با مبلمان یا پرده‌ها این نورپردازی سبک کلاسیک تکمیل می‌شود.

  • شمعدان‌ها:

اگر شما از طرفداران متعصب سبک کلاسیک هستید این گرایش را می‌توانید با قرار دادن شمعدان‌های سبک کلاسیک و افروختن شمع در فضا به نمایش بگذارید. شمعدان سبک کلاسیک هم مانند لوستر از جنس فلزاتی از جمله نقره‌ای، طلایی، برنزی و برنجی و یا از جنس چینی و کریستال ساخته می‌شود.

سخن آخر

در صورتی که سبک کلاسیک را برای طراحی داخلی و چیدمان منزل خود برگزیده‌اید، با نورپردازی کلاسیک در محیط، می‌توانید تاکید بیشتری بر جلوه این سبک با شکوه در خانه‌تان داشته باشید.

از آنجا که هدف اصلی نورپردازی کلاسیک، تاکید مضاعف برروی جلال و شکوه دکوراسیون کلاسیک است، باید منبع نورپردازی عمومی پرنور باشد تا تزئینات را با جزئیات بازتاب دهد. 

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments