تعمیرات اساسی خانه قبل از فروش؛ آری یا نه؟

تعمیرات خانه قبل از فروش ؛ بله یا نه

اگر قصد فروش خانه تان را دارید ، قطعا این سوال برایتان پیش می آید که آیا باید قبل از به فروش گذاشتن خانه برای انجام برخی تعمیرات اساسی اقدام کنید یا خیر؟ تصور کنید خانه را آماده کرده‌اید و قصد فروش خانه خود را دارید و به زودی قرار است تا خریداران برای بازدید به خانه شما بیایند. به اطراف دقت کنید، شاید زمان و هزینه زیادی را صرف زیبایی و بازسازی نمای بیرون خانه کرده‌ باشید اما توجه چندانی به محیط داخلی آن نداشته‌اید. ممکن است فضای درونی منزل نیز نیازی به یک بازسازی اساسی یا کوچک داشته باشد.

حالا بر سر دوراهی مانده اید که آیا باید خانه را همانطور که هست به فروش برسانید یا اینکه با انجام تعمیرات خانه قبل از فروش ، می توانید آن را راحت تر و با قیمت بالاتری بفروشید؛ این سوال مهمی است که به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه تصمیمی مقاله زیر را مطالعه کنید.

تعمیرات خانه قبل از فروش ؛ بله یا نه؟

این یکی از سوالاتی است که پاسخ آن به شرایط متفاوتی بستگی دارد. شرایط رقابتی در بازار فروش مسکن در شهر شما به چه ترتیب است؟ وضعیت نوسانات بازار املاک و مستغلات چگونه است؟ احتمال بازگشت سرمایه شما چقدر خواهد بود؟ بسیاری از فروشندگان هزینه زیادی را برای تعمیر خانه خود درست قبل از فروش آن صرف می‌کنند. آنها حتی نقص‌هایی را که ممکن است مشتریان یا خریداران متوجه‌شان نشوند را نیز برطرف می‌کنند، بدون آنکه به بازگشت هزینه صرف شده برای این تعمیرات فکر کنند.

در نتیجه بهترین کار این است که با سنجش شرایط بازار به تعمیرات خانه قبل از فروش بپردازید. قبل از هرگونه اقدامی بهتر است با مشاور املاک خود صحبت کنید تا از نکات مثبت و منفی این‌گونه بازسازی‌ها و شرایط خود آگاه شوید.

فروش منزل بدون انجام تعمیرات

تصور کنید که خانه ای که قصد دارید به فروش برسانید، به تعمیرات زیادی نیاز دارد. سوراخ‌های زیادی در دیوارها یا کفپوش چوبی نم‌زده وجود دارند که باید پر شوند. اکثر سیستم‌های برق درست کار نمی کنند و تیرچه‌های وان حمام خراب شده اند یا ممکن است تمام شیرهای آب نشتی داشته باشند. مسلما این خانه‌ای نیست که بتوان به راحتی آن تعمیر کرد یا از لحاظ اقتصادی بازسازی آن منفعتی داشته باشد. از این رو، برای آنکه بخواهید دستی به سرو گوش خانه تان کشیده و آن را برای فروش بگذارید، یک رنگ‌آمیزی معمولی کمک چندانی نخواهد کرد.

در شرایط فعلی ممکن است بخواهید قیمت پایین‌تری را برای منزل درنظر بگیرید تا توجهات را به خود جلب کند. قابل پیش‌بینی است که با شرایط فعلی فقط پیمانکاران پیشنهاداتی را برای خرید منزل شما ارائه خواهند داد.

تعمیرات خانه قبل از فروش آن
بسیاری از مشتریان، خانه‌ای را که نیازمند تعمیر باشد خریداری نمی‌کنند.

آیا خریداران به دنبال منازل تعمیر شده هستند؟

تعداد محدودی از خریداران مایلند که خانه‌های نیازمند تعمیر را خریداری کنند و اکثرا در پی منازلی هستند که فقط به تعمیرات ظاهری جزئی احتیاج دارند. خریدارانی که ساختمان‌های نیازمند به تعمیرات اساسی را خریداری می‌کنند، یا شرایط خرید خانه‌های گران‌تر را ندارند و یا قصد دارند با بازسازی آنها سود بیشتری به دست آورند.

اکثر این دسته از خریداران مایل به انجام تعمیرات ساده‌ای مانند رنگ‌آمیزی دیوارها، نصب کفپوش‌های جدید یا تعویض وسایل روشنایی هستند و تمایلی ندارند که بازسازی اساسی نظیر جابه‌جایی دیوارها و سایر موارد را برعهده بگیرند. چنین خریدارانی قیمت خانه را برای انجام این تعمیرات کاهش می‌دهند و خانه را با مقداری تخفیف خریداری می‌کنند.

تعمیر نکنید، ضرر می کنید

مثلا اگر قیمت منزل 100،000 دلار باشد اما سقف آن نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد، هزینه این تعمیرات (مثلا 10.000 دلار) از قیمت واقعی منزل کسر می‌شود. اما واقعیت این است که خریدار قیمت 90،000 دلار را برای خرید خانه نامبرده پیشنهاد نمی‌دهد. چون آنها می‌توانند خانه‌ای یکسان و با سقفی سالم را با قیمت 100،000 دلار خریداری کرده و دردسری برای خود ایجاد نکنند. به همین جهت نیز خریدار این نوع خانه‌ها ممکن است قیمت 75،000 دلار یا حتی کمتر از آن را پیشنهاد دهد. در چنین شرایطی، بهتر است مالک یا فروشنده هوشمندانه عملکرده و با تعمیر سقف، خانه را با قیمت 100،000 دلار بفروش برساند.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از خریداران، منزلی را که به بازسازی سقف نیاز دارد خریداری نخواهند کرد. آنها ممکن است تصور کنند که هزینه تعمیر بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کنند باشد و در پروسه تعمیر هزینه های دیگری به آنها تحمیل شده و به هزینه تعمیر اضافه شود. اکثر خریداران به دنبال خانه هایی هستند که آماده  اسباب کشی باشند. بنابراین باید بدانید که با تعمیرات خانه قبل از به فروش گذاشتن آن، تعداد خریداران خانه شما نیز افزایش خواهد یافت.

انجام تعمیرات خانه قبل از فروش
اکثر افراد به دنبال خانه ای آماده هستند، پس انجام تعمیرات خانه قبل از فروش به نفع طرفین است.

نکات مهم بازسازی و تعمیر منزل قبل ازفروش

فروشندگان زیرک پس از اتمام تعمیرات خانه قبل از فروش یا بازسازی موارد موردنظر، هزینه‌های پیشنهادی تعمیرات را با ارزش بازاری منزل مقایسه می‌کنند. در  صورت عدم بازگشت سرمایه، چنین تعمیرات و بازسازی‌هایی قابل قبول نخواهد بود. پس قبل از تصمیم‌گیری برای بازسازی سقف یا نصب وسایل روشنایی، مطمئن شوید که تعمیرات آشپزخانه و حمام برای شما سودمند باشد.

همچنین ممکن است بخواهید یک روز بعدازظهر با کمک مشاور املاک ، به بازدید سایر منازلی که به معرض فروش گذاشته شده اند بروید. سعی کنید به شرایط و امکانات موجود در این خانه‌ها توجه داشته باشید. منازل مستقر در محله را با خانه خود مقایسه کنید. اگر اکثرا آشپزخانه‌های پیشرفته‌ای دارند، پس باید روی تعمیر و طراحی مجدد آشپزخانه تان تمرکز کنید زیرا این منازل در حال رقابت با ملک شما هستند.

این بدان معنا نیست که شما مجبورید وسایل جدیدی بخرید یا کابینت‌ها را تعویض کنید؛ یک بازسازی جزئی نیز سود خوبی را برای شما خواهد داشت. اغلب اوقات، با رنگ‌آمیزی کابینت‌ها و نصب سخت‌افزارهای به روز بر روی آنها، ظاهری کاملا جدید و نو به آشپزخانه شما می‌دهد.

تهیه لیستی از تعمیرات موردنیاز

بهتر است در آغاز کار فهرستی از وسایل معیوب، فرسوده و تعمیرات لازم تهیه کنید. خریداران ممکن است در هنگام بازدید از منزل شما با نقص سیستم‌ها و فرسودگی لوازم مواجه شوند و نسبت به درستی سایر لوازم هم شک کنند.

حداقل تعمیرات خانه قبل از فروش شامل وصله کردن سوراخ‌های موجود بر دیوار و سقف‌ها، تعمیر لوازم و سیستمهای معیوب، سیستم‌های تهویه و همچنین نشتی شیرهای آب هستند. توجه داشته باشید که شیشه‌های شکسته پنجره‌ها را تعویض کرده و در صورت لزوم سقف را نیز بازسازی کنید. وسایل روشنایی یا پنکه و فن‌های سقفی فرسوده را عوض کنید. به طور کلی هر مشکلی را که ممکن است قیمت منزل شما را کاهش دهد برطرف کنید.

تغییرات ظاهری برای فروش بهتر خانه

کفپوش‌های فرسوده یا لکه‌دار را با نوع جدید آن جایگزین کنید و کفپوش های مناسبی برای خانه انتخاب کنید.. بهتر است دیوارهای تیره را با یکی از رنگ‌های خنثی (با صرف نظر از رنگ سفید) رنگ بزنید. پرده‌ها و پنجره‌های قدیمی را تعویض کنید. توجه داشته باشید که اگرچه منازل خالی به اندازه اتاق‌های مبله جلوه زیبایی ندارند، اما مبلمان کهنه و خراب مطمئنا جذابیت منزل شما را از بین می‌برد. می‌توانید مبلمان خانه را تعویض کنید یا خانه را به صورت خالی به عرضه فروش بگذارید.

نکات مهم تعمیرات خانه قبل از فروش
جلوه ظاهری خانه تأثیر زیادی در قیمت فروش و جلب توجه خریداران دارد.

تأثیر بازار املاک بر فروش منزل

اگر بازار املاک در محله شما داغ و بسیار پرفروش است، معمولا قبل از فروش منزل می‌توانید از تعمیرات آن صرف نظر کنید. اما خانه‌ای که نیازمند تعمیر باشد، بازهم قیمت کمتری را در بازار خواهد داشت. حتی ممکن است خریداران زحمت توجه به چنین منزلی را به خود ندهند. مشاوران املاک بهترین راهنمای شما در این زمینه خواهند بود، پس با آنها مشورت کنید. اما به هر ترتیب توصیه می شود که اگر قصد دارید تا منزلتان را به بهترین قیمت ممکن بفروشید، تعمیرات خانه قبل از فروش را از یاد نبرید.

منبع: thebalance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments