ابلاغ وام ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی برای اجرا

افزایش مبلغ وام مسکن روستایی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور دستور افزایش وام مسکن روستایی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ابلاغ کرده است و براساس این مصوبه، بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر کدام برای بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اقدام کند.

از همین رو مصوبه هیئت وزیران در خصوص تسهیلات مسکن روستایی، توسط معاون اول رئیس‌جمهور، به وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است و نوع ضمانت این تسهیلات، سفته زنجیره‌ای تعیین شده است.

شرایط و سقف وام مسکن روستایی

براساس مصوبه مذکور ، تسهیلات مسکن روستایی به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد است؛ سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف خواهد شد مابه‌التفاوت این نرخ سود را با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸ در صد است، از محل بودجه سنواتی به بانک مرکزی باز پرداخت کند.

سقف تسهیلات مذکور در سال جاری، ۱۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله خواهد بود.

وام مسکن روستایی
سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال جاری، ۱۰۰ میلیون تومان است.

از سوی دیگر ، بنیاد مسکن نیز مکلف به همکاری با بانک مرکزی در زمینه تعیین سهمیه هر استان مبنی بر تعداد واحدهای مسکونی مشمول دریافت این تسهیلات در آن استان شده است.

لازم به ذکر است که تا پیش از این ، سقف وام مسکن روستایی مبلغ 40 میلیون تومان بود که حالا و با تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت و در نهایت تأیید بانک مرکزی و سازمان برنامه‌ و بودجه، سقف وام ساخت مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

پیش از این نیز عزیزالله مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افزایش مبلغ تسهیلات خانه‌های روستایی خبر داده بود و در این رابطه گفته بود:« افزایش سقف تسهیلات بانکی مسکن روستایی از سال گذشته و با وجود شرایط تورمی پیگیری شده است و به زودی تسهیلات خانه‌های روستایی به یک میلیارد ریال افزایش می‌یابد.»

منبع خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments