مزایا و معایب استفاده از کاشی مراکشی

استفاده از کاشی مراکشی در دکوراسیون آشپزخانه

کاشی‌های مراکشی در دسته کاشی‌های مدرن قرار می‌گیرند. ظاهری که این کاشی‌ها به فضای آشپزخانه می‌دهند، چیزی فراتر از جلوه ایجاد شده توسط کاشی‌های ساده‌ است که در اکثر خانه‌ها شاهد آن هستیم. استفاده از کاشی مراکشی در آشپزخانه ظاهر آن را خاص و متحول کرده و به جذابیت آن می‌افزاید. در این مقاله به معرفی مزایا و معایب استفاده از کاشی مراکشی در دکوراسیون منزل خواهیم پرداخت.

این روزها استفاده از کاشی‌های مراکشی به اصطلاح مد شده است و جایگزین کردن آن با کاشی‌های سنتی نمایی زیبا و جذاب را در خانه می‌آفریند. در فضاهای روشن استفاده از این سبک کاشی‌ها باعث می‌شود ابعاد فضا بیشتر به نظر برسد و در طرح‌های مینیمال هم رنگ‌بندی‌های جذاب کاشی مراکشی، فضایی صمیمی ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد محبوب‌ترین رنگ‌ها در بین کاشی‌های مراکشی طیف آبی و خاکستری آن است. البته رنگ‌های گرم‌تری مثل بژ و قهوه‌ای هم طرفداران زیادی دارد.

استفاده از کاشی مراکشی و مزایا و معایب آن

در ادامه این مقاله از نیک بوم بیشتر درباره استفاده از کاشی مراکشی در دکوراسیون منزل صحبت خواهیم کرد؛ این که چرا این نوع کاشی ها جدیدا بر سر زبان‌ها افتاده است. در عین حال به چند مشخصه از کاشی مراکشی اشاره خواهیم داشت و در مورد مزایا و معایب استفاده از کاشی مراکشی در دکوراسیون منزل و آشپزخانه نکاتی را یادآور خواهیم شد. پس با ما همراه باشید:

مزایای استفاده از کاشی مراکشی

از جمله مهمترین مزایای استفاده از کاشی مراکشی در فضای آشپزخانه، دوام بالای این نوع کاشی‌ها و کاربردهای متنوع آنهاست. درادامه در این رابطه بیشتر صحبت خواهیم کرد:

۱. کاربرد متنوع و همه‌کاره:

این کاشی‌ها ظاهری منحصربه فرد دارند. رنگ‌ها و الگوهای به کار رفته در کاشی‌های آشپزخانه موجود در این تصویر، ظاهری شیک و در عین حال ظریفی به فضا داده است. این کاشی‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توان از انواع نمایشی یکنواخت یا موزاییک برجسته آن در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کرد.

مزایای استفاده از کاشی مراکشی
کاشی‌های مراکشی ظاهری جذاب و در عین حال ظریف به آشپزخانه می‌بخشند.

۲. ظاهر کلاسیک:

با گذر سالها، مد روز به طور کلی عوض می شود، اما آثار کلاسیک برای همیشه ماندگار می‌مانند. با اینکه در حال حاضر مد روز دکوراسیون آشپزخانه، به سمت بهره‌گیری از کاشی‌های مراکشی سوق پیدا کرده، نباید این حقیقت را نادیده بگیریم که این کاشی‌ها در اصل کلاسیک هستند. الگوهای آنها یکسان نیستند و به لطف تفاوت نقوش، هر کاشی یک الگوی منحصربفرد را در خود جای داده است.

این کاشی‌ها درست مثل کاشی‌های سنگ و چوب طبیعی، بدون ترتیب در کنار هم قرار می‌گیرند و این یعنی برای برای بازسازی لازم نیست هزینه زیادی خرج کنید. از طرفی چینش آنها هم منحصربفرد خواهد بود و از این منظر هم هیچ نگرانی نخواهید داشت.

ویژگی‌های استفاده از کاشی مراکشی در دکوراسیون آشپزخانه
در هر کاشی از کاشی‌های مراکشی یک الگوی منحصربفرد نهفته است.

۳. دوام بالا:

کاشی مراکشی دوام بالایی دارد. تمیز کردن، دستمال کشیدن و تمیز نگهداشتن آن هم ساده است و این مشخصه در محلی مثل آشپزخانه بسیار خوشایند خواهد بود. صرف نظر از مورد استفاده شما (کاشی‌های نمایشی یکنواخت یا نقش برجسته) کاشی‌های مراکشی در آشپزخانه‌های مدرن نمای بسیار جذابی ایجاد می‌کنند که ارزشش را خواهد داشت و با توجه به دوام بالای کاشی‌ها می‌توانید سال‌های سال از داشتن این نمای جذاب در آشپزخانه‌تان لذت ببرید.

استفاده از کاشی مراکشی و مزایای آنها
تمیز کردن کاشی مراکشی راحت است و این نوع کاشی دوام بالایی دارد.

معایب استفاده از کاشی مراکشی

در قسمت قبل به مزایای استفاده از کاشی مراکشی در دکوراسیون منزل اشاره کردیم و در اینجا قصد داریم تا برخی از معایب کاشی مراکشی را برشماریم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید:

۱. گرانقیمت هستند:

این کاشی‌ها نسبت به سایر کاشی‌ها قیمت بالاتری دارند و از این لحاظ بسیاری از افراد از خرید آن صرف نظر می‌کنند. اگر می‌خواهید بدون پرداخت هزینه‌ای بالا از این نوع کاشی استفاده کنید، شاید بهتر باشد برای کاشی‌کاری یک محل یا قسمت کوچک آن را به کار بگیرید. پوشاندن یک سطح وسیع مثل کفپوش ممکن است برایتان گران تمام شود.

استفاده از کاشی مراکشی در کفپوش خانه
استفاده از کاشی مراکشی برای پوشاندن کف می‌تواند هزینه زیادی برایتان داشته باشد.

۲. به مواظبت بیشتری نیاز دارند:

گفتیم که دستمال کشیدن و تمیز کردن کاشی‌های مراکشی ساده است اما برای اینکه دوام بیشتری داشته باشند به مواظبت بیشتر هم نیاز دارند. سطح این کاشی‌ها لعاب‌کاری نشده؛ این یعنی برخی از لکه‌ها می‌توانند در آن نفوذ کرده و دیگر از بین نخواهند رفت. آب‌بندی کاشی مراکشی باید به‌طور مرتب هر چند وقت یک بار تکرار شود و همانطور که ذکر کردیم در طول روز هم باید بیشتر مواظب آن باشید. در نتیجه این نوع کاشی برای برخی از افراد خوشایند نخواهد بود.

استفاده از کاشی مراکشی و مراقبت از آن
کاشی مراکشی روکش لعابی ندارد.اگر لکه زیاد روی آن بماند به کاشی نفوذ کرده و ماندگار خواهد شد.

کاشی های مراکشی در هر محلی که به کار برده شوند نمایی چشمگیر ایجاد می‌کنند. با اینکه قیمت این نوع کاشی گران است زیبایی و دوام بالای آن ارزش این هزینه را دارند. از همراهی شما سپاسگزاریم.

منبع: livspace

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments