نکاتی که مشتری خرید خانه را دلسرد می کنند

بررسی نکات منفی از دید مشتری خانه

اگر قصد فروش خانه تان را دارید، باید قبل از آنکه مشتریان برای بازدید به منزلتان بیایند، خانه را از هر حیث آماده بازدید کرده باشید. در این میان موارد زیادی هستند که در حین بازدید ممکن است در ذوق مشتری زده و به منزله امتیاز منفی بزرگی برای خانه تان تلقی شوند. شما باید این نکات منفی را بدانید و با اصلاح کردن این موارد، کاری کنید تا خانه تان بی عیب و نقص به چشم بیاید و باید از اشتباهات معمول و مواردی که نکات منفی از دید مشتری خانه محسوب می شود اجتناب کنید تا بتوانید خانه تان را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانید.

این ایرادها ممکن است در حالت عادی به چشم شما نیایند اما اینکه اولین اتاق مورد بازدید مانند اتاق مادربزرگ ها به نظر برسد یا بوی غذایی که در فضای خانه به مشام می رسد ممکن است حسابی ذوق بازدید کنندگان را کور کند. پس با ما همراه باشید تا درمورد این نکات منفی بیشتر با هم صحبت کنیم:

نکات منفی از دید مشتری خانه

تصور کنید که تا ساعاتی دیگر یک خانواده برای بازدید از خانه شما خواهند آمد و درصورتی که خانه موردپسندشان باشد، قصد خرید خانه شما را دارند. شما باید هرآنچه ممکن است در ذوق آنها بزند را برطرف کنید. یک مشکل اساسی، آشفتگی و انباشته شدن وسایل روی سطوح و روی کانتر آشپزخانه است. ممکن است بر روی کانتر آشپزخانه وسایل زیادی قرار گرفته باشد و این موضوع حس عدم وجود فضای کافی در خانه را در خریدار ایجاد کند.

همین مواردممکن است برای خریداران مانند یک کابوس باشد؛ از همین رو مالک خانه باید با برداشتن گام‌هایی ضروری، خانه شان را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. پس با آشنایی با نکات منفی از دید مشتری خانه و برطرف کردن این مشکلات به بهترین نحو ممکن پذیرای آنها باشید:

ورودی کثیف و نامرتب خانه

اگر می‌خواهید خانه تان را به بالاترین قیمت بفروشید باید بتوانید نظر و توجه خریداران را جلب کنید. خریداران خانه اغلب از وارد شدن به خانه‌هایی که حیاط نامرتب، درهای کج و کوله و یا رنگ های پوسته پوسته شده دارند اجتناب می کنند. بنابراین باید کاری کنید که خانه به بهترین شکل ممکن به نظر برسد. البته بهتر آن است که درها را عوض کنید یا دوباره رنگ کنید، اما اگر از پس هزینه‌های آن برنمی‌آید کاری کنید که به بهترین شکل به نظر برسد.

چمن ها و بوته های حیاط ورودی را هرس کرده و مرتب نگه دارید. اگر جایی رنگ پوسته پوسته شده دارد و نمی توانید آن را دوباره رنگ کنید این رنگ ها را سنباده بزنید. اگر چیزی شل شده آن را سفت کنید و اگرچیزی شکسته آن تعمیر کنید.

ورودی نامرتب، از نکات منفی از دید مشتری خانه
از اولین چیزهایی که نظر مشتری خانه را جلب می کند ورودی تمیز و مرتب است

بوی نامطبوع در خانه

خیلی از فروشندگان با بوی شیرینی که در فر در حال پخت هستند، به بازدیدکنندگان خانه خوشامد می گویند و فضایی ایجاد می کنند که آنها احساس کنند در خانه خودشان هستند. البته بوهای دیگر ممکن است این قدر خوشایند نباشد.

هرچقدر بکوشید که بوهای نامساعد در فضای خانه را حذف کنید، باز هم بوی سیگار و بوی حیوانات برای مدتها در فضا باقی می مانند. اگر در داخل خانه سیگار می کشید، خانه بوی سیگار می گیرد، حتی اگر شما متوجه نشوید خریداران متوجه خواهند شد. همچنین اگر در خانه حیوان خانگی دارید احتمالاً خانه بوی ادرار یا بوی بدن حیوانات را می دهد.

پس قبل از بازدید مشتریان، از یک نفر که در خانه زندگی نمی کند بخواهید که خانه را بو بکشد و اگر این حقیقت را به شما گفت که خانه بو می دهد، عصبانی نشوید. بوها را با تمیز کردن فرش، پرده ها، مبلمان و هر سطح نرم دیگری کاملا حذف کنید. پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید نور خورشید و هوای آزاد وارد شود. گاهی اوقات قرار دادن یک کاسه سرکه یا یک بسته جوش شیرین در اتاق به جذب بوها کمک می کند. همچنین می توانید عود یا شمع های معطر روشن کنید تا بوی باقی مانده از بین برود.

استقبال حیوانات خانگی از بازدیدکنندگان

همه آدم‌ها عاشق سگ و گربه نیستند. بعضی ها ممکن است از آنها بترسند یا با دیدنشان در فضای خانه عصبانی شوند. صاحبان خانه ها می خواهند که تمام اتاق های خانه را به خریداران نشان دهند و از همین رو این کار که حیوانات خانگی را داخل یک اتاق گذاشته و درب آنجا را ببندید و به خریداران بگویید که امکان بازدید از این اتاق وجود ندارد، کار درستی نخواهد بود. در چنین شرایطی، اول حیوان خانگی را از آن اتاق خارج کرده و سپس به خریداران اجازه بازدید از آن اتاق را بدهید.

حالت ایده آل این است که در طول بازدید خریداران، کسی حیوان خانگی را برای پیاده روی بیرون ببرد. اگر این امکان را ندارید، می توانید آنها را در سبد یا جعبه مخصوصشان بگذارید تا در خریداران حس اطمینان، امنیت و احترام ایجاد کنید.

حیوانات خانگی از نکات منفی از دید مشتری خانه
بعضی از افراد دوست ندارند هنگامی که از خانه بازدید می کنند حیوانات خانگی در اطرافشان باشند

چسبیدن به مشتری هنگام بازدید

اگر یک نفر از مشاورین املاک خانه را به مشتری ها نشان می دهد، بهتر است که شما در طول بازدید آنها خانه را ترک کرده یا در گوشه ای منتظر بایستید. شاید کسانی که می خواهند خانه را بخرند، در حضور شما خجالت بکشند که درهای کمد دیواری را باز کنند تا دقیقا آنجا را بررسی کنند. اما اگر خودتان خانه را به مشتری ها نشان می دهید بهتر است که به آنها کمی فضا بدهید تا همه جا را خوب بازدید کنند و از آنها فاصله بگیرید.

سرویس بهداشتی کثیف

سرویس بهداشتی یکی از جاهای مهمی است که خریداران به آن به اندازه آشپزخانه، توجه خواهند کرد.

یکی از نکات منفی از دید مشتری خانه سرویس بهداشتی کثیف و جرم گرفته است؛ چیزی که ممکن است بلافاصله خریداران را منصرف ‌کند. بنابراین تا جایی که می توانید سرویس بهداشتی را برق بیاندازید. در صورت امکان آنجا را رنگ کنید، برای دوش‌ پرده جدید بخرید، قالیچه دم در را عوض کنید و حوله های جدید بخرید. حداقل آنجا را کاملا تمیز کنید. پرده های حمام را بشویید و با یک اتوی ساده کاری کنید که حوله ها خیلی بهتر به نظر برسند.

مطمئن شوید که اطراف وان و توالت هیچ گونه لکه و کثیفی وجود ندارد. اگر در مورد فروش خانه جدی هستید، هر کاری که می توانید انجام دهید تا سرویس بهداشتی تان برق بزند. این کار اضافه ارزشش را دارد و یکی از بایدهاست.

سرویس بهداشتی نامرتب از نکات منفی از دید مشتری خانه
یکی از نکات منفی از دید مشتری خانه سرویس بهداشتی کثیف است

اتاق های کم نور

خانه های تاریک نیز از جمله نکات منفی از دید مشتری خانه هستند. بنابراین تا می توانید فضایتان را روشن و نورانی کنید. در اتاق‌های تاریک لامپ های بیشتر یا پرنورتری اضافه کنید و آنجا را روشن کنید. حباب روی لامپ ها و حتی لامپ های سقفی را باز کنید، آنها را تمیز و خشک کرده و به سر جایشان بازگردانید. پرده ها را باز کنید و اجازه دهید که نور خورشید به داخل بتابد.

اگرمی توانید، اتاق های تاریک را دوباره رنگ کرده و از طیف رنگی روشن استفاده کنید. رنگ زدن سقفها را هم فراموش نکنید. روش دیگر برای حل مشکل جاهای تاریک استفاده از تونل های خورشیدی یا آوردن نور خورشید از طریق سقف است.

پنجره های کثیف و آینه ها را تمیز کنید. همچنین اگر درخت‌ها و بوته‌ها جلوی ورود نور خورشید به اتاق را گرفته اند آنها را کوتاه کنید. زمانی که پنجره ها را تمیز می کنید، هر اثری از حشرات روی آنها هست را به دقت پاک کنید.

تاریک بودن اتاقها از نکات منفی از دید مشتری خانه
یکی از روش های ایجاد نور در خانه قراردادن تونل های یا پنجره های نور سقفی می باشد

کاغذ دیواری با طرح های شلوغ

یکی دیگر از نکات منفی از دید مشتری خانه ، کاغذ دیواری هایی با طرح های شلوغ در هر اتاق است. حتی کسانی که عاشق کاغذ دیواری هستند ممکن است آن را نپسندند، زیرا این یک سلیقه شخصی است و هر کسی می‌خواهد خودش آن را انتخاب کند. این مشکل را باید زمانی که می‌خواهید خانه را بفروشید حل کنید. بنابراین به دقت به کاغذ دیواری ها نگاه کنید و اگر لازم است کاغذ دیواری ها را کنده و کاغذدیواری های جدیدی نصب کنید و یا دیوارها را رنگ آمیزی کنید.. هرگز روی کاغذ دیواری ها رنگ نزنید زیرا کاملاً مشخص است که چه کاری انجام داده اید و مشتری ها نیز متوجه این خواهند شد و می‌دانند که کندن آن بسیار سخت خواهد بود.

اگر نمی توانید از عهده مخارج رنگ کردن یا دوباره کاغذ دیواری کردن اتاق ها بر بیایید، مطمئن شوید که تمام درزهای آن ها کاملاً بسته باشند. گاهی کشیدن یک پارچه خیس بر روی کاغذ دیواری باعث می‌شود که دوباره سرجایشان بچسبند، در غیر این صورت می توانید از کمی چسب بی رنگ برای چسباندن و محکم کردن کاغذ دیواری استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام گرد و غبار و یا حتی تار عنکبوت هایی که ممکن است در گوشه کنار وجود داشته باشند را پاک می کنید.

کاغذ دیواری های شلوغ،از نکات منفی از دید مشتری خانه
شاید خریداران خانه کاغذ دیواری که شما قبلا به دیوار زده اید را دوست نداشته باشند

زیرزمین مرطوب

بوی رطوبت در زیر زمین مانند یک کارت قرمز برای خریداران است و آنها می فهمند که تاسیسات خانه مشکل دارد و چکه می کند. مشکل از آنجا شروع می شود که آب باران به جای اینکه به سمت خارج برود، از جایی به داخل زیر زمین نفوذ کرده و در آنجا ایجاد رطوبت کرده است. حتی ممکن است مسدود شدن فاضلاب های زیرزمینی یا وجود نداشتن ناودان هایی که بتواند باران را به بیرون هدایت کند عامل مشکل باشد.

بهترین راه حل این است که دفعه بعد که باران می بارد بیرون بروید و ببینید که آب از کجا وارد زیرزمین می شود. از یک متخصص برای تعمیرات و برطرف کردن این مشکل کمک بگیرید. همچنین سعی کنید از محصولاتی که رطوبت هوا را جذب می کنند استفاده کنید.

زیرزمین نمناک ، از نکات منفی از دید مشتری خانه
بوی نم در زیر زمین مسلما از نکات منفی از دید مشتری خانه به حساب می آید

ناودانهایی که در اطراف آن گیاه رشد کرده

یکی از نکات منفی از دید مشتری ها، ناودان هایی هستند که در اطراف آنها گیاهان رشد کرده‌اند. زیرا آنها به این فکر می‌افتند که از چه قسمتهای دیگری از خانه به خوبی مراقبت نشده است. ناودان هایی که مسدود شده باشند می‌توانند باعث پوسیدگی خود ناودان و دیوار اطراف آن شوند. بنابراین کسی را بیاورید تا ناودان ها را تمیز کند یا خودتان این کار را انجام دهید.

این ها از جمله نکات منفی بودند که شما می توانید بدون اینکه هزینه زیادی بکنید آنها را برطرف کنید. این کارها را قبل از اینکه خانه را برای فروش بگذارید انجام دهید. زیرا اگر خانه شما در بین بنگاه های مشاور املاک به نکته و ویژگی خاصی مشهور شود، مثلاً خانه‌ای که بو می دهد یا خانه‌ای که سگها در آن پارس می کنند یا خانه‌ای که صاحبان آن مشتری ها را ول نمی کنند، در این صورت خانه شما جزو آخرین خانه هایی هست که معاملات املاک به خریداران نشان می‌دهند.

منبع: The Balance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments