مزایا و معایب زندگی در پنت هاوس

مزایا و معایب زندگی در پنت هاوس

زندگی در دل آسمان و در نزدیکی ابرها رویایی است که با وجود پنت‌هاوس، محقق شده که البته برای تحقق این رویا، حساب بانکی با صفرهای بیشماری نیاز است. در حال حاضر زندگی در بالاترین طبقه یک برج یا همان پنت‌هاوس نمادی روشن از زندگی لوکس و گران‌قیمت است؛با توجه به محبوبیت این نوع خانه‌ها، رقابت سرسام‌آوری هم میان برج‌سازان و معماران بر سر ساخت پنت‌ هاوس‌های رویایی و شگفت‌انگیز از جهات ایده های طراحی و استفاده از مصالح و وسایل لوکس به وجود آمده. اما زندگی در پنت هاوس به رغم رویایی بودنش ایراداتی هم دارد که در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی مزایا و معایب زندگی این خانه لاکچری بپردازیم.

در این مقاله درباره این زیبای بالانشین که هواخواهان زیادی هم دارد اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم کرد. درباره اینکه اصلا ایده شکل‌گیری پنت‌هاوس از کجا ایجاد شد؛کیفیت زندگی در پنت‌ هاوس‌ چگونه است و چه مزایایی دارد و در عین همه ویژگی‌های مثبت، زندگی در پنت‌هاوس چه ایراداتی می‌تواند داشته باشد، بیشتر صحبت خواهیم کرد. پس با نیک بوم در این نوشتار همراه باشید.

پنت هاوس چیست؟

پنت ‌هاوس آخرین طبقه یا طبقات برج مسکونی یا هتل است که به صورت یک واحد خاص انتخاب و ارائه می‌شود و طراح و معمار برج برای نشان دادن اوج هنر طراحی و نمایش ایده‌پردازی خود هر آنچه در چنته دارد را در این واحد ارائه می‌دهد.

سازندگان پنت‌هاوس در رقابتی نفس گیر تلاش می‌کنند که عنوان لوکس و خاص و گران‌قیمت ‌ترین پنت‌هاوس را از آن خود کرده و توجه قشر لاکچری پسند را به خود و برجشان جلب کنند. جالب است بدانید که کلمه پنت‌هاوس (Penthouse) در زبان انگلیسی به معنای خانه نقاش است. داستان این اسم به دورانی باز می‌گردد که نقاشان و هنرمندان که وضعیت اقتصادی خوبی نداشتند برای زندگی به خانه‌های زیرشیروانی رفتند و در بالاترین طبقه ساختمان که فضای چندان مطلوبی در مقایسه با خانه‌های معمولی نداشت، زندگی می کردند.

اما سرنوشت پنت ‌هاوس در این حد باقی نماند. روزگار ورق خورد و این خانه مهجور و بی توجه در دهه 1920 میلادی (که آمریکا در مسیر رشد و توسعه اقتصادی چشم بودد، و موج سرمایه داری بالاگرفت)، توجه ثروتمندان نیویورکی را به خود جلب کرد؛ آنها متوجه آخرین طبقه ساختمان‌های بلند و منظره چشمگیر آن واحد شدند و سوار برآسانسورها این طبقه آسمانی را فتح کردند. به این ترتیب پنت‌هاوس از خانه هنرمندان بی‌پول به خواسته دلربای ثروتمندان تبدیل شد.

مزایای زندگی در پنت هاوس

با توجهی که قشر مرفه و ثروتمند نسبت به پنت‌ هاوس نشان دادند، تدریجا معماران طراحی خاص و متفاوت با سایر واحدهای برج را برای پنت هاوس در نظر گرفتند؛ به نحوی که منحصر به فرد بودن آن به چشم بخورد و احساس خاص بودن را برای ساکنانش به وجود آورد. حالا و دراین بخش از مقاله قصد داریم تا برخی از برترین مزایای زندگی در پنت هاوس را برشماریم:

چشم اندازی بی نظیر

مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی یک پنت‌هاوس، منظره و چشم‌اندازی است که وقتی در مقابل پنجره‌های تمام قد آن قرار می‌گیرید، پیش روی شما نقش می‌بندد. نمایی سیصد و شصت درجه از شهر با تمام ویژگی های طبیعی اش؛ از برجهای بلندبالا گرفته تا نمایی از پارکها و باغهای اطراف،جلوه ای از کوهستان و یا دریا در دوردست از جمله تصاویر چشم نوازی است که در پنت‌هاوس و نزدیکی آسمان به چشم می خورد.

مزایای زندگی در پنت هاوس
با زندگی در پنت هاوس نمایی360 درجه از شهر، پارک و باغ، کوهستان و یا دریا خواهید داشت

روشنایی طبیعی آفتاب

از پنجره‌های تمام قد پنت هاوس، نور مستقیم آفتاب در محیط خانه می‌تابد. بهره وری از نور و روشنایی طبیعی آفتاب، بدون هیچ مانعی، مزیت ارزشمند دیگر زندگی در پنت‌ هاوس است. در پنت‌هاوس هیچ ساختمانی مانع دید شما نمی شود و در عین حال فضای خصوصی شما هیچ دیدی ندارد؛ در نتیجه نیازی به کشیدن پرده‌ها نیست و در تمام روز می‌توانید از نور آفتاب و فضای خصوصی و بدون دید مزاحم لذت ببرید.

متراژ وسیع

به دلیل اینکه پنت‌ هاوس به حیطه زندگی ثروتمندان وارد شده، متراژ این نوع خانه‌ها بالاست و معمولا بیش از دویست متر مربع است. البته این وسعت در پنت هاوس های دوبلکس و تریبلکس گاهی به بالای هزارمترمربع  هم می رسد. به خاطر ابعاد بزرگ پنت‌هاوس، امکانات رفاهی متعددی نظیر سالن سینمای خصوصی، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی و اینگونه فضاهای شخصی‌سازی شده در فضای خانه پیش بینی و ساخته می‌شود.

زندگی در پنت هاوس بزرگ
اکثر پنت هاوس ها مساحت زیادی دارند و درنتیجه می‌توان در فضای منزل امکانات متعدد رفاهی ترتیب دید.

در امان از حشرات و گرد و غبار

همان قدر که پای سر و صدا و شلوغی شهر به بالاترین طبقه برج نمی‌رسد، گرد و خاک و حشرات موذی مثل پشه‌ها هم توان رسیدن به پنت‌هاوس را ندارند. در نتیجه در این منطقه اثری از آنها نیست و از دیگر موهبت‌های بالانشینی آسودگی از دست حشرات و گردو غبار است.

فضای سبز شخصی در میان آسمان

تصور اینکه در میانه آسمان و نزدیکی عبور بی‌خیال ابرها، باغ شخصی تان را داشته باشید، رویای تحقق یافته یک پنت هاوس با فضای سبزی اختصاصی است. تراس وسیعی که در پنت‌هاوس ها طراحی می‌شود، فضای سبز (روف گاردن) دنجی برای ساکنین فراهم می‌کند. حالا به این فضای سبز، استخر روباز آفتابی هم اضافه کنید که بدون وجود دید مزاحم، موقعیتی بی‌نظیر را برای شنا و آفتاب گرفتن در فضای سبز شخصی تدارک می بیند.

زندگی در پنت هاوس با روف گاردن
تراسی وسیع ، فضای سبز دنجی برای ساکنین پنت‌هاوس فراهم می‌کند.

دوری از سر و صدای دل شهر

اکثر برج‌ها در مناطق مسکونی شهر واقع شده‌اند که احتمالا در معرض شلوغی و سر و صدای محیط شهری هستند، اما این سرو صدا در عبور از طبقات دستش به آخرین طبقه نمی‌رسد و ساکنان پنت‌هاوس در دل شهر اما از شلوغی و سرو صدا کاملا دور و در امان هستند. این هم ویژگی مثبت دیگر سکونت در آخرین طبقه برج است.

آسانسور خودروی شخصی

البته که وجود آسانسور یکی از الزامات رسیدن به طبقه آخر برج است؛ از همین رو سازندگان پنت‌هاوس برای بالارفتن ساکنین بهترین و امن‌ترین بالابرها را انتخاب و نصب می‌کنند. اما در مواردی خاص که سبک زندگی لاکچری حرف اول و آخر را می‌زند، آسانسوری برای بالابردن خودروی شخصی ساکنین نصب می‌شود که خودرو تا طبقه آخر برده و به پارکینگ اختصاصی می‌رساند.

زندگی در پنت هاوس با آسانسور خودرو
در موارد خاص، آسانسوری برای حمل خودروی شخصی نصب می‌شود تا آن را داخل پنت هاوس بالا ببرد.

ورود غریبه ممنوع!

یک ویژگی ممتاز دیگر پنت‌هاوس امنیت بالای آن است. استفاده از سیستم‌های امنیتی قوی با کدهای پیچیده، امکان ورود افراد غیر مجاز به این فضا را از بین می‌برد. ضمن اینکه موقعیت دور از دسترس پنت‌هاوس در ارتفاع زیاد احتمال دسترسی سارقان را به صفر می‌رساند.

امکانات لوکس و مدرن

همان‌طور که گفته شد، سازندگان پنت‌هاوس در مسیر هرچه مجلل تر و خاص تر شدن فضا کم نمی‌گذارند و برای این منظور از انواع مصالح لوکس و استثنایی در ساخت فضای داخلی استفاده می‌کنند. این تلاش تا استفاده از شیرآلات لوکس و گران‌قیمت با پوششی از ورقه‌ طلا یا نقره هم پیش رفته است. استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدرن که دما را در حد مطلوبی کنترل می‌کنند، تصفیه هوا، سیستم گرمایش از کف و به کارگیری سیستم‌های انرژی خورشیدی و … از جمله امکانات رفاهی خاص این سازه‌های استثنایی است.

پنت‌هاوس هوشمند

هوشمندسازی خانه با استفاده از فناوری‌های نوین و اتصال به وای‌فای و اینترنت یکی از گزینه‌های به روز برای پنت‌هاوس هاست. در یک پنت‌هاوس هوشمند سازی شده، استفاده از وسایل و لوازم خانگی هوشمند با وجود کنترلرها به سادگی و از راه دور انجام می‌شود.

معایب زندگی در پنت هاوس

با همه این اوصاف نمی‌توان گفت که زندگی در دل پنت‌هاوس خالی از ایراد است و هیچ نقطه ضعفی ندارد. بعد از برشمردن مزایای زندگی در پنت هاوس های لوکس و مجلل، نوبت به بررسی معایب زندگی این خانه های شیک می رسد:

خطر سقوط!

اولین موضوع مربوط به کسانی می‌شود که ترس از ارتفاع یا سوار شدن آسانسور دارند. این افراد با همه ویژگی‌های مثبت و امکانات رفاهی لوکس ترجیح می‌دهند که به جای انتخاب یک پنت هاوس لوکس برای زندگی کردن، پایشان روی زمین باشد و احساس خطر نکنند.

زندگی در پنت هاوس و ترس از ارتفاع
کسانی که ترس از ارتفاع یا آسانسور دارند زندگی در پنت هاوسی مجلل را دوست نخواهند داشت.

وابستگی به آسانسور

موضوع مهم دیگر وابستگی ساکنین پنت‌هاوس به آسانسور است. در واقع همیشه این احتمال را باید در نظر گرفت که پنت‌هاوس شما در صورت قطعی برق یا خرابی آسانسور بسیار دور از دسترس خواهد بود.

زندگی در خلوت

کسانی که دوست دارند با همسایگان معاشرت داشته باشند، در پنت‌هاوس تنها می‌مانند و امکان زیادی برای رویارویی با همسایگان ندارند. این موضوع هم می‌تواند برای افراد اهل معاشرت‌های روزمره جذاب و خواستنی نباشد.

زندگی در دل طوفان

یکی دیگر از معایب زندگی در پنت هاوس از دید خیلی ها، قرار گرفتنش در میان آسمان و در عین حال قرار گرفتن در میانه وزش باد و طوفان است. اهالی پنت‌هاوس در زمان طوفان و رعد و برق و وزش باد، حضور طبیعت را بیش از ساکنان دیگر طبقه های برج احساس می‌کنند و این موضوع ممکن است آزار دهنده باشد.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments