ترفندهایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

ترفندهای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

این روزها با کوچک شدن ابعاد خانه‌ها، بسیاری از ما با مشکلاتی مثل کوچک بودن اتاق نشیمن روبرو هستیم؛ همین موضوع چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک را سخت و چالش برانگیز می‌کند. چرا که در یک فضای کوچک، با قرار دادن چند وسیله ساده، ممکن است فضا شبیه یک انباری به نظر برسد.

شاید برایتان تعجب برانگیز باشد، اما چیدمان یک اتاق کوچک خیلی ساده‌تر از یک اتاق بزرگ خواهد بود. فقط کافی است که نکات و اصول ابتدایی دکوراسیون را بدانید و سپس برای چیدمان اتاق نشیمن خانه دست به کار شوید؛ اولین قانون دکوراسیون داخلی برای یک اتاق نشیمن کوچک این است که مبلمان مناسبی برای فضایتان انتخاب کنید و سعی نکنید که همه چیز را بیش از حد فشرده کنید. شاید گفتن این موضوع، ساده‌تر از انجامش باشد اما این نکات و ایده‌ها برای چیدمان مبلمان در اتاق‌های نشیمن کوچک می‌توانند برایتان الهام بخش باشد و به شما نشان دهد که هرچقدر وسایل کمتر باشد بهتر است.

ترفندهای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک خانه ، بهترین کار این است که تعداد وسایل کمتری را در معرض دید بگذارید؛ استفاده از کمدهای جادار به شما کمک زیادی خواهد کرد؛ در عین حال انتخاب مبل، صندلی ها و همچنین انتخاب رنگ‌های مناسب برای وسایل خانه باعث می‌شود تا فضای اتاق نشیمن خانه‌تان بزرگتر و جادارتر به نظر برسد. در ادامه درمورد هریک از این نکات بیشتر توضیح خواهیم داد:

استفاده از کمدهای جادار

یکی از ایده‌‌های کاربردی برای چیدمان یک اتاق نشیمن کوچک، استفاده از کمدها یا فضاهای ذخیره‌سازی جادار است. بدین ترتیب شما فضای بیشتری در اتاق نشیمن خانه ایجاد خواهید کرد و همچنان فضای زیادی برای نشستن و تردد خواهید داشت.

دیواری صاف که فضای کافی برای ایجاد یک کمد قفسه‌بندی شده دارد را برای تکیه دادن کمد به آن انتخاب کنید؛ در عین حال می‌توانید از میزی که در پشت مبل قرار می‌گیرد به عنوان فضایی اضافی برای انبار کردن و احتمالا قرار دادن یک وسیله برای نورپردازی بهره ببرید. این سبک چیدمان مبل‌ها برای یک شخص مجرد یا یک زوج مناسب خواهد بود. با تغییری کوچک در کانتر و تبدیل کردن آن به یک میز ناهارخوری، می‌توانید فضای زیادی در اتاق نشیمن ایجاد کنید.

درعین حال می‌توانید در برخی از مواقع خاص، میزهای عسلی و صندلی‌ها را به‌طور موقت به جای دیگری از اتاق منتقل کنید و از کانتر برای پذیرایی استفاده کنید.

انتخاب مبل مناسب

اگرچه مبل‌های بدون دسته برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند؛ اما برای لم دادن و استراحت کردن خیلی راحت نخواهند بود. نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب مبلمان درنظر داشته باشیم، این است که احتمالا شما برای همیشه در این خانه و این اتاق نشیمن کوچک نخواهید بود و از آنجاکه مبل شما ممکن است ده سال یا بیشتر دوام بیاورد. بنابراین باید مبلی را انتخاب کنید که در عین آنکه فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، باید راحت باشد.

به خرید مبلمان به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید و مبلمانی ارزشمند و در عین حال مناسب برای فضای نشیمن را خریداری نمایید. پس از آن می‌توانید برای خرید اسباب و اثاثیه شاخص دیگر، به سراغ گزینه‌های ارزان‌قیمت‌تر بروید.

انتخاب صندلی‌های سبک

وقتی می‌خواهید صندلی خریداری کنید، به گزینه‌های سبک فکر کنید. در یک اتاق هر چیزی که ظاهر سنگینی داشته باشد یا به رنگ تیره باشد، بزرگ به نظر خواهد رسید. صندلی‌های بدون دسته، مثل صندلی‌های تاشو، می‌توانند انتخاب خوبی باشند. از خرید صندلی‌هایی که تکیه‌گاه و پشتی بلندی دارند اجتناب کنید. صندلی‌های شفاف و بی رنگ در فضاهای کوچک فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک با صندلی های شفاف
استفاده از صندلی‌های شفاف باعث می‌شوند تا فضا بزرگتر به نظر برسد

به سراغ طرح‌های ساده بروید و نه پرنقش ونگار

برای یک فضای کوچک، مبلمانی انتخاب کنید که طراحی و شکلی ساده داشته باشند تا چشم درگیر نقوش آنها نشود. شعار یک طراح دکوراسیون داخلی این است: “ساده باشید”.

انباشته کردن صندلی‌ها و روکش‌های شیک ولی طرح‌دار و پر نقش و نگار، احتمالا دکوراسیون اتاق نشیمن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با درگیر شدن چشم‌ها به این نقوش، فضا کوچکتر به نظر خواهد رسید.

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک برای یک خانواده

این شکل از چیدمان انتخابی خوب برای یک شخص مجرد یا یک خانواده کوچک است. استفاده از یک مبل ال شکل به همراه پاف یا میز جلوی آن فضایی بسیار مناسب را برای اینکه دور آن جمع شوید ایجاد خواهد کرد.

از یک “پاف” استفاده کنید که هم به‌عنوان میز و هم به‌عنوان یک صندلی اضافه برایتان قابل استفاده باشد. برای انتخاب میز ناهارخوری، می‌توانید به سراغ میزهای کوچک دو نفره یا چهار نفره بروید تا بتوانید چیدمان ایده‌الی برای یک خانواده چهارنفره داشته باشید.

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک با مبل ال شکل
استفاده از مبلمان ال شکل باعث ایجاد فضای بزرگتری در اتاق نشیمن خواهد شد.

استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی

در هنگام خرید، اول قطعات بزرگ خانه مانند مبلمان را انتخاب کنید؛ فراموش نکنید که برای این قطعات بزرگ اثاثیه، به سراغ رنگ‌های روشن و خنثی بروید. اگر نگران لکه شدن و کثیف شدن مبلمان هستید، می‌توانید از رنگ‌های خنثیی مثل طوسی استفاده کنید. پس از آن با اضافه کردن قطعات کوچک‌تر در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف به فضا بافت و جذابیت ببخشید. این کار باعث می‌شود تا فضای شما جذابیت زیادی داشته باشد.

در فضاهای کوچک بسیار مهم است مبلمانی که انتخاب می‌کنید، از نظر بصری سبک به نظر برسند و رنگ‌ها و نقش‌های روشن و درعین حال ساده داشته باشند. در فضاهای کوچکتر، قطعات کوچک رنگی بیشتر به چشم خواهند آمد. چیزهایی نظیر کوسن‌ها و قطعات تزئینی مانند گلدان‌ها یا لامپ‌ها.

قبل از انتخاب رنگ دیوار، اسباب و اثاثیه‌تان را خریداری کنید. بسیاری از افراد برعکس عمل می‌کنند و اول رنگ دیوارشان را انتخاب می‌کنند و بعد ناامید می‌شوند و می فهمند که باید خانه را دوباره رنگ کنند تا به اسباب و اثاثیه‌شان بیاید.

میز قهوه (میز جلوی مبل) شیشه‌ای

اگر می‌خواهید برای جلوی مبل به جای استفاده از “پاف”، یک میز خریداری کنید، دنبال میزی بگردید که رنگ شفاف آکرلیک داشته باشد یا از جنس شیشه و شفاف باشد و اسباب و اثاثیه را به سمت چیزهای زینتی شفاف سوق دهید. دنبال میزی با خطوط و نقوش ساده یا ظریف بگردید. اگر این میز محو به نظر برسد، می‌تواند تصور یک اتاق بزرگتر را به شما بدهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن مناسب برای کودکان

خریداری یک مبل ال شکل و درعین حال ایجاد فضاهای کافی برای جاسازی وسایل، برای خانواده‌ای که بچه کوچک دارند عالی خواهد بود.

در یک فضای کوچک، ایجاد فضای زیاد برای قفسه‌بندی و انبار کردن ضروری به نظر می‌رسد. این مکان حتی می‌تواند در اطراف پنجره‌ها باشد. اسباب بازی‌ها را در فضای کوچکتری مثل کمدی در اتاق فرزندتان نگهداری کنید و فضاهای بزرگتر را برای قفسه‌بندی تعبیه کنید؛ شما می‌توانید در این فضا، تلویزیون و دیگر وسایل را نیز قرار دهید. یک میز عسلی کوچک در کنار مبل، فضایی بسیار خوب برای قرار دادن یک چراغ رومیزی باشد.

راه‌حل‌های منحصر به‌فرد قفسه‌بندی:

در فروشگاه‌های لوازم خانگی معمولا می‌توانید گزینه‌های خیلی خوب و ارزان قیمتی برای ایجاد قفسه‌بندی و فضای ذخیره‌سازی پیدا کنید. اما به شکل و شمایل این قفسه‌‌ها که در اتاق نشیمن و دیگر اتاق‌ها قابل استفاده هستند نیز فکر کنید.

برای صرفه جویی در هزینه، می‌توانید به دنبال کابینت‌های دست دوم آشپزخانه بگردید. کمدهای لباس اتاق خواب‌ها یا قفسه‌هایی که برای فضای داخلی کمدهای دیواری طراحی شده‌اند نیز می‌توانند برای یک اتاق نشیمن تغییر شکل پیدا کرده و مورد استفاده قرار گیرند.

قفسه‌ها را بر روی یک دیوار بزرگ نصب کنید تا یک مجموعه متحدالشکل را به‌وجود آورند.

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک با قفسه‌بندی
با ایجاد قفسه‌ها در اتاق نشیمن فضای بیشتری ایجاد خواهید کرد

جعبه‌هایی از جنس کلمنتین که به خوبی نصب شده باشند یا کابینت‌های قدیمی، می‌توانند علاوه بر ایجاد فضای زیادی برای انباری، منظره شگفت‌انگیزی را در سالن نشیمن شما خلق کنند و به فضای شما زیبایی و جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای ببخشند.

تغییر سطل‌ها، سبدها، جعبه‌ها و دیگر اسباب و اثاثیه خاص مخصوص انبارسازی نیز می‌تواند فضا را دلپذیرتر کند. همچنین می‌توانید یک کمد لباس را به دیوار وصل کنید و اطراف آن را با چیزهای ارزان قیمت نونوار و زیبا کنید.

جداسازی فضاها:

اغلب اوقات یک پنجره یا یک عنصر دیگر، تمام طرح‌های پرفروش در نظر گرفته شده را خراب می‌کند. اگر یک قفسه یا یک نیمکت نتواند در کنار دیوار بزرگ قرار گیرد، می‌توانید از روش جایگزین خوبی بهره برده و از آن نیمکت برای تفکیک فضاها بهره ببرید.

کافی است که در فضایی که شامل اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن می‌شود، با بهره‌گیری از یک مبل یا نیمکت از لحاظ بصری جداسازی انجام دهید؛ بدین ترتیب با جداسازی این دو فضا توسط مبلتان، می‌توانید دو فضای مجزا داشته و درعین حال اتاق نشیمن کوچک خانه را بزرگتر جلوه دهید.

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک با جداسازی توسط مبل
با قرار دادن یک مبل فضای اتاق نشیمن را از ناهارخوری جدا کنید

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments