فرصت یکماهه متقاضیان نهضت ملی مسکن برای ویرایش اطلاعات در سامانه ثمن

ثبت نام نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای از فراهم شدن امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان نهضت ملی مسکن خبر داد.

نهضت-ملی -مسکن
متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام در طرح‌ ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، شهر محل درخواست یا مشخصات و اطلاعات خود را در سامانه ثبت‌نام، اشتباه درج کرده‌اند، می‌توانند از روز پنج‌شنبه اول اردیبهشت به مدت یک‌ماه با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس Saman.mrud.irنسبت به اصلاح شهر محل درخواست مسکن یا مشخصات و اطلاعات خود اقدام کنند.

اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است؛

«متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام در طرح‌ ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، شهر محل درخواست یا مشخصات و اطلاعات خود را در سامانه ثبت‌نام، اشتباه درج کرده‌اند، می‌توانند از روز پنج‌شنبه اول اردیبهشت به مدت یک‌ماه با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس Saman.mrud.irنسبت به اصلاح شهر محل درخواست مسکن یا مشخصات و اطلاعات خود اقدام کنند.

همچنین متقاضیان پیش از تغییر شهر محل درخواست خود به «اطلاعیه ثبت‌نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن» مورخ 20 دی 1400 مندرج در سامانه توجه کنند.

لازم به ذکر است، در صورت عدم امکان تأمین زمین در شهر محل درخواست، در نزدیکترین شهر ممکن به شهر محل درخواست تأمین زمین انجام می‌شود»

امضای تفاهم‌نامه برای استفاده از فناوری ساخت در طرح نهضت ملی مسکن

شرکت عمران شهرهای جدید با هدف گسترش صنعتی سازی و ورود فناوری‌های نوین در بخش ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در راستای همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی، آموزشی و اجرایی و باهدف توسعه به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساختمانی و صنعتی‌سازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

استفاده از فناوری های نوین در ساخت مسکن ملی

علیرضا قاری قرآن، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه بر اهمیت توجه به فناوری‌های نوین و بهره مندی از آن در طرح جهش تولید مسکن تاکید کرد.

 پنج فناوری نوین منتخب برای به کارگیری در مسکن ملی

وی با بیان اینکه توسعه کاربرد فناوری‌های نوین ساختمانی و صنعتی‌سازی ساختمان به عنوان یک محور مهم کاری در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است، پنج فناوری نوین منتخب جهت بهره گیری در طرح جهش تولید مسکن و انبوه سازی را معرفی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به انتشار نتایج اقدامات و فعالیت‌های مرکز تحقیقات در قالب آئین‌نامه و ضابطه، بر استفاده بهینه از این ضوابط و آئین‌نامه‌ها از سوی نظام مهندسی و دیگر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

وی، توجه به مبحث آموزش و فرهنگ سازی در حوزه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ساختمانی را دارای اهمیت برشمرد.

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری، گفت:« در مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید تلاش می‌کنیم تا به دو رسالت اصلی خود یعنی کار خوب و الگوسازی جامه عمل بپوشانیم.»

وی افزود: «خوب کار کردن ما منوط به این است که بعد مطالعاتی و تحقیقاتی را به بهترین شکل در حوزه اجرایی و عملیاتی پیاده‌سازی کنیم. در گام بعدی باید به خوبی الگوسازی کنیم و فرهنگ سازی مناسبی را در جامعه ایجاد کنیم.»

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد:« آمادگی داریم تا برای شرکت‌های دارای تاییدیه مرکز تحقیقات، در شهرهای دارای ظرفیت فرصت مناسب جهت ارائه خدمات را فراهم کنیم.»

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌تواند ضمن ایجاد تحول در الگوی ایرانی و اسلامی در ساخت و ساز و افزایش تاب آوری شهرها، شأن مهندسی کشور را در رقابت با سایر کشورها افزایش دهد، افزود: «ضرورت دارد تا در حوزه صدور پروانه و تاییدیه‌ها، هزینه تمام شده و تلاش در جهت کاهش هزینه‌ها وایجاد نمایشگاه دائمی از آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین حوزه ساخت توجه بیشتری را معطوف کنیم.»

منبع خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments