متوسط قیمت مسکن در تهران متری ۳۲میلیون تومان

متوسط قیمت مسکن در شهر تهران

ترین طبق گزارش منتشره از سوی بانک مرکزی ایران درباره تحولات بازار مسکن پایتخت در ماه گذشته، متوسط قیمت مسکن در تهران طی شهریور  ماه امسال به متری ۳۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان رسیده و بدین ترتیب در مرز ورود به ۳۲ میلیون تومان قرار دارد.

در عین حال در بازه یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور امسال ، شاهد رشد در تعداد معاملات واحدهای مسکونی در شهر تهران بوده‌ایم.

رشد معاملات ملکی در شهریور ماه

بانک مرکزی اخیرا گزارش تحولات بازار مسکن تهران در شهریور امسال را اعلام کرد که براساس آن ۷ هزار و ۷۸۹ فقره معامله واحد مسکونی به ثبت رسیده که نسبت به ماه قبل از آن (مرداد ۱۴۰۰) رشد ۴۱.۶ درصدی داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل (شهریور ۱۳۹۹) کاهش ۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت مسکن در تهران
متوسط قیمت مسکن در تهران طی شهریور امسال به متری ۳۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان رسید.

رشد متوسط قیمت مسکن و اجاره بها

براساس این گزارش متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی طی شهریور امسال ۳۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان اعلام شده که نسبت به مرداد امسال رشد ۲.۴ درصدی و نسبت به شهریور سال گذشته افزایش ۳۰.۵ درصدی داشته است.

در عین حال تحولات بازار اجاره مسکن در تهران در طول شهریور امسال نشان دهنده رشد ۴۲.۸ درصدی اجاره بها در تهران نسبت به شهریور ماه سال گذشته و رشد ۴۵.۷ درصدی افزایش اجاره بها در کل کشور است.

ترین‌های بازار مسکن شهریور ماه

  • گران‌ترین منطقه تهران: در شهریور امسال، منطقه یک شهرداری، گران‌ترین منطقه پایتخت بود که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه، متری ۶۸ میلیون و ۹۰۸ هزار تومان بوده. منطقه سه شهرداری نیز با متوسط قیمت هر متر مربع ۶۴ میلیون و ۹۷۱ هزار تومان در رتبه دوم قرار داشت.
  • ارزان‌ترین منطقه تهران:  ارزان‌ترین مناطق تهران هم منطقه ۱۸ با متوسط متری ۱۵ میلیون و ۳۱ هزار تومان و منطقه ۲۰ با متوسط متری ۱۵ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان بودند.
  • بیشترین تعداد معاملات مسکن : بیشترین تعداد معاملات در شهریورماه، به منطقه ۵ با هزار و ۱۰۹ فقره تعلق داشت و در رتبه بعدی منطقه ۱۰ با ۷۸۱ فقره ایستاد.
  • کمترين تعداد معاملات مسکن: کمترین تعداد معاملات پایتخت در ماه شهریور، در منطقه ۱۹ و پس از آن منطقه ۲۰ با به ترتیب ۵۲ و ۹۷ فقره معامله اتفاق افتاد.

منبع : خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments