شباهت‌ها و تفاوت‌های سبک مدرن و سبک معاصر

شباهت و تفاوت سبک مدرن و معاصر

برای اکثر مردم، اصطلاحات طراحی سبک مدرن و معاصر یکسان به نظر می‌رسد و فرهنگ لغت از این تفسیر حمایت می‌کند، زیرا این دو کلمه مترادف در نظر گرفته می‌شوند. اما طراحان خانه و متخصصان دکوراسیون داخلی ، تفاوت سبک مدرن و معاصر کاملا بارز است و از نظر آنها به دو سبک طراحی متمایز اشاره دارد.

واقعیت این است که در حالی که این دو سبک دکوری ویژگی‌های مشترکی دارند، اما تفاوت‌هایی نیز میان آنها وجود دارد. با نیک بوم همراه باشید.

سبک مدرن چیست؟

سبک مدرن، طراحی و دکوراسیون جنبش مدرنیسم است که از اواخر دهه 1800 آغاز شد. این سبک متولد مدارس طراحی باوهاوس آلمانی و تأکید طراحی اسکاندیناوی بر سادگی و عملکرد است و بسیار قدیمی است. به طور کلی ، معماری مدرن از آغاز تا اواسط قرن 20 – دهه 1900 تا 1950 وجود داشته است.

سبک مدرن سرانجام به سبک مدرن میانه قرن (دهه 1950 و 60) و پست مدرنیسم (1970 و 80) تبدیل شد. در حالی که به نظر می‌رسد سبک مدرن میانه قرن بسیار شبیه به طراحی مدرن است که از نظر استراتژیک، رنگ‌های روشن به آن اضافه می‌شود، اما پست مدرنیسم چنین نیست. پست مدرنیسم سبکی جسورانه است، همه قواعد سنتی را زیر پا می‌گذارد و کنایه و ذکاوت خاصی در آن وجود دارد. این بیشتر مربوط به فرم است تا عملکرد، که دقیقاً برعکس ویژگی‌های عملی موجود در طراحی مدرن کلاسیک است.

تفاوت سبک مدرن و معاصر
ساختمان طراحی شده به سبک معماری پست مدرن

سبک معاصر چیست؟

آنچه از آن به عنوان سبک معاصر یاد می‌شود، در دهه 1970 ، تقریباً همزمان با افزایش محبوبیت پست مدرنیسم محبوب شد.

این سبک در ابتدا ترکیبی از انواع سبک‌ها بود، قبل از اینکه به خودی خود دارای ویژگی‌هایی باشد که قابل شناسایی شود. طراحی معاصر، عناصری را از مدرنیسم و ​​پست مدرنیسم وام گرفته است. همچنین ایده‌های بسیاری از سبک‌های دیگر مانند هنر دکو، ساختار شکنی، آینده‌گرایی و غیره گردآوری کرده است.

بررسی تفاوت سبک مدرن و معاصر
مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف در باکو  به سبک معماری معاصر  اثر زاها حدید معمار فقید عراقی

با این حال ، سبک “معاصر” همیشه در حال تغییر است. با گذشت هر دهه، ترند دکوراسیون روز همیشه معاصر تلقی می‌شود. این لزوماً به همان روشی که سبک مدرن است به یک دوره زمانی خاص گره خورده نیست. در عوض، این یک سبک همیشه در حال تحول است تا به آنچه که امروز می‌بینیم رسیده است.

شباهت‌های سبک معاصر و سبک مدرن

خصوصیات مشابهی وجود دارد که در هر دو سبک یافت می‌شود. این احتمالاً از سردرگمی ها هنگام تلاش برای تشخیص آنها ناشی می‌شود. هر دو سبک تمایل به فضاهای ساده و بدون شلوغی با خطوط صاف و نرم و هنری دارند. این سبک‌ها به شما احساس راحتی و آرامش می‌بخشند که خوشایند است.

هر دو سبک، طرح‌های تزئین شده یا عناصر سنگین را ترجیح نمی‌دهند. اما فضاهای معاصر می‌توانند با تغییر ترند، این قانون را مرتباً عوض کنند. در هر دو سبک، کاناپه‌ها، صندلی‌ها و عثمانی‌ها، پایه‌هایی در معرض دید دارند.

هر دو سبک تمایل به استفاده از سطوح بازتابنده مانند فلزات در معرض و شیشه دارند. همچنین میزان استفاده از چوب زیادی را در هر دو سبک پیدا خواهید کرد، از تیرهای ساختاری گرفته تا میزهای چوب خام با پایه‌های فلزی.

چه زمان سبک مدرن را به جای سبک معاصر انتخاب کنیم؟

از آنجا که سبک مدرن روی عناصر طراحی متداول در سال‌های 1900 تا 1950 تمرکز دارد ، بهترین انتخاب برای صاحب‌خانه‌ای است که از زیبایی‌شناسی آن دوران لذت می‌برد. این سبک با ترجیح عناصر بسیار کاربردی و رنگ‌های گرم و طبیعی، برای کسی که دوست دارد یک تم طراحی واحد را انتخاب کند، بهترین انتخاب است.

سبک طراحی مدرن برای صاحبان خانه که دوست دارند روند فعلی دکوراسیون آنها متناسب با زمان تغییر کنند و برای کسانی که تضاد شدید و خطوط منحنی که اغلب در طراحی معاصر یافت می‌شوند مناسب است. سبک معاصر برای کسانی مناسب است که فرم و تزئین را از عملکرد مهمتر می‌دانند.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments