اشتباهات معمول در تهیه و نصب پرده منزل

اشتباهات معمول در تهیه و نصب پرده در منزل

تهیه و نصب پرده در منزل، در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما اغلب ما اشتباهاتی را در این بین مرتکب می‌شویم که ظاهر ناخوشایندی را پدید می‌آورد. از انتخاب پرده نامناسب گرفته تا اشتباهاتی که در هنگام نصب مرتکب می شویم. در این مقاله به چند اشتباه معمول برای نصب کردن پرده می‌پردازیم. با ما همراه باشید:

۶ اشتباه معمول در هنگام نصب پرده

اگر خانه شما پنجره‌های زیادی دارد حتما به دنبال روش‌هایی مقرون‌به‌صرفه برای نصب کردن پرده برای آن می‌گردید. اما در هر صورت مجبورید برای چوب پرده و پارچه هزینه بدهید و البته باید برای آن وقت هم بگذارید. در ادامه این مطلب از نیک بوم نگاهی خواهیم داشت به اشتباهاتی که اکثر افراد در زمینه پرده با آن‌ها مواجه می‌شوند.

۱. انتخاب استایل اشتباه

پنل‌های مختلفی در قسمت بالای پرده‌ها کار می‌شود که با کاربرد پرده کاملا ارتباط دارد. برای مثال پرده‌های دارای پنل پاکتی تنگ، برای اینکه به طور مرتب باز و بسته شوند مناسب نیستند. درباره کاربرد پرده خود به خوبی فکر کنید و سپس پنل آن را با توجه به نیازهای کارکردی پنجره انتخاب کنید.

۲. انتخاب پرده در مرحله آخر دکور اتاق

اکثر افراد در حین طراحی دکوراسیون یک اتاق، اول به رنگ دیوارها فکر می‌کنند و سپس به فکر لوازم دیگری مثل پرده و بالش‌ها  می‌افتند. از آنجا که شما برای انتخاب رنگ دیوار هیچ محدودیتی ندارید بهتر است که اول پرده را انتخاب کنید و سپس رنگی متناسب با الگوی آن را برای دیوار در نظر بگیرید.

۳. استفاده از اندازه‌های اشتباه

عاقلانه‌ترین کار این است که اول اندازه پنجره را بگیرید و ببینید  پرده شما در چه ابعادی باید باشد؟ نه اشتباه می‌کنید. با اینکه باید اندازه پنجره را بدانید اما پنل‌ها بالاتر از لبه بالایی پنجره و تا جای ممکن نزدیک به سقف قرار می‌گیرند. البته والان‌ها نباید تا این حد بالا باشند و باید نزدیک لبه بالایی پنجره نصب شوند. این نکات باعث می‌شوند اتاق بزرگ‌تر به نظر بیاید و برای اتاق‌های کوچک مشخصه مهمی به شمار می‌رود.

چند نکته وجود دارد که قبل از رفتن به فروشگاه باید در مورد اندازه‌گیری پنجره‌ها بدانید.

طول پارچه: از چند سانتی متر پایین‌تر از سقف تا کف را اندازه بگیرید تا طول صحیح پرده اندازه گرفته شود.

عرض پنجره: عرض پنجره را اندازه گرفته و دو یا دو و نیم برابر آن را برای عرض پارچه در نظر بگیرید. برای مثال اگر عرض پنجره شما ۹۱.۵ سانتیمتر است برای پنل پرده باید ۱۸۳ سانتیمتر یا بیشتر را در نظر بگیرید. همین موضوع درباره والان‌ها هم صادق است اگر می‌خواهید ظاهری جمع شده داشته باشند باید همین اصل را رعایت کنید. برخلاف پنل‌ها، والان‌ها در اندازه کمتر هم می‌توانند ظاهر خوبی داشته باشند. در این صورت می‌توانید والانی را انتخاب کنید که به عرض پنجره نزدیک‌تر باشد.

نصب پرده در منزل
پرده‌ها نباید کوتاه باشند و باید از یک چوب پرده مناسب برای نصب پرده استفاده کرد.

۴. کوتاه شدن پرده

شلوارهای کوتاه بالای مچ، ظاهر خیلی خوبی ایجاد می‌کنند، اما این قضیه درباره پرده ها صدق نمی‌کند. در حین اندازه‌گیری حتما از نقطه‌ای نزدیک به سقف تا کف را اندازه بگیرید تا طول پرده کم نشود. اگر نمی‌توانید پارچه را در اندازه دقیق دلخواهتان پیدا کنید، مقدار بیشتری از آن را خریده و برای جبران کوتاهی،‌تکه دیگری از همان پارچه را به پایین پرده اضافه کرده و جای دوخت را هم نوار بزنید.

۵. استفاده از وسایل و متعلقات ارزان قیمت

وقتی اکثر لوازم مورد نیاز برای پرده مانند چوب پرده و حلقه‌ها و … از دید پنهان می‌شوند، صرف کردن پول بیشتر برای خرید وسایل باکیفیت ایده چندان جالبی به نظر نمی‌رسد. ما چند ترفند را به شما آموزش می‌دهیم که به کمک آن می‌توانید هزینه کمتری برای چوب پرده پرداخت کنید. در هنگام خرید لوازم پرده به این نکات توجه کنید:

چوب پرده بی‌کیفیت: از خرید چوب پرده‌هایی که مقاومت کافی برای تحمل وزن پرده را ندارند، پرهیز کنید؛ چون سنگینی پرده باعث می‌شود این نوع چوب پرده از قسمت میانی خود دچار انحنا شوند.

چوب پرده‌های مقاوم برای نصب پرده در منزل
برای نصب پرده از چوب پرده‌های مقاوم و با طول مناسب استفاده کنید

چوب پرده کوتاه: از چوب پرده‌هایی که اندازه مناسب ندارند، استفاده نکنید؛ چون در هنگام باز کردن پرده باز هم بخش زیادی از پنجره توسط آن پوشانده می‌شود. وقتی اندازه چوب پرده دقیقا با عرض پنجره یکی باشد پوشش پرده باعث می‌شود نور بسیار کمی به اتاق راه پیدا کرده و فضا شکل تاریکی به خود می‌گیرد. در عوض حتما پنجره را اندازه گرفته و چوب پرده‌ای را برای آن بخرید که نسبت به عرض پنجره کمی بلندتر باشد تا پرده‌ها به راحتی باز شوند.

چوب پرده نازک: از چوب پرده‌های خیلی نازک برای نصب کردن پرده هایی با پنل رینگی استفاده نکنید. اگر قصد دارید یک پرده با پنلی دارای حلقه‌های بزرگ یا حتی تب-تاپ را نصب کنید به طوری که قسمت زیادی از چوب پرده در معرض دید قرار می‌گیرد حتما چوب پرده‌ای تهیه کنید که ظاهری جذاب و چشمگیر داشته باشد.

۶. اتو نزدن

با اینکه اکثر ما اتو زدن پرده را کاری دشوار و غیرضروری می‌دانیم، این تصور کاملا اشتباه است. شما برای زیبا به نظر رسیدن نمای پنجره و پرده پول پرداخته و وقت گذاشته‌اید، پس حتما پرده‌ها باید در بهترین حالت ممکن نمایش داده شوند و بهتر است اتو شوند. نصب کردن پرده های چروک حالتی شلخته به اتاق می‌دهند و حتی گاهی درست آویزان نمی‌شوند.

شما چه ترفندهایی را برای نصب کردن پرده به کار می‌گیرید؟ امیدواریم از مطالب عنوان شده در این مقاله استفاده برده باشید. از همراهیتان سپاسگزاریم.

منبع: the spruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments