نکات طلایی برای اجاره مطب

نکات کاربردی به هنگام اجاره مطب

یافتن و اجاره ملکی به عنوان مطب شاید کار ساده‌ای به نظر برسد، اما لزوما این‌گونه نیست. شما باید نکات و فاکتورهای متعددی را برای یافتن یک مطب مطلوب مدنظر داشته باشید که اگر به این نکات واقف نباشید، ممکن است بعدا از انتخابتان پشیمان شوید. اگر به دنبال پیدا کردن فضای ایده آل برای اجاره مطب هستید حتما به این نتیجه رسیده‌اید که در صورتی که ندانید دقیقا به دنبال چه می‌گردید، این کار می‌تواند تبدیل به چالش بزرگی شود.

ملکی را که می‌خواهید برای این کار در نظر بگیرید، باید شرایط خاصی داشته باشد. همه ساختمان‌های تجاری برای تبدیل شدن به یک مطب و خدمات پزشکی مناسب نیستند. اما باید چه فاکتورهایی را درنظر داشت؟ دراین مقاله دراین رابطه بیشتر صحبت می کنیم.

فاکتورهای مهم در اجاره مطب

قبل از هرچیز مطب باید در موقعیتی قرار داشته باشد که دسترسی به آن آسان باشد. در واقع موقعیت قرارگیری مطب یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب مکان آن به حساب می‌آید. مطب باید نزدیک یک بیمارستان باشد و جای پارک مناسبی داشته باشد. در اینجا به بعضی از فاکتورهای بسیار مهم برای پیدا کردن یک فضای مناسب برای اجاره مطب اشاره می‌کنیم.

موقعیت مطب

به دلیل فوریت‌های پزشکی که ممکن است در مطب پیش بیاید، بهتر است که یک مطب پزشکی در نزدیکی یک بیمارستان واقع باشد. در عین حال بهتر است که مطبتان در منطقه‌ای شلوغ درمرکز شهر واقع شده باشد. گاهی افراد زیادی به خاطر موقعیت مطب شما، به طور گذری به شما مراجعه خواهند کرد.

اگر شما در یک شهر بزرگ و شلوغ کار می‌کنید اصلاً منطقی نیست که بخواهید مطبتان را در جایی خارج از شهر انتخاب کنید و اگر در یک شهر کوچک زندگی می‌کنید، منطقی نیست که مطبتان را خیلی خارج از مرکز شهر انتخاب کنید.

اندازه مطب

در هنگام اجاره مطب باید به این نکته توجه داشته باشید که ملک مدنظر، سایزی مناسب داشته باشد و این عامل یکی از مهمترین عوامل به حساب می‌آید. به این فکر کنید که آیا به فضاها وبخش‌های متعددی برای پزشکان مختلف یا اتاق انتظار و یا معاینات پزشکی نیاز دارید؟ یا فقط کار شما به گونه‌ای است که می‌توانید بدون نیاز به فضایی خیلی بزرگ، در یک اتاق کار خود را انجام دهید. پس باید دقیقا بدانید که به چه نوع فضایی نیاز دارید. در عین حال حتما باید فضایی برای اتاق انتظار پیش‌بینی و تعبیه کنید.

امکانات مطب

جدای از بحث اندازه مطب، شما باید شرایط ملک مدنظر را از نظر قابلیت دسترسی نیز بررسی کنید. طبق قانون، ساختمان‌ها باید به طریقی ساخته شده باشند که بیماران با معلولیت‌های مختلف بتوانند به راحتی وارد مطب شوند. پس باید شرایط دسترسی به مطب از طریق آسانسور و صندلی چرخدار کاملاً فراهم باشد. مطمئن شوید که ساختمان مدنظر شما فضای کافی برای باز شدن درها و عبور صندلی چرخدار از همه فضاها، نظیر اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی را داراست.

وجود اتاق انتظار مناسب از فاکتورهای مهم در اجاره مطب
در هنگام اجاره مطب توجه کنید که اتاق انتظار در ابعاد مناسب برای بیماران وجود داشته باشد.

اگر فضایی که می‌خواهید اجاره کنید، از این امکانات برخوردار نیست و اندازه و ابعاد فضاهای مختلف آن مناسب نیست، باید در مورد ایجاد تغییرات با صاحب ملک صحبت کنید. بسته قوانین و شرایط موجود در شهری که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است این کار و ایجاد فضای مناسب، یکی از وظایفی باشد که موجر ملزم به انجام آن است.

چیدمان و زیبایی شناسی

شکل ظاهری مطب شما باید به گونه‌ای باشد که مناسب یک مرکز درمانی است. برخی از موجرها و صاحبان املاک ممکن است مشکلی با بازسازی ملک با هزینه شخصی‌تان نداشته باشند، اما بعضی از آنها به شما اجازه تغییرات دائمی را نخواهند داد. حتما قبل از اجاره مطب ، طرح ابتدایی‌تان برای استفاده از فضاهای مختلف را ترسیم کرده و از صاحب ملک برای اعمال تغییرات اجازه بگیرید.

اگر نمی‌توانید برای کار کردن در مکان جدید تغییراتی ایجاد کنید، قطعاً این مکان مناسب شما نیست. حتماً از صاحب ملک بپرسید که در زمینه تغییر رنگ و مناسب‌سازی فضای اداری و پزشکی چقدر آزادی عمل دارید.

با در نظر داشتن این نکات در هنگام انتخاب مطب ، قادر خواهید بود تا با حداقل ریسک انتخاب ایده‌آلی انجام داده و بدون پرداخت هزینه‌‌های اضافه و یا مشکلات احتمالی، بعد از نقل‌مکان به مطب جدید به بهترین نحو ممکن و بدون کوچکترین ایراد و مشکلی در آنجا مشغول به کار شوید.

منبع: Aretsi-realstate

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments