بررسی امنیت محله، قبل از خرید خانه جدید

بررسی امنیت محله امنیت محله جدید

اگر یک بار دزد به خانه تان زده، یا در کوچه یا خیابانتان شاهد سرقت یا درگیری های وقت و بی وقت بوده باشید، کاملا می دانید که امنیت محله تا چه اندازه موضوع مهمی است. اسباب کشی کردن و رفتن به یک محله جدید هیجان انگیز است. ناگهان همه چیز برایتان عوض می‌شود. از جایی که صبح‌ها از آنجا قهوه می گیرید تا جایی که برای خرید خواروبار یا میوه به آنجا می روید. علاوه بر همه اینها فرصت دارید تا در محله جدید دوستان تازه ای پیدا کنید و جاهای جدید را یاد بگیرید و از چشم اندازهای جدیدی لذت ببرید. اما از اصلی ترین موردی که باعث می شود تا از موارد فوق لذت ببرید امنیت محله است. پس لازم است که قبل از خرید یا اجاره خانه جدید، محله ای که خانه در آنجا واقع شده را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی امنیت محله، پیش از امضای قرارداد

امنیت یکی از نیازهای اساسی شهرها و اصولا زندگی شهرنشینی است. همانطور که یکی از اهداف مهم در هنگام ساخت یک بنا، توجه به امنیت و آسایش ساکنین آن است، توجه به امنیت یک محله یا منطقه نیز فاکتور بسیار مهمی است و باید مدنظر قرار داد. پس قبل از آنکه قولنامه را امضا کنید، حتما باید با بررسی امنیت محله ای که خانه مدنظرتان در آنجا واقع شده، اطمینان حاصل کنید.

احتیاط در مورد این موضوع، نگرانی های شما را کاهش خواهد داد. پس قبل از قطعی کردن معامله، اقدامات زیر را انجام دهید تا با اطمینان کافی از امن بودن محله و با خیالی راحت، پای امضای قرارداد بنشینید:

  • تحقیق کنید

برای جستجو در اینترنت، کافی است تا نام محله یا خیابان اصلی را بنویسید و کسب و کارهایی که در اطراف این خانه جدید وجود دارند را بررسی کنید؛ بدین ترتیب می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد امنیت محله کسب کنید. اگر در آن محله دزدی، زورگیری و دیگر جرائم آزاردهنده به عنوان امری معمولی حساب می شود، شاید بهتر باشد در تصمیمتان تجدید نظر کنید. همچنین می توانید میزان آمار جنایت را در محله را در اینترنت جستجو کنید، از جنایت های جدی مانند تجاوز و قتل گرفته تا مزاحمت های عمومی و مزاحمت افراد معتاد و … در اماکن عمومی

بررسی امنیت محله در ساعتهای مختلف شبانه روز
برای اینکه از امنیت محله جدیدتان مطمئن شوید در ساعتهای مختلف سری به آنجا بزنید
  • از همسایه ها سوال کنید

از مدیریت آپارتمان شروع کنید. در مورد میزان جابجایی مستاجران در آپارتمان و محله سوال کنید و اینکه آیا پلیس به این ساختمان و محله زیاد رفت و آمد دارد یا نه؟ به مغازه های محله بروید و هم از مشتری ها و هم از صاحبان مشاغل سوال کنید. به خاطر داشته باشید افرادی که از محل زندگی خود راضی هستند، معمولاً در مورد کیفیت زندگی در محله خود تعریف خواهند کرد. حتی می توانید به نزدیکترین اداره پلیس رفته و به بررسی امنیت محله ای که انتخاب کرده‌اید پرداخته و سوالاتی را دراین رابطه بپرسید و ببینید که پلیس چقدر در آن محله رفت و آمد می‌کند.

گفتگو با همسایه ها قبل از خرید خانه، می تواند به شما دید بسیار خوبی درباره محله خانه مدنظرتان بدهد.

  • در ساعتهای مختلف از محله بازدید کنید

وقتی به خانه جدید اسباب کشی می کنید، قرار است دست کم برای چند ماه یا یک سال در محله جدید زندگی کنید. حالا دیگر شما در آنجا فقط یک رهگذر نیستید. به همین خاطر باید قبل از امضای قرارداد خرید یا اجاره خانه، منطقه را در زمانهای مختلف روز ببینید. منطقه ای که در طول روز ساکت و آرام به نظر می رسد، احتمال دارد که هنگام شب و زمانی که همه از سرکار به خانه باز گشته اند و بعد از غروب آفتاب، به یک محله متفاوت تبدیل شود. حتماً یک آخر هفته نیز به آنجا سر بزنید. شاید در روزهای آخر هفته، اوضاع محله متفاوت باشد؛ شاید در طول هفته، محله بسیار خلوت و آرام باشد و در آخر هفته به جایی پر سر و صدا برای مسابقات خیابانی و سایر موارد تبدیل شود.

به مواردی نظیر خرابکاری‌ها، دیوارنویسی ها و افرادی که در منطقه سرگردان هستند و مکان مشخصی برای رفتن ندارند توجه کنید. همچنین به چراغ های خیابان و اینکه آیا سالم هستند یا نه توجه کنید. این نکته از این نظر مهم است که باید مطمئن باشید که محله در شب تاریک و خطرناک نباشد. به مقدار نوری که در ساختمان و محوطه پارکینگ وجود دارد نیز توجه کنید.

  • از امنیت درب ورودی مطمئن شوید

امنیت مجتمع یا ساختمان به دقت و توجه ساکنین آنجا به نکات ایمنی بستگی دارد. اگر با حضور در آنجا متوجه شدید که درب ورودی اغلب نیمه باز است یا اینکه نگهبان یا ساکنان ساختمان بدون اینکه کسی را بشناسند اجازه ورود به افراد می دهند، بدانید که در این ساختمان امنیت خوبی برقرار نخواهد بود.

بررسی امنیت محله در روز و شب
شما می توانید از اهالی محل و مغازه داران در مورد امنیت محله سوالات متعددی بپرسید.
  • بررسی تعدد خانه های خالی در محل

اگر در منطقه‌ای تعداد زیادی خانه یا آپارتمان برای اجاره قرار داده شده، احتمالا این نشانه خوبی نیست. فرقی نمی کند که این موارد در یک منطقه مسکونی باشد یا در یک منطقه تجاری. برعکس، در یک محله امن و خوب، معمولاً برای خالی شدن خانه برای اجاره یا فروش باید در لیست انتظار بمانید. وجود چندین مورد اجاره در یک محله کاملا طبیعی است اما اگر می بینید خانه های زیادی خالی و بدون سکنه هستند، دقت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر منطقه‌ای به خاطر وجود رستوران ها یا مراکز خرید، پر رفت و آمد است، آخر هفته ها شلوغ تر خواهد شد.

  • توجه به شرایط ملک

بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و اجتماعی محله جدید، به خاطر داشته باشید که افرادی که از محله زندگی یا کارشان راضی هستند و به آنها افتخار می کنند، معمولاً خوشحال هستند و بسیار مشتاقند تا تاثیر خوبی بر روی بازدیدکنندگان و همچنین بر روی یکدیگر داشته باشند. از محله هایی که ساختمان‌ها در آن حالت خرابه پیدا کرده‌اند، یا شیشه‌های شکسته دارند و یا آتش سوزی های زیادی در آنها اتفاق می افتد حذر کنید. این عدم نظم و ترتیب، حکایت از آن دارد که جوحاکم بر چنین ساختمان یا آپارتمانی چندان دوستانه و خوب نیست. همچنین مجتمع مسکونی را از نظر فضولات حیوانات خانگی هم بررسی کنید؛  رویت فضولات سگ و حیوانات خانگی نشان از شلختگی ساکنان آپارتمان و یا نبود امنیت کافی در مجتمع مسکونی دارد؛ چرا که این بدان معناست که نظارت کافی بر این فضا وجود ندارد.

منبع: Apartmentrating

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments