شرایط دریافت خانه نهضت ملی برای مجردها

خانه‌های طرح نهضت ملی برای مجردها

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در صحبت‌هایی اعلام کرده که مردان یا زنان مجردی که قبلا ازدواج کرده ولی در حال حاضر سرپرست فرزندان خود هستند می توانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

این درحالی است که در روزهای اخیر که امکان ثبت‌نام در سامانه سمن برای نهضت ملی مسکن فراهم شده، برخی از مردم خواهان ثبت‌نام افراد مجرد در این طرح شده‌اند و از همین رو، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و همچنین پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در ۳ روزی که از آغاز ثبت‌نام می‌گذرد، در اظهارنظرهای مختلفی شرایط تأهل یا تجرد ثبت‌نام کنندگان را تشریح کرده‌اند.

شرایط ثبت‌نام نهضت ملی برای مجردها

بنا بر اظهارات این دو مسئول وزرات راه و شهرسازی، بانوان مجرد بالای ۳۵ سال و بانوان مجردی که قبلاً ازدواج کرده‌اند، با هر شرایط سنی، در صورتی که سرپرست خانوار باشند، می‌توانند در سامانه سمن برای دریافت مسکن نهضت ملی ثبت‌نام کنند.

همچنین بانوان یا آقایان مجرد دارای شرایط فیزیکی خاص (معلولیت) با تأیید سازمان بهزیستی و بانوان یا آقایان عضو بنیاد ملی نخبگان با هر شرایط سنی و بدون در نظر گرفتن تجرد و تأهل هم جزو مشمولان مسکن نهضت ملی برای مجردها می‌شوند.

در ضمن بنا بر اظهارات انجام شده، آقایان مجردی که که قبلاً ازدواج کرده و در حال حاضر سرپرستی فرزندان را بر عهده دارند هم می‌توانند برای دریافت مسکن نهضت ملی برای مجردها ثبت‌نام کنند.

نهضت ملی برای مجردها
محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، شرایط ثبت‌نام طرح نهضت ملی برای مجردها را اعلام کرده

ثبت‌نام 300هزار نفر در این طرح

آقای محمودزاده در ادامه صحبت‌هایش از ثبت‌نام حدود سیصدهزار متقاضی در این طرح خبر داد و گفت:« از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۲۸ مهرماه (یعنی زمان آغاز ثبت‌نام) تاکنون، حدود ۳۰۰ هزار متقاضی مسکن در سامانه سمن ثبت نام کرده‌اند.»

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: «امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن به مدت یک ماه در این سامانه فراهم است. شرط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن، داشتن فرم سبز (استفاده نکردن از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین، مسکن و تسهیلات)، نداشتن ملک خصوصی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن است.»

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments