هزینه ساخت هر متر مسکن نهضت ملی ۶ میلیون تومان شد

نهضت ملی مسکن

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به هزینه ساخت ۴.۵ تا ۶ میلیون تومانی ساخت هر مترمربع واحدهای نهضت ملی مسکن،‌گفت:« ۲۰ هزار مسکن محرومان در دست ساخت است.»

اکبر نیکزاد در نشست خبری با اشاره به این‌که در مسکن مهر کارگزار وزارت راه و شهرسازی بوده‌ایم، گفت: «در زمان حاضر حدود 8000 واحد دارای مشکلات حقوقی با تعاونی‌ها و پیمانکار هستند. همچنین یکی از مشکلات این واحدها آب، برق و گاز است.»

ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای محرومان

وی با اعلام این‌که 60 هزار مسکن در قالب نهضت ملی مسکن تعریف پروژه شده است،‌ افزود: «حدود 20 هزار واحد مسکونی برای محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است.»

هزینه-ساخت-نهضت-ملی
هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بسته به طبقات پروژه‌ها هزینه ساخت هر مترمربع بین 4.5 تا 6 میلیون تومان خواهد بود.

هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن

وی درباره هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: «بسته به طبقات پروژه‌ها هزینه ساخت هر مترمربع بین 4.5 تا 6 میلیون تومان خواهد بود.»

رئیس بنیاد مسکن افزود: «در یک شهری که زمین داریم، در آب و برق و گاز مشکلی نداریم،‌ در افزایش محدوده شهر و روستا هم محدودیتی نداریم، لزومی برای آپارتمان سازی نیست. باید قطعه 500 متری به مردم واگذار شود،‌این برای جاهایی است که مشکل زمین نداریم.»

انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه

وی با انتقاد دوباره از عملکرد سازمان برنامه و بودجه، گفت: «واقعیت آن است که آقای میرکاظمی، تخصصی در بودجه‌ریزی ندارد.

اگر پروژه‌ها به دلیل عدم تزریق اعتبار متوقف شود، کشور دچار رکود می شود. شاید سازمان برنامه و بودجه بگوید از 25 آبان‌ماه تا امروز وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی و یارانه‌ آنرا نداده ایم پس برنده‌ایم. این درست نیست.»

وی ادامه داد: «اگر توجه به روستاها کم شود و عمران و آبادانی روستایی مورد بی توجه قرار گیرد،‌روستاها خالی می‌شود و در بحث تولید کشور به مشکل می‌خورد.

یارانه 13 درصدی که قرار است به روستاییان می‌دهیم در مقابل یارانه‌ای که از آنها بابت تولیدات می‌گیرد ناچیز است. به مسئولان می‌گوییم روستاها برای کشور است و مال بنیاد مسکن نیست.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments