ایده‌های خلاقانه پیاده‌سازی تم کهکشانی برای اتاق کودک

چند ایده تم کهکشانی برای اتاق کودک

شاید بهترین ایده برای طراحی داخلی اتاق کودک، فاصله گرفتن از تم‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های تکراری و روتین و به‌جای آن، استفاده از تم‌های متفاوت و زیباست؛ طرح‌هایی که بتوانند باعث ایجاد جذابیت و سوال و در نتیجه رشد فکری فرزندتان شوند. طراحی اتاق کودک شاید در وهله اول کار ساده‌ای به نظر برسد؛ اما ترکیب رنگ‌ها و موضوعات مختلف و الهام‌بخش، کم‌کم سختی کار را به شما نشان می‌‌دهد. یکی از تم‌های پرطرفدار، تم کهکشانی برای اتاق کودک است که بتوان نمایی از فضا، منظومه شمسی و ستاره‌ها را در اتاق ایجاد کرد. در این مقاله سعی کردیم با پیشنهاد چند طرح  متفاوت و جذاب، ایده‌هایی برای شما در زمینه پیاده سازی این تم در اتاق فرزندتان ارائه دهیم.

تم کهکشانی یکی از آن دسته طرح‌های متفاوت و خاص است که می‌تواند جلوه خاص و جذابی به اتاق فرزندتان داده و از سوی دیگر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم او را به علوم فضایی و نجوم علاقه‌مند خواهد کرد.

ایده چند تم کهکشانی برای اتاق کودک

یک نکته جالب و جذاب درباره استفاده از تم کهکشانی برای اتاق کودکان، این است که این تم، جزو تم‌های خنثی به حساب می‌آید و می‌توان صرف‌نظر از جنسیت کودک از آن برای طراحی اتاق بهره برد و به‌جای ایده تکراری اتاق صورتی برای دختر بچه‌ها و رنگ آبی برای اتاق پسر بچه‌ها، یک اتاق زیبا و جذاب برای فرزندان تدارک دید. این نقوش دوست‌داشتنی و جالب، ذهن و تخیل کودک را مشتعل ساخته و خیلی زود او را به علم و فناوری علاقمند می‌کند. علاقه‌ای که تا پایان زندگی یا حداقل تا سالها ممکن است با او باقی بماند!

در این مقاله از نیک بوم قصد داریم ۱۸ طرح زیبای الهام گرفته از آسمان شب یا به‌عبارتی چند طرح فضایی کاربردی را به شما معرفی کنیم. ممکن است یکی از این تم‌های زیبا همان چیزی باشد که برای طراحی اتاق فضانورد کوچک خود به آن احتیاج دارید؛ پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

۱. تم مسابقه فضایی

چوب‌های قاب‌دار سنتی، رنگ قرمز تیره و نقاشی عجیب الهام گرفته از برنامه‌های کارتونی، نمای زیبایی به این اتاق پسرانه داده است. این طرح تخیلات مربوط به اکتشافات فضایی آمریکا را هم از دید کودکان و هم از دید بزرگسالان به تصویر کشیده است.

طرحی متشکل از یک پوستر یا کاغذدیواری بزرگ برروی یکی از دیوارها که با تصویری از فضانوردی که روی کره ماه درحال قدم زدن است در کنار چندین سفینه و موشک فضایی و همچنین سیارات مختلف منظومه شمسی حسابی جلب توجه می‌کند.

بررسی چند تم کهکشانی برای اتاق کودک
تم مسابقه فضایی یکی از انواع تم‌های کهکشانی است که جذابیت خاصی به اتاق کودک می‌دهد

۲. نمایی از کره زمین

این اتاق‌خواب نمایی چشمگیر و واقع‌گرایانه دارد. رنگ‌های بولد، مبلمان و وسایل مدرن و سایه‌ای از دنیای صنعتی در کنار یک نمای فضایی باعث شده طرحی خلاقانه و پرشور را در برابر چشم داشته باشیم.

در این مدل، یکی از دیوارهای اتاق را با پوستر یا کاغذدیواری با طرح کره زمین پوشش داده و فرشی متناسب با این تم در اتاق گسترده شده است.

تم کهکشانی برای اتاق با نمایی از کره زمین
استفاده از نمایی از کره زمین، به‌عنوان کاغذ دیواری، جلوه ای متفاوت در اتاق ایجاد می‌کند.

۳. تم کهکشانی برای اتاق با کمترین هزینه

گاهی وقتها حتی لزومی نیست که به سراغ طرح‌های شلوغ و پرنقش‌و نگار برویم؛ رنگ‌آمیزی ساده و جذاب یکی از دیوارهای اتاق به رنگ تیره شب و نقاشی صورفلکی و ستاره‌های کهکشان راه شیری برروی آن با رنگی روشن، جلوه‌ای زیبا و شیک را در اتاق ایجاد می‌کند. طراحی لوستر اتاق هم به نحوی است که یادآور دنیای فضایی است و با طرح مدار مانندش، نمایی شیک و زیبا به فضا بخشیده است.

لوازم موجود در اتاق بی‌اینکه از ظرافت طرح کم کرده باشد آن را بیشتر به چشم می‌آورد. رنگ سیاه و سفید قالیچه هم این هماهنگی را دوچندان ساخته است.

تم کهکشانی برای اتاق با طرح صورفلکی برروی دیوار
پیاده‌سازی تم کهکشانی با جلوه‌ای از صورتهای فلکی آسمان شب

۴. در لبه دنیا

این هم طرح زیبای ساده و مدرن دیگری برای طراحی داخلی اتاق کودک است. همانطور که می‌بینید آمیخته‌ای از لوازم با طراحی سنتی و مدرن در کنار هم قرار گرفته‌اند. کاغذدیواری دارای رنگ‌های آبی و نارنجی است و سفینه فضایی Endeavour را در حالی نمایش می‌دهد که بر روی افق درخشان زمین شناور است.

این کاغذ دیواری در اصل عکسی است که در ایستگاه فضایی بین‌المللی و توسط یکی از کارکنان ناسا گرفته شده است. یک پوستر کوچک از سیاره‌های منظومه شمسی برروی یکی دیگر از دیوارها، اسباب‌بازی‌های فضایی، یک لوستر ساده و یک مبل کوچک الهام گرفته از سیارات با رنگی متناسب با طراحی اتاق همراه با روتختی‌ای با طرح یک فضانورد، تم اتاق را کامل کرده است.

تم کهکشانی برای اتاق با روتختی فضانورد
همراه کردن یک پوستر با روتختی‌ای با طرح فضانورد کافی است تا تم کهکشانی زیبایی را ایجاد کنید.

۵. صورت فلکی دست‌ساز و ساده

اگر نمی‌توانید برای خرید کاغذدیواری یا نقاشی دیوار هزینه کنید، چرا خودتان دست به کار نمی‌شوید؟

طراحی صورت‌های فلکی برروی دیوار سفید رنگ اتاق، فقط چند ساعت زمان می‌برد و تنها چیزی که نیاز خواهید داشت، یک مداد، خط‌کش، یک ماژیک نقره‌ای و کمی تخیل است.

تم کهکشانی برای اتاق کودک
برای طراحی صورت‌های فلکی دست‌ساز و ساده، نیازی به تجهیزات و وسایل گران‌قیمت نیست.

۶. ماموریت فضایی

این طرح خلاقانه و کاربردی توسط شرکت دکوراسیون داخلی سایمون بری (Simon Bray) طراحی شده است. فضای ذخیره‌سازی زیادی که در این اتاق مشاهده می‌شود برای این کشتی فضایی و ماموریتی که در پیش دارد کاملا مناسب است.

لامپ‌های LED به‌کار رفته در قفسه با توجه به ستاره‌های چشمک‌زن، با رنگ آبی به اتاق اضافه شده و اگر به پنجره راکت فضایی دقت کنید متوجه می‌شوید که نمایی از سیاره زمین در آن به چشم می‌خورد.

تم کهکشانی برای اتاق با طرح ماموریت فضایی
یک تاج تخت متفاوت و چند لامپ آبی رنگ، می‌تواند کاملا فضای یک ماموریت فضایی را در اتاق ایجاد کند.

۷. ستاره‌های در حال سقوط

طرحی که می‌بینید توسط شرکت دکوراسیون داخلی بلولمپ (Blue Lamp) پیاده‌سازی شده و نمونه خوبی است از ترکیب رنگ‌ها و طرح‌های ساده و گیرا در اتاق کودک.

رنگ سرمه‌ای دیوار از دایره عادت فراتر رفته و به دنیای دیگری تعلق دارد و چند ستاره هم در امتداد آن نقاشی شده‌اند و در کمال هماهنگی در کنار هم جا خوش کرده‌اند.

طراحی تم کهکشانی برای اتاق با ستاره های در حال سقوط
پیاده‌سازی تم کهکشانی با ایده ستاره‌های در حال سقوط هم به سادگی قابل اجراست.

۸. تم کهکشانی برای اتاق با کهکشانی از رنگ

نقاشی مفصلی که روی سقف می‌بینیم، متشکل از ستاره‌هایی است که در تاریکی می‌درخشند، در کنار سیاره‌ها، قمرها، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار سه بعدی که همه در کنار هم یک اتاق رویایی را برای کودکان ایجاد کرده است.

به کارگیری رنگ‌های جذاب و خاص، یک روتختی با طرح منظومه شمسی با مرکزیت خورشید و چند پوستر مرتبط با فضا و فضانوردی، جذابیت این اتاق را دوچندان کرده است.

تم کهکشانی برای اتاق با طراحی سه بعدی سقف
طراحی سه‌بعدی سیاره‌ها و ستاره‌ها برروی سقف اتاق، خوابی رویایی را برای کودکتان رقم می‌زند.

۹. تم فضایی سیاه و سفید

این اتاق بازی در عین سادگی، مدرن است و به کودکان اجازه می‌دهد بی‌آنکه از خواب شبشان بگذرند، تماشاگر شگفتی‌های شب باشند. کدام کودکی است که دلش نخواهد سفینه فضایی لگویی خود را روی یک میز با تم روبات بسازد؟

یک لوستر ساده و شیک که مدارهای فضایی را در ذهن یادآور می شود؛ سقفی به رنگ سیاه با طرح‌های صورت‌های فلکی و نقاشی یک ربات برروی دیوار برای کامل کردن تم کهکشانی در اتاق کودک کافی خواهد بود.

تم کهکشانی در طراحی متفاوت اتاق کودک
تم فضایی سیاه و سفید برای طراحی اتاق کودک، تمی ساده ولی جذاب را ایجاد می‌کند.

۱۰. هنر دست‌ساز

در این اتاق نرم و شیرین ، چندین ستاره‌های طلایی و درخشان از بالای تخت کودک آویزان شده. آیا به کاردستی‌های این‌چنینی علاقه دارید؟ شما هم می‌توانید با استفاده از چند وسیله ساده این طرح زیبا را بسازید و از آن در طراحی اتاق کودک خود بهره بگیرید.

طرحی که به سادگی و فقط با چاشنی سلیقه قابل پیاده‌سازی خواهد بود و یک پوستر از صورفلکی هم آن را تکمیل خواهد کرد.

تم کهکشانی برای اتاق کودک با به کارگیری چند ستاره طلایی
شما می‌توانید با صرف کمی زمان، ستاره‌های جذاب و درخشانی را بسازید.

۱۱. دیوار گچی ستاره و ماه

این اتاق یک طراحی تمیز، مدرن و خنثی دارد. رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری جلوه‌ای زیبا از ماه و ستاره‌ها را به نمایش گذاشته است. کافی است دیوار را به رنگ مشکی رنگ‌آمیزی کرده و سپس با استفاده از گچ یا رنگ سفید، طرح‌های فضایی را روی آن نقاشی کنید؛ طرحی از کره زمین و ستاره‌های چشمک‌زن

پیاده‌سازی تم کهکشانی برای اتاق با استفاده از گچ
دیوار گچی ستاره و ماه به سادگی قابل پیاده‌سازی خواهد بود.

با اینکه استفاده از کاغذدیواری شکل زیبایی را در فضای اتاق ایجاد می‌کند، اما هزینه زیادی خواهد داشت و ممکن است بودجه کافی برای آن نداشته باشید. این جایگزین ساده هم فضایی مناسب برای این تم را ارائه می‌دهد و هم با گذشت زمان می‌توانید آن را مطابق با سلیقه کودکتان به روز کنید.

۱۲. دیوار فلکی

دایره‌هایی با رنگ‌های متالیک طلایی و نقره‌ای برروی پس‌زمینه سرمه‌ای نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند. بدون تردید، این یک طرح شیک برای اتاق کودک است که توسط شرکت طراحی سوزان کلتزن (Suzann Kletzien) خلق شده است.

همین دایره‌های ساده برروی دیواری به رنگ آبی تیره، سوسو زدن ستاره‌ها در آسمان شب را در ذهن کودک متبادر می‌کنند.

تم کهکشانی برای اتاق با سوسو زدن ستاره‌ها
طرحی ساده با دیواری به رنگ سرمه‌ای شب و دایره‌های طلایی ونقره‌ای که یادآور سوسو زدن ستاره‌ها هستند

۱۳. داستان ستاره‌ها

موجودات مختلف صورفلکی با اندازه‌های مختلف در امتداد آسمان شب به رقص درآمده‌اند. این طرح از صورت‌های فلکی الهام گرفته و نماهای برگرفته شده از زندگی قبلیه‌ای هم در این طرح دست دارند تا فرهنگ بومیان آمریکایی و داستان ستاره‌ها با هم درآمیخته‌اند.

برای پیاده‌سازی این تم کهکشانی در اتاق کودک، نقاشی یک دیوار به رنگی تیره و به کارگیری کمی ذوق و سلیقه برای طراحی صورفلکی برروی آن کافی خواهد بود.

طرح داستان ستاره ها در تم کهکشانی برای اتاق
شما می‌توانید با طراحی داستان ستاره‌ها و صور فلکی، ذهن خلاق کودکتان را بیدار کنید.

۱۴. طرح منجم

چه چیزی بهتر از به خواب رفتن در زیر سقفی درخشان از ستاره‌های نقره‌ای است؟ این طرح کهکشانی خنثی توسط دینا هلند (Dina Holland) طراحی شده و در وبلاگ او هم به اشتراک گذاشته شده است. در این طراحی شاهد یک موضوع آسمانی ساده هستیم که تا سال‌ها می‌تواند کاربرد خود را حفظ کند.

طرحی بسیار ساده و کم‌هزینه با نقاشی یا حتی چسباندن چندین ستاره نقره‌ای رنگ برروی سقف سفید اتاق و البته استفاده از چندین اسباب‌بازی فضایی در دکوراسیون اتاق کودک.

تم کهکشانی برای اتاق فرزند شما
نقاشی یا چسباندن چندین ستاره طلایی و نقره‌ای برروی سقف سفید اتاق

۱۵. پیاده سازی تم کهکشانی برای اتاق با طرح منظومه شمسی

این دیوار با طرح منظومه شمسی و به‌صورت دستی نقاشی شده است. برروی دیواری به رنگ طوسی، در گوشه سمت چپ خورشید را می‌بینیم و سیارات به ترتیب روی مدارهایشان یک تم کهکشانی برای اتاق کودک را تشکیل داده‌اند که تمی کاملا متفاوت و زیباست.

در مقابل پنجره اتاق هم سیاره‌های دست‌ساز با چیدمانی جالب آویزان شده‌اند که فضای گیرای اتاق را تکمیل می‌کنند.

تم کهکشانی برای اتاق با طرح سیارات منظومه شمسی
طرحی از منظومه شمسی، طرحی ایده آل برای پیاده سازی تم کهکشانی در اتاق کودک است

۱۶. کهکشانی در مسافت بسیار دور

تم جنگ ستارگان در این اتاق پسرانه قابل تحسین است. بینندگان این طرح به یک کهکشان بسیار دور وارد می‌شوند. در عین حال به روز ساختن این طرح با توجه به سن کودک هم کار راحتی است.

رنگ‌آمیزی سقف اتاق به رنگ سرمه‌ای و ترسیم ستاره‌های ریز و درشت سفید رنگ برروی آن و همراه ساختن آن با یک پرده به رنگ‌های سفید و سرمه‌ای کافی است تا دکوراسیون متفاوتی برای اتاق فرزندتان ایجاد کنید.

تم کهکشانی برای اتاق با جلوه‌ای از آسمان شب
ترسیم جلوه‌ای از آسمان شب در سقف اتاق با یک رنگ‌آمیزی ساده

۱۷. تم کهکشانی برای اتاق با یک کهکشان کوچک

این طرح توسط شرکت بروکلین لیمستون (Brooklyn Limestone) پیاده‌سازی شده و کهکشان بزرگی را در یک فضای کوچک و بسته به تصویر کشیده است.

تم کهکشانی برای اتاق کودک با وسایل ساده
طراحی یک کهکشان کوچک در اتاق کودک شما به سادگی قابل اجراست.

اگرچه معمولا استفاده از رنگ سیاه در اتاق‌های کوچک توصیه نمی‌شود، اما تضاد به وجود آمده و قرار گرفتن این دیوار در کنار دیوارها و در فضایی کاملا سفید، باعث می‌شود ذهن فریب خورده و محیط را بزرگتر از آنچه که هست تصور کنید. این طرح باعث شده یک جهان بزرگ در دل یک فضای کوچک قرار بگیرد.

یک دیوار تیره با چندین ستاره ریز و درشت که آسمان شب را متبادر می‌شود؛ با لوستری با طرح مدارگونه کافی است که یک کهکشان کوچک در اتاق کودکتان ایجاد شود.

۱۸. بهشت فضانوردان

دیوارهای تیره که برروی آن پوسترهایی از فضا و فضانوردی نصب شده، لوازمی با تم فضایی و ماکت‌هایی از سیارات منظومه شمسی و در کنار آن سقفی پر از ستاره‌های چشمک‌زن باعث شده این اتاق آسمانی به محلی عالی برای فضانورد کوچک شما تبدیل شود. کودک شما می‌تواند یک جا بنشیند و از فضای خارج از این دنیا لذت ببرد.

تم کهکشانی برای اتاق کودک و بهشت فضانوردان
سقفی پرستاره و ماکت سه بعدی سیارات آویزان از سقف بهشتی کوچک برای کودکتان خواهد بود

حرف آخر

شما با به کارگیری تم‌های خاص و متفاوت در اتاق کودکتان می توانید او را به مسائل مختلفی علاقمند کنید؛ اجرای تم کهکشانی برای اتاق کودک می تواند او را بیش از پیش جذب فضا و آسمان کند و چه چیزی بهتر از بیدار کردن خلاقیت و روحیه پرسش گرانه در ذهن کودک شما؟

البته بهتر است بدانید که طراحی تم کهکشانی برای اتاق کودک لزوما اقدامی هزینه‌بر و پردردسر نخواهد بود و شما با به کارگیری چند وسیله ساده و حتی کمی ذوق و سلیقه می‌توانید یکی از این طرح‌ها را در اتاق فرزندتان پیاده کنید.

منبع: thespruce

 

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments