ترفندهای کلیدی در اسباب کشی به خانه کوچک تر

نکات اسباب کشی به خانه کوچک تر

اسباب کشی عموما کار سختی است و وقتی بحث اسباب کشی به خانه کوچک تری مطرح باشد، این سختی ها به مراتب بیشتر خواهد شد؛ تصور گنجاندن وسایل خانه فعلی، در فضایی کوچکتر حسابی کلافه کننده است و از سوی دیگر اشتباهات رایج به هنگام اسباب کشی به شدت می تواند فرد را عصبی کند.

اما اگر شما ترفندهای مناسبی را به کار بگیرید، می توانید کار سخت اسباب کشی را ساده تر کرده و در خانه کوچکتری که به آن نقل مکان خواهید کرد راحت تر جا خواهید افتاد. ما در این مقاله راهکارهای مناسب برای این کار و اشتباهاتی که بسیاری از افراد در اسباب کشی به خانه کوچک تر مرتکب می شوند را به شما یادآوری می کنیم.

اسباب کشی به خانه کوچک تر؛ چطور و چگونه؟

اگر بنا به هر دلیلی مجبورید تا با ترک خانه فعلی تان در خانه کوچکتری مستقر شوید، قطعا تصور روز اسباب کشی و گنجاندن کلی وسایل در یک فضای کوچکتر، شما را پریشان خاطر می کند. مشخص است که یک خانه کوچک تر و کمبود جا می تواند آشفتگی و درهم و برهمی زیادی به همراه داشته باشد؛ اما شما با چاشنی مدیریت می توانید این مسئله را تا حدود زیادی حل کنید؛ در ادامه نکاتی کاربردی را در این رابطه به شما می آموزیم:

  • برنامه ریزی و اندازه گیری های دقیق

در هنگام بازدید از خانه جدیدی که می خواهید به آن اسباب‌کشی کنید، با خودتان یک متر ببرید و ابعاد همه اتاق ها را اندازه بگیرید. حتی اگر نمی توانید قبل از اسباب کشی به آپارتمان بروید، از صاحبخانه خود خواهش کنید تا اندازه های دقیق را برایتان بفرستد. مرحله بعدی اندازه‌گیری خانه ای است که در حال حاضر در آن زندگی می کنید. به این ترتیب می فهمید که دقیقا اتاق ها، آشپزخانه، اتاق نشیمن و … آپارتمان جدید چقدر از جایی که در آن زندگی می کنید کوچکتر هستند.

  • دل کندن از برخی از وسایل اضافی

اگر آپارتمان جدید خیلی کوچک تر از آپارتمان فعلی است، نگاهی به حجم وسایلتان بیندازید. اگر آپارتمان فعلی تان کاملاً پر از اسباب و اثاثیه است، مطمئنا همه این اسباب و اثاثیه در آپارتمان جدید جا نخواهند شد. اگر مساحت آپارتمان جدید ۷۵ درصد مساحت آپارتمان فعلی باشد، مجبور خواهید بود که ۲۵ درصد از اثاثیه خود را کم کنید. چون قطعا تمام اسباب و اثاثیه شما آنجا جا نخواهند شد.

پس با صرف کمی وقت، وسایلتان ساماندهی کنید و وسایل اضافه را بیرون بگذارید، بفروشید یا به دیگران ببخشید. به هر نسبتی که آپارتمان جدید کوچکتر است، به همان نسبت باید وسایلتان را کم کنید. گزینه دیگر این است که می‌توانید جایی را برای انبار کردن این وسایل اجاره کنید، یا از یکی از اعضای خانواده بخواهید که بعضی از آنها را که برایتان ارزش معنوی دارند، برایتان نگه دارند. اگر به این وسایل نیازی ندارید خودتان را از شر آنها خلاص کنید و آنها را به فرد نیازمندی ببخشید تا علاوه بر کمک به این فرد، خودتان هم در خانه جدید راحت تر مستقر شوید.

  • درنظر گرفتن فضاهای ذخیره سازی

یکی از اشتباهات رایج در اسباب کشی به خانه کوچک تر ، در نظر نگرفتن فضاهای ذخیره سازی در آپارتمان جدید است. یک آپارتمان کوچک تر فقط به این معنی نیست که فضای اتاق نشیمنتان کوچک تر خواهد بود، بلکه منطقا در همه فضاها، مساحت کمتری در اختیار خواهید داشت و این بدان معناست که قطعا در برخی بخشها مثل فضاهای ذخیره سازی دچار کمبود جا خواهید شده. پس باید راه حل هایی برای ذخیره سازی پیدا کنید.

اسباب کشی به خانه کوچک تر و استفاده از همه فضاها
وقتی به جایی کوچکتر اسباب کشی می کنید، سعی کنید از هر سانتی متر آنجا استفاده بهینه کنید

دنبال مرتب کننده ها و نظم دهنده های کابینت و کمد دیواری بگردید. حتی می توانید بالای در اتاقها قفسه هایی نصب کنید. جعبه های ذخیره سازی تاشو تهیه کرده و از تمام فضای کمد دیواری ها، کابینت ها و سایر فضاهای کاربردی که در جای جدیدتان دارید حداکثر استفاده را ببرید. فراموش نکنید که می توانید از نظم دهنده ها و جعبه های ذخیره سازی در زیر تختخواب و مبل ها نیز استفاده کنید. باید از هر سانتیمتر از فضایتان نهایت استفاده را ببرید.

  • استفاده از فضاهای عمودی

اگر با خودتان یک قفسه عریض به خانه جدید بیاورید، شاید جای مناسبی برای آن پیدا نکنید. در عوض به دنبال یک قفسه بلند بگردید که پهنای کم داشته باشد. می توانید از نردبان های مخصوصی استفاده کنید تا بتوانید به بالاترین قفسه‌های آن نیز دسترسی داشته باشید. از آنجایی که مساحت آپارتمان شما کوچک است باید بتوانید بیشترین بهره را از فضای عمودی خانه خود از زمین تا سقف ببرید.

  • بسته بندی منظم

بسته بندی وسایل برای اسباب کشی را برای دقیقه آخر نگذارید. روی هر جعبه نوارها یا برچسب های رنگی بچسبانید و روی هر کارتن بنویسید که مربوط به کدام بخش از خانه است و وسایلی که به آنها نیاز ندارید را هم در کارتنهای مجزا قراردهید که اگر در خانه جدید نتوانستید آنها را در منزل بچینید، همان کارتنها را به انباری یا کمدهای ذخیره سازی منتقل کنید.

در روز اسباب کشی، قبل از رسیدن وسایل، به خانه جدید بروید و هر جعبه را به اتاقی که به آن تعلق دارد،هدایت کنید. در غیر این صورت بعد از اتمام اسباب کشی با کلی حعبه که روی هم انبار شده اند روبرو خواهید بود و کار چیدمان برایتان به مراتب سخت تر خواهد شد. در نتیجه مجبور خواهید بود که تمام جعبه ها را برای پیدا کردن یک جعبه خاص بگردید. نداشتن نظم و برنامه ریزی منظم می تواند آشفتگی بسیار زیادی را در اسباب کشی به یک آپارتمان کوچک به همراه داشته باشد.

بسته بندی مناسب در اسباب کشی به خانه کوچک تر
در هنگام اسباب کشی روی کارتن ها مشخص کنید که هر کارتن به کدام قسمت خانه تعلق دارد

منبع: ApartmentRatings

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments