نحوه جابجایی پیانو در اسباب کشی

ترفندهای کاربردی برای جابجایی پیانو

جابجا کردن پیانو کار واقعا سختی است؛ از همین رو وقتی بحث اسباب‌کشی به میان می‌آید، جابجایی پیانو و بردن آن به خانه جدید، قطعا یک دغدغه بزرگ خواهد بود. مخصوصا اگر مجبور باشید تا پیانو را از پله‌ها به پائین ببرید، باید خیلی دقت کنید.

پیانوها معمولا سنگین هستند و در عین حال قیمت بالایی دارند و باید حسابی در جابجایی آنها مثل دیگر وسایل گران قیمت از جمله جابجایی تلویزیون و یا یخچال دقت شود. در این گزارش قصد داریم تا نکاتی را به شما یادآوری کنیم تا بتوانید با خیال راحت برای جابجایی پیانو و بردن آن به خانه جدید برنامه ریزی کنید. با ما همراه باشید

نکات کلیدی در جابجایی پیانو در اسباب‌کشی

برای بردن پیانو به منزل جدید در جریان اسباب‌کشی باید مراحل مختلفی را در نظر داشته باشید:

از افراد کمک بخواهید

درنظر داشته باشید که پیانو نه فقط سنگین است، بلکه بد دست هم هست. حمل نادرست آن، باعث می‌شود تا هم کار برایتان سخت شود و هم احتمال آسیب رسیدن به پیانو بالا می رود. ممکن است در یک جابجایی نامناسب، پایه‌ها یا بدنه آن آسیب ببیند. پس برای جابجایی پیانو در اسباب‌کشی حتما باید چند نیروی کمکی داشته باشید.

دست کم 4 نفر باید در این کار مشارکت کنند تا بتوان یک پیانوی متوسط را جابجا کرد. پس برای این کار، از تعدادی از دوستان یا اقوام کمک بگیرید.

ابزارهای کافی و مناسب داشته باشید

چند تسمه قوی تهیه کنید تا راحت‌تر بتوانید پیانو را جابجا کنید. در عین حال اگر یک چرخ برای جابجایی وسایل خانه داشته باشید می‌توان راحت‌تر کار را انجام داد. با استفاده از این تسمه‌های قوی می‌توانید پیانو را روی چرخ و داخل کامیون فیکس کنید.

جابجایی پیانو در اسباب‌کشی
تسمه‌های مخصوص برای جابجایی وسایل سنگین از جمله جابجایی پیانو

همچنین به پوشش مناسبی برای پوشاندن روی پیانو نیاز دارید. پس چند پتو برای این کار کنار بگذارید تا مانع از شکستن یا خط افتادن روی پیانو شوید.

مراقبت از کیبورد پیانو

گام اول در جابجایی پیانو این است که از کیبورد آن مراقبت کامل به عمل بیاورید. باید مطمئن شوید که در طول پروسه جابجایی، درپوش کیبورد باز نخواهد شد. چون کلیدهای پیانو حساس و شکننده هستند و باید به خوبی از آنها مراقبت کنید.

اگر درپوش کیبورد پیانوی شما قفل نمی‌شود، در هنگام بسته‌بندی، تدابیر لازم را اتخاذ کنید. برای این کار از چسب استفاده نکنید؛ چون ممکن است به سطح چوبی بدنه پیانو آسیب بزنید.

بسته‌بندی کردن پیانو

با استفاده از محافظ‌های حبابی پلاستیکی و یا پتو، به خوبی پیانو را بسته‌بندی کنید. دقت کنید که گوشه‌های پیانو به خوبی پوشانده شده باشد و اگر لازم است از چسب بسته‌بندی وسایل استفاده کنید. البته دقت کنید که چسب مستقیما به بدنه پیانو نچسبد.

ضخامت محافظ پلاستیکی یا پتو باید مناسب باشد تا در مقابل آسیب‌های احتمالی از پیانوی شما محافظت کند.

بسته‌بندی مناسب برای جابجایی پیانو
بسته‌بندی مناسب برای جابجایی پیانو در جریان اسباب‌کشی

جابه جا کردن پیانو

هرزمان که تصمیم به جابجا کردن پیانو گرفته‌اید؛ حالا چه قرار باشد که آن را روی چرخ مخصوص حمل بگذارید، یا داخل کامیون ببرید و یا حتی از یک گوشه به گوشه دیگری از منزل جابجا کنید، باید بدانید که نباید پیانو را از پایه‌هایش بگیرید و بلند کنید. پایه‌های پیانو حسابی ظریف و شکننده هستند. در عین حال پیانو باید به همین ترتیب همیشگی روبه بالا قرار بگیرد و درازکش کردن پیانو اصلا کار درستی نیست.

برای جابجایی پیانو این نکات را مدنظر داشته باشید:

1-دو نفر در هر طرف پیانو قرار بگیرند و تسمه‌های مخصوص را از زیر پیانو رد کنند و سرهرطرف تسمه در یک طرف پیانو باشد.

2- درحالی که یک نفر در هر طرف پیانو، سر تسمه را در دست گرفته، آن را به آرامی بلند کرده و روی چرخ بگذارید.

3- حالا جای پیانو را روی چرخ ثابت و فیکس کنید و مطمئن باشید که پیانو روی چرخ لق نمی‌زند.

4- اگر خود پیانو چرخ دارد، یا باید چرخ‌هایش را قفل کنید و یا اینکه مطمئن شوید که پیانو خیلی ایمن و ثابت روی چرخ قرار گرفته و با تسمه آن را سفت کرده و حتی به چرخ ببندید.

جابجایی پیانو در جریان اسباب‌کشی منزل
نکاتی کاربردی در جابجایی پیانو در اسباب‌کشی

قرار دادن پیانو داخل کامیون

پیانو باید در داخلی‌ترین بخش کامیون و به دیواره آن بچسبد. بهتر این است که آن را به دیواری که کابین را به بخش حمل بار متصل می‌کند بچسبانید. پیانو باید یکی از اولین وسایلی باشد که داخل کامیون قرار داده می‌شود و آخرین وسیله‌‌ای که در خانه جدید از کامیون خارج می‌شود.

حتی برخی افراد توصیه می‌کنند که بهتر است که زیر پیانو چند لایه تخته چوب صاف بگذارید؛ چرا که کف کامیون‌ها معمولا هموار نیستند. این کار باعث می‌شود که فشار از روی چرخ‌ها و یا پایه‌های پیانو برداشته شده و پیانو در زمان حرکت کامیون، ثابت در همان‌جا بماند.

برای استفاده از تخته چوب زیر پیانو، ابتدا پیانو را از روی چرخ برداشته و آن را روی تخته چوب‌ها قرار دهید و با استفاده از تسمه‌های مخصوص، جای پیانو را ثابت کرده و آن را به دیواره کامیون ببندید.

سپس چک کنید تا مطمئن شوید که پیانو در طول زمان حرکت کامیون، جابجا نخواهد شد.

بردن پیانو به داخل منزل جدید

خب حالا به منزل جدیدتان رسیده‌اید؛ قبل از آنکه پیانو را داخل خانه ببرید، تصمیم بگیرید که قصد دارید تا آن را در کجای خانه قرار دهید. قطعا باید پشت پیانو را به دیوار بچسبانید و دیواری را انتخاب کنید که در مقابل سرما و رطوبت به خوبی عایق باشد. دقیقا همان مراحل مذکور را به صورت برعکس انجام دهید. اگر باید از پله‌های زیادی پیانو را بالا ببرید، بهتر این است که از افراد بیشتری کمک بگیرید.

تنظیم کردن پیانو

هر دفعه که پیانو جابجا می‌شود، باید تنظیم و یا به اصطلاح کوک شود. با وجودی که پیانو ابزاری بزرگ و سنگین است ولی اجزای داخلی آن در مقابل ضربه و تکان‌ها، خیلی حساس هستند. پس از یک متخصص حرفه‌ای بخواهید تا پیانوی شما را کوک کند تا بتوانید در منزل جدید، پیانو زدن را آغاز کنید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments