منطقه پنج تهران، رکورددار معاملات مسکن پایتخت

منطقه 5 رکورددار معاملات مسکن

براساس اعلام بانک مرکزی منطقه ۵ تهران، پرمعامله‌ترین منطقه پایتخت طی اردیبهشت ماه سال جاری بوده و بررسی بازار مسکن حاکی از آن است که مناطق غربی پایتخت، رکورددار معاملات مسکن هستند و بالاترین حجم معاملات مسکن در تهران در شرایط فعلی به این مناطق اختصاص دارد.

منطقه پنج رکورددار معاملات مسکن تهران

طبق آمارهای منتشره، حجم معاملات مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری، با کاهش بسیار چشمگیری همراه بوده و کاهشی ۶۵ درصدی را در مقایسه با سال گذشته شاهد هستیم. در طول این بازه یک ماهه مجموعا تنها ٣٩٣٨ معامله ملکی در شهر تهران انجام شده؛ اما نکته جالب سهم بالای منطقه ۵ پایتخت در این معاملات است؛ بدین ترتیب که این منطقه همچنان رکورددار معاملات مسکن باقی مانده و ۶٠١ معامله از مجموع ٣٩٣٨ معامله صورت گرفته به این منطقه اختصاص داشته است.

بنابر گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۵ تهران، ٣۶ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان در هر متر مربع گزارش شده و شهرزیبا، شهران، بلوار فردوس و جنت‌آباد از جمله محلات پرطرفدار در منطقه ۵ هستند.

منطقه پنج رکورددار معاملات مسکن تهران
منطقه پنج رکورددار معاملات مسکن تهران در ماه اردیبهشت سال جاری شد

منطقه ده در سکوی دوم

اما دومین منطقه تهران که در طول اردیبهشت ماه، بیشترین معاملات ملکی را به خود اختصاص داده، منطقه ده است که با فاصله‌ای قابل توجه در جایگاه دوم قرار گرفته است. در اردیبهشت ٣۶۵ معامله در این منطقه صورت گرفته و متوسط قیمت مسکن در این منطقه، هرمتر مربع ١٩ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان اعلام شده است. از محلات پرطرفدار این منطقه می توان به سی متری جی، سلیمانیه ، بریانک و کارون و جیحون اشاره کرد.

کم معامله ترین مناطق پایتخت

جالب اینجاست که در مناطق ارزان‌تر تهران، کمترین میزان معاملات را در ماه اردیبهشت شاهد بوده‌ایم. به نحوی که در طول یک ماه گذشته، تنها ۴٢ معامله در منطقه بیست تهران (با متوسط قیمت هرمتر مربع ١۴ میلیون و ۶٩٠ هزار تومان) ثبت شده است. از جمله مشهورترین محلات منطقه بیست می‌توان به جوانمرد قصاب و دولت آباد اشاره کرد.

از سوی دیگر در منطقه بیست و دوی پایتخت با متوسط قیمت هرمترمربع ٢٠ میلیون و ۵۶۶ هزار تومان، تنها ۵٣ معامله در اردیبهشت ماه صورت گرفته است دهکده المپیک، دریاچه چیتگر و شهرک‌های متعددی در منطقه ٢٢ واقع شده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments