نرخ تورم اجاره در تابستان امسال به ۴۷ درصد رسید

نرخ تورم اجاره بها

مرکز آمار با انتشار گزارشی از نرخ تورم اجاره در دومین فصل سال جاری، اعلام کرد که تورم اجاره‌نامه‌های تمدیدی در تابستان امسال به ۴۶.۹ درصد رسیده است؛ این در حالی است که ستاد کرونا سقف افزایش اجاره‌ بها در تمدیدها را در تهران ۲۵ درصد تعیین کرده بود.

در فصل تابستان امسال، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۲۴۴.۱ رسید که نسبت به فصل قبل ٨.٠ درصد افزایش داشته است.

بیشترین و کمترین نرخ تورم اجاره در استان ها

در فصلی که گذشت، استان لرستان با ۲۷.۵ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۲.۵ درصد کمترین نرخ تورم اجاره فصلی را در بین استان‌های کشور داشته‌اند. درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل تابستان ١۴٠٠ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۷ درصد است که نسبت به فصل بهار ١۴٠٠ (٢٩.١ درصد)، ۴.۴ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

نرخ تورم اجاره
مرکز آمار اعلام کرد تورم اجاره‌نامه‌های تمدیدی در تابستان امسال به ۴۶.۹ درصد رسیده است

طبق آمار، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ۴١.٨ درصد مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ١٣.١ درصد مربوط به استان خراسان رضوی است. به عبارتی در فصل تابستان ١۴٠٠ خانوارهای استان لرستان به طور متوسط ١٧.٢ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان خراسان رضوی به طور متوسط ۱۱.۵ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١۴٠٠ برابر ۲۷.۶ درصد است که استان کرمانشاه با ۳۷.۵ درصد بیشترین نرخ تورم و استان سیستان و بلوچستان با ١٣.٢ درصد کمترین نرخ تورم را داشته‌اند.

همچنین در فصل تابستان ١۴٠٠ متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، برابر با ۴۶.۹ درصد بوده است.

منبع: مهرنیوز

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments