تمدید اجباری قراردادهای اجاره با افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی

تمدید اجباری قراردادهای اجاره در کشور

علی قائدی، معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام میزان افزایش نرخ اجاره مسکن برای تمدید اجباری قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰، اعلام کرده که قرارداد مستأجران بعد از تیرماه به‌صورت خودکار تمدید می‎‌شود. در عین حال میزان افزایش اجاره‌‎بها در سال جاری در شهرهای مختلف کشور نیز اعلام شده است.

شرایط صدور حکم تخلیه

آقای قائدی در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرده که قرارداد مستاجران بعد از تیرماه به طور خودکار تمدید خواهد شد و تنها در شرایط خاصی حکم تخلیه صادر می‌شود. او در توضیح بیشتر این موضوع گفت: «تنها در شرایطی که موجر قصد ساخت یا فروش واحد مسکونی خود را داشته باشند یا واحد مسکونی را برای فرزند خود که تشکیل خانواده داده بخواهد، همچنین اگر مستاجر برای چند ماه اجاره‌بها را پرداخت نکرده باشد، امکان صدور حکم تخلیه وجود دارد.»

تمدید اجباری قراردادهای اجاره
با تمدید اجباری قراردادهای اجاره موجر نمی‌تواند برای مستاجر حکم تخلیه بگیرد،مگر در شرایط خاص.

تمدید اجباری قراردادهای اجاره

علی قائدی با اشاره به تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها در سال جاری گفت: ‌«مالکان به دلیل تمدید خودکار قرارداد، نمی‌توانند حکم تخلیه بگیرند و بعد از پایان قرارداد مستاجر موظف نیست خانه را تخلیه کند و توسط مراجع قضایی حکم تخلیه صادر نخواهد شد. امسال میزان افزایش اجاره‌‎بها در تهران 25 درصد، کلانشهر‌ها 20 درصد و سایر شهر‌ها 15 درصد است.»

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در بخش پایانی صحبت‌هایش در خصوص وام ودیعه مسکن گفت:«پرداخت وام ودیعه مسکن به لحاظ شرایط کرونا در صورت موافقت مجدد ستاد مقابله با کرونا در سال 1400 هم ارائه خواهد شد.»

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments