ایده‌های جذاب برای طراحی کاشی سرویس بهداشتی

ایده‌های متفاوت برای طراحی کاشی سرویس بهداشتی

کاشی استفاده شده در طراحی سرویس بهداشتی، جزو اولین مواردی است که در نگاه اول به چشم می‌آید و توجه به آن در حین طراحی فضای داخلی سرویس بهداشتی، تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. در این مقاله با ۱۴ ایده خاص در انتخاب نوع کاشی سرویس بهداشتی ، از شما دعوت می‌کنیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

وقتی حرف از نوسازی و طراحی سرویس بهداشتی به میان می‌آید در قدم اول به این فکر می‌کنیم که: آیا باید از رنگ‌های روشن استفاده کنم؟ چطور است یک وان بزرگ در حمام نصب کنم؟ آیا می‌توان از کاشی‌های بزرگ برای یک محیط کوچک استفاده کرد؟ در حین طراحی داخلی سرویس بهداشتی، تمام تصمیمات شما باید از روی فکر بوده و هدفمند باشد.

۱۴ ایده برای طراحی کاشی سرویس بهداشتی

در این مقاله از نیک بوم قصد داریم چند ایده برای انتخاب و طراحی کاشی در سرویس بهداشتی به شما معرفی کنیم. ایده‌های ارائه شده در این مطلب تاثیر خاصی در طراحی سرویس بهداشتی کوچک شما خواهند داشت:

۱. کاشی‌های سفید برای دلباز کردن محیط

به اعتقاد طراحان، سطوح سفید رنگ باعث می‌شود به نظر برسد و این قضیه مخصوصا در مورد دیوار و کف سرویس بهداشتی صادق است. همانطور که در تصویر می‌بینید کاشی‌های مستطیلی کوچک درکنار موزاییک‌های کلاسیک کفپوش جای گرفته‌اند و این حس را به بیننده القا می‌کنند که در یک محیط دلباز حضور دارند. کاشی‌های کف هم با خال‌های کوچک مشکی، زمین را پوشانده و به این ترتیب کاملا از دیوارها متمایز شده‌اند.

 طراحی کاشی سرویس بهداشتی
کاشی مستطیلی در دیوار و کاشی خال دار مشکی در کفپوش سرویس بهداشتی

۲. کاشی‌های بزرگ

منطق حکم می‌کند که در یک فضای کوچک از کاشی‌های کوچک استفاده کرد. اما شاید بهتر باشد که کمی بیشتر دراین باره فکر کنید. کاشی‌های بزرگ می‌تواند ذهن را فریب بدهد و این تصور را به وجود بیاورد که فضا از چیزی که هست بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. با نگاه به تصویر پایین متوجه می‌شوید این دیوارپوش چوبی در کنار کاغذدیواری سفید و سیاه جذابیت بصری خاصی به طراحی سرویس بهداشتی داده است.

کاشی‌های بزرگ و شش‌ضلعی کف هم با عناصر کاغذدیواری، همخوانی خوبی پیدا کرده‌اند.

چند ایده برای کاشی سرویس بهداشتی
انتخاب کاشی های بزرگ برای کف سرویس بهداشتی

۳. کاشی‌های مورب برای جذاب ساختن محیط

نصب آینه‌ای بلند در بالای روشویی، تصور یک فضای وسیع‌تر را در ذهن بیننده ترسیم می‌کند. کاشی‌های مستطیلی دقیق و صیقلی هم با طرح چپ و راست در کنار هم قرار گرفته‌اند تا محیط را در چشم، کشیده‌تر جلوه دهند. از آنجا که الگوی مورب با کاشی‌های مستطیلی زیاد مرسوم نیست، استفاده از آن جلوه‌ای تازه و غیرمنتظره در طراحی کاشی سرویس بهداشتی ایجاد می‌کند.

از چیدن کاشی‌ها در الگوهای متفاوت واهمه نداشته باشید. البته باید دقت زیادی به خرج بدهید، چون در یک محیط کوچک هیچ خطایی از دیدرس بینندگان خود پنهان نمی‌ماند.

۴. کاشی‌های مرمرین مربعی و بزرگ

در فضای کوچک و خیره‌کننده‌ای که در تصویر می‌بینید از کاشی‌های بزرگ مرمرین برای پوشاندن کف بهره گرفته شده است. این طراحی باعث می‌شود سرویس بهداشتی وسیع‌تر دیده شود. نصب روشویی سلطنتی و رنگ تیره کشوها در کنار کاغذدیواری هم این احساس را تقویت کرده و به این وسعت عمق بیشتری بخشیده است.

اگر می‌خواهید در طراحی سرویس بهداشتی خود از رنگ‌های خاص و ویژه استفاده کنید، پیشنهاد ما انتخاب کاشی‌های بزرگ خنثی و دارای خطوط باریک است؛ به این ترتیب توجه بیننده از تصویر مورد نظر شما دور نخواهد شد.

طراحی کاشی سرویس بهداشتی و ترکیب با کاغذ دیواری
ترکیب کاغذ دیواری طرح‌دار و کاشی‌‌های بزرگ در سرویس بهداشتی

۵. طراحی صورتی برای سرویس بهداشتی

در طراحی سرویس بهداشتی امیلی هندرسن (Emily Henderson) شاهد یک فضای صورتی و خوش‌ترکیب هستیم. کاشی‌های صورتی رنگ کفپوش احساس مدرن بودن را به بیننده انتقال داده، نگاه‌ها را به خود جلب می‌کنند و همچون یک نقطه کانونی غیرقابل انکار در برابر چشم قد علم می‌کنند. استفاده از رنگ سفید روشن در سایر بخش‌ها هم باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر از واقعیت به چشم بیاید.

بکارگیری رنگ صورتی در کاشی سرویس بهداشتی
رنگ صورتی در طراحی سرویس بهداشتی جلوه خاصی به فضا می‌دهد.

۶. طراحی شاعرانه با ترکیب سیاه و سفید

به این کاشی‌های شش ضلعی و سیاه‌رنگ کفپوش توجه کنید و ببینید چطور در کنار کاشی‌های مستطیلی سفید (بخشی از دیوار) خودنمایی می‌کنند. این ترکیب کاشی سرویس بهداشتی بهترین انتخاب برای ترسیم یک فضای خوش‌نما است. کاغذدیواری گل‌دار تیره هم این فضای کوچک را دوست‌داشتنی‌تر کرده است.

کاشی‌کاری‌ کف تا سقف، گاهی باعث ایجاد حس خفقان می‌شود؛ بنابراین بد نیست تا مثل این تصویر، فقط بخشی از را دیوار کاشی کاری کنید.

ترکیب سیاه و سفید در طراحی کاشی سرویس بهداشتی
استفاده از ترکیب سیاه و سفید در سرویس بهداشتی

۷.خطوط زیگزاگی برای ایجاد تضاد

درست مثل الگوی مورب، خطوط نواری زیگزاگی فضا را طویل‌تر نشان داده و به آن عمق بیشتری می‌دهد. طراحی این سرویس بهداشتی باعث شده بسیار بزرگ‌تر از اندازه واقعی‌اش به نظر برسد. یکی از دلایل این تصور، استفاده از نوارهای زیگزاگی در کاشی‌های کف و ترکیب رنگ روشن آن است. این نما موجب آشفتگی بصری نمی‌شود. درب شیشه‌ای حمام هم کمک کرده تا فضا بازتر و مطبوع‌تر دیده شود.

استفاده از کاشی زیگزاگی در طراحی کاشی سرویس بهداشتی
استفاده از رنگ سفید در طراحی کاشی سرویس بهداشتی

۸. کاشی‌های بلند با رنگ روشن

با نگاهی به تصویر خواهید دید که کاشی‌های بژ رنگ کف، به سادگی در کنار هم قرار گرفته‌اند و در عین سادگی دیواره چوبی و مشکی را روشن‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند. کاشی‌های رنگ روشن نور را بهتر منعکس کرده و با غلبه بر رنگ تاریک محیط، آن را وسیع‌تر نشان می‌دهند.

روشن‌تر ساختن محیط با کاشی سرویس بهداشتی روشن
روشن‌تر ساختن محیط سرویس بهداشتی با کفپوش روشن

۹. کاشی‌کاری سرتاسری از زمین تا سقف

با اینکه پیش از این گفتیم کاشی‌های بلند، فضای بیشتری را به چشم می‌آورند، منظورمان این نبود که باید فکر استفاده از کاشی‌های ظریف و کوچک را کنار بگذارید. در این تصویر از ایده‌های طراحی سرویس بهداشتی می‌بینیم که از زمین تا سقف با کاشی‌های کوچک شش ضلعی پوشیده شده است.

این نما نگاه‌ها را به سمت خود کشیده، ارتفاع فضا بیشتر به نظر رسیده و فضا را بازتر نشان می‌دهد. علاوه بر این، روشویی معلق هم مساحت کمی را اشغال کرده و از شلوغ شدن سرویس بهداشتی جلوگیری کرده است.

کاشی کاری کف تا سقف در طراحی کاشی سرویس بهداشتی
طراحی کاشی سرویس بهداشتی با کاشی‌های کوچک

۱۰. الگوی چینش آجری

کاشی‌هایی که در این تصویر می‌بینید، اندازه‌های متفاوتی دارند که استفاده از این ایده، علاوه بر افزایش جذابیت بصری باعث می‌شود تا کوچک بودن فضا به چشم نیاید. چینش آجری کاشی‌ها روی دیوار، یک انتخاب عالی است و برخلاف الگوی شبکه‌ای، ترس از فضای کوچک را به دل بیننده نمی‌اندازد. چنین الگویی فضا را وسیع‌تر نشان می‌دهد.

چینش کاشی سرویس بهداشتی با الگوی آجری
استفاده از الگوی آجری در چینش کاشی سرویس بهداشتی

۱۱. کاشی‌های صیقلی منعکس کننده نور

با اینکه استفاده از کاشی‌های صیقلی در کف سرویس بهداشتی اصلا توصیه نمی‌شود، اما به‌کار گرفتن آن برای دیوارها باعث نورگیری بیشتر شده و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. کاشی‌های سبز کمرنگ به‌کار رفته در طراحی این فضای ساده، آن را جادارتر می‌نمایاند و به هیچ عنوان نمی‌توان ادعا کرد که طرحی قدیمی دارد.

کاشی‌های صیقلی در طراحی کاشی سرویس بهداشتی
استفاده از کاشی‌های صیقلی در کاشی کاری سرویس بهداشتی

۱۲. کاشی‌های یکدست در کف و دیواره‌ها

گاهی می‌توان به جای استفاده از نوعی کاشی در کف سرویس بهداشتی و مدل و طرح دیگری برای دیواره‌ها، از یک طرح یکسان کاشی برای پوشاندن کف و دیوار بهره برد. بدین ترتیب، نوعی هماهنگی جذاب ایجاد می‌شود که وسعت فضا را نسبت به واقعیت بیشتر نشان می‌دهد.

۱۳. تضاد با استفاده از کاشی‌های سیاه در کف

برای دیوارهای طرح‌دار باید از کفپوش رنگ روشن و ساده استفاده کرد، اما دیوارهای سفید در کنار یک رنگ تیره، همخوانی بهتری پیدا می‌کنند. سرویس بهداشتی موجود در تصویر شاید کوچک به نظر برسد، اما کم‌عرض بودن آن زیاد به چشم نمی‌آید. اگر کاشی‌های کوچک و سیاه رنگ کف، در دیوار استفاده می‌شد، احساس خفقان را در بیننده برمی‌انگیخت؛ اما کار شدن آن فقط در کف سرویس باعث شده سایر قسمت‌های محیط باز و روشن به نظر برسد.

کاشی‌های سیاه در طراحی سرویس بهداشتی
استفاده از کاشی سیاه در کفپوش سرویس بهداشتی

۱۴. کاشی‌های گرافیکی بولد

کاشی‌های گرافیکی می‌توانند نمایی برجسته داشته باشند. اما در استفاده از آنها نباید زیاده‌روی کرد. همان‌طور که می‌بینید این کارهای گرافیکی زیبا فقط روی کف و قسمتی از دیواره در سمت روشویی‌ها به‌کار رفته‌اند. بهره گرفتن از این نوع کاشی‌ها به صورت محدود و در جای مناسب، برای افرادی که نمی‌خواهند محیطی خسته‌کننده داشته باشند، یک راه حل خوب است.

کشیده شدن کاشی‌ها از کف تا بخشی از دیوار باعث شده فضا هم کشیده‌تر به نظر برسد.

کاشی‌های گرافیکی در طراحی کاشی سرویس بهداشتی
استفاده از کاشی‌های گرافیکی برای طراحی سرویس بهداشتی

امیدواریم با استفاده از ایده‌های ارائه شده در این مقاله، بتوانید یک سرویس بهداشتی زیبا و مناسب برای منزل خود طراحی کنید. در صورت داشتن هر نوع دیدگاهی درباره ایده‌های مطرح شده یا داشتن یک طرح جدید و خلاقانه، در بخش نظرات، آن را با مخاطبان این مقاله در میان بگذارید.

منبع: thespruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments