نکات مهم قبل از امضای قرارداد خرید خانه

نکات مهم قبل از خرید خانه جدید

انتخاب خانه جدید و چالش های پس از آن می تواند خستگی اسباب کشی را روی دوش شما بگذارد. تصور کنید؛ بعد از هفته ها جستجو به دنبال خانه موردنظرتان، بالاخره یک خانه ایده آل پیدا می کنید. بعد از طی کردن پروسه های موجود، در نهایت قرارداد می بندید و روز اسباب کشی از راه می رسد و به خانه جدیدتان نقل مکان می کنید. اما در همان بدو ورود، سورپرایز می شوید؛ سرویس اینترنت خانه برقرار نیست؛ موبایل هم آنتن نمی دهد و چندین و چند مشکل و دردسر دیگر. با نیک بوم همراه باشید تا در خصوص نکات مهم قبل از خرید خانه و امضای قرارداد نهایی بیشتر صحبت کنیم. البته این نکات در مورد اجاره خانه جدید نیز صادق خواهند بود:

کارها و نکات مهم قبل از خرید خانه مدنظر

شما با کمی هوشیاری می توانید مانع از وقوع سورپرایزهای ناخوشایند بعد از انتخاب خانه جدید بشوید. پس از آنکه خانه ای را پسندیدید و قبل از آنکه قرارداد خرید یا اجاره آن را امضا کنید، حتما باید برخی موارد را چک کرده و از بابت آنها اطمینان حاصل کنید. در این گزارش چند نکته کلیدی را به شما یادآوری می کنیم که با مد نظر داشتن این نکات در خانه جدید به مشکل برنخواهید خورد:

  • دیدن واحد مورد معامله

در شرایط فعلی بسیاری از افراد، از روی عکس یا ویدیو، یک خانه را می پسندند و یا ممکن است فرد دیگری را برای بازدید به خانه فرستاده باشند و بعد از تائید او، تصمیم به خرید آن آپارتمان بگیرند. اما این را بدانید که حتی اگر از روی تصاویر آپارتمان را پسندیده اید و یا اینکه آپارتمان نوساز و یا کاملا بازسازی شده است، حتما سعی کنید تا دقیقا همان واحدی که قرار است در آن مستقر شوید را از نزدیک ببینید و سپس قرارداد را امضا کنید.

نکات مهم قبل از خرید خانه مدنظرتان
بعد از انتخاب خانه جدید باید برخی نکات را مدنظر داشت که بدین ترتیب مانع از اتفاقات تلخ احتمالی شد.
  • بررسی شرایط آب، گاز و برق خانه

بسته به اینکه قبل از اسباب کشی شما به خانه جدید، آنجا چه مدتی خالی بوده، شاید آب، برق یا گاز خانه قطع شده باشد. پس بهتر این است که این شرایط را قبل از اسباب کشی بررسی کنید. ممکن است به کمک فردی برای وصل کردن آب،برق یا گاز خانه نیاز داشته باشید.

  • تهیه لیست شماره تلفنهای ضروری

بعد از آنکه خانه جدیدتان را انتخاب کردید، بهترین کار این است که شماره تلفن های ضروری را از صاحبخانه یا مدیر ساختمان دریافت کنید؛ از شماره تعمیرکار و لوله کش ساختمان گرفته تا کابینت ساز، تا در صورتی که در روزهای ابتدایی با نشتی آب روبرو شدید یا نیاز به تعویض کابینت یا قطعات آن داشتید، بدانید که باید با چه کسی تماس بگیرید.

  • بررسی اتصال اینترنت

اخیرا یکی از دوستان بعد از انتخاب خانه جدید خود، به آپارتمانی اسباب کشی کرد که در آگهی این واحد نوشته شده بود که مجتمع مسکونی دارای اینترنت است. او بر این باور بود که بلافاصله بعد از روشن کردن لپ تاپش در خانه جدید، به اینترنت متصل خواهد شد. ولی بعد از اسباب کشی، متوجه شد که مالک قبلی خانه اصلا به شبکه اینترنت ساختمان متصل نشده بوده؛ در نتیجه دوست ما، مدتی بدون اینترنت ماند و هزینه هایی هم بابت وصل کردن اینترنت منزلش پرداخت تا کابل کشی های لازم انجام شود. در نتیجه شرایط اینترنت خانه را بسنجید و در صورت لزوم بعد از انجام مراحل اداری قرارداد منزل، برای ثبت نام اینترنت هم دست به کار شوید.

بسیاری از ساختمان ها و مجتمع های مسکونی با یک شرکت تامین کننده اینترنت قرارداد دارند و اینترنت آپارتمان را از طریق این شرکت تامین می کنند. اما باید این را در نظر داشت که به عنوان مثال هزینه اینترنت هر شرکت با شرکتی دیگر متفاوت است. برای آنکه به یک باره شوکه نشوید، بهتر این است که از سایر ساکنان آپارتمان در مورد قبضهای دریافتی، از جمله هزینه اینترنت سوالاتی را جویا شوید.

  • جا شدن اثاثیه شما در خانه جدید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید خانه در نظر گرفتن ابعاد خانه و به ویژه ورودی های آن است. شاید عجیب به نظر برسد ولی همیشه باید مدنظر داشت که بسیاری از درهای منازل و حتی راهروهای داخل خانه و راه پله ها، باریک هستند و در نتیجه گاهی عبور دادن برخی از اثاثیه از این راهروها یا درها غیرممکن است. پس قبل از قطعی کردن قرارداد خانه، حتما عرض درها و راهروهای خانه جدید را اندازه گیری کرده و درعین حال عرض وسایل و اثاثیه بزرگتان را هم اندازه بزنید.

اینکه الان این اسباب و اثاثیه در خانه فعلی شما مناسب و ایده آل هستند، بدین معنا نیست که در خانه جدید هم همینطور خواهد بود.

اندازه گیری ها و نکات مهم قبل از خرید خانه
در هنگام انتخاب خانه جدید باید اندازه گیری های دقیقی از جمله عرض راهروها را انجام داد
  • شرایط نگهداری از حیوان خانگی

اگر حیوان خانگی دارید، قبل از امضای قرارداد خانه جدید، در مورد شرایط بردن حیوان خانگی تان به آپارتمان جدید جویا شوید. در بسیاری از مجتمع های مسکونی و آپارتمانی نگهداری از حیوانات خانگی ممنوع است. در عین حال از صاحب خانه بپرسید که آیا فضای سبز و یا امکانات لازم در این رابطه در این آپارتمان وجود دارد یا نه.

  • اطلاع از قوانین آپارتمان

اکثر مجتمع های مسکونی و آپارتمانهای پرجمعیت قوانین خاص خودشان را دارند. پس قبل از امضای قرارداد خرید یا اجاره خانه، حتما این قوانین را از مدیر ساختمان جدید دریافت کرده و آنها را با دقت مطالعه کنید تا به دردسر نیفتید. چرا که ممکن است برخی از این قوانین با شرایط شما جور نباشد و بعد از امضای قرارداد، متوجه این نکته شوید و در نتیجه ممکن است نقض یکی از این قوانین، دردسرهایی را برای شما به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments