بررسی افزایش وام خرید مسکن در بانک مرکزی

افزایش مبلغ وام خرید مسکن

محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن خبر داد و در این باره گفت:« با توجه به وضعیت بازار مسکن، پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده‌ایم. این پیشنهاد توسط بانک مرکزی در حال بررسی است و امیدواریم شورای پول و اعتبار با افزایش سقف وام خرید مسکن از محل اوراق موافقت کند.»

او در پاسخ به این پرسش که چه میزان افزایش وام مذکور را پیشنهاد داده‌اید، یادآور شد: «این موضوع باید بررسی شود و پس از نهایی شدن آنرا اعلام خواهیم کرد.»

وام خرید مسکن
با توجه به وضعیت بازار مسکن، پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم به شورای پول و اعتبار ارائه شده

مبلغ وام خرید مسکن در تهران

گفتنی است در حال حاضر مبلغ وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم در تهران 200 میلیون تومان برای زوجین است. همچنین متقاضی می‌تواند 40 میلیون تومان نیز وام جعاله دریافت کند که در مجموع رقم وام به 240 میلیون تومان افزایش خواهد یافت. در عین حال، این وام در مراکز استان و شهرهای بالای 200هزار نفر برای زوجین 160 میلیون تومان و در سایر شهرها برای زوجین 120 میلیون تومان خواهد بود.

نرخ سود تسهیلات چقدر است؟

نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم برای مناطق خارج از بافت فرسوده شهری 17.5 درصد و در مناطق بافت فرسوده شهری 16 درصد است.

در عین حال میزان اقساط ماهانه وام 200 میلیون تومانی خرید مسکن در شهر تهران، حدود 3.3 میلیون تومان خواهد بود که میزان سود این وام در بازپرداخت 12 ساله، حدود 280 میلیون تومان خواهد بود.

پیش از این نیز آقای شایان از افزایش سقف وام مسکن جوانان خبر داده و گفته بود:«با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته، بانک مسکن پیشنهاد افزایش وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی داد. به این ترتیب مبلغ این وام در سال گذشته و در شهر تهران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان برای مسکن پس‌انداز جوانان را دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت.»

او با اعلام این‌که از امروز متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند گفت: «سقف وام در تهران،‌ یک میلیارد تومان،‌ در شهرهای بزرگ ۸۵۰ میلیون و در سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments