کاهش متوسط قیمت مسکن در شمال تهران؛ زعفرانیه متری 118 میلیون تومان

مقایسه آماری قیمت مسکن در شمال تهران

بررسی بازار مسکن پایتخت حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن در شمال تهران نسبت به اواسط مرداد ۱۴۰۰ کاهش یافته است. این در حالی است که بازار مسکن کشور برخلاف بازار اجاره، در بخش معاملات همچنان در رکود به سر می‌برد.

فعالان و دست‌‌اندکاران بازار می‌گویند که این وضعیت تا آخر تابستان 1400 ادامه دارد و بازار مسکن در انتظار اجرایی شدن برنامه‌های دولت سیزدهم است. در صورتی که برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی طی یک سال عملیاتی شود، می‌توان به تداوم رکود بخش مسکن و احتمالا از بین رفتن حباب قیمتی امیدوار بود.

قیمت مسکن در شمال تهران
باوجود رکود بازار مسکن تهران، در برخی مناطق رکود غیرتورمی و درجهت کاهش حباب قیمتی حرکت کرده

افت قیمت مسکن در شمال تهران

در حالی که بازار مسکن تهران در رکود به سر می‌برد، در برخی مناطق این رکود، غیرتورمی و در جهت کاهش حباب قیمتی حرکت کرده است. بررسی تحولات دو هفته اخیر بازار مسکن در مناطق شمالی پایتخت نشان می‌دهد در برخی مناطق قیمت‌ها کاهش یافته است.

بر این اساس متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در ظفر 61 میلیون و 300 هزار تومان، در میرداماد 67.7 میلیون، در جردن 68.5 میلیون، در شهرک‌غرب 73 میلیون و در قیطریه 76.4 میلیون تومان است. متوسط قیمت مسکن در جردن نسبت به اواسط مردادماه، منفی 6.3 درصد رشد داشته است.

در سعادت‌آباد متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی 81.1 میلیون تومان است که رشد 2.2 درصدی داشته و در دروس، متوسط قیمت با کاهش 2.3 درصدی به 86.9 میلیون تومان رسیده؛ در فرمانیه نیز رشد منفی 1.4 درصدی برای هر مترمربع با قیمت 91 میلیون تومان ثبت شده است.

همچنین در ولنجک کاهش قیمت 4.8 درصدی روی داده. در این محله متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 95 میلیون تومان است. در الهیه و زعفرانیه نیز متوسط قیمت به ترتیب 114 میلیون و 118.8 میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments