بایدها و نبایدها و اصول فنگ شویی آینه در خانه

اصول و قواعد فنگ شویی آینه

در قوانین فنگ شویی، استفاده مناسب از آینه می تواند بسیاری از مشکلات مرتبط با فضا را از بین ببرد. در قوانین فنگ شویی آینه به عنوان آسپرین فنگ شویی شناخته می شود. این درحالی است که در فرهنگ و سنت قدیمی ایرانی هم آینه نماد نور است و از نظر علمی هم آینه‌ها با بازتاب دادن نور، باعث بزرگتر جلوه کردن فضا و افزایش میزان نور در خانه می‌شوند.

طبق اصول فنگ شویی هم، آینه می‌تواند فضا را بزرگتر و درخشان‌تر کرده و انرژی مثبت و آرامش را به خانه بیاورد. پس با اصلاح برخی از اشتباهات دیزاین خانه، انرژی زندگی بخش بیشتری به خانه‌هایتان بیاورید.

اصول فنگ شویی آینه و نحوه چیدمان آن در خانه

برای این کار خیلی مهم است که به این اصول و بایدها و نبایدهای فنگ شویی آگاه باشید و بدانید که آینه‌ها را باید درکدام فضاهای خانه قرار دهید؛ چون قراردادن آینه در فضایی نامناسب از نظر فنگ شویی، اگرچه فضا را زیبا می کند ولی ممکن است انرژی فنگ شویی بدی ایجاد کند.

از نظر فنگ شویی، این وسیله بیانگر عنصر آب است و نمایشگر ثروت و فراوانی. یک آینه بزرگ در جایی که در آن پول هست، می تواند انرژی و ثروت را با خود به ارمغان بیاورد. آینه‌ای که به فرد اجازه دهد تا خودش را در آن ببیند، همیشه یک اتفاق خوب در فنگ شویی به حساب می آید. بهتر است که در خانه تان و در فضاهایی که توصیه می شود، چند آینه نصب کنید.

در این گزارش ما قصد داریم تا در مورد بهترین و بدترین جاها برای نصب آینه طبق اصول فنگ شویی برایتان صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید:

فنگ شویی آینه در ورودی خانه: بله

نصب آینه در ورودی خانه، بنا به چند دلیل، از نظر فنگ‌شویی اقدام خوبی است. چرا که نور بیشتری در ورودی فراهم می کند و شما قبل از ترک خانه ظاهرتان را چک می کنید و درعین حال نمادی از جلال است.

البته باید درنظر داشته باشید که طبق اصول فنگ شویی، بد است که آینه مقابل در نصب شود.

نصب آینه در ورودی منزل، به توصیه فنگ شویی آینه
نصب آینه در مقابل در ورودی منزل، طبق اصول فنگ شویی، نمادی از جلال است

 آینه در مقابل راه پله ها: خیر

شما می‌توانید در راهرو از آینه استفاده کنید؛ ولی باید دقت کنید که آینه مقابل راه‌پله‌های خانه قرار نگیرد. چرا؟ چون راه‌پله در فنگ شویی، به منزله چالش در زندگی است و قراردادن آینه در مقابل پله‌ها، اغتشاش و چالش‌های زندگی را برای شما بیشتر می کند.

دو آینه روبروی هم: خیر

یک آینه بزرگ در هر فضا، زیبا و جذاب است و نور و زیبایی را با خود به همراه می‌آورد ولی قراردادن دو آینه روبروی هم در فنگ شویی به منزله یک چالش در زندگی محسوب می‌شود؛ چرا که باعث رفت و برگشت دائم انرژی و از نظر روحی حرکات بیش فعالانه و بی‌نظم می‌شود که طبق اصول فنگ شویی اصلا خوب نیست.

آینه در سالن نشیمن: بله

شما می‌توانید در سالن نشیمن چندین آینه در ابعاد مختلف قرار دهید. حتی یک طرح مشابه گالری با آینه درست کنید. فقط باید مطمئن باشید که آینه‌ها در ارتفاع بالایی نصب شوند که از آن برای دیدن چهره استفاده نشود و بیشتر برای بازتاب نور به کار برود.

قواعد فنگ شویی آینه
نصب آینه در سالن نشیمن با در نظر داشتن قوانین و اصول فنگ‌‌شویی

آینه بالای شومینه: بله

یکی از بهترین جاها برای نصب آینه، بالای شومینه است؛ قرار دادن آینه بالای شومینه، باعث می شود که عنصر آتش در فنگ شویی آرام شده و فضا آرامش بخش شود.

آینه در سالن غذاخوری: بله

استفاده از آینه در سالن غذاخوری به شدت توصیه می‌شود؛ چرا که این کار به‌صورت انرژتیک، غذا را افزایش می‌دهد و ثروت و فراوانی را به زندگی شما می‌آورد و در عین حال نور بیشتری برای فضا تامین می‌کند.

نصب آینه با درنظر داشتن فنگ شویی آینه
نصب آینه در سالن غذاخوری، ثروت و انرژی را به خانه می‌آورد.

آینه در سرویس بهداشتی:بله

نصب آینه در سرویس بهداشتی، یک نیاز ضروری است. بهتر این است که از آینه‌های بزرگ استفاده کنید که نور بیشتری را در فضا منعکس می‌کنند

نصب آینه بالای تختخواب: خیر

نصب آینه بالای تختخواب توصیه نمی‌شود. جدای از خطر احتمالی سقوط آن برروی شما، باید این را در نظر داشت که آینه‌ها دائما انرژی زیادی را به جریان می‌اندازند و نصب آن در پشت یا بالای سر توصیه نمی‌شود. چرا که در هنگام شب، بدن شما به استراحت و تجدید قوا می‌پردازد و تزریق دائم انرژی در این شرایط اتفاق خوبی نیست.

اصول فنگ شویی آینه برای اتاق خواب
طبق اصول فنگ‌شویی، نصب آینه در بالای تختخواب توصیه نمی‌شود.

نصب آینه روبروی تختخواب: خیر

این هم یک جایگاه بد برای آینه در فنگ‌شویی است که باید از آن اجتناب کنید.

فنگ‌شویی آینه در آشپزخانه: خیر

در اصول این فلسفه چینی، استفاده از آینه در آشپزخانه (به جز آینه های کوچک و دکوراتیو) توصیه نمی‌شود. چون آینه انرژی آب را به خانه می‌آورد و آشپزخانه، مامن آتش است. این دو عنصر با هم در تضاد هستند و این تناقض انرژی را در محیطی که می‌خواهید در آن آرامش داشته باشید ایجاد می‌کند.

اصول فنگ شویی آینه در آشپزخانه منزل
نصب آینه در آشپزخانه به خاطر تقابل انرژی آب و آتش توصیه نمی‌شود.

نصب آینه در اتاق کار: –

بدترین جا از نظر فنگ‌شویی برای نصب آینه در اتاق کار یا اتاق مطالعه، پشت سر شماست. اگر قصد نصب آینه در اتاق کار را دارید، توجه کنید که چه چیزی را بازتاب می‌دهد و دقت کنید که مستقیما روبروی در اتاق نصب نشود.

مکان نصب آینه در نقشه انرژی فنگ شویی

طبق نقشه انرژی فنگ شویی، بهترین جهت‌ها برای نصب آینه، در جهت‌های شمال، شرق و جنوب شرق است و بدترین جهت‌ها برای نصب آن، در جهت‌های جنوب، غرب و شمال غرب است.

نصب آینه در جهت‌های جنوب غرب، شمال شرق و مرکز خنثی است.

قواعد و اصول فنگ شویی آینه برای منزل
آینه در منزل بهتر است برطبق اصول فنگ‌شویی نصب شود تا انرژی بیشتری به منزلتان ورود کند.

سخن آخر درباره فنگ شویی آینه

برای جمع‌بندی این مطلب، می‌توان بدترین و بهترین فضاهای فنگ شویی برای نصب آینه را این‌گونه خلاصه کرد:

بدترین فضاها

  • نصب آینه مقابل درهای خانه به ویژه در ورودی
  • مقابل یا بالای تخت
  • پشت سرتان در اتاق کار
  • نصب در فضاهایی که چالش انرژی ایجاد می کند (مثل راه پله)

بهترین فضاها

  • مکانی که چشم اندازی زیبا و الهام بخش را بازتاب دهد
  • نصب در جهتی که از نظر فنگ شویی مناسب است
  • نصب در منطقه پول و سلامتی

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments