فعالیت دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فناوری ساخت مسکن

دانشگاه شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تلاش برای فناوری ساخت مسکن به منظور دستیابی به ارتقای کیفیت ساخت و ساز و مصالح ساختمانی با همکاری بنیاد مسکن خبر داد.

دره طرشت، سیلیکون ولی ایرانی

رسول جلیلی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: «ما در پردیس فناوری دانشگاه شریف که ۱۲ برابر خود دانشگاه مساحت دارد و با بافت مسکونی امتزاج دارد ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال داریم و به آن به شوخی دره طرشت به کنایه از دره سیلیکون دانشگاه MIT گفته می‌شود.»

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: «فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند در پایان دوره کارشناسی خود شرکت دانش بنیان راه اندازی کرده و تیم خود را داشته باشند. عمده این ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه فناوری دانشگاه شریف بخش خصوصی هستند و دولت هزینه‌ای برای راه اندازی زیست بوم فناوری طرشت نکرده است. حتی برخی ساختمان‌ها را در این مجموعه خود شرکت‌های دانش بنیان ساخته اند.»

جلیلی در خصوص امضای تفاهم نامه با بنیاد مسکن گفت: «ارتقای کیفیت ساخت، کمک به رفع مشکلات بعد از سوانح طبیعی، تولید مصالح دانش بنیان و فناور محور، تولید قیر رنگی و شبرنگ، افزایش تاب آوری مصالح و … باید از این مسیر اتفاق بیفتد.»

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments