انواع آباژور رومیزی برای نورانی کردن فضای خانه

آباژور رومیزی در خانه

اغلب گفته می‌شود که نورپردازی می‌تواند دکوراسیون یک اتاق را به خوبی نمایان کند یا آن را تخریب کند و این کاملا درست است! داشتن نور کافی به‌طور قطع بسیار مهم است تا بتوان حسی که در خانه وجود دارد را نمایش داد و انواع آباژور رومیزی راهی مطمئن برای انجام این کار است.

وظیفه این آباژورها ایجاد نور کافی برای مطالعه است ولی همچنین آنها با نورافشانی خود فضایی گرم و صمیمی را در هر اتاق ایجاد می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع آباژور رومیزی برای تامین نور نقطه‌ای در نورپردازی فضای منزل بپردازیم. با ما همراه باشید:

5 مدل آباژور رومیزی

آباژور رومیزی نه تنها مفید است، بلکه روشی جالب برای نشان دادن سبک دکوراسیون به شمار می‌رود و آخرین قسمت شگفت‌انگیز در دکوراسیون به حساب می‌آید. در حالی‌که تعداد لامپ‌های رومیزی در دسترس برای خرید آنلاین بسیار زیاد و گیج کننده است، اما به طور کلی می‌توان آنها را به پنج دسته اصلی تقسیم کرد.

  • آباژوهای کدویی شکل (Gourd lamps)

پایه آباژور رومیزی کدویی، به شکل منحنی است و در واقع شکل کدو تنبل را در ذهن تداعی می‌ کند. این مدل بسیار محبوب است، به خصوص انواع سرامیکی آن با رنگ‌های متفاوت. پایه‌های لامپ‌های کدویی شکل ممکن است بدون رنگ و به شکل شیشه‌های شفاف، شیشه جیوه‌ای یا حتی فلزی باشند. آنها در کنار تخت‌خواب به‌عنوان یک وسیله نور پردازی برجسته عالی به نظر می‌رسند، همچنین استفاده از یک جفت از آنها بر روی میزهای کنار مبل عالی است.

اگر شما سبک دکوراسیون دهه پنجاه میلادی را دوست دارید، تنوع مدل‌های حباب‌دار گرد یا اشکی شکل را چک کنید. این مدل از لامپ رومیزی به شما می گوید: “با اینکه قدیمی‌ام اما هنوز سرزنده و شاد هستم. عاشق دورهمی‌های اتفاقی و ساعتی با دوستان خوش بودن هستم.”

آباژور رومیزی کدویی شکل
آباژور رومیزی با پایه کدویی شکل ، سبک خاصی از دکوراسیون را در ذهن متبادر می‌کند.
  • آباژورهای مدل شمعدان

آباژورهای مدل شمعدان نیز مانند لامپ‌های کدویی به خاطر شکل‌شان به این نام خوانده می‌شوند. این لامپ‌ها ظاهری نازک، کشیده و بلند دارند که به اتاق ظرافت می‌بخشند. این مدل لامپ‌ها کمی از سایر لامپ‌های رومیزی رسمی‌تر به نظر می‌رسند و یک جفت از آنها بر روی بوفه در اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن بسیار زیبا خواهند بود (به همین دلیل است که گاهی آنها را آباژورهای بوفه‌ای نیز می نامند).

این مدل آباژور بسته به اینکه چقدر تزئینی باشد یا از چه جنسی ساخته شده باشد، می تواند با سبک‌‌های زیادی هماهنگی داشته باشد. مثلا جنس کروم براق آن در یک فضای مدرن فوق العاده به نظر می‌رسد، درحالی‌که جنس چوبی آن برای یک خانه مدرن با دکوراسیون روستیک بهتر خواهد بود.

این لامپ رومیزی می‌گوید: “من همیشه ظریف و کمی فانتزی هستم و دوست دارم که میزبان یک مهمانی شام هیجان‌انگیز باشم.”

آباژور رومیزی مدل شمعدان
آباژور رومیزی مدل شمعدان که با انواع دکوراسیون هماهنگی دارد
  • آباژور رومیزی طرح “تیفانی”

آباژورهای رومیزی طرح تیفانی که از نام “لوئیس کامفورت تیفانی” گرفته شده است نسخه بی‌نظیری از نمونه‌های اولیه چراغ‌های شیشه‌ای هستند. این چراغ‌های حباب‌دار، مانند ستاره‌هایی از این نوع لامپ‌ها هستند.

نقوش به تصویر کشیده شده بر روی حباب‌های لامپ‌های رومیزی طرح تیفانی، می‌توانند طرح ویکتوریایی، طرح‌ها و هنرهای تزئینی برگرفته از طبیعت باشند. که در این صورت برای خانه‌هایی که می خواهند دکوراسیون یکی از دوره های تاریخی را داشته باشند بسیار مناسب است. لامپ رومیزی طرح تیفانی برای نورپردازی‌های خاص بهترین هستند.

این مدل لامپ رومیزی می گوید: ” من درجه یک هستم و عتیقه‌ها را ستایش می‌کنم. من چیزی را بیشتر از یک کتاب قطور، یک فنجان چای در کنار آتشی که در شومینه در یک غروب پاییزی بارانی زبانه می‌کشد دوست ندارم.”

آباژور رومیزی طرح تیفانی
آباژور رومیزی طرح تیفانی برای نور پردازی‌‌های خاص و دکوراسیون‌های ویژه
  • لامپ‌های مدل چراغ مطالعه

لامپ‌های رومیزی که شبیه چراغ‌های مطالعه کلاسیک هستند و به لامپ های داروخانه‌ای یا لامپ‌های تاشو معروف هستند، بهترین نورپردازی را برای میزهای کار دارند. زیرا قابل خم شدن هستند و هر کجا که به نور نیاز هست را روشن کنند. این مدل لامپ نیز می‌تواند با در نظر گرفتن جزئیات دکوراسیون برای سلیقه‌های متفاوت زیادی مناسب باشد.

برای مثال این نمونه منحصر به فرد برنجی، برای یک فضای سنتی بسیار مناسب خواهد بود، در حالی‌که مدل‌هایی که حباب قفسی شکل دارند می‌توانند در یک اتاقی که طرح صنعتی دارد به کار گرفته شود و مناسب باشد.

این مدل لامپ می گوید: ” من بدون اینکه سبک خاصی را تغییر دهم کاربردی هستم. من ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن هستم و از اینکه یک گوشه قرار بگیرم دلگیر نمی‌شوم.”

آباژور رومیزی مدل داروخانه‌ای
این لامپ‌های رومیزی برای میزهای کار بسیار مناسب هستند
  • آباژورهای رومیزی نوین

تقریبا هر نوع دیگری از آباژور رومیزی، در دسته‌بندی آباژورهای رومیزی نوین قرار می‌گیرند. آباژورهای رومیزی با پایه‌هایی از شکل حیوانات، صدف‌های دریایی، ماشین‌ها و هر شیء دیگری که می‌تواند به‌عنوان پایه یک لامپ استفاده شود. یک آباژور نوین همچنین ممکن است طرحی غیرمعمول داشته باشند که نتوان نام خاصی بر آن نهاد .

همچنین چنین آباژوری می‌تواند با هر سبک دکوراسیون هماهنگ شود، مثلا دکوراسیون‌هایی با سبک باغ یا طبیعت؛ یا یک لامپ منحصر به فرد خود، می‌تواند به تنهایی در یک فضا حرفی برای گفتن داشته باشد. لامپ‌های نوین را می‌توان در مهدهای کودک و محوطه‌های بازی کودکان استفاده  کرد تا الهام‌بخش و محرک تخیلات کودکان باشند.

این نوع لامپ می‌گوید: ” من از اینکه عجیب و غریب به نظر برسم نمی‌ترسم و دوست دارم که مرکز توجه باشم.”

آباژور رومیزی با طرح های مدرن
طرح‌های نوین آباژورهای رومیزی بسیار متنوع هستند

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments