چگونه اطراف تلویزیون را دکور کنیم؟

دکوراسیون اطراف تلویزیون ؛ چطور و چگونه؟

تلویزیون یکی از وسایلی است که در طول روز ساعت‌ها ما را سرگرم می‌کند. تقریبا در همه خانه‌ها تلویزیون وجود دارد و ما می‌توانیم با به کارگیری کمی ذوق و سلیقه اطراف آن را زیباتر کنیم. دکوراسیون اطراف تلویزیون یکی از نکاتی است که می‌تواند سالن نشیمن خانه ما را تبدیل به محیط جذاب‌تری بکند.

تصور کنید تا بعد از یک اسباب‌کشی سخت و زمانبر و جابجایی وسایل سنگین متعدد از جمله تلویزیون به خانه جدید، وسایل را درمنزل تازه چیده‌‌اید و قصد دارید تا روی مبل لم داده و تلویزیون تماشا کنید؛ وقتی دور و اطراف تلویزیون، به صورت شیک و دلنشینی دکور شده باشد، لذت شما در این حال چند برابر خواهد شد.

از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با ما همراه باشید تا ایده‌های جذابی را برای دکوراسیون اطراف تلویزیون را با هم بررسی کنیم:

ایده‌هایی برای میزهای تلویزیون قدیمی

قبل از اینکه تلویزیون‌های مسطح به بازار بیایند، وسایل الکترونیکی‌‌مان را در میزهای تلویزیون کمد مانند بزرگ قرار می‌دادیم. امروزه به نظر می‌رسد که همه برای آن میزهای تلویزیون که شبیه کمد بودند، کاربری جدیدی پیدا کرده‌اند، کاربری‌هایی نظیر استفاده از آنها به‌عنوان کابینت برای ابزار و وسایل یا مدارک.

تلویزیون های مسطح امروزی باعث شده آنها دیگر از آن کمدها بیرون بیایند و به فضای باز داخل خانه راه پیدا کنند و این کار این مسئله را برای ما مطرح می‌کند: چطور دکوراسیون اطراف تلویزیون را که در معرض نمایش قرار دارد را انجام دهیم؟

البته اگر در خانه‌تان از آن کمدهای قدیمی تلویزیون دارید، می‌توانید از آنها هم برای تزیین فضای خانه استفاده کنید:

دکوراسیون اطراف تلویزیون
تغییر کاربری میزهای تلویزیون قدیمی و به کارگیری آنها در دکوراسیون منزل

در واقع از دید کسی که عاشق ساخت و ابزار است، این چالشی عالی است. با این حال، کسانی که بیشتر به زیبایی‌شناسی علاقه دارند ممکن است چندان راضی نباشند. تلویزیون‌های مسطح، به‌خصوص آنها که بر روی طاقچه بالای شومینه نصب می‌شوند، چالشی برای طراحی هستند. اما خوشبختانه راه‌های متعددی برای دکوراسیون اطراف تلویزیون، این مستطیل بزرگ سیاه، وجود دارد. ما پیشنهادات متعددی در این راستا داریم:

ترفندهای جذاب برای دکوراسیون اطراف تلویزیون

می‌توانید برای دکوراسیون اطراف تلویزیون از سبزینگی یا گل و گیاهان مختلف استفاده کنید. ایده دیگر این است که برای برجسته نشان دادن صفحه تلویزیون‌تان آن را با کتاب‌های رنگی احاطه کنید. کتاب‌ها را به‌ترتیب رنگ‌های رنگین‌کمان در دو قفسه در بالای تلویزیون و در دو ستون در سمت چپ و راست تلویزیون بگذارید.

البته ایده‌ها برای دکوراسیون اطراف تلویزیون محدود به این دو مورد نیست و ده‌ها ایده جذاب و متفاوت دراین زمینه وجود دارد که برخی از آنها را برایتان بر شمرده‌ایم:

یک گالری دیواری خلق کنید

ایرادی ندارد اگر چیدمان مبلمان‌تان را طوری تنظیم کنید که تلویزیون‌تان نقطه کانونی اتاق باشد، اما زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، فقط دارید به یک مستطیل بزرگ خالی سیاه نگاه می‌کنید. بنابراین تلویزیون‌تان را با ایجاد یک قاب هنری در اطراف آن، بخشی از یک گالری دیواری کنید. بدین ترتیب وقتی که از تلویزیون استفاده نمی‌کنید، آن را در پس‌زمینه این گالری دیواری محو کرده‌اید.

دکوراسیون اطراف تلویزیون با خلق گالری هنری
خلق گالری هنری در اطراف تلویزیون برای زمانی که از آن استفاده نمی‌کنیم

استفاده از کاغذ دیواری‌های برجسته

با استفاده از کاغذ دیواری برجسته در دکوراسیون اطراف تلویزیون، در فضای خود بافت و جذابیت ایجاد کنید. این راه‌حل موقت برای کسانی که اجاره‌نشین هستند بسیار عالی است؛ زیرا این کاغذهای برجسته، بدون اینکه دیوار را تخریب کنند، از روی دیوار برداشته می‌شوند.

طرحی را که انتخاب می‌کنید، باید تمرکز روی تلویزیون را کاهش دهد،اما نباید با آن رقابت کند. به عبارت دیگر احتمالا اینجا جای مناسبی برای نوشتن متن شعر یا جملات نیست. به طراح‌های ظریف فکر کنید….

دکوراسیون اطراف تلویزیون با کاغذ دیواری برجسته
استفاده از کاغذ دیواری برجسته برای دیوار پشت تلویزیون ایده جذاب و شیکی خواهد بود

استفاده از یک چیدمان بزرگ و ساده

میز تلویزیون را در اتاق نشیمن، قرار دهید. مانند عکس زیر از میز تلویزیونی ساده و بزرگ با طرح‌های کم استفاده کنید تا بتوانید آن را با چیزهای مختلف در فصل‌های مختلف پر کنید. یک ردیف شمع‌های عمودی یا گلدان‌های شیشه‌ای کوتاه می‌توانند در تزئین آن کمک کنند.

دکوراسیون اطراف تلویزیون با دکورهای چند کاره
برای دکوراسیون اطراف تلویزیون از کمدهایی برای تزئین استفاده کنید

لوازم دکوری متقارن برای دکوراسیون اطراف تلویزیون

از سوی دیگر، می‌توانید برای دکوراسیون اطراف تلویزیون، دو طرف آن را با دو شیء دکوری بلند تزئین کنید. اگر با این روش پیش می‌روید فکر نکنید که باید در هر طرف تلویزیون فقط از یک وسیله دکوری استفاده کنید. می توانید خلاق باشید و گروهی از اشیاء متقارن، حتی تا سه ردیف در اطراف تلویزیون قرار دهید. مثلا یک ست دیوارکوب یا گلدان و یا یک جفت شمعدان متقارن را در اطراف تلویزیون قرار دهید.

دکوراسیون اطراف تلویزیون با دکورهای متقارن
اطراف تلویزیون را می‌توانید با لوازم دکوری متقارن تزئین کنید

قفسه‌های دکوری پیش ساخته

اگر از روی شانس در خانه‌تان قفسه دکوری از پیش ساخته دارید، آن را به جای تلویزیون، به نقطه طلایی خانه تبدیل کنید. قفسه دکوری را از لوازم دکوری هنری که به دقت انتخاب کرده‌اید پر کنید، طوری که توجهات را هنگامی که از تلویزیون استفاده نمی‌کنید به سمت خود جلب کند.

اگر در خانه‌تان قفسه دکوری پیش ساخته ندارید با قرار دادن دو کتابخانه ایستاده مجزا در کنار شومینه آن را به مرکز توجه تبدیل کنید.

دکوراسیون اطراف تلویزیون و مرکز کانونی خانه
تغییر مرکز کانونی خانه به جایی غیر از تلویزیون

تلویزیون را کاملا پنهان کنید

در صورتی که به ندرت از تلویزیون‌تان استفاده می‌کنید، یا واقعا دوست ندارید که به آن نگاه کنید، می‌توانید آن را با یک کابینت یا کمد تلویزیون کاملا پنهان کنید.

می‌توانید با بستن درب این کمد، تلویزیون را پنهان کرده و با نصب آیینه روی در کمد، جلوه متفاوتی به سالن خانه بدهید. این راه حل برای اتاق‌هایی ایده‌آل است که در آن دورهمی‌های رسمی برگزار می‌شود.

منبع: The spruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments