مزایا و معایب خرید خانه در خیابان اصلی

بررسی نکات خرید خانه در خیابان اصلی

هر کدام از ما در هنگام عبور از خیابان‌های اصلی یا اتوبان‌ها، با نگاه کردن به خانه‌های طرفین، به شرایط زندگی ساکنانشان فکر می‌کنیم و تصور می‌کنیم که ساکنین این خانه‌ها در طول 24 ساعت شبانه‌روز با سروصدای عبور و مرور اتومبیل‌ها و موتورها آرامش و آسایش ندارندو بی‌تردید این یکی از معایب اصلی زندگی در خانه‌ای در خیابان اصلی است. اما در هر صورت نباید از مزایای خرید خانه در خیابان اصلی هم غافل شد.

درهرصورت بهتر است بدانید که لزوما همیشه اینگونه نیست و در یک خانه خوش ساخت، حتی اگر در بر خیابان اصلی واقع شده باشد هم می توان از سروصداهای شهری کاملا فاصله گرفت. در این مقاله ما قصد داریم تا در کنار معایب، به مزایای خرید خانه در خیابان اصلی نیز اشاره کنیم.

خرید یک خانه در خیابان اصلی؛ آری یا نه؟

اگر شما جزو افرادی هستید که قطعا هرگز نمی‌خواهید خانه‌ای را در یک خیابان اصلی بخرید، بدانید که تنها نیستید! به‌طور میانگین، بیش از ۵۰ درصد از خریداران، وقتی با پیشنهاد بازدید از خانه‌ای در خیابان اصلی برای خرید روبرو می‌شوند، بدون در نظر گرفتن مزایای خانه از دیدنش سرباز می‌زنند و حتی حاضر به بازدید خانه نمی‌شوند. اما رد کردن چنین گزینه‌ای در همان ثانیه اول و بدون بررسی شرایط، کار اشتباهی است. شما باید شرایط شخصی و خانواده از یک سو و شرایط خانه را دقیقا سبک سنگین کرده و بعد تصمیم نهایی را بگیرید:

  • باید معایب و مزایای زندگی در خیابان اصلی را با سبک زندگی شخصی‌تان مقایسه کنید.
  • با سکونت در خانه‌ای در خیابان اصلی امکاناتی مثل دسترسی خیلی خوب به حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و مدرسه و امنیت بیشتر را در اختیار خواهید داشت
  • از سوی دیگر سروصدا، کم بودن حریم خصوصی، آلودگی و ارزش‌ کمتر خانه در هنگام فروش مجدد از نکات منفی چنین خانه‌هایی است.
  • اگر به این نتیجه رسیدید که زندگی در خیابان اصلی مناسب شماست، حتما به مشاور املاک خود این را بگویید. اگر خانه ای در خیابان اصلی را پسندیده‌اید، از قیمت پیشنهادی اطمینان حاصل کنید. زیرا این خانه به هنگام فروش قیمتی پایین تر از جاهای دیگر خواهد داشت.

اما آیا واقعاً خرید یک خانه در خیابان اصلی انتخاب بدی است؟ در اینجا با هم نگاهی به معایب و مزایای خرید خانه در خیابان اصلی می‌‌اندازیم.

بررسی مزایای خرید خانه در خیابان اصلی

اگر زندگی کردن در محیط‌های پر جنب و جوش و زنده در عین حال راحت را دوست دارید، احتمالاً اجاره یا خرید خانه‌ای در یک خیابان اصلی، باب میل‌تان خواهد بود. یک مزیت خیلی بزرگ در مورد خانه‌هایی که در خیابان‌های اصلی واقع شده‌اند این است که می‌توانید این خانه را با قیمت مناسب‌تری و با برخورداری از تخفیف خریداری کنید. اما دیگر مزایای چنین خانه‌هایی عبارتند از:

جایی که زندگی جریان دارد

خیابان اصلی در همه شهرها همیشه شلوغ است و این بدان معناست که در تمام ساعات شبانه روز، ماشین‌ها از آنجا عبور می‌کنند و افراد در پیاده رو راه می‌روند. اگر عاشق جنب و جوش و شلوغی هستید این می‌تواند مزیت بزرگی برایتان باشد.

دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی و امکانات رفاهی

ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های مترو، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی اغلب در نزدیکی خیابان‌های اصلی واقع شده‌اند. اگر دسترسی به حمل و نقل عمومی و امکانات رفاهی و تفریحی برای شما اهمیت زیادی دارد، زندگی در خیابان اصلی و متمرکز شدن در آنجا می‌تواند یک مزیت بزرگ برایتان باشد.

دسترسی آسان به حمل ونقل عمومی از مزایای خرید خانه در خیابان اصلی
دسترسی به حمل و نقل عمومی و اماکن تفریحی از مزایای خرید خانه در خیابان اصلی است.

مغازه ها، مدارس و امنیت بیشتر

خیابان‌های اصلی معمولاً روشنایی بهتری دارند و شما دسترسی بیشتری به مراکز خرید و فروشگاه‌ها، مدارس و حتی ایستگاه‌های آتش نشانی دارید. در اغلب این خیابان‌ها پلیس تردد دارد و این یعنی امنیت بالاتر. در خیابان اصلی شما این امکان را خواهید داشت که در هرساعتی از شبانه روز در کمال امنیت، پیاده به فروشگاه‌ها بروید؛ چرا که در این مکان‌ها همواره افراد زیادی در رفت و آمد هستند. در نتیجه چه در هنگام تردد در خیابان می‌توانید امنیت بالاتری داشته باشید و هم به دلیل زنده بودن خیابان اصلی، احتمال دزدی از خانه‌تان کمتر خواهد بود.

نگهداری خوب

آنقدر که به خیابان‌های اصلی توجه و رسیدگی می‌شود، به خیابان‌های فرعی توجه نمی‌شود؛ چرا که تردد زیادی در آنها صورت نمی‌گیرد. هنگامی که برف می‌بارد، ابتدا خیابان‌های اصلی پاکسازی می‌شوند. برطرف کردن ایرادات آسفالت خیابان‌ها و پرکردن چاله‌های روی آسفالت، بیشتر در خیابان‌های اصلی اتفاق می افتد و به ندرت این اشکالات در خیابان‌ها و کوچه و پس کوچه های فرعی برطرف می‌شوند.

تخفیف در هنگام خرید

از آنجایی که بیشتر افراد تمایل دارند در منطقه ای دنج و به دور از ترافیک و سر و صدای زندگی کنند، غالبا زندگی در خیابان اصلی را نمی‌پسندند. در نتیجه خانه‌هایی که در خیابان‌های اصلی و شلوغ واقع شده باشند، عموما با تخفیف بیشتری برای فروش یا اجاره گذاشته می‌شوند. در بسیاری مواقع این تخفیف بین ۵ تا ۱۰ درصد خواهد بود.

البته در نهایت این مطلب را در ذهن داشته باشید که شما دارید جایی را برای زندگی برای چند سال آینده انتخاب می‌کنید و باید در آنجا احساس راحتی داشته باشید نه اینکه حس کنید در تله گیر افتاده‌اید.

معایب خرید خانه در خیابان های اصلی

اما اگر جزو آن دسته افرادی هستید که زندگی در منطقه‌ای دنج و خلوت را ترجیح می‌دهید، قطعا زندگی در خانه‌ای بر خیابان اصلی برایتان جذاب نخواهد بود و شلوغی و سر و صدا از جمله مواردی خواهد بود که شما را از یک خانه هرچقدر هم زیبا و شیک، دلسرد می کند. از جمله معایب خرید خانه در خیابان اصلی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

سر و صدای زیاد

احتمالاً سر و صدا یکی از شکایت‌های اصلی کسانی است که در خیابانهای شلوغ زندگی می‌کنند. اگرچه با عایق‌بندی درها و پنجره‌ها می‌توان به طرز قابل ملاحظه ای از این سروصداها کاست اما نمی‌توان آن را به صفر رساند. اگر سروصدا برایتان خیلی اهمیت دارد، خرید خانه در خیابان اصلی اصلا مناسب شما نیست.

بررسی معایب و مزایای خرید خانه در خیابان اصلی
یکی از معایب خرید خانه در خیابان اصلی سخت پیدا شدن جاپارک برای اتومبیل شماست.

نداشتن حریم خصوصی

هنگامی که در یک خیابان اصلی زندگی می‌کنید همسایگان، افرادی که پیاده راه می‌روند و حتی کسانی که با اتومبیل از کنار خانه‌تان عبور می کنند، معمولاً داخل خانه را نگاه خواهند کرد. مخصوصاً وقتی که هوا تاریک می‌شود افراد از پنجره به داخل نگاه می‌کنند و ازهمین رو شاید مجبور باشید تا همیشه پرده‌های خانه را بکشید. اگر حریم خصوصی یکی از دغدغه‌های اصلی شماست، زندگی در خانه‌ای در خیابان اصلی برای شما گزینه ایده‌آلی نخواهد بود.

گرد و غبار و آلودگی

بدون شک خانه‌هایی که در خیابان‌های شلوغ قرار دارند خیلی بیشتر در معرض گردوغبار، دود ماشین و سایر آلودگی‌ها هستند. اگر نسبت به کیفیت هوا حساس هستید و به‌خصوص اگر سیستم تصفیه هوای خوبی در خانه ندارید این می‌‌تواند مشکل بزرگی باشد.

پارکینگ

افرادی که در خیابان‌های فرعی زندگی می‌کنند، اغلب به راحتی می‌توانند برای اتومبیلشان جا پارک بیابند؛ اما هنگامی که در خیابان اصلی زندگی می‌کنید این امکان وجود ندارد یا خیلی سخت‌تر خواهد بود. اگر تعداد ماشین‌های شما بیشتر از تعداد پارکینگهایتان در ساختمان‌ است، حتما باید به این فاکتور توجه کنید.

قیمت گذاری به هنگام فروش

زمانی که می‌خواهید خانه ای در خیابان اصلی بخرید، قیمت پایین تر خانه نسبت به سایر گزینه ها و گرفتن تخفیف  روی قیمت نهایی خانه، برایتان یک مزیت محسوب می‌شود، اما همین تخفیف به هنگام فروش، باعث متضرر شدن شما می شود.

جمع بندی

بعد از بررسی معایب و مزایای خرید خانه در خیابان اصلی ،می‌توان به این جمع بندی رسید که خرید خانه در یک خیابان شلوغ و پررفت و آمد، انتخابی سلیقه‌ای است که هر فردی باید با سبک سنگین کردن شرایط زندگی و علایق فردی‌اش از یک سو و مزایا و معایب خانه‌های واقع در خیابان‌های اصلی از سوی دیگر، دراین باره تصمیم‌گیری کند. افرادی که از زندگی شبانه و سکونت در محیطی زنده و پرشور و هیجان لذت می‌برند، قطعا از اقامت در خانه‌هایی در خیابان‌های شلوغ استقبال می کنند و عده‌ای دیگر ممکن است تحت هیچ شرایطی حاضر به سکونت در چنین خانه‌هایی نباشند.

منبع: Investopedia

 

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments