کاغذ دیواری نورانی ؛ ستاره‌ها را میهمان اتاقتان کنید

کاغذ دیواری نورانی برای دیوار منزل

خواب شیرین شبانه در اتاقی را تصور کنید که برروی دیوارهایش، ستاره‌های کوچکی سوسو می‌زنند؛ دیوارهایی درخشان  و رویایی و آرامش‌بخش؛ این تصویری است که به لطف آمیزش فناوری و هنر دکوراسیون داخلی از یک رویا به واقعیت تبدیل شده و به لطف معرفی محصولی به نام کاغذ دیواری نورانی قابل تحقق است.

کاغذ دیواری نورانی پدیده‌ای است که فرصت تماشای دیوارهای درخشان و زیبا را برای ما انسان‌ها فراهم کرده و عملا نوعی دیوارپوش با قابلیتی خاص و متفاوت است که جلوه زیبایی را در فضای اتاق ایجاد می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌های این کاغذ دیواری پرداخته و درمورد آن توضیحات بیشتری ارائه دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های جالب‌توجه کاغذ دیواری نورانی

کاغذ دیواری نورانی یکی از انتخاب‌های نسبتا مدرن و جدیدی است که می‌توان برای ایجاد دکوراسیونی خاص از آن استفاده کرد. این نوع کاغذ دیواری شبیه کاغذ دیواری‌های معمولی است؛ با این تفاوت که در بافت آن، لامپ‌های کوچک LED قرار داده شده که امکان نورپردازی از ناحیه دیوار را برای طراح فراهم می‌کند.

ضخامت لامپ‌های LED مورداستفاده در ساختار کاغذ دیواری نورانی، بسیار نازک و در حد ضخامت یک برگه کاغذ است و همین باعث می‌شود تا به رغم قرار گرفتن آن در دل کاغذ دیواری، ظاهری بسیار یکپارچه و یکدست داشته باشد.

کاغذ دیواری نورانی
در دل هر کاغذ دیواری نورانی چندین لامپ کوچک LED تعبیه می‌شود که جلوه‌ای متفاوت ایجاد می‌کند.

زیبایی خیره‌کننده با مصرف برق پائین

در بیشتر مواقع در کاغذ دیواری‌های نورانی، از لامپ‌های LED در دو رنگ پرکاربرد سفید و زرد استفاده می شود؛ البته می‌توان از رنگ‌های مختلف لامپ LED در طیف‌های مختلف در این کاغذ دیواری‌ها بهره برد.

ولتاژ این لامپ‌ها بسیار پائین و بین 3 تا 5 وات است و از همین رو حرارت ایجاد شده در هنگام روشن بودن لامپ‌ها، بسیار کم و قابل چشم‌پوشی است.

نکته قابل توجه، طول عمر بالای این لامپ‌های LED است که حتی در صورت استفاده 24 ساعته، حدود شش سال عمر خواهند کرد. جالب اینجاست که برق مصرفی این لامپ‌ها‌، علاوه بر برق شهری از طریق پنل‌های خورشیدی یا باتری‌های لیتیومی هم قابل تامین است و بدین ترتیب می‌توانید روشنایی محیط خانه‌تان را با کمترین میزان هدر رفت انرژی و بدون تولید گازهای گلخانه‌ای تامین کنید و درکنار آن، زیبایی و جلوه شگفت‌انگیزی هم در محیط به وجود بیاورید.

چراغ‌های LED جزو مصالح سبز و محیط‌زیستی قرار می‌گیرند و تا حدودی از پس تامین نور فضا برآمده و برای فضاهای بسته و فاقد نور طبیعی انتخابی مناسب هستند. به علاوه، با ایجاد خطای بصری، تم برجسته‌ای به طرح کاغذ دیواری و دیوار مورد نظرتان داده خواهد شد

نصب راحت و سفارشی بودن طرح 

دیگر نکته جالب‌توجه درباره کاغذ دیواری نورانی، این است که می‌توانید این کاغذ دیواری را براساس طرح، اندازه و رنگ دلخواه خود سفارش داده و حتی می‌توانید طرح، نوع چیدمان و رنگ لامپ‌های LED را نیز خودتان انتخاب کنید. هرچند که نمونه‌های از پیش طراحی شده این کاغذ دیواری در طرح‌ها و مدل‌های مختلف با تنوعی زیاد و در سبک‌های مختلفی از مدرن تا کلاسیک و سنتی، در بازار یافت می‌شوند.

اما بهترین حالت در هنگام نصب این نوع کاغذدیواری این است که آن را روی یک دیوار خاص و کانونی با بیشترین سطح صاف و نما اجرا کنید تا بیشتر جلوه کند. 

برای نصب کاغذ دیواری نورانی نیز نیازی به زیرسازی متفاوتی در مقایسه با دیگر مدل‌های کاغذ دیواری نیست و به راحتی توسط نصاب حرفه‌ای می‌توان آن را برروی هر دیواری نصب کرد.  

کاغذ دیواری نورانی با لامپ‌های LED
بهتر است کاغذ دیواری نورانی را روی یک دیوار خاص با بیشترین سطح صاف اجرا کنید تا بیشتر جلوه کند.

قابلیت تنظیم میزان نور

شما با استفاده از یک کلید، می‌توانید میزان نور کاغذ دیواری نورانی را تنظیم کنید. یکی از قابلیت‌های جذاب این کاغذ دیواری‌ها امکان طرح انداختن نورانی روی آن است. به این ترتیب که با وجود ماده خاصی که در ساخت کاغذ دیواری استفاده شده، می‌توانید طرح دلخواه‌تان را روی دیوار نقاشی کرده و بعد با قابلیت نورانی شدن طرح، یک اثر هنری و نورانی منحصر به فرد ایجاد کنید.

این کاغذ دیواری برای درخشش، صرفا به یک منبع انرژی یا پریز برق نیاز دارد تا بتواند جلوه‌ای خاص و متفاوت داشته باشد.

سخن آخر درباره کاغذ دیواری نورانی

شما با انتخاب کاغذ دیواری نورانی برای دیوار اصلی خانه‌، علاوه بر اینکه به نورپردازی کمتری در فضا نیاز خواهید داشت، در عین حال می‌توانید از نمایی هنرمندانه و خاصی هم بر روی دیوارها بهره‌مند شوید و فضایی متفاوت، شیک و زیبا را در اتاقتان ایجاد کنید.

 

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments