نوسازی مسکن در بافت فرسوده تهران کلید خورد

نوسازی بافت فرسوده

تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تهران در هفت ماده و برای چهار سال بین شرکت عمران شهرهای جدید و شهرداری تهران به امضا رسید.

نوسازی-مسکن--
تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تهران در هفت ماده و برای چهار سال بین شرکت عمران شهرهای جدید و شهرداری تهران به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران

با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و حمیدرضا صارمی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در ۷ ماده با موضوع نوسازی مسکن، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و ساماندهی، بهسازی و توانمندسازی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی، اجرایی و مالی طرفین در چارچوب قوانین و مقررات به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در چارچوب اصول ۳، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی، مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی مورخ ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ مقام معظم رهبری در امور شهرسازی و مسکن و در زمینه احیای بافت‌های ناکارآمد شهری، قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری (مصوب ۲۹ دی ۱۳۸۹) قانون جهش تولید مسکن (مصوب مورخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) بند الف ماده ۵۹ و بند پ ماده ۶۲ برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سالانه کشور و سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ به منظور همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن، توانمندسازی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران منعقد شد.

تفاهم‌نامه چهار ساله

مدت این تفاهم‌نامه از زمان انعقاد چهار سال است و تمدید ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق طرفین امکانپذیر است.

چارچوب‌ همکاری‌ مشترک شهرداری و وزارت راه

همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن و تأمین خدمات پشتیبان سکونت در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران، همکاری در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک مصوب ستاد بازآفرینی شهر تهران با اولویت اجرای پروژه‌های تسهیل‌کننده جریان نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد تهران، همکاری در زمینه تهیه و ارائه بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، حقوقی و اجرایی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران و تصویب آن در مراجع ذی ربط بخشی از چارچوب‌های همکاری‌های مشترک است.

در ماده ۵ این تفاهم‌نامه که به موضوع راهبری و نظارت تاکید دارد، پیش‌بینی شده که کمیته‌ای مشترک از نمایندگان شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری با عنوان کمیته مشترک هماهنگی تشکیل شود.

این کمیته در زمینه فعال‌سازی، نظارت و پیگیری ماده این تفاهم نامه اقدام و گزارش فصلی را به بالاترین مقام امضاکننده تفاهم تهیه و ارسال می‌کند.

بنا بر این ماده قانونی اعضای کمیته شامل معاونت شهرسازی و معماری، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، معاون مسکن و ساختمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وزارت راه و شهرسازی و معاون شهرسازی و شهرداری تهران، معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از طرف شهرداری هستند.

همچنین وظایف این کمیته مشترک که دبیرخانه آن در شرکت بازآفرینی شهری ایران تشکیل می‌شود شامل تعیین اهداف کمی و برنامه اجرایی، تعیین ساز و کار تأمین منابع و چگونگی انجام کار، نظارت بر فرآیند انجام کار، تشکیل جلسات ماهیانه، رصد و پیگیری اقدامات و تمهید رفع مشکلات و موانع احتمالی است.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments