آغاز ساخت ۳۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب جهش تولید

نهضت جهش تولید مسکن

در ادامه‌ی طرح نهضت ملی مسکن تا امروز بیش از ۳ میلیون و ۳۶۵ هزار خانوار ثبت‌نام کرده‌اند. ۴۰۲ هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان مردان مجرد بالای ۲۳ سال هستند. گفتنی است این ثبت‌نام تا پایان سال ادامه دارد. تعداد خود مالکانی متقضای تسهیلات واحدهای در حال ساخت به بیش از ۷۳ هزار واحد رسیده است. تا پایان سال جاری ثبت‌نام برای خود مالکان هم ادامه خواهد داشت. در سال‌های آینده براساس تسهیلات تعیین شده، این امکان برای جهش تولید مسکن فراهم خواهد بود.

پرداخت وام ودیعه مسکن 1401 در حال بررسی است

به‌گفته‌ی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، باتوجه شرایط کرونا وام ودیعه مسکن در دو سال گذشته با قیمت‌های متفاوت ارائه شد. برای سال ۱۴۰۱ علاوه‌بر مسائل مرتبط با شرایط بهداشتی کشور این موضوع در حال بررسی است. در مدت کمتر از ۵ ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۹۸۰ هزار واحد با کاربری مسکونی برای این پروژه‌ها فراهم شده‌اند. نزدیک به ۳۳۰ هزار واحد تا الان کلنگ زنی یا آماده عملیات اجرایی است. تمامی این موارد در مراحل مختلف اخذ پروانه ساختمانی، تهیه طرح، اخذ سازنده و امثال آن قرار دارند.

تبدیل کشور به کارگاه خانه‌سازی

در حال حاضر بستر عملیات اجرایی از یکی دو ماه قبل در استان‌های مختلف فراهم شده است. در ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱ به حداکثر بروز خود خواهد رسید و می‌تواند تحول ویژه ای در صنعت ساخت‌و‌ساز کشور ایجاد کند. اجرای ۵۴۰ هزار واحد هم از طرح اقدام ملی مسکن در دست انجام است. همگی این طرح‌ها در مراحل مختلف اجرا قرار دارند. علاوه‌بر این حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نیازمند به تغییر کاربری معرفی شده‌اند. کارگروه‌ها و شورای‌های برنامه‌ریزی استان‌ها بعد از بررسی، تعیین تکلیف و اعلام نتیجه خواهند کرد. بر این اساس به‌زودی ۶۵ تا ۷۰ درصد اراضی موردنیاز برای ساخت ۴ میلیون مسکن تأمین خواهد شد.

دوره ۱۸ تا ۲۴ ماهه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن

دوره ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است. واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن از دو محل تأمین مالی می‌شوند.

1) آورده‌های متقاضیان

2) دیگری تسهیلات بانکی

معمولاً در تأمین به‌موقع تسهیلات بانکی با مشکلی مواجه نیستیم. لذا اگر متقاضیان هم نسبت به تأمین به‌موقع آورده‌های خود اقدام کنند، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در احداث به موقع واحدها و جهش تولید مسکن خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments