طرح های جذاب برای تزئین دیوار اتاق دخترانه

۲۳ طرح برای دکوراسیون اتاق دخترانه

اگر به دنبال چند طرح جذاب برای دیوار اتاق دخترکوچولویتان می‌گردید در این مقاله می‌توانید ایده‌های خلاقانه و کاملا عملی خوبی را برای دکوراسیون و رنگ آمیزی دیوار اتاق دخترانه مشاهده کنید. پیشنهاد ما این است که با نگاه به چند طرح برای دیوار اتاق دخترتان، از آن‌ها الهام گرفته و طرح منحصربفرد خودتان را بسازید.

زیبایی دکور خانه به جزئیاتی بستگی دارد که در حین طراحی به آن توجه می‌ شود. اغلب مواقع دغدغه افراد انتخاب یک رنگ مناسب برای دیوارها است؛ در نتیجه زیاد به فکر تزئین دیوار با چیزی به جز رنگ نمی‌افتند. با وجود این، خرید یا ساخت لوازم و جزئیات دکوری هم لذت خاص خود را دارد.

لوازم دکوری بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی در فروشگاه‌ها موجود هستند که می‌توان بااستفاده از آن روی دیوار اتاق کودکتان، به بهترین شکل ممکن طرح بیندازید. اما گاهی ممکن است خرید اجزای دکوری برایمان گران تمام شود و اگر در این بین بودجه کمی هم در اختیار داشته باشید احتمالا فکر خرید را از سر بیرون می‌کنید. ولی شما می توانید با به کار گیری کمی خلاقیت شخصا دست به کار شده و دیوارهای اتاق دخترتان را تزیین کنید.

معرفی طرحهای جذاب برای دیوار و دکوراسیون اتاق دخترانه

اگر برای دیوار اتاق کودکان در جستجوی طرح‌های دخترانه هستید بد نیست کمی فکرتان را بازتر کنید. ایده‌های خلاقانه زیادی وجود دارد که با الهام گرفتن از آن می‌توانید طرح منحصربفرد خودتان را ابداع کنید. چرا از کارهای دستی برای تزئین دیوار استفاده نکنیم؟ در این صورت شاید کمی کارتان زمانبر باشد اما هزینه زیادی برایتان نخواهد داشت.

در این مقاله از نیک بوم قصد داریم چند طرح برای دیوار اتاق دخترانه به شما پیشنهاد بدهیم. با نگاه به این طرح‌ها می‌توانید از آن‌ها برای اتاق کودک دلبندتان استفاده کنید. شاید هم پس از مشاهده این ایده‌ها، یک فکر جدید به ذهنتان خطور کند و طرح بی‌بدیل خودتان را روی دیوار پیاده کنید!

۱. طراحی دیوار با اشکال هندسی

طرح هندسی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
استفاده از اشکال هندسی برای دیوار اتاق دخترانه

این اشکال هندسی زیبا و چشمگیر هستند. پیاده کردن آن روی دیوار هم کار سختی نیست! کافی است چند چسب نقاشی، کمی صبر و یک راهنمای عالی داشته باشید. با دقت اطراف دیوار مجاور را بپوشانید تا در حین رنگ زدن دیوار کناری سهوا رنگی نشود.

چسب‌ها را طوری روی دیوار نصب کنید که در فواصل بین آن اشکال هندسی به وجود بیاید. سپس از رنگ‌های مورد علاقه خود برای رنگ زدن اشکال استفاده کنید. پس از اتمام کار چسب‌ها را جدا کنید و از طرح زیبایی که روی دیوار انداخته‌اید لذت ببرید.

۲. طرح دخترانه آبشار قلب‌ها

طرح آبشار قلب ها در دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح آبشار قلب ها برای دیوار اتاق دخترانه

آیا برای دیوار اتاق دختر کوچکتان به دنبال یک طرح عالی هستید؟ این طرح ظاهری گران‌قیمت را به چشم می‌کشد و در عین حال هزینه بسیار کمی برایتان خواهد داشت.

برای ساخت این طرح به یک مفتول سیمی قطور، نخ، چسب، قیچی، طرح قلب و چند مقوای رنگی زیبا نیاز دارید. طرح قلب را روی مقواهای رنگی کشیده و سپس قیچی بزنید. با استفاده از چسب و نخ نامرئی یا هر رنگی که دوست دارید قلب ها را با فاصله کم از هم روی نخ بچسبانید.

طول نخ و آبشار شما هم به سلیقه خودتان بستگی دارد. سعی کنید قلب‌ها طرح‌های مختلف داشته باشند و طرح‌های یکسان در کنار هم قرار نگیرند. در پایان مفتول سیمی خود را موج‌دار کرده و نخ‌ها را به آن گره بزنید. به همین سادگی طرح زیبای آبشار قلب‌ها برای نصب بر روی دیوار آماده است.

 ۳. طرح کندوی عسل برای دیوار

چند طرح برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح کندوی زنبور عسل برای دیوار اتاق دخترانه

این طرح زیبای سه بعدی توسط ذهن یک طراح دکوراسیون خلق شده و واقعا دیدنی است. رنگ‌های روشن و الگوی کندو مانندی که در این طرح به کار رفته خلاقانه و زیبا است.

برای این طرح به مقداری تخته، چسب چوب و رنگ نیاز دارید. ترجیحا اجازه بدهید تخته‌ها را یک نجار یا فردی آشنا به این امور برش زده و در کنار هم قرار دهد. پس از نصب روی دیوار می‌توانید رنگ‌های دلخواهتان را انتخاب کرده و از آن برای رنگ کردن کندو استفاده کنید. رنگ‌های انتخابی شما می‌تواند متناسب با دکور اتاق باشد.

۴. گل‌های مقوایی روی دیوار اتاق دخترانه

ایده های خلاقانه برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح گل های کاغذی برای دیوار اتاق دخترانه

این گل‌های دست‌ساز زیبا و چشم‌نواز بر روی دیوار یک طرح دخترانه زیبا را به تصویر کشیده است. برای ساخت این گل‌های کاغذی زیبا با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید آموزش‌های زیادی پیدا کنید.

اگر قصد دارید از این طرح برای اتاق دخترتان استفاده کنید ما این آموزش را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته طرح‌های مختلف دیگری هم وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید آموزش آن را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید.

۵. پرواز پروانه‌ها برای دیوار اتاق

طرح پروانه سه بعدی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح پروانه سه بعدی برای دیوار اتاق دخترانه

یک دسته پروانه مقوایی سه بعدی و زیبا می‌تواند حس زندگی و فعالیت را در چشم بیننده زنده کند. برای ساخت این طرح کافی است چند مقوای رنگی انتخاب کرده و طرح پروانه را روی آن بکشید. پس از قیچی کردن دو طرف بال‌ها را به سمت بیرون خم کنید و یک چسب دوطرفه فومی را به قسمت زیرین پروانه بچسبانید و سپس آن‌ها را با سلیقه خودتان روی دیوار در کنار هم بچسبانید.

۶. طرح خال خالی

طرح خال دار برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح خال خالی یکی از طرحهای جذاب برای دیوار و دکوراسیون اتاق دخترانه است.

از یک رنگ تیره یا متناسب با رنگ پس زمینه دیوار اتاق برای گذاشتن خال‌هایی با اندازه متفاوت بر روی آن استفاده کنید. می‌توانید به جای رنگ از مقواهای رنگی هم استفاده کنید. در این طرح حرف اول اسم کودک هم به شکلی برجسته برش داده شده و بالای تخت نصب شده است.

شما هم می‌توانید با کمی صبوری و انتخاب رنگ‌های مناسب یک طرح به مراتب زیباتر را روی دیوار اتاق دخترتان ایجاد کنید.

۷. استفاده از آویز قلاب بافی برای تزئین دیوار

طرح آویز برای دکوراسیون اتاق دخترانه
آویز بافتنی می تواند فرم جذابی به یک اتاق دخترانه بدهد

این طرح دستی هم می‌تواند دیوار اتاق دختر شما را زینت بدهد. برای ساخت این آویز به یک قطعه چوب، نخ سفید  و نخ‌های کاموایی رنگی نیاز دارید. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید به راحتی آموزش ساخت منگوله نخی را در اینترنت پیدا کنید.

برای جزئیات بالای کار توصیه می‌کنیم از افرادی که در این زمینه مهارت دارند کمک بگیرید.

۸. استفاده از تکه‌های کاغذ برای تزئین دیوار

طرح های جذاب برای دکوراسیون اتاق دخترانه
استفاده از تکه های کاغذ روی دیوار اتاق دخترانه

می‌توانید خیلی ساده با استفاده از تکه‌های کاغذ رنگی به دیوار سفید ساده اتاق دخترتان جان تازه‌ای بدهید. همانطور که می‌بینید رنگ‌ها می‌توانند با سایر لوازم اتاق همخوانی داشته باشند.

۹. آویز توپک‌های کاموایی

آویز توپکی دکوراسیون اتاق دخترانه
آویز توپکی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

با این طرح یک نمای رنگارنگ و زنده در اتاق کودکتان خواهید داشت. ساخت این توپک‌های رنگی زیبا ساده و جالب است. حتی می‌توانید از دخترتان هم برای ساخت آن کمک بگیرید. با جستجو در اینترنت نحوه ساخت توپک کاموایی را پیدا کنید. پس از درست کردن توپک‌ها آن‌ها را با توجه به رنگ‌های ناهمسان در کنار هم بچینید و با یک نخ به هم گره بزنید. از یک تکه چوب معمولی هم می‌توانید به عنوان نگهدارنده توپک‌ها استفاده کرده و در نهایت آن را روی دیوار نصب کنید.

۱۰. قفسه دیواری کتابخانه برای ایجاد طرح روی دیوار

کتابخانه دیواری در دکوراسیون اتاق دخترانه
ساخت یک کتابخانه دیواری برای دکوراسیون اتاق دخترانه

کتاب داستان‌های بچه‌ها ظاهر زیبایی دارند. با نصب چند قفسه روی دیوار و چیدن کتاب‌ها روی آن می‌توانید یک طرح زیبا و مدرن در اتاق دخترتان داشته باشید. برای پر کردن قفسه‌ها می‌توانید از کتاب‌های ارزان و دارای موضوعات مورد علاقه کودکتان استفاده کنید.

۱۱. استفاده از دست‌سازه‌های چوبی

دست سازه های چوبی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
دست سازه های چوبی برای تزیین اتاق دخترانه

با این کاردستی زیبا می‌توانید روح طبیعت را وارد خانه کنید. با رنگ کردن قطعات چوب و قرار دادن آن در شکل‌های مختلف و دلخواه، طرح مورد نظر خود را ایجاد کرده و آن را به دیوار نصب کنید.

برای این کار ابتدا طرح را روی یک کاغذ بزرگ بکشید و قطعات چوب را با توجه به طرح کشیده شده علامت‌گذاری و اره کنید. توصیه می‌کنیم حتما امتحان کنید.

۱۲. حلقه‌های گلدوزی

حلقه های تزيینی برای دکوراسیون اتاق دخترانه
حلقه های گلدوزی شده گزینه مناسبی برای تزیین اتاق دخترانه هستند.

این طرح بسیار ساده و کاملا عملی است. برای ساخت آن به مقداری پارچه رنگارنگ و خوش نقش‌ونگار و چند حلقه گلدوزی در اندازه‌های مختلف نیاز دارید. هیچ مهارت خاصی برای پیاده ساختن این طرح لازم نیست.

البته می‌توانید از هنر خود برای زیباتر ساختن طرح استفاده کنید. دوخت حاشیه، دکمه یا سایر طرح‌های هنری هم می‌تواند جای پارچه‌های رنگی ساده را بگیرد. پس از اتمام کار و قرار دادن پارچه در حلقه‌ها آن را با چینش دلخواه خود روی دیوار نصب کنید.

۱۳. طرح درخت روی دیوار

دکوراسیون اتاق دخترانه با طرح‌های متفاوت
طرح درخت روی دیوار برای تزیین اتاق دخترانه

یک نقاشی ساده روی دیوار می‌تواند به اتاق دختر شما روشنایی و طراوت ببخشد. چنین طرحی زیاد هم کودکانه نیست و در اتاق دختران نوجوان هم کاربرد دارد. شاید با خودتان فکر کنید که استعداد نقاشی ندارید. ما یک ایده خوب برای انجام این کار داریم.

می‌توانید تصویر مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را با یک پروژکتور روی دیوار بیندازید. برای بزرگ‌تر کردن تصویر می‌توانید پروژکتور را در فاصله دورتری قرار بدهید. سپس از روی نور منعکس شده روی دیوار می‌توانید با کمک رنگ و قلم مو یک کار زیبای هنری بیافرینید.

۱۴. نصب یک تخته پرمنفذ

طرح های جذاب و متفاوت برای دکوراسیون اتاق دخترانه
تخته پرمنفذ برای نصب تابلوهای جذاب در دکوراسیون اتاق دخترانه

این کار زیبا و عملی است. می‌توانید از این تخته چندکاره برای مرتب کردن اقلام لوازم‌التحریر و زیباسازی فضا استفاده کنید. با استفاده از تخته‌های گیره‌دار و اسپری کردن رنگ برای تناسب دادن تخته با دکور اتاق، یک ایستگاه عالی برای نصب نقاشی‌ها و سایر گنجینه‌های دختر کوچک در اختیار شما خواهد بود.

سبدی که روی کار نصب شده هم برای نگهداشتن کتاب‌ها و سایر لوازم قابل استفاده است.

۱۵. تخته سیاه روی دیوار

تخته سیاه برای دکوراسیون اتاق دخترانه
نصب تخته سیاه روی دیوار اتاق دخترانه

با استفاده از تخته سیاه و کشیدن قاب‌هایی با رنگ دائمی روی آن می‌توانید یک گالری دیواری زیبا در اتاق کودک خود خلق کنید! بعد از کشیدن قاب‌ها می‌توانید از دخترتان بخواهید آن را با گچ‌های رنگی رنگ بزند یا اینکه عکس یا نقاشی‌های کودکتان را در میان این قاب‌ها نصب کنید.

۱۶. طرح کوه روی دیوار

طرح کوه برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح کوه های روشن برای دیوار اتاق دخترانه

استفاده از خطوط زیگزاگی بزرگ روی دیوار می‌تواند یک طرح زیبا و روشن و در عین حال مدرن را برای اتاق کودکتان پدید بیاورد.

۱۷. آویز دریم کچر

آویز دریم کچر در دکوراسیون اتاق دخترانه
آویز دریم کچر برای دکوراسیون اتاق دخترانه

این طرح‌های دست‌ساز زیبا امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید آموزش ساخت دریم کچر را پیدا کرده و شروع به ساخت این کاردستی‌های زیبا کنید. پس از اتمام کار مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید کاردستی‌ها را با یک نخ محکم به یک نگهدارنده گره زده و آن را روی دیوار نصب کنید.

۱۸. استفاده از هنرهای دستی کاغذی برای دیوار

طرح کاغذی دست ساز برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طرح آویز پنکه کاغذی برای دکوراسیون دیوار اتاق دختر

به دنبال یک طرح مقرون به صرفه برای دیوار اتاق دخترتان هستید؟ این طرح سه بعدی فقط با کاغذ ساخته شده است! ساخت و چینش این پنکه‌های کاغذی زیبا بسیار ساده است. با جستجوی عبارت آموزش ساخته پنکه آویزی دکوری یا بادبزن کاغذی برای دکوراسیون در اینترنت می‌توانید دستورالعمل نحوه ساخت این کاردستی زیبا را بیاموزید.

۱۹. گالری دیواری کوچک

گالری دیواری کوچک برای دکوراسیون اتاق دخترانه
گالری دیواری ایده جذابی برای دیوار اتاق دختربچه هاست

این قاب‌های رنگ‌آمیزی شده در کنار هم یک گالری زیبا را روی دیوار ایجاد کرده‌اند. به این ترتیب دخترتان می‌تواند تصاویر، کارهای هنری یا نقاشی‌های مورد علاقه خود را در این قسمت‌ها نصب کند. با کشیدن یک نخ در قسمت بالایی قاب‌ها و استفاده از گیره بر روی آن می‌توانید به راحتی آثار کودکتان را تغییر بدهید.

۲۰. آویز منگوله‌ای

آویز منگوله ای برای دکوراسیون اتاق دخترانه
آویز منگوله ای برای دکوراسیون اتاق دختر بچه ها

این آویز رنگارنگ تزئینی به دیوار اتاق دختر کوچولوی شما روحی تازه می‌بخشد. باز هم با جستجوی نحوه ساخت منگوله‌های کاموایی می‌توانید خیلی ساده این قطعات کوچک تزئینی را ساخته و با کمک آن چهره تازه‌ای به اتاق کودکتان بدهید. درست کردن منگوله‌ها زمان زیادی نمی‌برد و از نظر اقتصادی هم بسیار به‌صرفه است.

۲۱. آویز ستاره

آویز ستاره برای دکوراسیون اتاق دخترانه
طراحی آویز ستاره، ساده و ارزان ولی جذاب است

نگاه کردن به این آویز آرامش را مهمان قلب بیننده می‌کند. این ستاره‌های سفالی کوچک از خمیر نمکی ساخته شده و برای اتاق دختربچه‌ها یک ایده عالی و زیبا هستند.

برای درست کردن خمیر نمکی می‌توانید دستورالعمل آن را در اینترنت پیدا کنید. در حین ساخت گذاشتن یک حفره برای رد کردن بند را فراموش نکنید. پس از خشک شدن ستاره‌ها از بندهای چرمی برای بستن و آویزان کردنشان استفاده کنید. یک شاخه درخت هم در هر شکلی که باشد می‌تواند برای آویزان کردن این ستاره‌های زیبا مورد استفاده قرار بگیرد.

۲۲. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری برای دکوراسیون اتاق دخترانه
انتخاب طرحی ملایم و دلنشین برای کاغذ دیواری اتاق دخترانه

از نقاشی دیواری خوشتان می‌آید اما مهارت کشیدن نقاشی روی دیوار را ندارید؟ پس یک کاغذ دیواری با طرح دخترانه انتخاب کرده و آن را در اتاق کودکتان نصب کنید.

اگر نمی‌توانید برای خرید کاغذدیواری زیاد هزینه کنید بد نیست نگاهی به دستورالعمل‌های ساخت کاغذ دیواری در اینترنت بیندازید.

۲۳. ساخت آویز روبان

آویز برای دکوراسیون اتاق دخترانه
آویز روبان برای دکوراسیون اتاق فرزندتان

یک تکه چوب، چند سانتیمتر نخ کنفی و چند قطعه روبان تنها لوازم مورد نیاز برای ساختن این آویز هستند. همانطور که می‌بینید درست کردن این آویز کار راحتی است.

ما پیش از این در مقاله‌ای مجزا، درباره رنگ‌های مناسب برای رنگ‌آمیزی اتاق پسرانه نیز صحبت کرده بودیم که در صورت تمایل می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

شما برای طراحی دیوارهای اتاق دخترتان از چه طرح‌هایی استفاده کرده‌اید؟ از همراهیتان صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع: thespruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments