باید و نبایدهای چیدمان دفتر کار

چیدمان دفتر کار

اولین تصویر ظاهری که افراد از خود به دیگران نشان می‌دهند، تاثیر مهمی بر روی ذهنیت سایرین می‌گذارد. کسی که قرار است برای یک رابطه کاری، چه به عنوان نیروی انسانی و چه تحت عنوان مشتری در فضای کاری شما حاضر شود، قبل از هرچیز با چیدمان و شکل و شمایل دفتر کار شما رو به رو می‌شود و همین موضوع تاثیر عمیقی از ذهنیت او روی فعالیت شما خواهد داشت. از همین رو چیدمان داخلی محیط کار تاثیر مستقیمی در تصمیم گیری فرد برای شروع و یا ادامه همکاری با شما دارد. در نتیجه اینکه شما باید با دقت و حساسیت بالایی برای چیدمان دفتر کارتان وارد عمل شده و نکات متعدد و ریزی را مدنظر داشته باشید. در این مقاله دراین رابطه بیشتر صحبت خواهیم کرد:

نکات مهم در چیدمان دفتر کار

در سال‌های اخیر شرکت‌های مطرح و بزرگ دنیا، به چیدمان داخلی فضای کاری اهمیت زیادی داده‌اند؛ حتی می‌توان گفت میان شرکت‌ها در این حیطه رقابت ایجاد شده است. در این نوشتار نگاهی می‌اندازیم به نکات کلیدی و مهمی که در هنگام چیدمان دفتر کار باید به آنها دقت کرد:

نظم و انضباط

نظم از اساسی‌ترین موضوعاتی است که باید در دکوراسیون محیط اداری شرکت ها رعایت شود. پرهیز از شلوغی و به هم ریختگی، علاوه بر اینکه تمرکز افراد مشغول به کار را بالا می‌برد، وجهه متناسب و معقولی هم در ذهن مراجعین ایجاد خواهد کرد. استفاده از قفسه برای قرار دادن وسایل، گزینه مناسبی است تا فضا را شلوغی نجات دهد. انتخاب وسایل یکدست و جداسازی محیط با استفاده از رنگ‌ها هم می تواند در این نظم بخشی مثمر ثمر باشد.

وسایل روی میز

با انتخاب وسایل رومیزی زیبا و متناسب با شخصیت و روحیه‌تان، مثل یک ست تقویم و قلم و خودنویس و وسایل شیک و ساده، ضمن نمایش موقعیت اداری‌تان، روحیه وعلایق خود را هم نشان دهید. علاوه بر اینها با قرار دادن قاب عکسی حاوی تصویری از خانواده‌تان جلوه مثبتی از شخصیت خود بروز دهید.

چیدمان دفتر کار و میز کارمندان
بهتر این است که برای چیدمان دفتر کار ، وسایلی ساده و شیک را برای میز کارمندان برگزینید.

اختلاف طبقاتی ممنوع

خوشبختانه در فرهنگ متمدن امروز، اختلاف طبقاتی موضوع پسندیده و جذابی نیست. پس در انتخاب مبلمان و وسایل اداری مثل میز و صندلی کار، بین رئیس و مدیران و سایر کارکنان تبعیضی قائل نشوید و از استانداردی یگانه برای همه افراد شرکت استفاده کنید تا در نمای ظاهری دفتر کارتان اثری از اختلاف طبقاتی مشاهده نشود.

روشنایی کافی

عموم افراد بهترین ساعات در طول شبانه روز را که انرژی و توان بیشتری دارند، در محیط کار سپری می‌کنند. در نتیجه مهم ‌ترین نکته در طراحی ساختار ظاهری یک شرکت، ایجاد نشاط و انرژی برای فعالیت مفید و مثبت است. برای ایجاد این نشاط یکی از عوامل مهم نورپردازی مناسب در محیط کار است. بهره گیری حداکثری از نور طبیعی، برداشتن دیوارهای اضافه و جایگزین کردن آنها با پارتیشن‌های شفاف همراه با تامین نور مصنوعی مورد نیاز برای انجام کارهای چشمی دقیق نکته ضروری و مهمی برای محیط های کاری است.

رنگ آمیزی در چیدمان

قطعا رنگ‌ها سهم به سزایی در شخصیت بخشیدن به فضا ایفا می‌کنند. انتخاب یک رنگ اصلی به عنوان رنگ زمینه خنثی که آرامش بخش باشد و ذهن را آشفته نکند، همراه با یک رنگ متضاد که با موضوع و سبک کاری شرکت تناسب داشته باشد، فضا را از خشکی و خشونت خارج کرده و در عین وقار، حال و هوای فضا را تغییر می‌دهد.

چیدمان دفتر کار
در چیدمان دفتر کار باید تناسب رنگها را مدنظر داشت و رعایت کرد.

سبز باشید

گیاهان و گلدان‌ها یک تنه می‌توانند مسئولیت شاداب سازی محیط را برعهده گرفته و به خوبی آن را به انجام برسانند. استفاده از گل و گیاه طبیعی در محیط کار، علاوه بر زیبا سازی، حس و حال و انرژی مثبتی به فضا می‌بخشد و درعین حال روحیه اهالی دفتر کار را نسبت به طبیعت و محیط زیست بازگو می‌کنند.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments