اگر قصد خرید خانه دارید، این کارها را انجام ندهید

رفتارهای عجیب خریداران خانه در بنگاه

شاید برایتان عجیب باشد اما برخی اقدامات و رفتارها از سوی خریداران ملک، مثل تیر خلاصی در یک معامله ملکی عمل می‌کند و همین رفتارهای عجیب خریداران خانه حسابی نمایندگان مشاور املاک را عصبی و کلافه کرده و روند کار را متوقف خواهد کرد. رفتارهایی مثل تغییر دادن دائمی نظرات و خواسته‌ها، درخواست خرید ملک با قیمتی خیلی پائین تر و چندین و چند اقدام عجیب دیگر که مشاور املاک را از آن فرد و حتی از قطعی شدن آن معامله ناامید می‌کند.

فرقی نمی‌کند که خانه ‌ای که پسندیده‌اید، اولین، پنجمین یا حتی پانزدهمین خانه‌ای باشد که قصد خرید آن را دارید، هیچ‌چیز نمی‌تواند احساس هیجان ناشی از تصمیم‌گیری برای پیشنهاد خرید یک خانه را از بین ببرد. همانطور که گفته شد خرید یک خانه پروسه‌ای طولانی و طاقت‌فرساست و به همین دلیل بهره‌گیری از مشورت‌های یک مشاور املاک زبده به شما کمک زیادی خواهد کرد.

اگرچه نمایندگان املاک توسط فروشندگان املاک استخدام می‌شوند و هدف اصلی‌شان کسب بالاترین سود برای آژانس املاک‌شان است، اما شما می‌توانید برای راهنمایی گرفتن و دریافت اطلاعات به روز از آنها کمک بگیرید.

رفتارهای عجیب خریداران خانه

زمانی که به عنوان خریدار ملک وارد بنگاه می‌شوید، مشاور املاک با تمام توان و انرژی در خدمت شماست و به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید خانه مطلوب و موردعلاقه‌تان را بیابید. چرا که جوش خوردن یک معامله به منزله پرداخت حق کمیسیون املاک برای بنگاه است و قطعا این اتفاق خوشایندی برای مشاور املاک خواهد بود اما گاهی برخی اقدامات و رفتارها، حسابی مشاوران املاک را عصبی و کلافه کرده و ممکن است به قیمت برهم خوردن معامله خرید خانه‌ای که حسابی آن را پسندیده‌اید تمام شود. اما چه اقداماتی؟ در این مقاله به پنج مورد اشاره می‌کنیم که خریداران انجام می‌دهند و باعث از کوره در رفتن مشاورین املاک می‌شوند:

  • ارائه قیمت پیشنهادی پائین بدون هیچ دلیلی

مطمئناً همه دوست دارند که ملک مدنظرشان را با پائین ترین قیمت ممکن بخرند. اما این بدان معنا نیست که بدون هیچ مدرک و مستنداتی، قیمتی نامربوط را برای خرید ملک مدنظر اعلام کنید. وقتی می‌خواهید خانه‌ای را بخرید نیاز به تحقیق و تفحص دارید تا بتوانید قیمت حدودی ملک را به دست بیاورید. قطعا مشاور املاک شما هم در این راستا به شما کمک خواهد کرد. اما اگر قیمتی پیشنهادی را برای خرید ملکی اعلام می‌کنید، باید بگوئید که طبق چه حساب و کتابی چنین قیمتی را پیشنهاد داده‌اید.

ارائه یک پیشنهاد پائین بدون دلیل و منطق، باعث می‌شود که نماینده آژانس املاک حس کند شما یک خریدار واقعی نیستید و فقط قصد بازدید از چند ملک را دارید.

ارائه قیمت پایین، از رفتارهای عجیب خریداران خانه
یکی از رفتارهای عجیب خریداران خانه پیشنهاد قیمتی به مراتب پایین تر از قیمت بازار برای یک ملک است

اگر قیمت کمتری را برای خرید خانه‌ای پیشنهاد می‌دهید، دلایل و عواملی که شما را به این جمع بندی درمورد قیمت رسانده را با نماینده املاک در میان بگذارید. مثلاً بازار خرید و فروش راکد است؟ آیا خانه‌ای که در نظر دارید در خیابان اصلی واقع شده و باید قیمت‌ پایین‌تری داشته باشد؟ یا اینکه خانه‌ مدنظر درمقایسه با دیگر خانه‌های آن منطقه قدیمی‌تر است و نیاز به بازسازی دارد.

زمانی که برای قیمت پیشنهادی‌تان دلایل موجهی داشته باشید، به احتمال زیاد نماینده املاک پیشنهادتان را جدی می‌گیرد و می‌توانید امیدوار باشید که با مذاکره بیشتر، بتوانید خانه مدنظرتان را بخرید.

  • توجه نکردن به نظرات مشاورین املاک

بی تردید زمانی که می‌خواهید خانه‌ای بخرید تحقیقات مفصلی انجام می‌دهید و می‌دانید که به دنبال چه هستید. حتما با دقت تمام، حساب کتاب‌هایتان را نیز انجام داده‌اید و شاید فکر می‌کنید که همه چیز را می‌دانید؛ اما لزوما این طور نیست.

خریداران ملک همیشه می‌خواهند که از یک نماینده فروش، مشاوره و اطلاعات بگیرند و از سوی دیگر نماینده مشاور املاک، در تلاش است تا هدف اصلی خود را محقق کرده و ملک را به فروش برساند. پس در این میان، بهترین کار این است که ذهنتان را برای آنچه که مشاور املاک به شما می‌گوید، باز بگذارید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مثلاً ممکن است از صحبت‌های مشاور املاک، متوجه شوید که فروشندگان خانه یک زوج در آستانه جدایی هستند. این یعنی اولاً انگیزه آنها برای فروش خانه زیاد است و شما می‌توانید خیلی خوب بر روی قیمت مذاکره کنید و دوم اینکه فرآیند فروش شاید بسیار سخت شود. چون شما در واقع در حال مذاکره با دو فروشنده هستید که ممکن است نیازها و رویکردهای متفاوتی داشته باشند. قرار گرفتن در چنین شرایطی برای خریداران بالقوه شاید یک مزیت و شاید هم یک عیب محسوب شود.

از آنجا که معمولاً مشاوران فروش به فروشندگان نزدیکتر هستند، اطلاعات خوبی از آنها و ملکشان دارند؛ پس زمانی که می‌خواهید استراتژی‌تان برای پیشنهاد قیمت را تعیین کنید، حتما از توصیه آنها بهره‌مند شوید.

  • تغییر دادن دائمی نظرات خود

اگرچه شما حق دارید تا نظراتتان را تغییر دهید، اما اگر دائما در مورد همه چیز، از تعداد اتاق خواب‌ها و سرویس‌های بهداشتی گرفته تا موقعیت و امکانات خانه‌ای که دنبال آن می‌گردید و حتی بودجه خود تغییر نظر دهید، مشاور املاک در پیدا کردن خانه مناسب برای شما گیج می‌شود و این کار را برای هر دوی شما سخت‌تر خواهد کرد. بنابراین قبل از مراجعه به دفتر مشاور املاک مطمئن شوید که دقیقا چه چیزی می‌خواهید و خواسته‌هایتان را لیست کنید.

این کار باعث می‌شود که فرآیند خرید سریعتر انجام شده و شما در پیدا کردن ملکی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری یا خانه‌ای مناسب برای زندگی زودتر به نتیجه برسید.

تغییر نظر دادن دائمی از رفتارهای عجیب خریداران خانه
از رفتارهای عجیب خریداران خانه که بنگاهی را کلافه می‌کند تغییردادن پی درپی نظرات و خواسته هاست
  • اهمیت دادن به چیزهایی که اهمیت زیادی ندارند

گاهی خریداران بیش از حد بر روی زیبایی ملک تمرکز می‌کنند و سایر عوامل مهمتر را در نظر نمی‌گیرند. این عامل برای مشاور املاک مانند یک پرچم قرمز است و به آنها این حس را القا می‌کند که شما آمادگی لازم برای خرید ملک را ندارید یا عجله‌ای برای انجام این کار ندارید. اهمیت ندادن به موارد مهمتری مثل منطقه، محله، ساختار خانه، امکان بازسازی و عوامل و فاکتورهای مهمتر.

مثلا توجه به فاکتورهایی از جمله امنیت محله به مراتب مهمتر از پرداختن به رنگ دیوارها یا نوع کفپوش استفاده شده در آشپزخانه است. البته که جنبه‌های زیبایی‌شناسی ملک از مواردی است که باید در کنار سایر موارد هنگام انتخاب خانه در نظر گرفته شود ولی باید فاکتورها و عوامل مهمتری را در اولویت اول قرار داد.

هیچ چیز به این اندازه یک مشاور املاک را کلافه و دیوانه نمی‌کند که بعد از مذاکرات متعدد تنها چیزی که شما در مورد خانه می‌گویید من و من کردن و اوهوم اوهوم کردن باشد.

  • ناپدید شدن بی هیچ دلیلی

زمانی که شما در فرآیند خرید یک ملک هستید، هرگز و هرگز نباید ناگهان مانند یک شبح ناپدید شوید. بارها پیش می‌آید که فردی برای مدتی با یک نماینده املاک در حال پیدا کردن ملک است و ناگهان بدون هیچ دلیلی از پاسخ دادن به تماس‌ها، برقراری ارتباط یا جواب دادن به ایمیل ها امتناع می‌کند. این کار نه تنها به دور از ادب است، بلکه نماینده مشاور املاک را ناامید می‌کند.

ممکن است در پروسه خرید ملک دچار تردید شوید و با خودتان فکر کنید که آیا الان زمان مناسبی برای خرید خانه است؟ آیا ملکی که پیدا کرده‌اید، ملک ایده آلی برایتان است؟ یا اینکه آیا واقعا می‌توانید از پس خرید آن بر بیایید؟ و یا موارد دیگری که ممکن است شما را از خرید ملک منصرف کند.شاید حتی به صورت همزمان در حال مذاکره با یک معاملات املاک دیگر بر روی ملک دیگری باشید. اما ناپدید شدن یکباره واقعا به دور از ادب است و در چنین شرایطی، بهترین کار این است که صادق باشید و شرایطتان را برای مشاور املاکتان توضیح داده و از او زمان بخواهید یا از فرآیند خرید ملک انصراف دهید.

بنگاه‌های املاک برای ایجاد روابط حسنه با خریداران وقت زیادی گذاشته و تلاش زیادی می‌کنند. این را درنظر بگیرید که در آینده ممکن است دوباره به آنها رجوع کنید.ناپدید شدن یکباره شما، اوضاع را برای مراجعه مجدد شما به بنگاه، بسیار بد خواهد کرد.

جمع بندی

رفتارهای عجیب خریداران خانه که برشمردیم و برخی رفتارهای دیگر، حسابی نماینده مشاور املاک را دلسرد می‌کند و مانع از آن می‌شود که او با دل وجان برای پیشبرد هدف شما که خرید ملک مدنظرتان است اقدام کند و چه بسا حتی باعث برهم خوردن معامله شود.

درنتیجه شما به عنوان خریدار ملک، قبل از آنکه گام به بنگاه املاک بگذارید، خواسته‌ها و ملاک و معیارهای مدنظرتان را لیست کرده و تا حد امکان در رقم بودجه‌ای که برای خرید خانه کنار گذاشته‌اید و خواسته‌هایتان تغییری ندهید.

در هر حال چه شما در قامت یک خریدار و چه نماینده بنگاه املاکی، می‌خواهید که فرآیند خرید و فروش ملک، درست مانند هر تجارت دیگری با صداقت و احترام متقابل انجام شود. در نتیجه با بنگاه‌های معاملات املاکی که کار می‌کنید به روشی رفتار و کار کنید که گویا می‌خواهید برای سال‌های آینده با آنها کار کرده و سود خوبی عایدتان شود.

منبع: Homely

 

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments