تهاتر با خارجی‌ها، نفت در برابر مسکن!

تهاتر نفت با ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن

موضوع تهاتر نفت با ساخت مسکن توسط سازندگان طرح نهضت ملی مسکن کم‌کم در حال جدی شدن است و در این خصوص وزارت راه و شهرسازی، منتظر ایجاد ساز و کاری توسط مجلس و وزارت نفت است.

در همین راستا، مجلس و وزارت نفت در حال تهیه چارچوبی به منظور تهاتر نفت با پیمانکاران پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی از جمله طرح نهضت ملی مسکن هستند. این خبر را محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده و گفته اگر این مسئله محقق شود، گشایش خوبی در زمینه تامین مالی پروژه‌ها ایجاد خواهد کرد.

شرکت‌های خارجی در پروژه نهضت ملی مسکن

زمزمه‌های استفاده از شرکت‌های خارجی در پروژه جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) از ماه‌های قبل به گوش می‌رسد.

اما مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند که قرار نیست خارجی‌ها نیروی انسانی وارد کنند، بلکه از توان فنی آنها در جهت ارتقای تکنولوژی ساخت استفاده خواهد شد.

تهاتر نفت با ساخت مسکن
مجلس و وزارت نفت در حال تهیه چارچوبی برای تهاتر نفت با پیمانکاران پروژه‌های عمرانی وزارت راه هستند.

مذاکره با شرکت‌های چینی، ترک و اروپایی

روز گذشته نیز احمد دنیامالی، عضو شورای عالی مسکن از مذاکره با شرکت‌های چینی، ترک و اروپایی به منظور ورود به بخش کوچک حدود ۱۰ درصد طرح نهضت ملی مسکن در زمینه ورود فناوری‌های نوین خبر داد.

اما با توجه به کمبود منابع و تحریم‌های بانکی کشورمان، یکی از سوالات اساسی، چگونگی تامین مالی و انجام مبادلات بانکی با شرکت‌های خارجی است که از همان ابتدا بحث تهاتر نفت مطرح شد.

ایجاد ساز و کاری برای تهاتر نفت با ساخت مسکن

آخرین خبری که محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص به خانه ملت اعلام کرد آن است که وزارت راه و شهرسازی، منتظر ایجاد ساز و کاری توسط وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی برای انجام تهاتر نفت با ساخت مسکن و پروژه‌های عمرانی و یا بابت پرداخت بدهی پیمانکاران است.

محمودزاده دراین باره گفت: «پیمانکارانی که در پروژه‌های عمرانی کار می‌کنند، عموما مصارف خُرد دارند؛ لذا باید به‌ صورت دقیق مکانیزم تهاتر نفت و نحوه پرداخت آن مشخص شود. اگر چارچوبی که مجلس و وزارت نفت برای تهاتر نفت با پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در دستور کار دارد اجرایی شود، گشایش خوبی در زمینه تامین منابع مالی پروژه‌های ایجاد خواهد شد.»

او ادامه داد:« ورود شرکت‌های خارجی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به بهانه تهاتر نفت نیست، بلکه هدف اصلی این اقدام ورود تکنولوژی ساخت صنعتی ساختمان است؛ اما اگر امکان تهاتر نفت با انبوه‌سازان به عنوان یکی از راه‌های تامین منابع مالی ساخت مسکن فراهم شوند، اتفاق خوبی خواهد بود.»

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments