راهکارهای غلبه بر استرس اسباب کشی

راهکارهای غلبه بر استرس اسباب کشی

اسباب کشی یکی از سخت ترین کارهایی است که افراد در طول زندگی انجام می دهند و بسیاری از افراد از لحظه ای که تصمیم به جابجایی می گیرند و به محض بسته بندی کردن اولین کارتن دچار استرس اسباب کشی می شوند.

سختی اسباب کشی فقط به لیست بلندبالای کارهایی که باید انجام دهید برنمی گردد و خود این تغییر بزرگ هم به اندازه کافی استرس زا است. جابجایی به خانه جدید هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی انرژی بر است

غلبه بر استرس اسباب کشی؛ چطور و چگونه؟

دراین میان راهکارهایی کاربردی وجود دارد که به شما کمک می کنند تا به بهترین نحو بر این استرس غلبه کنید و بتوانید به بهترین نحو ممکن از پس این ماموریت سخت بر بیائید:

1- برنامه ریزی شده عمل کنید

اکثر افراد قبل از انجام اسباب کشی، وقت کم می آورند؛ به این خاطر که برنامه ریزی و سازماندهی دقیقی ندارند. باید بدانید که اسباب کشی یک پروژه بزرگ و سنگین است. با در نظر داشتن این نکته، هرچه منظم تر باشید، اوضاع برایتان بهتر پیش می رود. پس با برنامه ریزی، می توانید به خوبی بر استرس اسباب کشی غلبه کنید.

استرس اسباب کشی
برای غلبه بر استرس اسباب کشی، کمی برنامه ریزی کافی است

2- زودتر شروع کنید تا استرس اسباب کشی بر شما غالب نشود

سعی کنید از چند هفته قبل، با دقت فراوان مدیریت اسباب کشی را آغاز کرده و دقیق برنامه‌ریزی کنید. حتی بهتر این است که از سه ماه قبل از اسباب کشی تدریجا کارها را انجام دهید؛ این باعث می‌شود که زمان کافی برای ساماندهی اوضاع، از امضای قرارداد با باربری گرفته تا بسته بندی وسایلتان داشته باشید.

اگر زمان کمی داشته باشید، میزان استرس شما افزایش خواهد یافت. از چند هفته قبل از اسباب کشی، هر روز چند ساعتی را به انجام امور جابجایی تان اختصاص دهید تا قبل از روز موعود، کارهایتان در کمال آرامش تمام شده باشد.

3-سناریوهای مختلف را در نظر بگیرید

سعی کنید در مورد همه اتفاقاتی که ممکن است در طول دوران اسباب کشی رخ دهد فکر کنید و راهکارهای مفیدی برایشان بیابید. مثلا به این فکر کنید که اگر در روز اسباب کشی، کامیون باربری با وجود امضای قرارداد، در محل حضور نیابد، چه کار باید بکنید. آیا باربری دیگری را مد نظر دارید؟

اگر وسایلتان در یک بار کامیون جا نشود چطور ؟ خیلی از این اتفاقات پیش بینی نشده ممکن است در روز اسباب کشی رخ دهد و اگر برایشان از قبل راهکار جایگزین طراحی نکرده باشید استرس زیادی به شما وارد خواهد شد.

برای جلوگیری از این موارد بهتر است که نام و تلفن چند باربری معتبر را در یک لیست داشته باشید؛ نام چند تا از دوستانتان که می توانید در شرایط اضطراری روی کمکشان حساب باز کنید را بنویسید و هر گزینه ای که می تواند استرس اسباب کشی شما را کم کند مدنظر داشته باشید.

غلبه بر استرس اسباب کشی
برنامه ریزی نقش مثبتی در کاهش استرس اسباب کشی ایفا می کند.

4- از لحظه لذت ببرید

شاید غیرممکن به نظر برسد ولی به این فکر کنید که این اسباب کشی فرصتی برای ایجاد یک تغییر بزرگ در زندگی شماست؛ به نکات مثبت اسباب کشی و تغییراتی که در زندگی شما ایجاد خواهد کرد فکر کنید. اگر اسباب کشی را به چشم یک فرصت و یک تغییر تازه ببینید، با هیجان بیشتری به استقبال آن خواهید رفت و در نتیجه از استرس اسباب کشی شما کاسته خواهد شد.

اگر هم موفق به انجام این کار نشدید، به این فکر کنید که این دوره هم دوران کوتاهی از زندگی است که می گذرد.

5- از دوستان کمک بگیرید

قطعا همه ما دوستانی داریم که در شرایط سخت می توانیم روی آنها حساب باز کنیم. به ویژه اگر وقت شما محدود است، بدون هیچ رودربایستی، از دوستان صمیمی تان در جریان اسباب کشی کمک بخواهید و بدانید که در آینده فرصت جبران زحماتشان برای شما فراهم خواهد شد.

در عین حال می توانید روی کمک فرزندانتان هم حساب باز کنید. می توانید با صرف کمی زمان به فرزندانتان آموزش دهید که چطور می توانند برخی وسایل را بسته بندی کرده و آماده اسباب کشی کنند و در دسته بندی یا بسته بندی از آنها کمک بگیرید تا بدین ترتیب در کاهش استرس اسباب کشی تان مفید باشند.

کاهش استرس اسباب کشی
با کمک گرفتن از دوستان و فرزندان می توانید از استرس اسباب کشی تان بکاهید

6- استراحت و تفریح را فراموش نکنید

در شرایطی که کلی کار سر شما ریخته، تنها چیزی که به آن فکر نمی کنید، کمی تفریح و استراحت است ولی گاهی وقتها واقعا نیاز دارید که نفسی بکشید و تفریح کوتاهی داشته باشید. حتی نیم ساعت تفریح و سرگرمی می تواند دوباره حال شما را خوب کرده و استرس اسباب کشی را از شما دور کند.

وقتی در حین بسته بندی کردن خسته شدید، نیم ساعت کتاب بخوانید؛ ناهار با دوستتان بیرون بروید و یا عصر خودتان را یک قهوه مهمان کنید.

سخن آخر

هیچ شکی نیست که اسباب کشی، کاری پردردسر و پراسترس است و اگرچه نمی توان کاملا در روز اسباب کشی خونسرد و بیخیال بود، اما با مدیریت و برنامه ریزی، می توان میزان استرس اسباب کشی را به حداقل رساند.

بدین ترتیب قادر خواهید بود تا تمام انرژی و توان خود را برروی کارها قرار داده و به بهترین نحو روز سخت اسباب کشی را پشت سربگذارید. اگر در این زمینه تجربیاتی دارید، خوشحال می شویم تا تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments