ایده‌هایی برای طراحی نمای خارجی رستوران

طراحی سردر رستوران

برای بهتر دیده شدن کسب‌وکارتان در کنار تبلیغات پرهزینه و پیچیده، از نمای خارجی با کمترین هزینه و بیشترین تأثیر استفاده کنید. این ایده زمانی تأثیر بیشتری دارد که فروشگاه یا رستوران‌تان را در محلی پر رفت‌وآمد دایر کرده باشید. تمرکز ما در این مقاله روی رستوران‌هاست و قصد داریم بهترین راه‌ها برای طراحی نمای خارجی رستوران را معرفی کنیم. ایده‌ها و الگوهای این مقاله راه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که علاوه بر زیبایی محیطی رستوران، به تبلیغات و دیده شدن بیشتر کسب‌وکارتان کمک می‌کنند.

1. در دید باشید

اولین و آخرین نکته این است که تابلو و سردر رستوران شما تمام مدت روز در معرض دید باشد. سه‌پایه‌های پاسیو، لوگوی تجاری، تابلوهای مورد استفاده در پیاده‌رو، تابلوهای نئونی و دیگر علائم و نشانه‌های رستوران شامل نکته‌ی دیده شدن می‌شوند. اما برای اینکه افراد بیشتری در معرض تابلوهای تبلیغاتی شما قرار بگیرند، چند نکته‌ی مهم را باید رعایت کنید.

هرچه بزرگتر بهتر

سایز تابلوی رستوران‌تان را بزرگ درنظر بگیرید تا چشم افراد چه در حال پیاده‌وری چه رانندگی خیلی سریع به آنها بیفتد. اگر رستوران شما در منطقه‌ی پررفت‌وآمد توریستی قرار دارد، روی بیلبوردهای بزرگراه‌ها و مکان‌های ماشین‌رو سرمایه‌گذاری کنید. از آدرس‌دهی و هدایت درست مشتریان به رستوران مطمئن شوید. برای مثال می‌توانید نقشه‌ی مسیر رسیدن به رستوران از آن بیلبورد را بنویسید یا طراحی کنید.

سردر رستوران در دید باشدایده‌ای جذاب برای رستوران‌هایی که منوی اصلی‌شان ماهی است

گزینه‌های جایگزین

استفاده از تبلیغات محیطی با بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی گزینه‌ی مناسبی برای طراحی نمای خارجی رستوران است ولی اگر در منطقه‌ی پرترافیکی مستقر باشید، حضور پرتعداد ماشین‌ها و درختان و گیاهان تزئینی احتمالاٌ جلوی دید افراد پیاده را می‌گیرد.  به‌همین‌خاطر بهتر است به فکر تابلوهایی تبلیغاتی در شکل‌های دیگر باشید که در سطح دید افراد یا بالاتر قرار بگیرد. مثلاٌ پنجره، سایه‌بان یا سردر رستوران گزینه‌های مناسبی هستند. اگر موقعیت مکانی رستوران‌تان به‌گونه‌ای است که از جهت‌های مختلف دید دارد، حتماٌ روی تمام زاویه‌ها کارهای تبلیغاتی را انجام دهید.

کار روی تمام فضاهای در اختیار

اگر در ویترین جای مناسبی برای تبلیغات ندارید، به ایده‌های خلاقانه‌ی دیگری فکر کنید. استفاده از برچسب‌های رنگی روی شیشه‌های مختلف سالن رستوران انتخاب مناسبی می‌تواند باشد. استفاده از اشیای خاطره‌انگیز و نمادین جلوی رستوران مثل ماشینی قدیمی و رنگی با لوگوی خودتان، چشم‌انداز یا لامپی منحصر‌به‌فرد انتخاب ویژه‌ای است. سایه‌بان رستوران و پله‌‌های ورودی و دیگر بخش‌ها را با طراحی‌ جذاب و رنگ‌هایی که چشم را می‌دزدند، تزئین کنید.

تبلیغات روز و شب

تبلیغات با پایین آمدن خورشید تمام نمی‌شود. با نور و لامپ‌های مختلف تابلو و نشانه‌هایی از برندتان طراحی کنید تا در ساعات تاریکی هم از تبلیغات محیطی بهره ببرید. LED روشن‌تر از چراغ‌های سنتی هستند و در نور روز و پشت پنجره هم قابل دیدن است. علاوه‌براین، لامپ‌های LED نصف دیگر لامپ‌ها انرژی مصرف می‌کنند و به‌دلیل پایین بودن ولتاژ امن‌ترند.

قاپ حواس مشتری را با استفاده از تابلوها و نشانه‌های متحرک روی هوا بزنید. تکنولوژی‌های امروز این امکان را در اختیار شما می‌گذارند تا از تابلوهایی با نمایش پیام‌های مختلف استفاده کنید. شعار و متن‌های تبلیغاتی به شکل‌های مختلفی روی بسیاری از تابلوهای LED  نمایش داده می‌شوند که نظر افراد را به خود جلب می‌کند.

استفاده از LED برای تبلیغات شباستفاده از نورهای LED برای تبلیغات در شب

تبلیغات نمایشی

بگذارید محصول‌تان حرف بزند. با استفاده از پنجره‌های شفاف و بزرگ فضای به محصولات‌تان فضای کافی بدهید تا در معرض دید قرار بگیرند. نمونه‌ای از منو را در ویترین شفافی با تزئین مطلوب قرار دهید تا محصولات‌تان جلوه‌ای نمایشی به خود بگیرند.

2. از متن ساده و تأثیرگذار استفاده کنید

در طراحی نمای خارجی رستوران، برای نوشتن شعار و متن تبلیغاتی روی بنرها و تابلوهای سردر رستوران از کلمه‌ و جمله‌های ساده‌ای استفاده کنید که نوشتن و خواندن‌شان برای همه ساده باشد.

کوتاه و خلاصه

متوسط زمان خواندن بیلبوردهای تبلیغاتی شش ثانیه است. متن تبلیغاتی‌تان را در کمتر از 10 کلمه بنویسید تا توجه راننده‌ها و افرادی که به سرعت عبور می‌کنند هم جلب کند.

شوخ‌طبعی

بدون تردید کمی شوخ‌طبعی در جذب مشتریان رستوران مؤثر است. ارزیابی دقیقی از جمعیت مشتریان‌تان داشته باشید و باتوجه به شناخت نسبی سلایق و علایق‌شان بهترین نوع کمدی را انتخاب کنید.

 نوستالژی را دست‌کم نگیرید

رستوران از آن دسته از مشاغل است که مجبورید با افراد زیادی وارد رقابت شوید. جمله‌هایی مثل «مالکیت خانوادگی و قدمت پنجاه ساله» بیشتر از «هر تکه پیتزا ده هزار تومان» تأثیر مثبت تبلیغاتی دارد. استفاده از متن‌های احساسی فاکتوری مهم برای شکست رقبایی است که قیمت‌هایی نزدیک به رستوران شما دارند.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی

در دنیای رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی برند شما حتماٌ باید حضور فعال و چشمگیری داشته باشید. آدرس صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی‌تان را روی تابلوها و نشانه‌های تبلیغاتی بنویسید تا مشتریان به راحتی بتوانند شما را دنبال کنند.

استفاده از استندهای تبلیغاتی برای رستوراناستفاده از استندهای تبلیغاتی برای رستوران

3. برندتان را ارتقا دهید

احتمالاٌ در منوی شما تعدادی غذا وجود دارد که امضای شما محسوب می‌شوند. این غذاها بهترین گزینه‌های شما هستند، پس اسم آنها را در تابلوهای تبلیغاتی‌تان بیاورید. برای مثال درمورد سالاد می‌توانید از چهار رنگ سیاه، سفید، نارنجی و سبز در لوگو استفاده کنید و هویجی را با طراحی ساده و تأثیرگذار در بخشی از آن قرار دهید.

  • مطمئن شوید که لوگوی رستوران شما طراحی ساده‌ای دارد که به‌راحتی قابل شناخت است.
  • لوگوی خود را به‌شکل برجسته‌ای در فضای بیرونی رستوران نمایش دهید.
  • از ترکیب‌ رنگی به‌خصوص و منحصربه‌فردی در تمامی بخش‌های رستوران استفاده کنید.
  • پنجره‌ها، منو، سایه‌بان و هرکدام از عناصر موجود در فضای داخلی و خارجی رستوران شما، ابزاری برای نمایش متن‌های تبلیغاتی و لوگوی شما به‌حساب می‌آیند.

4. منوی ساده و قابل خواندنی بیرون رستوران بگذارید

آخرین چیزی که هر رستوران‌دار می‌خواهد این است که مشتریان حاضر و آماده را به‌خاطر منوی غیرقابل دسترس از دست بدهد. روزانه افراد زیادی از مقابل رستوران شما عبور می‌کنند و برای هرکس دانستن قیمت غذاهای رستوران اهمیت دارد. قرار دادن منوی غذای قابل خواندن جلوی در رستوران مشتریان بالقوه‌ را جذب می‌کند.

  • اگر فضای بیرونی رستوران برای نمایش کامل منو مناسب نیست، نمونه‌ای از غذاهای اصلی را به‌عنوان تست، کنار ورودی رستوران قرار دهید.
  • با نوشتن جمله‌هایی مثل «سوپ روز»، «ماهی تازه»، «فقط امروز سرو می‌شود» روی تابلوهای تبلیغاتی، مشتریان بیشتری جذب کنید.
  • ضرری ندارد که تعدادی از غذاهای سنتی هم در منوی خود داشته باشید.

 

منبع: webstaurantstore

 

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments